Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.

Data: 2009-10-14 19:57:22
Autor: Igor Adamiak
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Co mo¿e byæ przyczyn± zacieków na szklankach i kieliszkach?
Gówniana chemia? Brudna zmywarka?

IA

Data: 2009-10-14 20:13:34
Autor: XL
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Dnia Wed, 14 Oct 2009 19:57:22 +0200, Igor Adamiak napisa³(a):

Co mo¿e byæ przyczyn± zacieków na szklankach i kieliszkach?
Gówniana chemia? Brudna zmywarka?

IA

Kiepskie szk³o - rozpuszcza siê jego wierzchnia warstwa. ¦rodki do mycia w
zmywarkach to s± silnie zasadowe substancje.
--

Ikselka.

Data: 2009-10-14 23:03:33
Autor: Igor Adamiak
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
U¿ytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1e5ju2sexzigp.1xmfw7dr8sjyn$.dlg40tude.net...
[...]

Nie no. Kiedy¶ tego nie by³o a szk³o to samo.

IA

Data: 2009-10-16 19:04:44
Autor: XL
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Dnia Wed, 14 Oct 2009 23:03:33 +0200, Igor Adamiak napisa³(a):

[...]

No w³asnie: to samo. wreszcie siê rozpu¶ci³o po ilu¶ myciach.
--

Ikselka.

Data: 2009-10-14 20:22:21
Autor: Boombastic
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.

U¿ytkownik "Igor Adamiak" <igor_ad@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb53e6$ob2$1news.wp.pl...
Co mo¿e byæ przyczyn± zacieków na szklankach i kieliszkach?
Gówniana chemia? Brudna zmywarka?

Brak soli/nab³yszczacza, zatkany odp³yw.

Data: 2009-10-14 23:03:01
Autor: Igor Adamiak
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
U¿ytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb54t1$1tk0$1newsread2.aster.pl...

[...]

U¿ywam kostek all in 1. A jak sprawdziæ czy odp³yw jest OK?

IA

Data: 2009-10-15 09:01:49
Autor: Boombastic
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.

U¿ytkownik "Igor Adamiak" <igor_ad@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hb5eaa$1td$1news.wp.pl...
[...]

Jak nie stoi woda w zmywarce i nie pracuje jako¶ dziwnie to pewnie nie jest to wina odp³ywu. U mnie raz siê przytka³ odp³yw i zmywarka zwariowa³a i po tym mia³em mleczne szklanki.
A odno¶nie tych kostek all in 1 to mam mieszane uczucia.

Data: 2009-10-15 09:45:34
Autor: Pawe³ Muszyñski
Igor Adamiak pisze:
[...]

Jak masz tward± wodê, to same tabletki nie wystarcz± - powiniene¶ te¿ soli u¿ywaæ :-)

--
Pawe³ Muszyñski
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2009-10-15 11:24:55
Autor: hephalump
Igor Adamiak pisze:
[...]

Tez tak kiedy¶ mia³em. Teraz u¿ywam oddzielnie soli, nab³yszczacza i detergentu w proszku - i jest zdecydowanie lepiej. Przy tabletkach nawet wnêtrze zmywarki by³o zasyfione osadem, który znik³ dopiero po potraktowaniu roztworem kwasku cytrynowego.
--
<<¶mieræ wegetarianom>>
to powiedzia³ *hephalump*

Data: 2009-10-15 16:43:03
Autor: Marek Dyjor

Co mo¿e byæ przyczyn± zacieków na szklankach i kieliszkach?
Gówniana chemia? Brudna zmywarka?

Brak soli/nab³yszczacza, zatkany odp³yw.

U¿ywam kostek all in 1. A jak sprawdziæ czy odp³yw jest OK?

zrezygnowaæ z kostek.

po pierwsze kostki sie nie nadaj± do programów skróconych.

stosuje ¿el Calgonit, sól i nab³yszczasz oddzielnie i efekty sa doskona³e nawet na programie 30 minut.

odp³yw sie sprawdza zgodneiz tym co pisze w instrukcji, dok³adnie trzeba sprawdziæ stan czysto¶ci filtra.

Data: 2009-10-15 01:34:50
Autor: Moorek
On 14 Pa¼, 19:57, "Igor Adamiak" <igor...@wp.pl> wrote:
Co mo¿e byæ przyczyn± zacieków na szklankach i kieliszkach?
Gówniana chemia? Brudna zmywarka?

IA

Kup sól - i wsyp do zasobnika.
Ostatnio mia³em to samo - u¿ywam tabletki najlepsze na rynku jak g³osi
reklama - nape³ni³em sol± i wszystko znowu myje siê idealnie.

pozdrowienia
moorek

Data: 2009-10-15 09:51:05
Autor: Marex
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Moorek <mit@poczta.onet.pl> napisa³(a):
On 14 Pa=BC, 19:57, "Igor Adamiak" <igor...@wp.pl> wrote:
> Co mo=BFe by=E6 przyczyn=B1 zaciek=F3w na szklankach i kieliszkach?
> G=F3wniana chemia? Brudna zmywarka?
>
> IA

Kup s=F3l - i wsyp do zasobnika.
Ostatnio mia=B3em to samo - u=BFywam tabletki najlepsze na rynku jak
g=B3os=
reklama - nape=B3ni=B3em sol=B1 i wszystko znowu myje si=EA idealnie.

