Zmywarki BOSH

Data: 2012-05-18 21:57:53
Autor: Tomcioo
Zmywarki BOSH
Witam,

poszukuje użytkowników  zmywarek]

1. Bosch SMS58M98EU
2. Bosch SMS69M58EU

Bedę wdzięczny za opinie o tych zmywarkach.
Czy przydatna jest funkcja 1/2 halfload ?

Pozdrawiam,

Data: 2012-05-19 00:02:10
Autor: Ikselka
Zmywarki BOSH
Dnia Fri, 18 May 2012 21:57:53 +0200, Tomcioo napisał(a):

Czy przydatna jest funkcja 1/2 halfload ?

Czyli ćwiartka ładunku? - nie słyszałam o takiej 333-)

Data: 2012-05-19 11:02:18
Autor: Przesmiewca
Zmywarki BOSH
"Tomcioo" <tomcub@gazeta.pl> napisał(a):

Czy przydatna jest funkcja 1/2 halfload ?

Na to pytanie odpowiedz brzmi: przydatna i nie przydatna, bo jeden
musi zmywac po 2x dziennie, a drugi zapuszcza zmywarke
raz na pare dni. Czujesz temat?

Data: 2012-05-19 22:51:45
Autor: kogutek
Zmywarki BOSH
[...]

Mamy Boscha. Nie ma z przodu żadnego innego oznaczenia z wyjątkiem napisu
electronic. Używamy tylko jednego programu. Tego na maxa. Na programatorze
oznaczony jako 65 stopni. 35 groszy kosztuje prąd na tym programie. Nie
będziemy robili jakiś groszowych oszczędności. Nie liczyłem ale proszek na
mycie może być droższy. --

Data: 2012-05-21 06:21:34
Autor: Marek Dyjor
Zmywarki BOSH
kogutek wrote:
[...]

ja też mam boscha i praktycznie zawsze myje tym najkrótszym 30minut i w sumie to nie widać żadnej różnicy w stosunku do tego najdłuższego co trwa prawie 2 godziny.

Data: 2012-05-21 08:42:58
Autor: kogutek
Zmywarki BOSH
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):
kogutek wrote:

> [...]

ja też mam boscha i praktycznie zawsze myje tym najkrótszym 30minut i w sumie to nie widać żadnej różnicy w stosunku do tego najdłuższego co trwa prawie 2 godziny.
Gdzie Ci się tak spieszy jak to samo robi? Jak Ty nie widzisz różnicy to nie
znaczy że jej nie ma. Może jak by zanieść talerze żeby zbadali ile i jakich
bakterii na nich zostaje po myciu na 65 stopni przez dwie godziny i na
najkrótszym to by wyszła różnica w skuteczności mycia. Nie jestem
przewrażliwiony pod kątem tego że wszystko musi być sterylne. Ale bakterie
jakie rosną na talerzach mogą być mocno zjadliwe. Znaczy się groźne i odporne
na wiele preparatów. Jedyna metoda to ubić temperaturą. Nie bez powodu
przemysłowe zmywarki nie dość że myją wodą o temperaturze 65 stopni to jeszcze
na koniec płuczą wodą praktycznie wrzącą. Sanepid wymaga do płukania wody o
temperaturze nie niższej niż 95 stopni. I to nie jest widzimisie pań z
sanepidu tylko jakiś przepis to określa. I tak są ustawiane regulatory
temperatury dla wody do płukania po myciu w przemysłowych zmywarkach. --

Data: 2012-05-21 10:56:06
Autor: Marek Dyjor
Zmywarki BOSH

kogutek wrote:
[...]

nie jestem Ikselką albo mamą Bliźniaków Cramp:)   sądzę że i tak sa sporo lepiej umyte niż gdybym je umył ręcznie.
Gdy każdemu talerzowi poświęca się tak z 6 sekund przetarcia gąbką z płynem.

