"Znaki Specjalne" w SMS

Data: 2014-07-08 20:08:55
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

U偶ytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Czy aby operatorzy nas klient贸w nie oszukuj膮 w bia艂y dzie艅? Standardowo w SMsie znak贸w rzekomo mo偶na wys艂a膰 160, jednak jeden, jedna kreseczka przy literze "L" robi膮ca z l - 艂 obcina ca艂膮 warto艣膰 o po艂ow臋, kolejne, ponad limitowe wiadomo艣ci  w tym samym SMSie tak偶e z automatu s膮 obcinane o po艂ow臋. O co tu chodzi, ch臋膰 zarobku czy faktycznie istnieje spisek maj膮cy okrada膰 Polak贸w z mowy ojczystej? To do porzygania propagowane w mediach "grilowanie" czy "d艂ugo 艂ikendowanie" nasuwa przypuszczenie 偶e jednak chodzi o co艣 wi臋cej ni偶 o zagrabienie paru groszy na SMSie.

Do zakodowania pewnych znak贸w potrzeba szerszego kodowania, kt贸rym w SMS'ach jest Unikod w formie kt贸rego艣 UTF-16 czyli po dwa bajty na jeden znak a normalnie jest jaki艣 base64 czyli po 7 bit贸w na znak. Spisek to to nie jest, ale prymitywizm SMS贸w, 偶e za kilka bajt贸w p艂aci si臋 ca艂kiem konkretne kwoty.

Data: 2014-07-09 19:39:16
Autor: Trybun
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-08 20:08, NetiaAbonent pisze:

[...]

I tu nale偶a艂oby postawi膰 kropk臋 - prymitywizm niegodny dzisiejszych czas贸w, XXI wieku. Jednak ta 偶arliwa obrona istniej膮cego stanu rzeczy przez niekt贸rych, szczeg贸lnie tych pozuj膮cych na m膮drych, jest zastanawiaj膮ca.

Data: 2014-07-09 21:00:57
Autor: Budzik
"Znaki Specjalne" w SMS
U縴tkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Do zakodowania pewnych znak體 potrzeba szerszego kodowania, kt髍ym w SMS'ach jest Unikod w formie kt髍ego UTF-16 czyli po dwa bajty na jeden znak a normalnie jest jaki base64 czyli po 7 bit體 na znak. Spisek to to nie jest, ale prymitywizm SMS體, 縠 za kilka bajt體 p砤ci si ca砶iem konkretne kwoty.

I tu nale縜硂by postawi kropk - prymitywizm niegodny dzisiejszych czas體, XXI wieku. Jednak ta 縜rliwa obrona istniej眂ego stanu rzeczy przez niekt髍ych, szczeg髄nie tych pozuj眂ych na m眃rych, jest zastanawiaj眂a.

Ale przeciez taka idea SMS - prymitywizm w czystej postaci.
A ty chcesz to przerobic na mail?

Data: 2014-07-12 15:38:56
Autor: Trybun
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-09 23:00, Budzik pisze:
[...]

Jednak przy odrobinie dobrej woli operator體, skoro mo縩a u縴wa s硂wnik體 narodowych -  jeden z najlepszych 秗odk體 do komunikowania si.

Data: 2014-07-12 17:00:43
Autor: Budzik
"Znaki Specjalne" w SMS
[...]

I dzia砤.
Ty oczekujesz nie odrobiny dobrej woli, ale zmiany standardu.
Rozumie砤bym jeszcze zmiane cen polskich operator體.

Ale standardu?

Data: 2014-07-09 22:42:40
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

[...]

To snobowanie na inne kodowania, inne standardy itp itd

Data: 2014-07-12 15:38:32
Autor: Trybun
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-09 22:42, NetiaAbonent pisze:

[...]

Tak, i na u偶ywanie okre艣le艅 typu gril, lancz itd. Dla mnie 艣wiadczy to tylko o ich stadnym debilizmie*, kt贸ry to nie pozwala im my艣le膰 konstruktywnie, zas艂yszy taki osobnik co艣 i zaraz powtarza bez zastanowienia.

