Znak ustawiony po lewej stronie

Data: 2014-08-13 18:30:52
Autor: T.
Znak ustawiony po lewej stronie
W dniu 2014-08-13 07:43, Jacek pisze:
Mam w okolicy jedno miejsce, gdzie jest skrót przez drogę lokalną. Można
zaoszczędzić sobie stania na przejeździe kolejowym, więc sporo ludzi
tamtędy jeździ. Niedawno postawiono tam zakaz ruchu z tabliczką, że nie
dotyczy dojazdu do posesji. Znak ustawiono po LEWEJ stronie drogi. Czy
takie ustawienie znaku ma znaczenie dla jego ważności? Mogę
przypuszczać, że znak stoi po właściwej stronie ale np.
"niezidentyfikowani sprawcy" przekręcili go o 180 stopni?
Jacek

Może stać po lewej stronie, o ile nie ma możliwości postawienia go po prawej. Kiedyś w nocy przeoczyłem tablicę z początkiem terenu zabudowanego gdzieś w okolicach Środy Wlkp. - stał znak po lewej, bo po prawej przy samej jezdni był tor kolejowy. Sprawdziłem i rzeczywiście są takie przypadki. Miśki oczywiście kasowały jeleni, zwłaszcza takich, co to z daleka i się nie postawią...
T.

Data: 2014-08-16 09:30:35
Autor: Budzik
Znak ustawiony po lewej stronie
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

[...]

A podstawa prawna?

Data: 2014-08-16 23:41:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Aug 2014, Budzik wrote:

[...]

  Też ciekawym.
  Pewnie bazuje na stwierdzeniu "że się nie postawią".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-17 11:50:35
Autor: T.
[...]

Dziennik Ustaw Nr 170, Poz. 1393,
§ 2. 1. ...
Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
pasów  ruchu  stanowi  powtórzenie  znaku  umieszczo-
nego po prawej stronie, chyba że przepisy szczególne
stanowią inaczej.

Wystarczy zatem ustanowić przepis szczegółowy, pewnie w drodze rozporządzenia, dotyczącego konkretnego miejsca. Podejrzewam, że trzeba by szukać konkretneych wyjątków, żeby znaleźć umocowanie prawne (w przepisach gminnych).

T.

Data: 2014-08-17 12:09:26
Autor: WOJO
[...]

Obawiam się, że wątpię. :)
Gotfryd Ci zaraz wyjaśni różnice między prawem w postaci ustawy, a prawem w postaci rozporządzenia...
Pozdrawiam.
WOJO

Znak ustawiony po lewej stronie