ZnĂłw mandat,

Data: 2019-02-13 02:24:29
Autor: stalowe
ZnĂłw mandat,
W dniu wtorek, 12 lutego 2019 17:16:50 UTC+1 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:
oczywiście po upewnieniu się, że nic nie jedzie.

Naprzeciwko jechała policja,

Niestety nie mogłem ich zauważyć wcześniej, bo było ok. 21-ej.

Biorąc te 3 wycinki widać że jednak można popełnić błąd, lub ktoś inny popełni błąd i łatwo stać się ofiarą. Dwa lata temu około przejeżdżałem na pasach, blisko łuku drogi. Na łuku pojawił się samochód, chyba jechał dość szybko jak na 50km/h ogr. W każdym razie zaskoczył mnie. Stanąłem na pedałach żeby szybciej zjechać z pasów przed nim, łańcuch spadł, ja na glebę na tych pasach. Całe szczęście nie wpadłem na jego pas, bo by nie wyhamował. ale w sumie nawet się nie zatrzymał.
Od tej pory staram się przeprowadzać, choć jest to uciążliwe. Na pewno na tym przejściu przeprowadzam, co ma też plusy bo 2 skrzyżowania dalej jest komenda i często trafiam na radiowóz jak przeprowadzam.
--
jureko

Data: 2019-02-13 03:33:17
Autor: andrzej.ozieblo
ZnĂłw mandat,
W dniu środa, 13 lutego 2019 11:24:31 UTC+1 użytkownik sta...@gmail.com napisał:

Biorąc te 3 wycinki widać że jednak można popełnić błąd, lub ktoś inny popełni błąd i łatwo stać się ofiarą.

Masz rację, o błąd nietrudno. Dlatego łamiąc przepisy, jako pieszy czy rowerzysta, bo nigdy jako kierowca, robię to z dużą uwagą. Przejeżdżam b. wolno, praktycznie z prędkością pieszego, a na czerwonym nie przechodzę/przejeżdżam, gdy widzę nawet daleki samochód. Często też na przejściu zwalniam, nie schodzę z roweru, ale odpycham się jedną nogą. Jak na hulajnodze.

Już to pisałem. Najgorsze przypadki, zrealizowane lub o mało co, miałem wtedy, gdy przechodziłem lub przejeżdżałem (ale tam, gdzie wolno jechać) mając absolutne pierwszeństwo. Gdybym się nie cofnął lub zatrzymał byłoby po mnie.

Data: 2019-02-13 04:18:51
Autor: stalowe
ZnĂłw mandat,
W dniu środa, 13 lutego 2019 12:33:19 UTC+1 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:

[...]

No tego się już nauczyłem (nieufności na drodze). To chyba ten rozum który przychodzi z wiekiem :D.
--
jureko

Data: 2019-02-13 04:55:36
Autor: mmateusz
ZnĂłw mandat,
> [...]

Biorąc te 3 wycinki widać że jednak można popełnić błąd, lub ktoś inny popełni błąd i łatwo stać się ofiarą.

No tak, ale tu chyba autor pisze o sytuacji, ze dobrze ocenił sytuacje zeby bezpiecznie przejechac na czerwonym, ale:
- niedostatecznie dobrze, zeby nie zostac przyłapanym, a to dwie rozne sprawy.
To drugie jest niestety duzo trudniejsze.
--
mk

Data: 2019-02-13 17:00:02
Autor: Prot Ogenes
ZnĂłw mandat,
On 2019-02-13 13:55, mmateusz wrote:
[...]

Gdyby policjant dosłownie wylazł z krzaka po drugiej stronie ulicy i powiedział "Mam cię!", to uznałbym to za "czychanie na biednego rowerzystę".
Skoro jednak zmotoryzowany patrol był w stanie dostrzec to wykroczenie, zatrzymać sprawcę i wymierzyć mu należną karę, to oznacz, że Andrzej znalazł się w niewłaściwym miejscu w czasie kiedy nie powinno go tam być.

Prot

ZnĂłw mandat,