Znakologia stosowana

Data: 2018-10-11 05:27:34
Autor: Rowerex
Znakologia stosowana
Zabrałem aparat i zrobiłem kilka zdjęć oznakowania opisywanej przeze mnie ostatnio inwestycji:

- wjazd:
https://images90.fotosik.pl/53/8efb01eda8e2ff0f.jpg

- las 1
https://images89.fotosik.pl/53/419aa5f5c5ca8272.jpg

- rondo
https://images89.fotosik.pl/53/c3be470f4fc9c857.jpg

- las 2
https://images89.fotosik.pl/53/957e60d85b7ac7b3.jpg

- kopia zapasowa C-13
https://images92.fotosik.pl/53/79959dd70fdd64d3.jpg

Wszystko wg Was jest OK?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-10-11 10:16:56
Autor: andrzej.ozieblo
Znakologia stosowana
Ten pierwszy powinien być po prawej za słupem od lampy lub nawet obok, pozostałe może formalnie są źle ustawione, ale Bogu dzięki, że tak, a nie np. w środku między chodnikiem dla pieszych i DDR. Dopiero by się działo. :)

Data: 2018-10-12 03:27:35
Autor: Rowerex
Znakologia stosowana
W dniu czwartek, 11 października 2018 19:16:58 UTC+2 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:

ale Bogu dzięki, że tak, a nie np. w środku między chodnikiem dla pieszych i DDR. Dopiero by się działo. :)

To se ne da pane Havranek, nienada/nielzja, miszyn impasibol:

http://s1.fotowrzut.pl/HEF3ILY035/2.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/HEF3ILY035/3.jpg

Ale macie racje, bezpieczeństwo najważniejsze - panowie z zarządu dróg, pozwalamy, idźcie tą drogą!:

http://s1.fotowrzut.pl/MAAAXW4LAZ/1.jpg
http://s1.fotowrzut.pl/MAAAXW4LAZ/2.jpg

I tak (prawie) wszyscy wiedzą o co chodzi...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-10-12 23:52:09
Autor: Krycha
Znakologia stosowana
W dniu 12.10.2018 o 12:27, Rowerex pisze:
[...]

(...)

Bo ten biało-czerwony dotyczy jezdni, a niebieski ścieżki rowerowej.
Panimał?

Krycha.

Data: 2018-10-15 07:29:51
Autor: zbrochaty
Znakologia stosowana
Bo ten biało-czerwony dotyczy jezdni, a niebieski ścieżki rowerowej.
Panimał?  > Krycha.

Może być odwrotnie. Zakaz jazdy po kostce, a piesi i rowerzysci na asfalcie :)
?? ??????? :)

Data: 2018-10-11 16:10:37
Autor: m
Znakologia stosowana
W dniu 11.10.2018 o 14:27, Rowerex pisze:
[...]

Nie jest ok a na ostatnim to zupełnie nie ok.

Z drugiej strony, gdyby miało być ok, to znak musiałby stać na środku
utwardzenia, między ścieżką a chodnikiem. Z doświadczenia wiem że czasem
na ścieżce bywa ciasno i łatwo, zwłaszcza po ciemku, o taki słupek
zahaczyć.

Dlatego wolę żeby było tak jak jest, kazdy wie o co chodzi.

p. m.

Data: 2018-10-11 09:20:40
Autor: Rowerex
Znakologia stosowana
W dniu czwartek, 11 października 2018 16:10:41 UTC+2 użytkownik m napisał:

[...]

C-13/C-16 - tyle w temacie.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-10-11 22:37:50
Autor: Krycha
Znakologia stosowana
W dniu 11.10.2018 o 14:27, Rowerex pisze:
Zabrałem aparat i zrobiłem kilka zdjęć oznakowania opisywanej przeze mnie ostatnio inwestycji:
(...)
Wszystko wg Was jest OK?

Tylko ostatni mi sie nie podoba. Reszta zrozumiała, nie czepiałabym się.

Krycha.

Data: 2018-10-12 00:31:16
Autor: Maciek
Znakologia stosowana
[...]

Nie ma to jak konsekwencja, u nas (Krak) na czerwono ścieżki robili:
https://goo.gl/maps/6vSiYXTPqEE2
https://goo.gl/maps/8XTTmE3VDMq

Za Krakiem miasteczka...
Jak mam jeździć czymś takim z napaćkaną warstwą czerwonki i kanałami z V~30km/h to nie ma o czym gadać, nie mogli na asfalcie roweru po prostu namalować? :
https://goo.gl/maps/ubVFUKaLA5S2

Asfalt ze zdjęcia 100% lepszy ale... ;-)

[...]

Beztroska istota na swoim stalowym "rumaku" wracająca do domu z roboty w słuchawkach na uszach nie zrozumie nic. Przeleci przez ten gąszcz znaków jak przecinak.
Kumatej osobie te znaki pionowe niepotrzebne, wystarczy oznakowanie poziome zamykające się w kosztach lakieru. No ale tak, Panie, co jak zasypie? ;-)
Końcowo szosowiec i tak pójdzie bokiem ;-)

Holandia i trochę bardziej skomplikowane rozwiązania?
https://goo.gl/maps/54CBeAWGdU82

Ile by znaków tutaj nasi drogowcy wstawili?

Data: 2018-10-12 11:20:28
Autor: andrzej.ozieblo
Znakologia stosowana
W dniu piątek, 12 października 2018 00:31:18 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

Nie ma to jak konsekwencja, u nas (Krak) na czerwono ścieżki robili:
https://goo.gl/maps/6vSiYXTPqEE2
https://goo.gl/maps/8XTTmE3VDMq

Nie rozumiem. Co jest nie tak? Poważnie pytam.

Data: 2018-10-12 22:03:43
Autor: Maciek
Znakologia stosowana
W dniu 2018-10-12 o 20:20, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
[...]

Być może się czepiam, jednak jeżeli robią już chodniki i ścieżki w różnych kolorach to można by było przyjąć jeden standard.

Niezłe jest też to co wkleił Rowerex :

http://s1.fotowrzut.pl/HEF3ILY035/2.jpg

Z innej beczki... W kwestii jakości nawierzchni te nasze czerwone ścieżki są ok.
Te z Niepołomic dno. O ile założenie podoba mi się, że są częścią jezdni to wykonanie słabe. Nie wiem co to jest to czerwone ale ma fatalną strukturę. Jedzie się po tym jak po szutrze. Do tego kanały i nagminnie parkujące samochody.

Osobiście dla mnie ścieżki mogłyby wyglądać tak:
https://goo.gl/maps/koDzBLtGeCP2

Ile by trwało ościeżkowanie miasta i ile by zaoszczędzono pieniędzy.
Takich inwestycji jest niestety u nas niewiele.

Może by też nie było potrąceń pieszych przez rowerzystów a każdym rowerem człowiek by przejechał bez skakania po krawężnikach.

Kwestia przejściowa aby kierowców przyzwyczaić do takiego stanu.
(IMHO jest naprawdę co raz lepiej na ulicach w mieście, osobiście nie mam stracha, że muszę przemknąć to tu to tam)

Jednak zazwyczaj u nas robi się to tak:
https://tinyurl.com/y72p9ltu

....a potem my robimy zdjęcia jak Rowerex ;-)

Data: 2018-10-12 13:40:14
Autor: andrzej.ozieblo
Znakologia stosowana
W dniu piątek, 12 października 2018 22:03:46 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

[...]

Fakt.

Z krakowskiego podwórka nie mogę się doczekać aż zrobią ścieżkę przez Pasternik. Zdarza mi się wracać stamtąd i albo wracam przez Rząskę, co jest dłuższe albo walczę na czymś w rodzaju wąskiej ścieżki wzdłuż drogi dwupasmowej po jej prawej stronie. Beznadzieja.

Data: 2018-10-13 22:11:02
Autor: Maciek
Znakologia stosowana
W dniu 2018-10-12 o 22:40, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
[...]

Pogoda była dzisiaj super na rowerowanie i akurat przejeżdżałem.
Voila jak zepsuć ścieżkę:

https://zapodaj.net/images/73bc63080eafb.jpg

[...]

Tam to faktycznie jest bida z nędzą.

Pocieszające jest, że z drugiej strony jednak ciągle robią WTRa.
Kolejny odcinek, było tak:

https://goo.gl/maps/djhCDn97Qp22

Jest tak:

https://zapodaj.net/images/6fc378b35e936.jpg

świeżutka droga i już widać "klientów" ;-)

Będzie fajny dojazd do Niepołomic z Krakowa i ... dzisiejsza Puszcza Niepołomicka:
https://zapodaj.net/images/5a39d185477c6.jpg

Data: 2018-10-15 08:54:34
Autor: cytawa
Znakologia stosowana
  Maciek pisze:

[...]

Cos podobnego jest kolo mojego instytutu. Ale niestety kierowcy kompletnie to olewaja i jada po tym pasie. Nawet Straz Miejska to czyni. Musze sie przeciskac miedzy samochodami albo uciekac na chodnik.

Dorzuce wlasna wczorajsza obserwcje DDR.
http://fotowrzut.pl/0Y2E1J3E60

Ktos mial mnostwo pieniedzy by je wydawac na znaki. Co 50 m przy kazdym wyjezdzie z posesyj trzeba schodzic z roweru i przeprowadzac. Chociaz moze jak nie ma pasow to i nie ma przejscia wiec wolno jechac?

Jan Cytawa

Data: 2018-10-15 10:39:11
Autor: Rowerex
Znakologia stosowana
W dniu poniedziałek, 15 października 2018 08:54:37 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:

[...]