* okre艣lenie troch臋 zbyt dosadne, ale na t膮 chwil臋 nie znajduj臋 l偶ejszego odpowiednika.

Data: 2014-07-12 16:46:59
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

[...]

Jakby艣 pracowa艂 w porz膮dnej firmie to by艣 te偶 tak gada艂. Nic ze snobizmu. Zwyk艂a potrzeba komunikacji.

Data: 2014-07-10 00:20:08
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
I tu nale偶a艂oby postawi膰 kropk臋 - prymitywizm niegodny dzisiejszych czas贸w, XXI wieku. Jednak ta 偶arliwa obrona istniej膮cego stanu rzeczy przez niekt贸rych, szczeg贸lnie tych pozuj膮cych na m膮drych, jest zastanawiaj膮ca.

To Ty uzywasz mocnych slow.
Tak zostalo zrobione, mozna bylo zrobic inaczej, ale zrobiono tak.
Przez 15 lat jakos Ci nie przeszkadzalo, a teraz od oszustow wyzywasz.
Teraz, gdy Unicode staje sie standardem, operatorzy oferuja gigabajty transferu.

Co sie stalo, wyslales dwa sms i zaplaciles 88gr zamiast spodziewanych 44 ?

J.

Data: 2014-07-12 15:39:54
Autor: Trybun
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-10 00:20, J.F. pisze:
[...]

Chyba jednak zauwa偶y艂e艣 偶e mam powody aby u偶ywa膰 mocnych s艂贸w..
  Za SMSa (bez polskich liter) p艂ac臋 w sieci 5gr. I normalnie jestem w艣ciek艂y gdy u偶yj臋 cho膰 jedynej polskiej litery to za SMS mieszcz膮cego si臋 w 160 znakach p艂ac臋 20 groszy. Przyznasz chyba 偶a mam powody zapyta膰 dlaczego operator mnie tak traktuje?

Data: 2014-07-12 16:38:23
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
Dnia Sat, 12 Jul 2014 15:39:54 +0200, Trybun napisa(a):
[...]

Chyba jednak zauwa縴砮 縠 mam powody aby u縴wa mocnych s丑w..
  Za SMSa (bez polskich liter) p砤c w sieci 5gr. I normalnie jestem w禼iek硑 gdy u縴j cho jedynej polskiej litery to za SMS mieszcz眂ego si w 160 znakach p砤c 20 groszy.

15gr. A jak nie uzbierasz 160 to tylko 10.

Przyznasz chyba 縜 mam powody zapyta dlaczego operator mnie tak traktuje?

Ale dopiero teraz ? Wczesniej nie uzywales polskich literek czy jak ?

Ja tam ma pelno powodow do pytan. Np jak wysylam 20 znakow, to czemu
place jak 160. Albo czemu place 5gr, skoro pakiet 500MB kosztuje 5zl,
to powinienem placic jedna milionowa grosza za kazda literke w sms ...

J.

Data: 2014-07-12 16:48:15
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

[...]

P艂acisz za tyle SMS贸w ile potrzeba do przes艂ania tekstu, kt贸ry napisa艂e艣. Inaczej si臋 nie da.

Data: 2014-07-12 17:00:43
Autor: Budzik
"Znaki Specjalne" w SMS
U縴tkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Chyba jednak zauwa縴砮 縠 mam powody aby u縴wa mocnych s丑w..
  Za SMSa (bez polskich liter) p砤c w sieci 5gr. I normalnie jestem w禼iek硑 gdy u縴j cho jedynej polskiej litery to za SMS mieszcz眂ego si w 160 znakach p砤c 20 groszy. Przyznasz chyba 縜 mam powody zapyta dlaczego operator mnie tak traktuje?

No ale tak sie um體i砮s z operatorem...
Ja rozumiem, ze nie mia砮s wyboru. Ale jednak.
Je縠liu uwazasz, ze operator cie oszuluje - zg硂 gdzie trzeba.

Data: 2014-07-13 15:41:44
Autor: Tomek
"Znaki Specjalne" w SMS
Pszemol, Trybun, kto jeszcze? Atak klon體? R阠e opadaj.

Data: 2014-07-10 20:33:17
Autor: Marek
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-09 19:39, Trybun pisze:

[...]

