Znak drogowy

Data: 2012-06-13 08:40:00
Autor: LEPEK
Znak drogowy
W dniu 2012-06-12 21:18, Adam Klobukowski pisze:
Na obwodnicy Trójmiasta (S6, droga ekspresowa) przy kilku węzłach postawiono znaki informaujące w formie: nazwa węzła, poniżej symbolicznne skrzyżowanie dróg dwupasmowych, wszystko na zielonym tle. Nie mogę znaleźć jaki to (formalnie) znak. Może mi ktoś wskazać?

Tak a'propos to chyba u nas te znaki są nadużywane.
Niby w przepisach jest tylko powiedziane, że oznaczają one "węzeł", ale już z samej formy wynikałoby, że powinny oznaczać "skrzyżowanie" dwóch równorzędnych dróg - autostrad, expressówek, no może autostrady z expressówką. Reszta to zjazdy. Oznaczanie tak węzła Karczemki, albo co drugiego zjazdu z A1, to IMO lekka przesada.

Pozdrawiam,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm