Znajdy śmietnikowe.. ;)

Data: 2020-04-08 10:53:31
Autor: Adam
Znajdy śmietnikowe.. ;)
(...)
Mile widziana też drukarka z CISS -- o ile za 500 pln
lub tańsza zdołałaby wydrukować rzeczywiście 12 kstron
czarnych + 7 kstron kolorowych i wytrwałaby kilkanaście
lat bez dofinansowywania... Jest ciężka, więc trochę
trudniejsza w eksploatacYji...

(...)

Ciągle pisujesz o problemach z atramentem.
Dlaczego nie kupisz lasera?

Moja najstarsza laserówka to Apple Laser II - gdzieś tak z połowy lat 80-tych. Kupiona jako używana, dużo na niej tłukłem.
Jeszcze może ze dwa lata temu ostatni raz na niej drukowałem. Nadal jest sprawna. Tylko wymaga cierpliwości ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-08 13:08:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Adam" r6k3ec$6s1$1$Adam@news.chmurka.net

Ciągle pisujesz o problemach z atramentem.

Przez dwa lata chwaliłem atrament.

Dlaczego nie kupisz lasera?

Bo IMO są trudniejsze w eksploatacji od atramentówek.

Moja najstarsza laserówka to Apple
Laser II - gdzieś tak z połowy lat 80-tych.

Dużo drukujesz?
Też mam Laser II -- 'HP LaserJet II' lub 'HP LaserJet II plus'
z przełomu lat dziewięćdziesiątych i osiemdziesiątych]

Kupiona jako używana,

Moja też -- jako popsuta używka.
Naprawa kosztowała na przełomie wieków 500 pln.
Stoi bidula bezczynnie.

dużo na niej tłukłem.

Ja na mojej mało, ale inni (choć cichcem)
tłukli dużo, bo toner schodził... Schodził,
po czym potrafił pojawiać się... ;)

Można uwierzyć w to, że nieopatrznie skończył się, ale
nie w to, że nagle go przybyło. Do tych, którzy nie znają
się na rzeczy -- gdy toner kończył się, drukarka drukowała
pasemkami i trzeba było pomerdać, co dawało efekt na niezbyt
wiele stron... Odpada zatem sytuacja typu -- myślałem, że
toneru nie ma, ale po czasie jakoś posypał ze ścianek... ;)

Jeszcze może ze dwa lata temu ostatni raz na niej

Ja na swojej ~2002 r.

drukowałem. Nadal jest sprawna. Tylko wymaga cierpliwości ;)

Moja wymaga RAMek.

Skąd do niej toner brać i co na niej drukować z taką ,,ilością''
RAMek? (pół mega czy jakoś podobnie?)

   https://www.doktortusz.pl/hp-laserjet-ii-p-plus,k20211002462

300 dpi -- bardzo ładnie/starannie/dokładnie/powtarzalnie
drukowała; można było wydrukować papier milimetrowy itp....
Mam jeszcze dobre papiery (w tym i karbowane, i ozdobne),
i folie, i kalki...

Ale drukowałem na różnych papierach -- także na papierze qpowanym
w drukarniach, ciętych na oko... ;) Na oko ,,pod wymiar'' i na oko
liczbowo... W tamtych latach przeciętniak bez liczenia odmierzał
500 czy 50 kartek bez pudła -- błąd nie przekraczał paru promili...

Wymiar (format A4 -- 210 mm na 297 mm) dostawało się też bez linijek...

-=-

Nie ma już tego świata! Szkoda mi tego!
Od czasu do czasu szukam dawnych miejsc -- bezskutecznie...
Są niektóre budynki, ale nie ma już tajnych ;) przejść itp...
Lub nawet nie ma dawnych budynków...

Pozostała dawna pewność siebie, gdy człek błądzi tam,
gdzie ,,gościom'' nie wolno przebywać... Ale miast
miejsc i ludzi -- jakieś szpargały, krzesła połamane...
Gdzie nie ruszę się -- tam już tylko w mej pamięci
,,widzę'' dawne światy...

Boję się spotkań z ludźmi -- wiem, że zobaczę starszych o ~20 lat...
Lub martwych -- niech choćby w mej pamięci nadal żyją...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-09 12:11:28
Autor: Adam
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Adam" r6k3ec$6s1$1$Adam@news.chmurka.net

Ciągle pisujesz o problemach z atramentem.

Przez dwa lata chwaliłem atrament.

Dlaczego nie kupisz lasera?

Bo IMO są trudniejsze w eksploatacji od atramentówek.

