Znów nas posprawdzają,

Data: 2018-06-27 05:17:03
Autor: andrzej.ozieblo
Znów nas posprawdzają,
https://noizz.pl/opinie/policja-chce-mandatow-dla-rowerzystow-za-zbyt-szybka-jazde/gpx0253 Trochę racji w tym pisaniu jest, ale tylko trochę.. Faktycznie, widuję zbyt szybko jadących rowerzystów po chodnikach i innych pieszo-rowerowych ciągach. Np. na krakowskich Plantach (taki zadrzewiony pas wokół ścisłego centrum Krakowa).. Sporo szybko jadących rowerzystów. Za szybko na prawidłową reakcję, gdy pieszy nagle zmieni kierunek marszu, nie mówiąc o nieprzewidywalnych dzieciach. Podobnie na chodnikach, nawet takich, gdzie wolno rowerzystom jeździć. O rzadkich przypadkach chamstwa w rodzaju walenia ręką po masce w reakcji na błąd wynikający najczęściej z gapiostwa kierowcy czy szybkim przejeżdżaniu na przejściach dla pieszych tuż przed samochodem nie warto się rozpisywać. Podobnie na temat niewiedzy czy braku wyobraźni kierowców. Ostatnio jeden z nich (starszy pan jak ja) tłumaczył mi, że obok jest ścieżka dla rowerów i tam jest moje miejsce (oczywiście nie było) a pewna pani (dużo młodsza ode mnie :)) próbowała mnie przycisnąć samochodem do parkujących po prawej strony twierdząc, że powinienem jechać po lewej stronie, gdzie jest ścieżka rowerowa. Ścieżka jest kontrapasem i nie miałem nią prawa jechać w tym kierunku o czym owa pani nie miała pojęcia.

Ale ogólnie rzecz biorąc nie jest źle. Dużo ostatnio jeżdżę DDR-ami, ale i po centrum miasta korzystając z kontrapasów i innych ułatwień, ale i w ciągu z samochodami.. I nie widzę większych problemów. Oczywiście zdarza mi się mieć "nieprzyjemności" z kierowcami, ale to rzadkie przypadki. Tyle że nie jeżdżę szybko w sytuacjach, gdy różne rzeczy mogą się przydarzyć, np. w dojeździe do skrzyżowania. I ogólnie rzecz biorąc jestem wyrozumiały dla ludzkich błędów i niedoskonałości. :)

Konkludując. Artykuł trochę tendencyjny. Zamiast karać lepiej apelować i uświadamiać. Również kierowców, że jazda samochodem w centrum dużego miasta jest swoistych masochizmem i powinno się jej unikać. A karanie rowerzystów za przejazdy dla przejściach dla pieszych, gdy jadą z prędkością pieszego, czy przejazd na czerwonym, gdy w pobliżu nie widać żadnego samochodu, czy inne nikomu nieszkodzące formalne łamanie przepisów uważam za przejaw tępego podejścia do nich. Być może jeden z nich zresztą powinien ulec modyfikacji. Mam na myśli skręt w prawo dla kierowców, gdy krzyżuje się z drogą rowerową. Kierowca ma małe szanse by zobaczyć w oddali nadjeżdżającego rowerzystę, a gdy ten jedzie szybko... Sam jako kierowca tego ostatnio doświadczyłem.

Data: 2018-06-27 19:08:52
Autor: kloi
Znów nas posprawdzają,
W dniu 2018-06-27 o 14:17, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
https://noizz.pl/opinie/policja-chce-mandatow-dla-rowerzystow-za-zbyt-szybka-jazde/gpx0253 Trochę racji w tym pisaniu

no super, jeśli chodzi o rower na chodniku lub drodze rowerowej to powinno być jakieś ograniczenie

Data: 2018-06-27 11:35:52
Autor: Rowerex
Znów nas posprawdzają,
W dniu środa, 27 czerwca 2018 19:08:42 UTC+2 użytkownik kloi napisał:
W dniu 2018-06-27 o 14:17, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
> https://noizz.pl/opinie/policja-chce-mandatow-dla-rowerzystow-za-zbyt-szybka-jazde/gpx0253 Trochę racji w tym pisaniu no super, jeśli chodzi o rower na chodniku lub drodze rowerowej to powinno być jakieś ograniczenie

Mam pomysł - dajmy pieszym większą przestrzeń i uwolnijmy ich od rowerzystów - zróbmy ciągi samochodowo-piesze i zupełnie odrębne drogi tylko dla rowerów, drogi rowerowe bez prawa wjazdu dla samochodów i bez prawa wejścia dla pieszych...

.... i pozamiatane ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-06-27 20:41:24
Autor: z
Znów nas posprawdzają,
Na początek zabrać rowerzystom bezwzględne pierwszeństwo na przejazdach rowerowych.
Potem zezwolić im przejeżdżać na pasach ale z prędkością pieszego.

Marchewka i kijek. Trochę uspokoi pędzące szczały :-)

Data: 2018-06-27 12:35:02
Autor: WS
Znów nas posprawdzają,
On Wednesday, June 27, 2018 at 8:42:17 PM UTC+2, z wrote:

Marchewka i kijek. Trochę uspokoi pędzące szczały :-)

jesli szczaja pedzac, to nalezy cos z tym zrobic... ;)

Data: 2018-06-27 20:29:44
Autor: Piotr Rogoza
Znów nas posprawdzają,
W dniu Wed, 27 Jun 2018 20:41:24 +0200, uzytkownik z napisal:

Na początek zabrać rowerzystom bezwzględne pierwszeństwo na przejazdach
rowerowych.
Potem zezwolić im przejeżdżać na pasach ale z prędkością pieszego.
A nie lepiej od razu im spuszczać powietrze?

--
piecia aka dracorp
pisz na: imie.r.public at gmail dot com

Data: 2018-06-27 23:15:34
Autor: z
Znów nas posprawdzają,
W dniu 2018-06-27 o 22:29, Piotr Rogoza pisze:
A nie lepiej od razu im spuszczać powietrze?

Ja bym publicznie biczował za wyścigi na przejazdach.
Ale podobno nie wolno używać kar cielesnych a i RODO pewnie miałoby coś na przeciw. :-)

Znów nas posprawdzają,