Znaki na rondzie

Data: 2019-06-03 23:44:18
Autor: Waldek
Znaki na rondzie
Dziś z pewnym zdziwieniem zauważyłem, że na rondzie oddanym do ruchu minimum pół roku temu, powiesili pod znakiem ronda
trójkąt podporządkowania - na wszystkich 4 wjazdach. Po co ?
Za dużo znaków mają ? czy ja czegoś nie kumam ?

Pozdrawiam

Data: 2019-06-03 23:52:19
Autor: Robert Wańkowski
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-03 o 23:44, Waldek pisze:
[...]

A na ilu wjazdach powinni powiesić? :-)
https://thumbs.dreamstime.com/z/rondo-samochody-rondo-znak-i-rondo-droga-asfaltujący-drogowy-okrąg-wektorowa-isometric-ilustracja-dla-67093868.jpg

Robert

Data: 2019-06-04 04:59:57
Autor: Budzik
Znaki na rondzie
Użytkownik Waldek mam_jakis@o2.pl ...

[...]

A widziałes gdzies w Polsce rondo bez trojkątów?

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2019-06-04 07:41:57
Autor: Robert Wańkowski
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 06:59, Budzik pisze:
[...]

Wyjątki bywają.
https://www.google.pl/maps/@50.2763605,18.9841875,3a,75y,239.23h,93.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1soAP26zGyRymhM4sorhdZew!2e0!7i13312!8i6656

Robert

Data: 2019-06-03 23:13:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Znaki na rondzie
pare metrow wczesniej jest A-8

https://znaki-drogowe.dlakierowcy.info/s/4089/77039-lista/241155-Znak-A-8-Skrzyzowanie-o-ruchu-okreznym.htm

ale faktycznie patrzac z drugiej strony jest A-7 czyli wjezdzamy na rondo na ostro :-)

https://www.google.pl/maps/@50.2759603,18.9841553,3a,33.8y,339.16h,85.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ1LIpiqzyCrp7zh-HDHsuQ!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2019-06-04 10:57:50
Autor: Michał Jankowski
Znaki na rondzie
W dniu 04.06.2019 o 07:41, Robert Wańkowski pisze:
[...]

Znak ruch okrężny obowiązkowo stawia się razem z trójkątami. Bez trójkąta stoi nielegalnie. Zresztą te wyjątki są na ogół na jakichś drogach wewnętrznych...

   MJ

Data: 2019-06-04 11:08:59
Autor: viktorius
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 10:57, Michał Jankowski pisze:
[...]

Żadne obowiązkowo, żadne nielegalnie.
A jak nie masz żadnych znaków informujących o przebiegu pierwszeństwa, to jaki to rodzaj skrzyżowania? Jaka zasada obowiązuje?

Skrzyżowanie poprzedzone tylko znakiem "ruch okrężny" to właśnie takie skrzyżowanie, dróg równorzędnych, ale z ruchem dookoła wysepki.
A teraz pomyśl jak zastosować zasadę prawej ręki na takim skrzyżowaniu, jaki to ma wpływa na przepustowość i dlaczego ZWYKLE, a nie OBOWIĄZKOWO teraz dorzuca się ustąp pierwszeństwa na każdej drodze dojazdowej do takiego skrzyżowania.

--
viktorius

Data: 2019-06-04 11:22:49
Autor: Michał Jankowski
Znaki na rondzie
W dniu 04.06.2019 o 11:08, viktorius pisze:
[...]

Przepis stanowi, co następuje:

===============
4.2.12. Ruch okrężny

Znak C-12 ,,ruch okrężny" (rys. 4.2.12.1) stosuje się na skrzyżowaniach
dróg w celu wskazania kierującym, że ruch pojazdów odbywa się dookoła
wyspy w kierunku wskazanym na znaku.

Znak C-12 stosuje się łącznie ze znakiem A-7 i umieszcza się na każdym
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
wlocie(...)

===============
Nie stawia się samotnego znaku C-12 i tak mówi prawo.

