Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

Data: 2010-08-26 08:51:48
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
Ostatnio obserwuje się tendencję do podłączania zmywarek do instalacji ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).
Wysłucham za i przeciw.

Podgrzew wody "hurtowy", czyli z wymiennika jest napewno tanszy niz grzalka elektryczna podgrzewanie 10 czy 15 litrów w zmywarce.
Pytanie tylko, jaka jest temperatura wody wychodzacej z wymiennika w apsekcie tego, co aktualnie uzywa nasze urzadzenie - a watek tyczy sie zmywarki, jak i pojawily sie glosy o pralkach.

W Poznaniu, gdzie mieszkam, spóldzielnia gwarantuje w umowie, ze woda docierajaca do mieszkan ma 55°C - zalozmy, ze warunke ten jest spelniony, a nawet jesli nie, to woda ma 50°C.

ZMYWARKA:
I co teraz, jesli zmywarke nastawimy na program 30-40-45°C? Ano ok, grzalki sie nie wlacza. Jesli zmywarke nastwamy na wyzsze temperatury, np 60-70°C - tez ok, grzalka bedzie pracowac krocej niz dla wody z rury "zimnej", gdzie temperature przyjmuje sie na poziomie 10°c.
Czyli zmywarka jako taka oszczedzi energie.
Ale co z czasem zmywania? Jesli program dla danej temperatury pracuje okreslony czas - jest dobrze.
ale jesli program mierzy temp wody, i stwierdza, ze zostala juz podgrzana - zakonczy mycie wczesniej. I wtedy naczynia moga zostac niedomyte lub brudne. PRALKA:
Co sie stanie, jesli pralke podlaczona do cieplej wody (55 czy nawet tylko 50°
C) wlaczymy na program np "welna 30°C" albo program dla rzeczy super delikatnych, gdzie wody nie podgrza sie w ogole?
Ano grzalka sie nie wlaczy, bo temperatura programu to 30° a wody w bebnie 55
(50)°C. I jest oszczednosc.
Ale jesli zaladunek to naprawde welna, lub rzeczy wymagajace tak niskiej temperatury? - rzeczy te mozemy zniszczyc zbyt goraca woda.
Drugi problem to jak w przypadku czas prania - jesli program jest konczony nie "po czasie" ale "po osiagnieciu zadanej temp" to pralka bedzie skracac cykl prania, enzymy proszku nie zdaza zadzialac, i mamy pranie brudne.

Strachu S.

Data: 2010-08-26 09:00:00
Autor: Kris
Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000011b.4c760f04newsgate.onet.pl...
[...]

Zmywarki w wiekszości teraz mają przepływowe podgrzewacze wiec nie skróca cyklu mycia jak piszesz.

Krzysiek

Data: 2010-08-26 09:03:03
Autor: Strachu S.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?

Zmywarki w wiekszości teraz mają przepływowe podgrzewacze wiec nie skróca cyklu mycia jak piszesz.

Jesli program nastawiony jest na okreslony czas to ok. Jesli na osiagniecie temperatury wody to juz nie-ok.
Tylko rozwazam.

Sam... podlaczylbym pewnie zmywarke do cieplej wody, ale z pralka juz bym sie zastanawial - za duze rydzyko zniszczenia ubran/rzeczy zbyt ciepla woda.

Strachu S.

Data: 2010-08-26 09:17:54
Autor: Kris

Użytkownik "Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:63df.0000011c.4c7611a7newsgate.onet.pl...

[...]

Przy przepływowym podgrzewaczu na wyściu jest juz wioda o zadanej temperaturze i zmywarka juz jej "w komorze" nie podgrzewa.

z pralka juz bym sie zastanawial - za duze rydzyko zniszczenia ubran/rzeczy zbyt ciepla woda.
Tu nie ma dwóch zdań. Podłączenie pralki tylko do ciepłej wody to proszenie sie o kłopoty.
U mnie np woda w zasobniku ma zawsze ok 70stc. Dla zmywarki to żaden problem
Pozdrawiam

Krzysiek

Data: 2010-08-26 09:18:39
Autor: Panslavista
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
"Strachu S." <satootWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.0000011b.4c760f04newsgate.onet.pl...

    Dokładnie, nadzieja w tym, że sam bęben też musi się ogrzać, a do tego trzeba zazwyczaj poczekać na dopływ ciepłej wody, czasem dość długo, a licznik liczy. Nie mniej zawsze woda cieplejsza jest od tej kranówki zimnej. Czyli jakaś oszczedność jest.
    Ma wadę - może zawierać cząstki rdzy, które mogą zabarwić praną odzież w brunatne plamy. Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej samoczyszczący, a przed przyłączami pralki i zmywarki naczynie z fosforanami. Pochłonie to co prawda oszczędności z używania ciepłej wody, ale zwiększy skuteczność zmywania czy prania.

Data: 2010-08-26 09:34:59
Autor: Strachu s.
Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Ma wadę - może zawierać cząstki rdzy, które mogą zabarwić praną odzież w brunatne plamy.

Rdza u mnie zawsze jest po przerwach dluzszych w dostawie wody - zarowno w rurach z zimna jak i ciepla woda.

Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej samoczyszczący

Na czym polega samooczyszczanie sie?

strachu S.

Data: 2010-08-26 09:41:46
Autor: Panslavista

"Strachu s." <satootWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:63df.00000127.4c761923newsgate.onet.pl...
[...]

Na przepuszczeniu prądu wody w odwrotną stronę i jej wypływie do kanalizacji. Sterowniki są uruchamiane różnicą ciśnień lub czasem od poprzedniego czyszczenia.

Data: 2010-08-27 16:25:30
Autor: Leszek
On 26 Sie, 09:34, "Strachu s." <satootWYTNI...@op.pl> wrote:
> [...]

rurach z zimna jak i ciepla woda.

> Dlatego warto zastosować filtr na dopływie, najlepiej

Samoczyszczący filtr???

hmm ciekawe tylko jak to samoczyszczenie wygląda w przypadku filtra
wody

Data: 2010-08-28 04:30:17
Autor: Panslavista

http://www.filtrywody.wroclaw.pl/filtry_eco.html

Data: 2010-08-27 17:28:36
Autor: krys
Strachu S. wrote:

Ale jesli zaladunek to naprawde welna, lub rzeczy wymagajace tak niskiej
temperatury? - rzeczy te mozemy zniszczyc zbyt goraca woda.

Wtedy przyciskasz przycisk i odcinasz dopływ gorącej wody.
[...]

Cykl jest skracany, ale jeszcze nie zdarzyło mi sie wyciągnąć brudnego prania.
J.

Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?