Doszukujesz si臋 dziury w ca艂ym. SMSy powsta艂y 15 lat temu o ile nie wi臋cej. Maj膮 okre艣lony opis standardu i zgodnie z nim wszystkie telefony itd musz膮 dzia艂a膰. Producent telefonu m贸g艂by zablokowa膰 w oprogramowaniu wysy艂ania staromodnych SMS贸w i wtedy by艣 lamentowa艂 "co za g艂upi producent". Zamiast szuka膰 spisku zastan贸w si臋 nad sob膮 - po co u偶ywasz staromodnych SMS贸w i nap臋dzasz potrzeb臋 ich istnienia w kolejnych smartfonach? Zacznij u偶ywa膰 MMS贸w gdzie mo偶esz w jednej wiadomo艣ci ksi膮偶k臋 przepisa膰. Je艣li to nie wystarcza, to masz maile do dyspozycji albo niestandardowe komunikatory.

Marek

Data: 2014-07-12 15:33:56
Autor: Trybun
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-10 20:33, Marek pisze:
[...]

Wiem 偶e kiedy艣 nawet nie by艂o mo偶liwo艣ci korzystania z s艂ownika polskiego, natomiast teraz jest. Ale operator za korzystanie z niego ka偶e sobie wi臋cej p艂aci膰.
W obronie 艂achmyt贸w mieni膮cych si臋 operatorami podajesz mi tylko alternatywy, ale przecie偶 nie o to mi chodzi, u偶ywam SMS贸w bo taki spos贸b komunikowania najbardziej mi le偶y, jednak nie chc臋 aby z powodu u偶ywania polskiej pisowni w moim kraju kto艣 mnie dyskryminowa艂.

Data: 2014-07-12 16:44:33
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

U偶ytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Wiem 偶e kiedy艣 nawet nie by艂o mo偶liwo艣ci korzystania z s艂ownika polskiego, natomiast teraz jest.

To przed wojn膮. Gdzie艣 tak 1025

Ale operator za korzystanie z niego ka偶e sobie wi臋cej p艂aci膰.

Operator ? Twojego telefonu chyba

Data: 2014-07-12 19:43:46
Autor: Marek
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-12 15:33, Trybun pisze:

Wiem 偶e kiedy艣 nawet nie by艂o mo偶liwo艣ci korzystania z s艂ownika
polskiego, natomiast teraz jest. Ale operator za korzystanie z niego
ka偶e sobie wi臋cej p艂aci膰.

Za korzystanie ze s艂ownika czy za ilo艣膰 wysy艂anych znak贸w? Nie znam operatora, kt贸ry obci膮偶a艂by op艂atami za korzystanie z lokalnych (w sensie nie sieciowych) us艂ug w telefonie.

A je艣li mowa o ilo艣ci znak贸w, to Ty sam decydujesz ile ich wysy艂asz. Je艣li wy艣lesz komu艣 "wiadomosc" to kodowanie tego tekstu b臋dzie ASCII (1 bajt na znak) wi臋c wyjdzie 9 bajt贸w.. Je艣li natomiast wy艣lesz komu艣 "wiadomo艣膰" to Tw贸j telefon, nie operator, w艂膮czy kodowanie UTF-8 (2 bajty na znak) i wy艣le 18 bajt贸w. Operator skasuje za 18 przes艂anych bajt贸w.

[...]

Twoje spostrze偶enia m贸g艂by艣 uj膮膰 r贸wnie dobrze tak:

"Kupi艂em sobie spodnie. 呕ar艂em pizz臋 od rana do nocy i przesta艂em si臋 w nie mie艣ci膰. Z艂o偶y艂em reklamacj臋 spodni jednak偶e producent proponuje mi zakup wi臋kszych! Dlaczego za spodnie mam p艂aci膰 podw贸jnie?! Ten 艂achmyta dyskryminuje mnie jako grubasa! Do s膮du z nim!"

:-D

Marek

Data: 2014-07-12 19:59:27
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

U偶ytkownik "Marek" <precz@spamowi.com>

[...]