   MJ

Data: 2019-06-04 12:04:17
Autor: viktorius
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 11:22, Michał Jankowski pisze:

[...]

A jak już takowy stoi, od lat, to mam go zdemontować jako przykładny obywatel?

"Przepis stanowi, co nastepuje"
§ 36. 1. Znak C-12 ,,ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku
wskazanym na znaku.
2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu
przed kierującym wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

Konflikt?
Nie, przytoczone twoje rozporządzenie mówi tylko że jak służby drogowe biorą się za rondo, to mają stosować obydwa znaki jednocześnie. Mój przepis mówi, jak zachować się do już istniejącego oznakowania.

--
viktorius

Data: 2019-06-04 12:40:07
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cf63869$0$532$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jesli jednak zostanie takowy ustawiony ... to kierowce obowiazuja znaki ustawione,
choc niektorzy odwolowywali sie wyzej i to skutecznie :-)

Co do zasady mam mieszane uczucia - z jednej strony dobrze, ze na wszystkich rondach w kraju obowiazuje jedna zasada,
z drugiej ... jesli to prawda, ze sa kraje w europie/swiecie, gdzie sie jezdzi inaczej, to moze dobrze byloby, zeby kierowca byl przyzwyczajony jeszcze w Polsce.

Ale ... skoro koledzy podaja przyklady takich rond, to pytanie:
oznakowane bezprawnie, czy w rozporzadzeniu wprowadzono zmiany ...

J.

Data: 2019-06-04 12:41:38
Autor: Adam
Znaki na rondzie
[...]

Nie doczytałeś dalej:
znak C-12, bez znaku A-7:  obowiązuje zasada pierwszeństwa przejazdu pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony - czyli pojazdu wjeżdżającego na rondo.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-04 13:53:50
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5ht3$c7m$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

A gdzie dalej ?

Michal cytuje
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 3 lipca 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

Taka instrukcja dla drogowcow, jak maja oznakowywac drogi.
Kierowcow w zasadzie nie obchodzi i nie interesuje.

I tam minister nie przewiduje twojej czesci przepisu :-)

J.

Data: 2019-06-04 14:20:25
Autor: Adam
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 13:53, J.F. pisze:
[...]

Kierowcę ma obchodzić znak taki, jaki jest.
Jeśli brak znaku A-7 - to znaczy, że skrzyżowanie dróg równorzędnych - więc zasady ogólne (zasada prawej ręki).

Owszem, w rozporządzeniu z 2003 roku (oraz co najmniej kilkunastu różnych aktualizacjach, załącznikach, zmianach i nowelizacjach) jest sporo m.in. na temat wielkości znaków i ich miejsca umieszczenia.

Żaden rozsądny kierowca nie będzie się zatrzymywał przed znakiem aby sprawdzić przykładowo, czy średnica znaku zakazu nie jest mniejsza, niż 400 mm - gdyż wtedy teoretycznie znak taki już nie obowiązuje.
Nie działa też domniemanie, że "znak taki powinien tu być, ale go nima".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-06-04 14:53:30
Autor: viktorius
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 14:20, Adam pisze:

Taka instrukcja dla drogowcow, jak maja oznakowywac drogi.
Kierowcow w zasadzie nie obchodzi i nie interesuje.

I tam minister nie przewiduje twojej czesci przepisu :-)

Kierowcę ma obchodzić znak taki, jaki jest.

+1

[...]

Paaanie, wczoraj jeszcze tu był... ;)

--
viktorius

Data: 2019-06-04 15:45:22
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5nm9$elg$1$Adam@news.chmurka.net...
[...]

Tym niemniej na terenie RP takich skrzyzowan nie powinno byc.

[...]

A to chyba dyskusyjne - gdzie okreslone ?

No i normalnie nie mierzy, ale jak sie cos zdarzy ... troche mozliwosci sie otwiera.
Skoro pan minister rozporzadzil, ze znaki powinny byc w parze, to widac jest to potrzebne dla zapewnienia bezpieczenstwa ruchu drogowego.
A skoro nie sa, to zawinil ktos inny :-)

Nie działa też domniemanie, że "znak taki powinien tu być, ale go nima".

Ale wydaje mi sie, ze o paru takich przypadkach slyszalem, gdy sad ocenil na podstawie tego co powinno byc, a nie co bylo.

J.

Data: 2019-06-04 16:07:47
Autor: Myjk
Znaki na rondzie
Tue, 4 Jun 2019 15:45:22 +0200, J.F.
Tym niemniej na terenie RP takich skrzyzowan nie powinno byc.

I to nie dlatego że przepisy szczegółowe, ale że taki twój nie ma
kompletnie sensu -- albowiem takie skrzyżowanie ma identyczne wady jak
skrzyżowanie "klasyczne", które może się zaklopsować. Cały fenomen SORO
polega na tym że właśnie ten co już jest na skrzyżowaniu może z niego
zjechać niezależnie od kierunku w którym się udaje.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-04 16:16:07
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1n7ftaz92o8nh$.dlg@myjk.org...
Tue, 4 Jun 2019 15:45:22 +0200, J.F.
[...]

Powiem tak - skoro te przepisy rozrozniaja dwa typy, to widac gdzies na swiecie stosuja ten drugi, i wad nie widza.

Bo cale zamieszanie to z jakis miedzynarodowych ustalen wynika ... konwencja wiedenska ?

J.

Data: 2019-06-04 18:17:16
Autor: Shrek
Znaki na rondzie
W dniu 04.06.2019 o 16:16, J.F. pisze:

Powiem tak - skoro te przepisy rozrozniaja dwa typy, to widac gdzies na swiecie stosuja ten drugi, i wad nie widza.

No. W Anglii i w Azji;)

Shrek

Data: 2019-06-04 18:21:56
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cf6998c$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 04.06.2019 o 16:16, J.F. pisze:
Powiem tak - skoro te przepisy rozrozniaja dwa typy, to widac gdzies na swiecie stosuja ten drugi, i wad nie widza.

No. W Anglii i w Azji;)

Tylko ze jak chodzi o Anglie, to nie jestem pewny jak tam jest pierwszenstwem.

Tez ten z prawej ma pierwszenstwo ?

J.

Data: 2019-06-04 17:59:55
Autor: Budzik
Znaki na rondzie
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Tylko ze jak chodzi o Anglie, to nie jestem pewny jak tam jest pierwszenstwem.

Tez ten z prawej ma pierwszenstwo ?

Tak. Generalnie zasada prawej ręki ma większy sens przy ruchu
lewostronnym.

O, czyli u nich rondo z samym znakiem rondo (bez trójkąta) pracuje tak samo jak u nas czyli ten co na rondzie ma pierwszenstwo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2019-06-05 06:44:34
Autor: Shrek
Znaki na rondzie
W dniu 04.06.2019 o 19:59, Budzik pisze:

O, czyli u nich rondo z samym znakiem rondo (bez trójkąta) pracuje tak
samo jak u nas czyli ten co na rondzie ma pierwszenstwo?

Tak. Zapewne stąd się wzięła idea prawej ręki (kiedyś ruch lewostronny był standardem).

Shrek

Data: 2019-06-05 07:14:45
Autor: ddddddddddddd
Znaki na rondzie
W dniu 04.06.2019 o 18:59, Budzik pisze:

O, czyli u nich rondo z samym znakiem rondo (bez trójkąta)

nie widziałem tam chyba znaków rondo (chyba że takie informacyjne - zwolnij, rondo) - ale może po prostu nie zwracam na to uwagi

  pracuje tak
samo jak u nas czyli ten co na rondzie ma pierwszenstwo?