Ja to nazywam "trzebieniem ruchu rowerowego" - można przejechać, nie trzeba przeprowadzać, ale podpada to pod przepis o włączaniu się do ruchu z DDR, a to oznacza bezwzględne ustępowanie pierwszeństwa pojazdom na jezdni na którą się wjeżdża lub którą się przejeżdża.

Gdyby namalowano przejazd dla rowerów, to rowerzysta miałby teoretyczne pierwszeństwo. Ale to oznacza mniejszy zarobek dla producenta znaków - gospodarka Polska mogłaby upaść.

Wracając do moich fotek z początku wątku - ustawienie dróg w kolejności "jezdnia-DDR-chodnik" to jest pewien wyjątek w mojej okolicy, zazwyczaj jest to "jezdnia-chodnik-DDR". To wyjątkowe ustawienie również ma zapobiegać upadkowi gospodarki i wpływać korzystnie na wzrost PKB, gdyż wymusza dodatkowe malowanie przejść dla pieszych na powierzchni DDR oraz wymusza stawienie znaków D-6 (przejście dla pieszych) dodatkowo wzdłuż DDR przy każdym takim przejściu - czyli mamy dwie sztuki D-6 jako informację dla pojazdów na jezdni dla obu kierunków ruchu i oraz dwie dodatkowe sztuki D-6 jako informacja dla rowerzystów, też dla obu kierunków ruchu, do tego wspomniane "pasy" na jezdni oraz "pasy" na DDR.

Gospodarka ponad wszystko!

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-10-16 11:42:46
Autor: cytawa
Znakologia stosowana
  Rowerex pisze:

[...]

To brzmi sensownie, tylko jest jeden klopot. To ten samochod wlacza sie do ruchu, bo to nie skrzyzowanie tylko wyjazd. Nie wiem kto w razie kolizji bylby winien. Kto w ogole dopuscil takie oznakowanie.

Jan Cytawa

Data: 2018-10-16 04:49:00
Autor: Rowerex
Znakologia stosowana
W dniu wtorek, 16 października 2018 11:42:49 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Rowerex pisze:

> [...]

To brzmi sensownie, tylko jest jeden klopot. To ten samochod wlacza sie do ruchu, bo to nie skrzyzowanie tylko wyjazd. Nie wiem kto w razie kolizji bylby winien. Kto w ogole dopuscil takie oznakowanie.

A co to za znak widoczny "z profilu", który stoi na prawo od C-13/C-16?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-10-17 13:04:05
Autor: cytawa
Znakologia stosowana
Rowerex pisze:

A co to za znak widoczny "z profilu", który stoi na prawo od C-13/C-16?

Chyba jest jeszcze gorzej niz myslalem. Na StreetViev zobaczylem, ze to jest droga jednokierunkowa. Uliczka jest mala kilka domow zaledwie ale polaczona "z tylu" z innymi. Postawione ekrany, MZ niepotrzebnie, dokladnie wszystko zaslaniaja. Czyli jedna glupota generuje lancuszek kolejnych.
Chcialbym zauwazyc jeszcze brak konsekwecji. Linia ciagla ma od strony uliczki przerywane pasy co sugeruje, ze wolno ja przekraczac. Ale przeciez pod prad nie wolno jezdzic.

Nie wiem kto ma pierszenstwo na takiej drodze. Jesli skrecajacy w uliczke kierowca to teoretycznie nie musi na nikogo uwazac, bo tam nie ma przejscia ani przejazdu rowerowgo.

Moze ktos mnie oswielti, jesli glupoty pisze.

Jan Cytawa

Data: 2018-10-16 12:00:20
Autor: Liwiusz
Znakologia stosowana
W dniu 2018-10-16 o 11:42, cytawa pisze:
  Rowerex pisze:

[...]

Wyjazd dla samochodów znajduje się kilka metrów dalej, na wysokości DDRu samochód jeszcze donikąd się nie włącza do ruchu.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-25 14:41:20
Autor: ń
Znakologia stosowana
U mnie jest bardzo podobne oznakowanie, tyle że są same znaki początku ścieżki pieszo-rowerowej zaraz za wyjazdami aut, a nie ma znaków końca.
No i wpadł na nas wyjeżdżający z parkingu samochód :-(
Kilka dni później się zastanawiałem nad tym oznakowaniem.
Zamknęli na kłódkę starą bramę, przy której był dla wyjeżdżających aut znak 'Stop' i jeszcze znak ostrzegawczy dla pieszych (taki jakby kolejowy lizak), uruchomili nowa bramę z elektrycznymi szlabanami, a znaków sprzed starej nie przenieśli.

-- -- -

Data: 2018-10-12 14:25:29
Autor: radekp@konto.pl
Znakologia stosowana
Thu, 11 Oct 2018 05:27:34 -0700 (PDT), w
<8be8979f-4ed4-4def-9686-8dad867f7d6f@googlegroups.com>, Rowerex
<rowerex@op.pl> napisał(-a):

Wszystko wg Was jest OK?

Kompletny bezsens znakowy, mnóstwo zbędnych znaków.

Znakologia stosowana