Znaczenie ET felgi

Data: 2009-02-23 09:22:51
Autor: Lewis
Znaczenie ET felgi

Słuchajcie, jakie znaczenie ma ET felgi?
Kupiłem auto, postanowiłem dokupić alufelgi, nie znając rozstawu, średnicy otworu centrującego itd. zadzwoniłem do dealera i tam poinformowano mnie, że ET felgi wynosi 40. Zamówiłem alusy z ET 42 (pozostałe parametry identyczne jak podane przez dealera). Wczoraj znalazłem opis techniczny tego auta i stoi tam jak wół, że ET to 46. Zatem - miast mieć więcej o 2 mm, co uznałem za pomijalne, mam mniej o 4 - czy nię będzie nic ocierało przy skręcaniu?

Na swoim przykładzie:

Letnie koła:    17" ET35 8.5" opona 225/45
Zimowe koła: 15" ET45 7" opona 195/65
niema żadnych problemów.

Lewis
red GSF 400 "pszedany"