Data: 2013-10-14 18:04:43 | |
Autor: JDX | |
Znak F-19 | |
https://maps.google.com/maps?q=52.735759,23.179947&ll=52.736396,23.179951&spn=0.013421,0.033023&num=1&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.736264,23.17994&panoid=mQRoGvI8BH0bMTjHi6HvkQ&cbp=12,191.35,,0,15.38
Jakieś zaćmienie mnie ogarnęło. Rozumiem, że znak po prawej stronie jezdni jest wariantem znaku F-19: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Znak_F-19.svg. Dobrze kombinuję? |
|
Data: 2013-10-15 00:15:48 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Znak F-19 | |
On Mon, 14 Oct 2013, JDX wrote:
https://maps.google.com/maps?q=52.735759,23.179947&ll=52.736396,23.179951&spn=0.013421,0.033023&num=1&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.736264,23.17994&panoid=mQRoGvI8BH0bMTjHi6HvkQ&cbp=12,191.35,,0,15.38 Nie skomentuję. Ale jakiś medal z kartofla należy się autorowi oznakowania za przeciwbieżne oznakowanie kierunków ruchu na znaku pionowym i malowaniu poziomym. Jak dla mnie przy takim oznakowaniu kierunków ruchu, zupełnie niezależnie od dopuszczalności lub niedopuszczalności takiego oznakowania, brak regularnego oznakowania za pomocą P-8a (na pasie rowerowym) jest podżeganiem do wypadku. Jak ktoś wyjdzie z lasu to pojedzie na czołówkę. No chyba że w .pl przestał obowiązywać przepis o ruchu prawostronnym. Nie, nie mam NIC przeciwko "odwróceniu kierunków" na pasie z boku! Mam dużo przeciw oznakowaniu <censored>. Pytanie o szerokość tego paska jest deserowe i dla porządku ;) (ciekaw jestem - bo tam jest DOPUSZCZALNY ruch pieszych i istniejącym znakom nic do tego, ustawy zmieniać nie mogą, a tym samym DDR dwukierunkowa ma mieć minimum 2,5 metra) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-10-15 00:43:41 | |
Autor: JDX | |
Znak F-19 | |
On 2013-10-15 00:15, Gotfryd Smolik news wrote:
[...] Ale jakiś medal z kartofla należy się autorowi oznakowania zaHehe, dopiero teraz zauważyłem. :-D Ale np. tutaj (na tej samej drodze, w przeciwnym kierunku) już jest dobrze: https://maps.google.com/maps?q=52.735759,23.179947&ll=52.740774,23.179886&spn=0.006067,0.033023&num=1&t=m&layer=c&cbll=52.740768,23.179879&panoid=Thw5UFBwJVOg2Df0y9yBHA&cbp=12,2.23,,0,16.14&z=16 No chyba że w .pl przestał obowiązywać przepis o ruchuCałkiem możliwe: https://maps.google.com/maps?q=52.735759,23.179947&ll=52.751945,23.178878&spn=0.006065,0.033023&num=1&t=m&layer=c&cbll=52.752041,23.178849&panoid=vzy6Zartbs1a_Uln37BRzA&cbp=12,342.91,,0,9.65&z=16 :-D |
|
Data: 2013-10-15 17:07:38 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Znak F-19 | |
On Tue, 15 Oct 2013, JDX wrote:
On 2013-10-15 00:15, Gotfryd Smolik news wrote:<link> Zależy co rozumieć przez "dobrze" :) Bo ja nie mam NIC przeciwko odwrotnemu przekierowaniu ruchu na pasach rowerowych (bo to są DWA pasy rowerowe, IMVHO jakaś przerywana w środku by się przydała). Warunek konieczny: WYRAŹNE OZNAKOWANIE. <link 2>prawostronnym.Całkiem możliwe: Ale "odwrotny" układ pasa dla wybranych pojazdów nie jest niczym niezwykłym, choć np. z układaniem torów tramwajów "na krzyż" się nie spotkałem ;) Niemniej przy DDR jakieś tam zalety ma: pas przylegajacy do jezdni jedzie w tym samym kierunku co pas jezdni. Ale oznakowanie które jest niejednoznaczne to już horror. Przy odwrotnym układzie pasa ja bym dał, tak jak pisałem wcześniej, strzałki kierunkowe na obu pasach DDR. Niezależnie od oznaczenia pionowego oczywiście! pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-10-15 13:21:59 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Znak F-19 | |
On 15/10/13 00:15, Gotfryd Smolik news wrote:> On Mon, 14 Oct 2013, JDX
wrote: https://maps.google.com/maps?q=52.735759,23.179947&ll=52.736396,23.179951&spn=0.013421,0.033023&num=1&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.736264,23.17994&panoid=mQRoGvI8BH0bMTjHi6HvkQ&cbp=12,191.35,,0,15.38
Kawałek dalej jest już odwrotnie: https://maps.google.com/maps?q=52.735759,23.179947&ll=52.736396,23.179951&spn=0.013421,0.033023&num=1&t=m&z=16&layer=c&cbll=52.736264,23.17994&panoid=mQRoGvI8BH0bMTjHi6HvkQ&cbp=12,191.35,,0,15.38 pozdr. w. |
|
Data: 2013-10-15 17:34:04 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Znak F-19 | |
On Tue, 15 Oct 2013, Wojciech Waga wrote:
On 15/10/13 00:15, Gotfryd Smolik news wrote:> On Mon, 14 Oct 2013, JDX No właśnie. I to jest już tragiczne. Bo w "odwróceniu" pasa rowerowego do jazdy pod prąd na skrajnię drogi jakaś logika jest. Ale w oznakowaniu które może doprowadzić do czołówki w obecności samochodów chyba pozostaje głupota luzem, wyciśnięta z opakowania. Tak offtopicznie: kiedy przy okazji dyskusji o znakach zostałem oflejmowany przez miłośnika "jazdy wg namalowanych rowerków". Oponent najwyraźniej nie mógł przyjąć do wiadomości, że ważniejsza jest ustawa od rozporządzenia oraz przepis szczegółowy od ogólnego. I że "zasadniczo" prowadzi to do wniosku, że wyższą uwagę należy przywiązywać do znaków pionowych (lub ich braku). Zapodany przypadek nadaje się właśnie do rozważań "co rowerzysta zrobić powinien" :> pzdr, Gotfryd |
|