Znak B-1 a leśne drogi.

Data: 2012-07-03 14:56:55
Autor: Piotr Rościszewski
Znak B-1 a leśne drogi.
JDX <jdx@onet.pl> napisał(a):
W niedzielę pojeździłem sobie trochę po Puszczy Białowieskiej i
zastanawia mnie coś takiego http://goo.gl/mQV89 (inne ujęcie
http://goo.gl/8fkO4). Jest sobie B-1 a 20m dalej na drzewie są
namalowane znaki szlaków m.in. rowerowych. Czy z formalnego punktu
widzenia można tam jechać rowerem czy też nie? IMO nie można.

Następną sprawą są tabliczki typu "zakaz ruchu/wjazdu" umieszczanie
przez leśników które nie są znakami drogowymi a na których oprócz napisu
informacyjnego jest namalowany znak B-1. Czy widząc taką tabliczkę można
ja zignorować? Tzn. jeśli już już ktoś miałby mnie ścigać za złamanie
takiego "zakazu" to mógłby to zrobić nie podstawie PoRD a ewentualnie
jakiegoś innego (nieznanego mi) prawa?

Oprócz PoRD i znaku B-1 jest jeszcze Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz.U. Nr 6/86, poz. 33), w którym jest rozdział o oznakowaniu dróg wewnętrznych (rozporządzenie jest nadal ważne, bo dotyczy też zieleni przydrożnej). Zgodnie z tym rozporządzeniem na takich drogach umieszcza się miniatury znaków na białych prostokątych tablicach, a znak B-1 nie dotyczy rowerzystów. Przepis ten jest stosunkowo mało znany. Niektóre nadleśnictwa zamiast tego stosują zwykłe znaki B-1, a inne znaki B-1 na zielonych prostokątnych tablicach.
Zgodnie z Ustawą o Lasach wolno poruszać się samochodami po drogach, które stanowią oznakowane dojazdy do konkretnych obiektów, przeważnie leśniczówek, dróg leśnych, które zostały dopuszczone do ruchu samochodowego odpowiednimi tablicami, a na drogach tych nie wolno się zatrzymywać, z wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych. Niezależnie od tego wolno korzystać z dróg mieszkańcom, jeżeli stanowią dojazd do ich domów lub innych obiektów. Sytuację komplikuje fakt, że po lesie wolno jeździć drogami publicznymi, które zazwyczaj nie mają żadnego oznakowania. Niektóre starostwa lub gminy umieszczają w Internecie schematy i wykazy swoich dróg, co może pomóc w ich odnalezieniu.

Data: 2012-07-04 09:03:25
Autor: adams
Znak B-1 a leśne drogi.
W dniu 03.07.2012 o 16:56 Piotr Rościszewski <proso2.WYTNIJ@gazeta.pl>  pisze:

[...]

Status aktu prawnego: uznany za uchylony
za:

Data: 2012-07-04 22:04:52
Autor: Piotr Rościszewski
Znak B-1 a leśne drogi.
adams <adamszet@konto_na_gazeta.pl> napisał(a):
W dniu 03.07.2012 o 16:56 Piotr Ro=B6ciszewski <proso2.WYTNIJ@gazeta.pl>=
  =

pisze:

> Opr=F3cz PoRD i znaku B-1 jest jeszcze Rozporz=B1dzenie Rady Ministr=F3=
w z  =

  =

> drogach
> publicznych (Dz.U. Nr 6/86, poz. 33), w kt=F3rym jest rozdzia=B3 o  =

> oznakowaniu
> dr=F3g wewn=EAtrznych (rozporz=B1dzenie jest nadal wa=BFne, bo dotyczy=
 te=BF  =

> zieleni
> przydro=BFnej).

Status aktu prawnego: uznany za uchylony
za:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=3DWDU19860060033

Dzięki. Ciekawi mnie tylko czym został zastąpiony.

--

Znak B-1 a leśne drogi.