Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

Data: 2010-08-25 18:25:06
Autor: Marek Dyjor
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
gucio wrote:
Ostatnio obserwuje się tendencję do podłączania zmywarek do instalacji
ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni
jest tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).
Wysłucham za i przeciw.

ja takiej tendencji nie obserwuję.

taka tendencja jest tylko możłiwa gdy mamy zmywarkę z oddzielnym podejściem na ciepłą wodę.

Data: 2010-08-26 08:56:00
Autor: Kris
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i53g55$353$1news.onet.pl...
taka tendencja jest tylko możłiwa gdy mamy zmywarkę z oddzielnym podejściem
na ciepłą wodę.

Niekoniecznie. Niektórzy producenci zmywarek pisza że mozna dany model podłączyć zarówno do ciepłej jak i zimnej wody.
W praktyce wazne jest jakie mamy koszt podgrzania wody i trzeba wtedy skalkulowac czy lepiej jak zmywarka sama podgrzeje czy moze będzie taniej korzystac z ciepłej wody podgrzanej innym medium.

Krzysiek

Data: 2010-08-26 12:53:43
Autor: Ikselka
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Dnia Thu, 26 Aug 2010 08:56:00 +0200, Kris napisał(a):

(...)
W praktyce wazne jest jakie mamy koszt podgrzania wody i trzeba wtedy skalkulowac czy lepiej jak zmywarka sama podgrzeje czy moze będzie taniej korzystac z ciepłej wody podgrzanej innym medium.

Dokładnie. U mnie wodę podgrzewa kolektor. Już od 10 lat chyba. Zwrócił się
już z nawiązką.

Data: 2010-08-26 14:01:42
Autor: gucio
[...]

nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

Data: 2010-08-26 14:15:49
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

Nie wiem jak jest teraz ze zmywarkami czy pralkami, ale pamietam, ze byly kiedys w ofercie Polaru pralki z podlaczeniem jednoczesnie pod ciepla i zimna wode. To byl rok 1998.

Starchu S.

Data: 2010-08-27 17:25:23
Autor: krys
Strachu S. wrote:

Nie wiem jak jest teraz ze zmywarkami czy pralkami, ale pamietam, ze byly
kiedys w ofercie Polaru pralki z podlaczeniem jednoczesnie pod ciepla i
zimna wode.
To byl rok 1998.

Mam taką. Działa do dziś. J.

Data: 2010-08-26 18:37:04
Autor: Marek Dyjor
gucio wrote:
[...]

nie każdą zmywarkę można podpiąć do ciepłej wody...

niektóre używają zimnej wody do suszenia kondensacyjnego.

Data: 2010-08-27 09:11:15
Autor: Kris

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5657k$b7u$1news.onet.pl...

nie każdą zmywarkę można podpiąć do ciepłej wody...

niektóre używają zimnej wody do suszenia kondensacyjnego.

To fakt.
Chociaż ja mam Elektroluxa 65040 który tez suszy kondensacyjnie a producent zezwal na na podłaczenie do ciepłej wody
I tak podłączyłem i działa ok

Krzysiek

Data: 2010-08-27 14:56:02
Autor: Ikselka
Dnia Fri, 27 Aug 2010 09:11:15 +0200, Kris napisał(a):

[...]

U mnie Siemens - to samo.

Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?