Tak z ciekawości: jak trudniejsze?
Włączasz do prądu po dowolnie długim czasie i działa.
Nie ma zasychających dysz, nie ma walki z głowicami, nie potrzeba się zastanawiać czy iść w system CISS czy w wymienne głowice.
Po prostu włączasz i działa.

Jedyne niewielkie utrudnienie, jakie mi przychodzi do głowy, to wymiana tonerów w niektórych starszych karuzelówkach - po trzeba z panelu wskazać kolor i poczekać, aby się karuzela obróciła. Przykład: Minolta MC2300DL.

Moja najstarsza laserówka to Apple
Laser II - gdzieś tak z połowy lat 80-tych.

Dużo drukujesz?

Apple (chyba jednak I, bo kanciasta) uruchomiłem testowo, z ciekawości.
Przez kilka(naście?) lat zrobiłem na niej kilka, może kilkanaście tysięcy wydruków.

Poza tym aktualnie używam m.in. Brother HL-5350DL, OKI MC342 oraz Lexmark C762 PS z dodatkowym duplekserem. Miałem jeszcze co najmniej kilka innych różnych, w tym np. epsona foto - atrament, igłówki - w tym wielogłowicowe, nawet krótko jakąś drukarkę kredkową.
Mam też plotery pisakowe - Mera i IBM A0+.

Aktualnie nie robię dużo wydruków - max jedna ryza A4 miesięcznie.

Też mam Laser II -- 'HP LaserJet II' lub 'HP LaserJet II plus'
z przełomu lat dziewięćdziesiątych i osiemdziesiątych]

Jedna z najlepiej dopracowanych konstrukcji.
Występowała w co najmniej trzech wersjach.

[...]

Nie pamiętam, czy HP czy OKI miewały coś w rodzaju czujnika drutowego (coś jak pływak w gaźniku lub w spłuczce), który przekazywał poziom toneru. On czasem się zawieszał i pokazywał głupoty.

się na rzeczy -- gdy toner kończył się, drukarka drukowała
pasemkami i trzeba było pomerdać, co dawało efekt na niezbyt

Nie zalecane - można uszkodzić bęben.

[...]

Mnie RAMu brakowało w bardziej skomplikowanych wydrukach z Corela.  Ale wystarczyło zmienić język z PS na PCL i już było dużo lepiej.

Skąd do niej toner brać i co na niej drukować z taką ,,ilością''
RAMek? (pół mega czy jakoś podobnie?)

   https://www.doktortusz.pl/hp-laserjet-ii-p-plus,k20211002462

Ona jest odporna na rodzaj toneru - to nie OKI ze swoimi "kryształkami".
Możesz kupować na kilogramy i dosypywać, jeśli lubisz sam się bawić.

300 dpi -- bardzo ładnie/starannie/dokładnie/powtarzalnie
drukowała; można było wydrukować papier milimetrowy itp....

Każda laserówka z tego typu podajnikiem dobrze drukuje. Powtarzalnie też - lata temu bawiliśmy się robiąc kolejno wydruki na kilku drukarkach mono, z których każda miała toner w innym kolorze. Powtarzalność była rzędu pół milimetra - do biletów czy zaproszeń wystarczało.

Kiepską powtarzalność miały wynalazki typu LaserJet 1100 ze względu na uproszczony separator i ze względu na sposób podawania papieru.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-09 23:59:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Adam" r6msch$uo1$1$Adam@news.chmurka.net

Tak z ciekawości: jak trudniejsze?

Toner kosztuje, gdy kończy się, są pasemka, bęben potrafi
zabrudzić się lub uszkodzić, papier ponoć też trzeba jakiś
bezpyłowy... Po włączeniu drukarka nagrzewa się...

Nie bez powodu są serwisy zajmujące się takimi urządzeniami.
IMO albo atramentówka jest sprawna, albo trzeba kupić nową.

Aktualnie nie robię dużo wydruków - max jedna ryza A4 miesięcznie.

Raczej niewiele jak na tę masę drukarek.

Też mam Laser II -- 'HP LaserJet II' lub 'HP LaserJet II plus'
z przełomu lat dziewięćdziesiątych i osiemdziesiątych]

Jedna z najlepiej dopracowanych konstrukcji.

Otóż to -- różnie bywa z tym dopracowaniem...
Z tą drukarką też były trudności...

Nie pamiętam, czy HP czy OKI miewały coś w rodzaju czujnika
drutowego (coś jak pływak w gaźniku lub w spłuczce), który
przekazywał poziom toneru. On czasem się zawieszał i pokazywał
głupoty.

Ta nie miała niczego takiego -- drukowała pasemkami, gdy kończył
się toner. HP pisał, by w takich wypadkach wyjąć toner, pomachać
nim -- ale to na długo nie pomoże... Nawet rysunki zamieszczał,
by pokazać, jak merdać...

się na rzeczy -- gdy toner kończył się, drukarka drukowała
pasemkami i trzeba było pomerdać, co dawało efekt na niezbyt

Nie zalecane - można uszkodzić bęben.

