Znakologia

Data: 2018-06-18 04:06:51
Autor: Rowerex
Znakologia
https://tinyurl.com/ydgxoosa

"Na drogach Mazowsza szykują się zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. (...) Oznacza to, że m.in. znaki A-16/B-25 (przejście dla pieszych/zakaz wyprzedzania) pojawia się wcześniej przed przejściem niż do tej pory"

Czyli daleko przed przejściem A-16/B-25, przy przejściu D6 - to ja dorzuciłbym jeszcze zestaw A-24/A-7/B-25 przed przejazdami dla rowerów, bo czuję się dyskryminowany, niby czemu piesi mają być "równiejsi"?

Zresztą, zawsze można "przez pomyłkę" zapomnieć o B-27 (koniec zakazu wyprzedzania) i będą jaja...

Nie krytykuję, bo może to słuszne, ale czy nie "zaznakujemy" się na śmierć? Stawianie B-25 razem z A-16, kiedy przepis PoRD wyraźnie zakazuje wyprzedzania na i przed przejściem, to już trochę przegięcie - bo co, jeśli nie będzie gdzieś B-25 razem z A-16, to czym to się będzie różnić? No chyba, że są jakieś wyjątki, w których wyprzedzać przed przejściem i na jednak można... I dlaczego tylko ma być dobrze dla pieszych, co z rowerzystami?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-06-18 13:30:28
Autor: m
Znakologia
W dniu 18.06.2018 o 13:06, Rowerex pisze:
Nie krytykuję, bo może to słuszne, ale czy nie "zaznakujemy" się na śmierć?

My już jesteśmy zaznakowani na śmierć. Efekt - nikt np. nie zawraca
sobie głowy znakami które działają aż do odwołania, bo i tak będą
powtórzone. Kiedy nie są powtórzone (np. droga z piewszeństwem
przejazdu), to panika - dojeżdżam do skrzyżowania i nie wiem kto ma na
nim pierwszeństwo.

U mnie na osiedlu jest strefa 30. Prawie nikt o tym nie wie. Ja się
dowiedziałem po roku mieszkania na nim, sąsiedzi którzy mieszkają tam od
lat ze zdziwieniem (i niedowierzaniem) dowiadują się ode mnie o tej
strefie. Osiedle duże i kto tam by pamiętał znak który stoi na wjeździe....

p. m.

Znakologia