Zn贸w jaki艣 haracz!

Data: 2014-01-12 12:23:33
Autor: Bogdan Idzikowski
Zn贸w jaki艣 haracz!
Minister Zdrojewski straszy. Straszy mianowicie wprowadzeniem tzw. op艂aty audiowizualnej, kt贸ra ma zast膮pi膰 nieszcz臋sny abonament. Ma by膰 ona pobierana od wszystkich jak leci, niezale偶nie od tego czy co艣 ogl膮daj膮, czy nie ogl膮daj膮. Niezale偶nie nawet od tego, czy maj膮 telewizor lub radio, czy te偶 ich nie maj膮.

Haracz 贸w bowiem tak wymy艣lono, 偶e nie b臋dziesz go p艂aci艂 za faktyczne korzystanie z telewizji,  lecz za mo偶liwo艣膰 korzystania. Podst臋pne i pokr臋tne my艣lenie.

No, bo wyobra藕cie sobie, ze z jaki艣 powod贸w wprowadzamy dajmy na to, op艂at臋 alkoholow膮. Musisz zap艂aci膰 miesi臋cznie 10 z艂otych na wspieranie polskiego przemys艂u spirytusowego. I nie wa偶ne czy pijesz czy nie, czy jeste艣 alkoholikiem czy te偶 zdeklarowanym abstynentem. Masz p艂aci膰 nie za to 偶e nie pijesz, jedno za to 偶e mo偶esz pi膰 jak ci si臋 zachce.

Ja nale偶臋 do tej grupy ludzi, kt贸rzy jak co艣 potrzebuj膮, to  po prostu kupuj膮. Innymi s艂owy nie widz臋 sensu finansowanie czego艣 co w danym momencie jest mi niepotrzebne. Czyli nie widz臋 na przyk艂ad powodu do sponsorowania jakiejkolwiek telewizji dla czystej zasady, jak i nie widz臋 sensu sta艂ego sponsorowania przemys艂u spirytusowego, bo zwyczajnie nie pije. Jak b臋dzie mi si臋 chcia艂o pi膰, to sobie p贸jd臋 do sklepu i kupi臋 flaszk臋, bez wzgl臋du na cen臋.

Zmierzam nijako te偶 do tego, 偶e pewnie najsensowniejszym by艂oby zakodowania medi贸w. Wtedy kto chce kupuje sobie dost臋p, a kto nie chce nie kupuje i nie ogl膮da. Raczej banalnie proste, sprawiedliwe i na sw贸j spos贸b wychowawcze. Bo z pewno艣ci膮 haracz Zdrojewskiego wychowawczy nie jest. Ju偶 teraz mam go w dupie.

http://tiny.pl/q5q4b

--
Dyskusja z wierz膮cym jest jak gra w szachy z go艂臋biem. Niewa偶ne, jak dobrze grasz, go艂膮b i tak przewr贸ci wszystkie figury, nasra na szachownic臋 i b臋dzie dumny z wygranej.

Zn贸w jaki艣 haracz!