HP zachęcał do merdania. Nowy toner trzeba
było rozmerdać koniecznie przed użyciem!
Też były rysunki -- jak merdać, jak odbezpieczyć...

Moja wymaga RAMek.

Mnie RAMu brakowało w bardziej skomplikowanych wydrukach z Corela.
Ale wystarczyło zmienić język z PS na PCL i już było dużo lepiej.

Używałem PCL -- do TeXa. Niemal wyłącznie PCL.

Ona jest odporna na rodzaj toneru - to nie OKI ze swoimi "kryształkami".
Możesz kupować na kilogramy i dosypywać, jeśli lubisz sam się bawić.

Nie lubię i nie umiem. To są jakieś mocno integrowane tonery.
Niby można tam coś łatwo dosypać, ale wolałem unikać dosypywania...

[...]

Pół milimetra to o ~rząd wielkości za słabo.
Atramentówka za kilka dych daje lepszą pół milimetra!
Można kilka razy wydrukować to samo -- po prostu będzie
ciemniej. Gdy kończy się atrament niespodziewanie a żal
mi kartek -- tak drukuję.

Na laserówce składałem wydruki.

Najmniejszą działka to nieco mniej niż 0.1 mm.
0.01 mm raczej ;) nie można było osiągnąć.
Teoria mówi: 25.4/300=0,084666666666667
i praktyka to IMO potwierdzała -- 0.1 mm
to było na oko nieco więcej niż 0,01 mm.

Nadrukowałem się tego sporo!

W TeXu narysowałem szkic mieszkania.
Do tej pory nie potrafię tego powtórzyć w HTMlu.

Kiepską powtarzalność miały wynalazki typu LaserJet 1100 ze względu
na uproszczony separator i ze względu na sposób podawania papieru.

Laserówki potrafią grzać papier -- ten zaś pod wpływem podwyższonej
temperatury potrafi marszczyć się... Z folią jest jeszcze gorzej!

Natomiast toner sprzed lat (dzisiejszy być może też) potrafił odpadać
po podgrzaniu wydrukowanej kartki... Ale mam też wydruki z tej drukarki,
które po 20 latach wyglądają tak, jakby wyszły z drukarki przed chwilą!

Niektórzy ludzie sypią tego toneru na papier tak dużo,
że ten toner odpada z wydruku samoistnie...
Oszczędnościowo sypałem jak najmniej!

-=-

W laserówce pionowe linie proste są proste -- z atramentówką bywa
różnie, ale zazwyczaj źle z uwagi na luzy technologiczne...

Pół milimetra? IMO żartujesz! Albo masz słabe laserówki...
Może wysłużone... Może brudne rolki...

Od dzisiejszej laserówki IMO należy wymagać lepszej dokładności
niż od dawnych, skoro wg producentów dzisiejsze sięgają powyżej
1200 DPI itp... Problemem jest IMO sam papier.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-10 09:52:14
Autor: Adam
Znajdy śmietnikowe.. ;)

[...]

Pół milimetra - chodzi o trafienie wydruku w punkt po wyjęciu z jednej drukarki i włożeniu do drugiej, a nie o rozdzielczość.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-10 22:08:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Adam" r6p8je$c02$1$Adam@news.chmurka.net

Pół milimetra - chodzi o trafienie wydruku w punkt
po wyjęciu z jednej drukarki i włożeniu do drugiej,
a nie o rozdzielczość.

Mnie o to samo. Założyłem, że stosownie skalibrowałeś
ze sobą te drukarki -- że to nie Twe niechlujstwo.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-10 22:19:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e90d252$1$549$65785112@news.neostrada.pl

   "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e8f9afe$1$546$65785112@news.neostrada.pl

> [...]
   > Można kilka razy wydrukować to samo -- po prostu będzie
   > ciemniej. Gdy kończy się atrament niespodziewanie a żal

Drukuję raz, wkładam tę zadrukowaną kartkę i ponownie na niej
drukuję. Mogę tak drukować wielokrotnie to samo -- nawet pięć
razy to samo. Wydruk staje się tłustszy, ;) ale nie ma mowy
o połówce milimetra!

Gdybym staranniej wkładał papier -- być może miałbym jeszcze
lepsze efekty, bo raczej ponownie nie wkładam zbyt starannie.
Po prostu wkładam.