Data: 2012-05-21 02:21:02
Autor: Kris
Zmywarki BOSH
W dniu poniedziałek, 21 maja 2012 10:56:06 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

Gdy każdemu talerzowi poświęca się tak z 6 sekund przetarcia gąbką z płynem.
I woda o temp pewnie 40stC;)
Ale zaraz Ikselka napisze że ona wyparza naczynia po myciu;)

Data: 2012-05-21 11:57:00
Autor: Marek Dyjor
Zmywarki BOSH
Dyjor napisał:

Gdy każdemu talerzowi poświęca się tak z 6 sekund przetarcia gąbką z
płynem.
I woda o temp pewnie 40stC;)
Ale zaraz Ikselka napisze że ona wyparza naczynia po myciu;)

mam Cramp też marzyła o profesjonalne maszynie która myła wyparzała i pakowała w próżniowe woreczki naczynia kuchenne.

Data: 2012-05-21 11:47:36
Autor: kogutek
Zmywarki BOSH
kogutek wrote:

> [...]

Gdy każdemu talerzowi poświęca się tak z 6 sekund przetarcia gąbką z płynem.
Po coś  zrobili kilka programów. Interesuje mnie po co się spieszyć i
nastawiać najgorszy w sytuacji kiedy nic się czasu nie zaoszczędzi. Bez
względu na to ile trwa program pracy jest dokładnie tyle samo. Ta praca to
włożenie i wyjęcie ze zmywarki. Reszta to praca maszyny i się nie liczy.
Oszczędność może być argumentem. Ale przy oszczędności miesięcznej w granicach
połowy paczki papierosów albo jednego piwa to będzie marny argument dla kogoś
kto wydał sporo kasy na zmywarkę. --

Data: 2012-05-21 18:59:15
Autor: nadir
Zmywarki BOSH
[...]

Tylko, że co stosują w gastronomii,  to nie są zmywarki a wyparzarki i cykl mycia trwa w nich 3, góra 5 minut, choć faktycznie w temperaturze powyżej 90 stopni.

Poza tym nie przesadzajmy z tymi bakteriami, zmywarka nawet w temperaturze 40-45 stopni w czasie 30-to minutowego mycia ubije ich więcej niż podczas mycia ręcznego. Nikt w takiej temperaturze ręcznie nie myje, i nie przez taki długi czas, a jakoś ludzie bez zmywarek masowo nie chorują.

Data: 2012-05-21 19:15:32
Autor: kogutek
Zmywarki BOSH
nadir <none@hell.org> napisał(a):
> [...]

Poza tym nie przesadzajmy z tymi bakteriami, zmywarka nawet w temperaturze 40-45 stopni w czasie 30-to minutowego mycia ubije ich więcej niż podczas mycia ręcznego. Nikt w takiej temperaturze ręcznie nie myje, i nie przez taki długi czas, a jakoś ludzie bez zmywarek masowo nie chorują.

Wskaż ideę gorszego mycia w stosunku do lepszego. Ja jej nie widzę.
Oszczędność prądu dla mnie żadna. Mycie w najniższej temperaturze to raczej
dla naczyń wstępnie umytych. Nie codziennie włączamy zmywarkę. Czasami i trzy
dni zbieramy żeby ją włączyć. Dla mnie mycie w wysokiej temperaturze jest
optymalne. --

Data: 2012-05-21 22:02:38
Autor: Marek Dyjor
Zmywarki BOSH
kogutek wrote:
[...]

ty to chyba sam mieszkasz...  bo normalna rodzina to potrafi i dwa prania w zmywarce dziennie zrobić.

albo większosć statków zmywasz ręcznie, bo i takich się spotyka...

Data: 2012-05-21 21:39:47
Autor: kogutek
Zmywarki BOSH
kogutek wrote:

> [...]

albo większosć statków zmywasz ręcznie, bo i takich się spotyka...
dwie osoby. --

Data: 2012-05-26 20:15:57
Autor: Usrobo
Zmywarki BOSH

kogutek wrote:
[...]

dwie osoby.

z czego 2 jedzą na mieście ;)

michal

Data: 2012-05-22 15:23:13
Autor: nadir
Zmywarki BOSH
Wskaż ideę gorszego mycia w stosunku do lepszego.
Które jest to lepsze, a które gorsze?

Zmywarki BOSH