Ale tam nie ma UTF-8 tylko UTF-16 :-) M贸wi艂em ju偶. UTF-8 by艂by taki, 偶e tylko znaki >127 by艂yby kodowane na dwu bajtach a nie wszystkie, ale to nie ma za bardzo sensu, ju偶 lepiej by wszystko by艂o kodowane w UTF-16 cho膰 w sumie dzisiaj jeden kit, 16-bit贸w te偶 nie wystarcza na wszystkie znaki.

I ASCII te偶 nie jest kodowane na 8-miu bitach tylko na 7-miu :-) i dosuwane do siebie tak, 偶e ca艂o艣膰 zajmuje odpowiednio mniej ni偶 1 znak na 1 bajt.

Nie zmienia istoty sprawy. Nie da si臋 przeskoczy膰 uwarunkowa艅 technicznych i faktycznych. Mo偶naby oczekiwa膰, 偶e wszyscy b臋d膮 kodowali tak samo. Tylko te kodowania to s膮 w telefonie, paczka PDU, a nie u operatora.

Data: 2014-07-13 14:51:03
Autor: Marek
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-12 19:59, NetiaAbonent pisze:

Ale tam nie ma UTF-8 tylko UTF-16 :-)

UTF-16? Serio? Nie s艂ysza艂em o zastosowaniu tego kodowania na potrzeby SMS/MMS. UTF-8 - jak najbardziej. Sk膮d wiesz, 偶e masz UTF-16?

Moim zdaniem ka偶dy znak kodowany jest do UTF-8 w postaci dw贸ch s艂贸w 8-bitowych. Nie bada艂em ale przypuszczam, 偶e nawet znaki <127 maj膮 0x00xx dopisywane tworz膮c zawsze 2 bajty i st膮d skr贸cenie o po艂ow臋 SMSa i niezale偶no艣膰 od tego czy wpisujemy A czy 膭.

UTF-16 to bardzo unikalne kodowanie w technice.

[...]

Hmmm... UTF-16 ma podobnie ale wykorzystuje 1-2 s艂owa po 16 bit贸w. Nie ma obowi膮zku kodowania znaku na 1 s艂owie nawet je艣li mie艣ci si臋 w nim. Mo偶na zawsze na 2.

I ASCII te偶 nie jest kodowane na 8-miu bitach tylko na 7-miu :-)

No ok, ale czy transmisja to uwzgl臋dnia? Zwykle protoko艂y buduje si臋 tak, 偶e wykorzystuj膮 ca艂e bajty. Zreszt膮 nawet licznik znak贸w w SMS w niekt贸rych telefonach zlicza albo do 160 albo do 80. Nie widzia艂em innych warto艣ci. Dlatego z du偶ym prawdopodobie艅stwem 艣miem zak艂ada膰, 偶e ASCII to zawsze 8 bit贸w a jakikolwiek znak spoza ASCII (z mniejszym przekonaniem), 偶e to zawsze 16 bit贸w.

Marek

Data: 2014-07-13 16:12:02
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
Dnia Sun, 13 Jul 2014 14:51:03 +0200, Marek napisa(a):
W dniu 2014-07-12 19:59, NetiaAbonent pisze:
Ale tam nie ma UTF-8 tylko UTF-16 :-)
UTF-16? Serio? Nie s硑sza砮m o zastosowaniu tego kodowania na potrzeby SMS/MMS. UTF-8 - jak najbardziej. Sk眃 wiesz, 縠 masz UTF-16?

Bo ani UTF-16, ani UTF-8, tylko UCS-2 - zwykly Unicode, gdzie kazdy
znak ma 16 bit. Tak czy inaczej - zajmuje ponad dwa razy wiecej niz 7 bit w
podstawowym alfabecie.

I ASCII te nie jest kodowane na 8-miu bitach tylko na 7-miu :-)
No ok, ale czy transmisja to uwzgl阣nia? Zwykle protoko硑 buduje si tak, 縠 wykorzystuj ca砮 bajty.