Data: 2020-04-10 13:36:46
Autor: Emru
Znajdy śmietnikowe.. ;)
W dniu Thu, 09 Apr 2020 12:11:28 +0200, użytkownik Adam napisał:

Poza tym aktualnie używam m.in. Brother HL-5350DL, OKI MC342 oraz
Lexmark C762 PS z dodatkowym duplekserem.

Nie wiem kto, ale ktoś mi polecił na tej grupie właśnie tego Brothera
i muszę przyznać, że to był dobry zakup. Kilka ryz papieru już wydrukował,
jakość wydruku całkiem dobra, duplex to też fajna sprawa. Czasami tylko nie chce chwycić papieru i wyświetla błąd, że go nie ma, ale to wystarczy trochę nią poruszać.

No i u mnie jest podłączona pod Raspberry Pi Zero, które służy za serwer wydruku, co czasami też sprawia komplikacje, że każdy sprzęt widzi tą drukarkę podpiętą pod RPi, oprócz komputerów z włączonym windowsem, gdzie trzeba ręcznie wskazywać adres drukarki i podawać sterowniki.

Pozdrawiam

Data: 2020-04-10 20:39:21
Autor: Adam
Znajdy śmietnikowe.. ;)
W dniu 2020-04-10 o 15:36, Emru pisze:
[...]

Prawdopodobnie brudny wałek separatora.

[...]

Drukarka ma wbudowany serwer wydruku. W jakim celu jeszcze  podpinasz pod Rpi?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-10 22:07:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Adam" r6qegq$2g4$1$Adam@news.chmurka.net

nie chce chwycić papieru i wyświetla błąd,
że go nie ma, ale to wystarczy trochę nią poruszać.

Prawdopodobnie brudny wałek separatora.

Drukarki trzeba chronić przed kurzem czy innym brudem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-10 22:32:26
Autor: Adam
Znajdy śmietnikowe.. ;)

[...]

Jak to sobie wyobrażasz na halach produkcyjnych, w magazynach, w barakach na budowie?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-11 00:14:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Adam" r6ql4q$66n$1$Adam@news.chmurka.net

Drukarki trzeba chronić przed kurzem czy innym brudem.

Jak to sobie wyobrażasz na halach produkcyjnych,
w magazynach, w barakach na budowie?

Na specjalne okazje jest świat spod znaku 'Heavy Duty'.
W domu można przykryć pokrowcem lub trzymać w szafce...
(swoją plujkę wkładam do worka plastykowego, po czym
wstawiam do zamykanej drzwiczkami szafki)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-10 23:30:57
Autor: Emru
Znajdy śmietnikowe.. ;)
W dniu Fri, 10 Apr 2020 20:39:21 +0200, użytkownik Adam napisał:

Drukarka ma wbudowany serwer wydruku. W jakim celu jeszcze  podpinasz
pod Rpi?

Chcę mieć drukowanie po sieci, a nie mam możliwości podłączyć jej po kablu

Data: 2020-04-10 21:53:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znajdy śmietnikowe.. ;)

"Emru" r6pspe$ihq$1$Emru@news.chmurka.net

i muszę przyznać, że to był dobry zakup. Kilka ryz papieru już wydrukował,

Kilka ryz to mało -- moja plujka (99 pln za drukarkę + 10 pln za
atrament) wydrukowała 5 ryz, zanim wymieniłem kartridż, którego
kres być może przybliżyłem moczeniem w wodzie gotowanej miast
w wodzie destylowanej czy stosownym płynie...

jakość wydruku całkiem dobra, duplex to też fajna sprawa. Czasami tylko

Duplex mi nie jest potrzebny -- nie obraziłbym
się, gdyby był, ale dopłacać nie chcę.

nie chce chwycić papieru i wyświetla błąd,
że go nie ma, ale to wystarczy trochę nią poruszać.

Moja atramentówka też czasami mówi -- nawet krzyczy,
że nie ma papieru -- wystarczy włożyć... ;)

[...]

Dlatego właśnie wybrałbym teraz z WiFi -- jeszcze nie wiem, jak to pracuje...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-04-10 23:32:56
Autor: Emru
Znajdy śmietnikowe.. ;)
W dniu Fri, 10 Apr 2020 21:53:39 +0200, użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
napisał:

[...]

Nieszczególnie mnie obchodzi co jest ci potrzebne

nie chce chwycić papieru i wyświetla błąd,
że go nie ma, ale to wystarczy trochę nią poruszać.

Moja atramentówka też czasami mówi -- nawet krzyczy,
że nie ma papieru -- wystarczy włożyć... ;)

Widać ambitny z ciebie człowiek, jeśli chcesz drukować bez papieru

[...]

A tak ogólnie to nie odpisywałem tobie tylko Adamowi

Znajdy śmietnikowe.. ;)