pozdrowienia
moorek

    U mnie od paru zmywañ tez sie pojawi³y na szklankach nieregularne mleczne zacieki. Stosujê od dawna proszek Calgonit, od pewnego czasu, zmiana soli na Somat, nab³yszczacz tej¿e firmy i co¶ siê "popsu³o".Zastosowalem ostre k±panie 65 C(dotychczas g³ównie Eco-50C) i nie pomog³o.Zacieki widoczne akurat na prze¼roczystym szkle.Zastanawiam siê czy zmiana soli lub nab³yszczacza na inn± firmê nie powoduje tych zak³óceñ..?? Filtr oczyszczony. A swoja drog± kto tam zagl±da³ do odp³ywu- gdzie mam grzebaæ
(Bosch)??        Pozdrawia~M

Data: 2009-10-15 16:46:19
Autor: Marek Dyjor
Marex wrote:
[...]

g=B3os= i
[...]

czyli wróc do Calgonitu :)

na dole jest takie sitko perforowane ze stali na ¶rodku ma du¿± nakrêtkê która sie przekrêca i wyci±ga filtr trzeba go wyp³ukaæ i za³o¿yæ z poworotem. sprawd¼ jeszcze w instrukcji

Data: 2009-10-17 13:24:10
Autor: cashanka
[...]

Witam,
Tez mam ten sam problem. Regularnie myje zmywarke taka saszetka ze srodkiem czyszczacym,
ustawilem zmywarke na najtwardsza wode, mam osobno sol i proszek, ale niestety szklanki maja prazki
od bialego osadu. Probowalem roznych proszkow i tabletek, efekt ten sam. Tyle, ze proszki czy tabletki niemarkowych
producentow pozostawialy niedomyte gary.
Obawiam sie, ze to cena za wygode. Po zakupie zmywarka przez moze dwa miesiace
dawala idealnie czyste szklo, ale potem zaczelo bielec :( Po wlozeniu nowo zakupionych szklanek, tez zaczely bielec
po okolo 2 miesiacach mycia w zmywarce (srednio 2, 3 razy w tygodniu szklanka przechodzi cykl mycia.)
Zmywarka to Bosh.
pozdr

Data: 2009-10-18 14:27:49
Autor: XL
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Dnia Sat, 17 Oct 2009 13:24:10 +0200, cashanka napisa³(a):

[...]

Powtarzam: rozpuszcza siê pod wp³ywem chemicznym i matowi pod mechanicznym
(drobiny srodka myj±cego zanim siê on rozpu¶ci rzucane pod ci¶nieniem)
wierzchnia warstwa szk³a. Kto chce niech wierzy, ktoi chce - niech nie
wierzy, ale tak jest i finito.
--

Ikselka.

Data: 2009-10-18 21:51:14
Autor: Maciej S.
[...]

Ja ci wierzê bo to brzmi sensownie.
Ale jak temu zapobiec? Stosowaæ ¿el zamiast proszku?
A mo¿e zmieniæ szk³o, tylko na jakie?

MS

Data: 2009-10-19 00:27:08
Autor: XL
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Dnia Sun, 18 Oct 2009 21:51:14 +0200, Maciej S. napisa³(a):

[...]

Niestety nie mo¿na zapobiec, wiêc myjê rêcznie stare szk³o, porcelanê i
sztuæce. Zwyk³ych szklanek i kubków nie ¿a³ujê i pakujê jak leci do
zmywarki, choæ wiem, ¿e za jaki¶ czas siê zniszcz± - i tak przecie¿ trzeba
je wymieniaæ stosunkowo czêsto, tak czy tak, bo je¶li siê nie zmatowi±
bêd±c d³ugo u¿ywane i myte w zmywarce, to i tak szybko wyt³uk± bez niej...
Wliczam zatem stratê szklanek i kubków w rachunek ogólny op³acalno¶ci
posiadania zmywarki, który i tak wypada korzystnie dla zmywarki ze wzgl. na
moje rêce, nogi, krêgos³up i czas oraz bakteriostatyczno¶æ u¿ywanych na
codzieñ w domu naczyñ :-)

--

Ikselka.

Data: 2009-10-19 00:28:43
Autor: XL
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
Dnia Mon, 19 Oct 2009 00:27:08 +0200, XL napisa³(a):

Niestety nie mo¿na zapobiec, wiêc myjê rêcznie stare szk³o, porcelanê i
sztuæce.

....u¿ywane okazjonalnie i od ¶wiêta.

[...]

j.w.

--

Ikselka.

Data: 2009-10-15 16:44:13
Autor: Marek Dyjor
Moorek wrote:
[...]

dodam ¿e powinno sie jednak zmierzyæ twardo¶æ wody i ustawiæ na sterowniku zmywarki.

Data: 2009-10-15 17:08:33
Autor: Boombastic
Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.
dodam ¿e powinno sie jednak zmierzyæ twardo¶æ wody i ustawiæ na sterowniku zmywarki.

Czasem wystarczy wej¶æ tylko na stronê dostawcy wody i zobaczyæ jaka jest twardo¶æ.

Zmywarka - pojawi³y sie zacieki na szkle.