tak, generalnie szybciej się te ronda przejeżdża, bo:
- głównie patrzysz na auto z prawej i spokojnie wjeżdżasz na rondo
- w prawo jedziesz wewnętrznym pasem i bez problemu opuszczasz rondo (jeszcze nigdy nie musiałem hamować, bo ktoś jechał zewnętrznym i nie chciał wpuścić)
Poza tym znaków pionowych tam duuużo mniej - znaku rondo czy ustąp pierwszeństwa zwykle nie ma- każdy wie, że jak rondo, to puszcza z prawej, a jak dojeżdża do litery T to ma ustąpić. Jak droga szersza/główniejsza a nie ma ronda, to zwykle ma pierwszeństwo, a jak nie to dopiero wstawią ustąp pierwszeństwa czy stop.
Brak znaków pionowych ma też swoje minusy- często w nowym miejscu nie wiesz który pas zająć przed krzyżówką - ale to też nie problem, zawsze ktoś wpuści

Lukasz

Data: 2019-06-05 12:48:27
Autor: cef
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-05 o 08:14, ddddddddddddd pisze:
[...]

Ciekawe dlaczego przy ruchu lewostronnym nie wymyślili sobie
lewoskrętnego ronda?

Data: 2019-06-05 12:56:07
Autor: cef
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-05 o 12:48, cef pisze:
[...]

Dobrze wymyśliłem, ale źle zrozumiałem wpis dddddddddd

Data: 2019-06-05 14:19:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Znaki na rondzie
Hello cef,

Wymyślili https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/oto-najgorsze-rondo-na-swiecie/06y65ls

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-06-05 23:00:39
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9485492587$20190605141951@squadack.com...
[...]

Ciekawe, czy ono takie najgorsze.

To przejedz
https://www.youtube.com/watch?v=BgsEg2CfRZU

J.

Data: 2019-06-05 14:07:54
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd7mkp$jb5$1@dont-email.me...
[...]

https://goo.gl/maps/2LceTPxFz3Gknisq5

No i mam mieszane uczucia - traktowac to jako znak, czy nie ? :-)

J.

Data: 2019-06-05 07:46:59
Autor: Mirek Ptak
Znaki na rondzie
On 2019-06-04 18:48, Shrek wrote:
[...]

Nie ma w UK zasady prawej ręki - pierwszeństwo zawsze wyznaczają znaki. Jeśli na jakiejś mini dróżce nie ma znaków (rzadkość) to pierwszy przejeżdża pierwszy na skrzyżowaniu.
Była tu kiedyś dyskusja na ten temat.

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-06-05 22:53:31
Autor: Akarm
Znaki na rondzie
On 2019-06-04 18:48, Shrek wrote:

Tak. Generalnie zasada prawej ręki ma większy sens przy ruchu lewostronnym.

Nie ma w UK zasady prawej ręki

A gdzie jest ta (tajemnicza dla mnie) reguła prawej ręki?
Kilka osób o niej tutaj pisze, a ja jeszcze nigdzie się z nią nie zetknąłem, mimo że już kilkadziesiąt lat mam prawo jazdy. Co jakiś czas czytuję PoRD, sprawdzam przepisy, i o żadnej dziwnej regule prawej ręki czy dłoni nie czytałem. Coś charakterystycznego jest w rękach/dłoniach, jakieś nietypowe kształty, palce?
Dotąd znałem regułę prawej ręki do określania przebiegu pola magnetycznego, nie mogę sobie wyobrazić specjalnego układania palców w trakcie jazdy.  Kto to wyjaśni?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-06-05 14:10:31
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cf6a0c8$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A nie. Nie ma reguły.  A w Irlandii jest.

https://magazynauto.interia.pl/porady/przepisy/ruch-drogowy-2878/news-pierwszenstwo-przejazdu-ruch-lewostronny,nId,643490

http://polemi.co.uk/poradniki/motoryzacja-w-wielkiej-brytanii/przepisy-drogowe-roznice-pomiedzy-polskim-a-brytyjskim-kodeksem-7285

J.

Data: 2019-06-05 21:07:10
Autor: Shrek
Znaki na rondzie
Data: 2019-06-05 11:44:51
Autor: MF
Znaki na rondzie
On 04/06/2019 17:21, J.F. wrote:
[...]