A tu jednak ze 160 znakow zrobilo sie 70.
Komus sie widac 140 wydawalo malo, bo skomplikowal zycie i spakowal
160 w standardowa ramke. A nam musi wystarczyc 70, co za dyskryminacja :-)

Zreszt nawet licznik znak體 w SMS w niekt髍ych telefonach zlicza albo do 160 albo do 80. Nie widzia砮m innych warto禼i. Dlatego z du縴m prawdopodobie駍twem 秏iem zak砤da, 縠 ASCII to zawsze 8 bit體 a jakikolwiek znak spoza ASCII (z mniejszym przekonaniem), 縠 to zawsze 16 bit體.

Niestety nie, albo 7, albo 16 bit dla wszystkich znakow.

Zeby bylo ciekawiej, to format 8-bit jest przewidziany ... ale chyba
nie uzywany do tekstu.

J.

Data: 2014-07-13 22:27:54
Autor: Marek
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-13 16:12, J.F. pisze:

Bo ani UTF-16, ani UTF-8, tylko UCS-2 - zwykly Unicode, gdzie kazdy
znak ma 16 bit.

Dzi阫i za sprostowanie :-)

A tu jednak ze 160 znakow zrobilo sie 70.
Komus sie widac 140 wydawalo malo, bo skomplikowal zycie i spakowal
160 w standardowa ramke.
A nam musi wystarczyc 70, co za dyskryminacja :-)

Z pewno禼i ruscy s temu winni, albo Tusk :-D Kolega Trybun b阣zie musia rozstrzygn辨 :-)

Marek

Data: 2014-07-14 10:09:18
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
Dnia Sun, 13 Jul 2014 22:27:54 +0200, Marek napisa(a):
[...]

Ruscy maja ten sam problem. A dziwne, bo przeciez Putin to moze jednym
dekretem rozwiazac :-)
Zreszta z tego co czytam, to do 2002r SMS nie mieli, albo wymiany
miedzyoperatorskiej SMS nie mieli.

J.

Data: 2014-07-14 11:22:53
Autor: Marek
"Znaki Specjalne" w SMS
W dniu 2014-07-14 10:09, J.F. pisze:

Ruscy maja ten sam problem. A dziwne, bo przeciez Putin to moze jednym
dekretem rozwiazac :-)

No ale trzeba zadzwoni do studia TV gdy akurat bawi si w 秝. Miko砤ja i np. buduje drogi temu kto si dodzwoni w tym momencie :-D

Zreszta z tego co czytam, to do 2002r SMS nie mieli, albo wymiany
miedzyoperatorskiej SMS nie mieli.

Serio? :-D Niesamowite haha

Marek

Data: 2014-07-14 11:35:48
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:22:53 +0200, Marek napisa艂(a):
W dniu 2014-07-14 10:09, J.F. pisze:
Ruscy maja ten sam problem. A dziwne, bo przeciez Putin to moze jednym
dekretem rozwiazac :-)
No ale trzeba zadzwoni膰 do studia TV gdy akurat bawi si臋 w 艣w. Miko艂aja i np. buduje drogi temu kto si臋 dodzwoni w tym momencie :-D

SMS mu wyslac :-)

Zreszta z tego co czytam, to do 2002r SMS nie mieli, albo wymiany
miedzyoperatorskiej SMS nie mieli.
Serio? :-D Niesamowite haha

Tak tu pisza
http://ru.wikipedia.org/wiki/SMS#.D0.92_.D0.A0.D0.BE.D1.81.D1.81.D0.B8.D0.B8
"袙锌谢芯褌褜 写芯 2002 谐芯写邪 芯斜屑械薪 SMS-褋芯芯斜褖械薪懈褟屑懈 屑械卸写褍 褉邪蟹谢懈褔薪褘屑懈
屑芯褋泻芯胁褋泻懈屑懈 芯锌械褉邪褌芯褉邪屑懈 斜褘谢 薪械胁芯蟹屑芯卸械薪"

i odnosnik
http://lenta.ru/economy/2002/05/22/sms/

J.

Data: 2014-07-14 17:08:53
Autor: Marek
"Znaki Specjalne" w SMS
On Mon, 14 Jul 2014 11:35:48 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tak tu pisza

http://ru.wikipedia.org/wiki/SMS#.D0.92_.D0.A0.D0.BE.D1.81.D1.81.D0.B8.
D0.B8

I to samo by艂o w usa...