Obecnie (nie wiem od kiedy) w ogóle nie ma zasady którejś ręki. Patrz <https://www.gov.uk/browse/driving/highway-code-road-safety>, ale to dużo czytania, by potwierdzić, że nic na ten temat nie ma.

Natomiast w Nowej Zelandii do 2012 obowiązywała odmiana zasady prawej ręki [1] przy, rzecz jasna, ruchu lewostronnym, ale zastąpiono ją analogiczną odmianą zasady lewej ręki.

[1] Odmiana w obu przypadkach ogólnie polega na tym, że pojazd jadący na wprost przez skrzyżowanie ma pierwszeństwo przed pojazdem skręcającym na tym skrzyżowaniu, zasada ma zastosowanie dopiero gdy pojazdy jadą na wprost w kierunkach kolizyjnych, skręcają w jeden wylot ze skrzyżowania itp. <https://www.nzta.govt.nz/resources/roadcode/about-driving/the-give-way-rules/> (obecnie obowiązujące przepisy), <http://web.archive.org/web/20120129233135/http://nzta.govt.nz/resources/roadcode/about-driving/giving-way-at-uncontrolled-intersections.html> (przepisy sprzed 2012).

Z artykułu na Wikipedii <https://en.wikipedia.org/wiki/Priority_to_the_right> wynika, że jedynie w Australii (na niektórych skrzyżowaniach) i w Singapurze obowiązuje zasada prawej ręki przy ruchu lewostronnym.

--
MF

Data: 2019-06-04 16:28:55
Autor: viktorius
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 15:45, J.F. pisze:
[...]

Nowo budowanych pewnie nie, ale stare zostaną, raczej do momentu remontu. To jak z czarnymi tablicami, same znikną, nikt na siłę ich nie wymienia.

[...]

W kolejnym rozporządzeniu owego ministra ;)

[...]

https://www.google.pl/maps/@50.263267,19.0558982,3a,75y,281.47h,77.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1snn0_dYXcQIWHIUazJhvYRg!2e0!7i13312!8i6656

Tutaj właśnie ze względów bezpieczeństwa nie należy zrobić tej drogi dojazdowej do ronda podporządkowaną. To jest zjazd z trasy szybkiego ruchu, na zakręcie znak teren zabudowany, nie widać co jest za zakrętem. Po lewej jest nawet powtórzony znak informujący o ruchu okrężnym, żeby było bezpieczniej.
Ale nawet jak ktoś nie zwolni do 50 i wpadnie zza zakrętu na rondo, to przynajmniej ma pierwszeństwo. Właśnie dzięki temu, że rondo jest w "starym stylu".

Nie działa też domniemanie, że "znak taki powinien tu być, ale go nima".

Ale wydaje mi sie, ze o paru takich przypadkach slyszalem, gdy sad ocenil na podstawie tego co powinno byc, a nie co bylo.

Dobry papuga zawsze będzie szukał dziury w całym, żeby podważyć winę klienta. A to liść zasłonił cały znak, sam znak za wysoko, za nisko, za jasno, za ciemno, pełnia, pomroczność jasna i inne chwyty żeby tylko wybronić :)

--
viktorius

Data: 2019-06-04 17:07:01
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd5v78$ho1$1$viktoriu@news.chmurka.net...
[...]

Tylko ze nie to nie tylko wymiana starych znakow, ale tez zmiana organizacji ruchu.

Trudno mi powiedziec, czy nie bylo jakis zmian, ale ronda u nas to raczej nowa moda, i powinny byc zgodne z tym rozporzadzeniem.

Ale ... to rok 2003, jakie obowiazywalo wczesniej ?

https://www.google.pl/maps/@50.263267,19.0558982,3a,75y,281.47h,77.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1snn0_dYXcQIWHIUazJhvYRg!2e0!7i13312!8i6656

No to trzeba donosik do ministra :-)

Tutaj właśnie ze względów bezpieczeństwa nie należy zrobić tej drogi dojazdowej do ronda podporządkowaną. To jest zjazd z trasy szybkiego ruchu, na zakręcie znak teren zabudowany, nie widać co jest za zakrętem.

Jakies kiepskie tlumaczenie.
To tym bardziej "ustap pierwszenstwa" by sie przydal.

No chyba, ze wtedy inni by za szybko jechali :-)

Po lewej jest nawet powtórzony znak informujący o ruchu okrężnym, żeby było bezpieczniej.
Ale nawet jak ktoś nie zwolni do 50 i wpadnie zza zakrętu na rondo, to przynajmniej ma pierwszeństwo.

Hm, to IMO trzeba bylo po lewej powtorzyc teren zabudowany.
Albo ograniczenie predkosci ustawic
A w ogole to wyciac kawaleczek tego zagajnika.

Właśnie dzięki temu, że rondo jest w "starym stylu".

Z tym, ze w starym stylu, to na rondzie mial pierwszenstwo ten, ktory juz byl na rondzie lub zjezdzal, i nie trzeba bylo do tego dwoch znakow, wystarczyl sam C-12.

Dopiero potem zmienili przepisy, i aby utrzymac stary styl trzeba bylo A-7 dostawic.

[...]

No ba - sam podajesz przyklad, gdzie znaki ledwo widoczne, bo krzaczory maskuja :-)

http://wyborcza.pl/10,75247,12685396,mandat-za-niezastosowanie-sie-do-znaku-ktorego-nie-ma-ekg.html
https://www.rp.pl/Firma/308019982-Nie-ma-znaku-nie-ma-kary-administracyjnej-- -wyrok-Naczelnego-Sadu-Administracyjnego.html

Wiec nie tylko adwokat

J.

Data: 2019-06-05 10:35:52
Autor: T.
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 16:28, viktorius pisze:
[...]

Nawet widać wytarte trójkąty na asfalcie...
T.

Data: 2019-06-04 11:21:54
Autor: Myjk
Znaki na rondzie
Tue, 4 Jun 2019 10:57:50 +0200, Michał Jankowski
Znak ruch okrężny obowiązkowo stawia się razem z trójkątami. Bez trójkąta stoi nielegalnie. Zresztą te wyjątki są na ogół na jakichś drogach wewnętrznych...

Na warszawskim Bemowie na pobliskim osiedlu do WORDu było takie SORO gdzie
notorycznie kogoś oblewali. Mnie też próbowali. :P Teraz już zrobili tam
"zwykłe" SORO z A7.
 --
Pozdor
Myjk

Data: 2019-06-05 10:33:32
Autor: T.
Znaki na rondzie
[...]

Tu jeszcze niedawno stały niebieskie znaki bez trójkątów...
https://www.google.pl/maps/@51.1181582,17.0902188,3a,75y,212.4h,96.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGYXFkx2c0rsUhRG3dsKonw!2e0!7i13312!8i6656

I tu też stały znaki niebieskie bez trójkątów, ale były stłuczki, to dostawili...

https://www.google.pl/maps/@52.1773279,21.0186799,3a,75y,265.96h,88.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGMY8FcoXAW5cg9rBi1Z8hw!2e0!7i16384!8i8192

Jest faktem, że to wyjątki, ale trzeba uważać.

T.

Data: 2019-06-04 08:17:37
Autor: cef
Znaki na rondzie
[...]

Na pewno są - do niedawna takie było rondo pod
stadionem olimpijskim we Wrocławiu, ale zrobili
remont i są trójkąty.

Data: 2019-06-04 08:24:55
Autor: cef
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-04 o 08:17, cef pisze:
[...]

Ale zajrzałem sobie do googli i tam jeszcze widoki sprzed
remontu, ale i tak nie było znaku ruch okrężny, więc to
nie klasyczne skrzyżowanie z ruchem okrężnym było.
Wydaje mi się, że ten znak przez pewien czas był a potem go zdjęli.

Data: 2019-06-04 10:18:17
Autor: viktorius
Znaki na rondzie
[...]

W Katowicach są co najmniej dwa:

https://www.google.pl/maps/@50.263267,19.0558982,3a,75y,281.47h,77.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1snn0_dYXcQIWHIUazJhvYRg!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.pl/maps/@50.2759392,18.9827567,3a,75y,106.79h,83.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTCSh3Xsn4cUxx13ipb7Epw!2e0!7i13312!8i6656

Z tego co wiem, wypadków tam nie ma.

--
viktorius

Data: 2019-06-04 10:15:02
Autor: viktorius
Znaki na rondzie
W dniu 2019-06-03 o 23:44, Waldek pisze:

Za dużo znaków mają ? czy ja czegoś nie kumam ?

Radzę odświeżyć informacje z kodeksu drogowego, żebyś na takim rondzie BEZ trójkątów nie zrobił czegoś głupiego, wiki wystarczy:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_(drogownictwo)

--
viktorius

Data: 2019-06-04 12:47:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Znaki na rondzie
Hello Waldek,

Monday, June 3, 2019, 11:44:18 PM, you wrote:

[...]

To typowe oznakowanie ronda - w czym masz problem. Bez tych znaków
pierwszeństwo mieliby wjeżdżający na rondo.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-06-05 00:00:08
Autor: Waldek
Znaki na rondzie
[...]

Wyszło na to, że nie znam przepisów :]
bo w życiu nie przyszło by mi do głowy, żeby nie ustąpić pierwszeństwa
pojazdowi w ruchu jadącemu po rondzie - oznakowanemu jako rondo.
No i narobiłem trochę fermentu na grupie :)
Wcześniej trójkątów nie było - więc jak dołożyli, przeszło mi przez myśl po kiego grzyba ....
Swoją drogą nie przypominam sobie "klasycznego" ronda, bez syg. świetlnej gdzie wjeżdżający miałby pierwszeństwo
tzn. żeby był znak ronda i znak "droga z pierwszeństwem przejazdu"

Data: 2019-06-05 07:12:14
Autor: Mateusz Viste
Znaki na rondzie
On Wed, 05 Jun 2019 00:00:08 +0200, Waldek wrote:
Wyszło na to, że nie znam przepisów :]
bo w życiu nie przyszło by mi do głowy, żeby nie ustąpić pierwszeństwa
pojazdowi w ruchu jadącemu po rondzie - oznakowanemu jako rondo.

Jak to mówił mój instruktor na kursie PJ, 20 lat temu, "rondo to je skrzyżowanie jak każde inne, ino w kółko zwinięte".

Mateusz

Data: 2019-06-05 14:04:15
Autor: J.F.
Znaki na rondzie
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qd6pkj$1lca$1@gioia.aioe.org...
Wyszło na to, że nie znam przepisów :]

Ano tak wyszlo.
A to stara zmiana ... chyba ponad 20 lat ...

bo w życiu nie przyszło by mi do głowy, żeby nie ustąpić pierwszeństwa
pojazdowi w ruchu jadącemu po rondzie - oznakowanemu jako rondo.

Nieszczescia z tego powodu by nie bylo ... ale za kawalek obwodu zdziwilbys sie bardzo.

[...]

Bo to nie tak.
Dawno dawno temu, wjezdzajacy na rondo musieli ustapic tym jadacym po okregu, i wystarczal do tego jeden znak.
Potem definicja znaku sie zmienila - wiec w calym kraju dolozyli trojkaty.

takiego mieszanego ronda z pierwszenstwem na jednej drodze, to przepisy nie przewidywaly.

We wrocku jest cos takiego
https://www.google.pl/maps/@51.0903881,17.01606,16.47z

ale to nie jest s.o.r.o - znakow C-12 brak.

J.

Data: 2019-06-05 11:11:01
Autor: Robert Wańkowski
Znaki na rondzie
[...]

A jak żyć gdy stoją przed rondem tylko A-7? A skrzyżowanie kształtem to 100% rondo. Nie ma C-12. Cel podobny do ustawiania A-5 na osiedlowych skrzyżowaniach uliczek? Czyli bądź czujny!
Zaznaczam, że to nie w Polsce.

Robert

Znaki na rondzie