--
Marek

Data: 2014-07-14 00:44:11
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

No tak, czyli jaka odmiana UTF-16 :-)

[...]

Z tego co kojarz by砤 mowa o jednym kodowaniu.

Data: 2014-07-14 00:42:31
Autor: NetiaAbonent
"Znaki Specjalne" w SMS

U偶ytkownik "Marek" <precz@spamowi.com>

Ale tam nie ma UTF-8 tylko UTF-16 :-)

UTF-16? Serio? Nie s艂ysza艂em o zastosowaniu tego kodowania na potrzeby SMS/MMS.

To we藕 sobie poczytaj o PDU

UTF-8 - jak najbardziej.

Rewelka. Gdzie tak wyczyta艂e艣 ?

Sk膮d wiesz, 偶e masz UTF-16?

St膮d, 偶e je kodowa艂em.

[...]

Ale po co mie膰 swoje zdanie jak wystarczy przeczyta膰 jak jest kodowane.

UTF-16 to bardzo unikalne kodowanie w technice.

Nie, to zupe艂nie normalne kodowanie ... w kanale o rozmiarze 16-bit贸w lub po prostu bitowym (a nie 8-bitowym tekstowym)

[...]

To jest transmisja bezprzewodowa w ramkach o sta艂ym rozmiarze bitowym.

[...]

We藕 poczytaj o PDU. Mo偶na to znale藕膰 w wielu miejscach w internecie.

Data: 2014-07-13 15:39:28
Autor: Tomek
"Znaki Specjalne" w SMS
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂:

Wiem 偶e kiedy艣 nawet nie by艂o mo偶liwo艣ci korzystania z s艂ownika polskiego, natomiast teraz jest.

Bzdura. Od kiedy masz telefon? Od roku? 15 lat temu ju偶 by艂a taka mo偶liwo艣膰.

Ale operator za korzystanie z niego ka偶e sobie wi臋cej p艂aci膰.

Zawsze tak by艂o i jest na to regulacja cenowa, kt贸rej przez na艣cie lat nie potrafisz zrozumie膰. A rozumiesz, 偶e mamy demokracj臋? Nie chcesz p艂aci膰 wi臋cej - nie pisz, nie wysy艂aj. Masz takie prawo. I prosz臋, nie p艂acz ju偶.

Data: 2014-07-13 16:30:47
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
Dnia Sun, 13 Jul 2014 15:39:28 +0200, Tomek napisa(a):
U縴tkownik "Trybun"  napisa:
Wiem 縠 kiedy nawet nie by硂 mo縧iwo禼i korzystania z s硂wnika polskiego, natomiast teraz jest.
Bzdura. Od kiedy masz telefon? Od roku? 15 lat temu ju by砤 taka mo縧iwo舵.

Byla, o ile producent twojego telefonu zaprogramowal taka funkcje.

A co tu duzo ukrywac - jestemy krajem trzeciej czy nawet dalszej
kolejnosci ...

J.

Data: 2014-07-13 20:54:02
Autor: Tomek
"Znaki Specjalne" w SMS
U縴tkownik "J.F."  napisa:

15 lat temu ju by砤 taka mo縧iwo舵.

Byla, o ile producent twojego telefonu zaprogramowal taka funkcje.

Nokia 3210 i kolejne. Co jeszcze? No chyba, 縠 mieli禼ie po 5 lat i nie pami阾acie tego.

Data: 2014-07-14 10:10:37
Autor: J.F.
"Znaki Specjalne" w SMS
Dnia Sun, 13 Jul 2014 20:54:02 +0200, Tomek napisa(a):
U縴tkownik "J.F."  napisa:
15 lat temu ju by砤 taka mo縧iwo舵.
Byla, o ile producent twojego telefonu zaprogramowal taka funkcje.
Nokia 3210 i kolejne. Co jeszcze? No chyba, 縠 mieli禼ie po 5 lat i nie pami阾acie tego.

Moze nie mielismy nokii 3210.
Jedna nokia nie znaczy ze kazdy mogl ... no, w zasadzie to kazdy mogl,
wystarczylo kupic te nokie :-)

J.

"Znaki Specjalne" w SMS