Znaleziony kabel w ścianie

Data: 2011-05-16 07:56:26
Autor: BQB
Znaleziony kabel w ścianie
Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ścianie odchodzący od mojego gniazdka i znikający w podłodze, podejrzewam, że idzie do sąsiada. Później sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak okaże się, że do sąsiada, to znaczy, że sąsiad raczej nieświadomie podbierał mi prąd. Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem, tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

Data: 2011-05-16 08:25:28
Autor: Andrzej S.
Znaleziony kabel w ścianie
W dniu 2011-05-16 07:56, BQB pisze:
Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ścianie odchodzący od
mojego gniazdka i znikający w podłodze, podejrzewam, że idzie do
sąsiada. Później sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak...

Ale jaja. Nie zrywaj, siedz cicho i obserwuj.
Wetnij sie, pomierz, ponasluchuj.

--
A S

Data: 2011-05-18 11:28:49
Autor: ±ćęłń
Znaleziony kabel w ¶cianie
Mój kabel szedł na Rakowieck±.
Dostałem 7 lat za to, że SB-cy popękali ze ¶miechu (dodali ich na przemiał do jakiego¶ papieru).
Ale za to jestem kombatantem bez uprawnień SEP i bez skakania przez płot.

-- -- -

Data: 2011-05-16 10:17:59
Autor: gary
Znaleziony kabel w ścianie
[...]
tego nie wiesz czy nie świadomie

Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem,
tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie
spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

Musiałbyś chyba trafić na wyjątkowo uczciwego człowieka żeby dobrowolnie zgodził się na zapłatę za 11 lat wstecz w oparciu o jakieś domniemania.

Odłącz ten kabel w gniazdku i to wszystko co możesz zrobić.

Może się okazać że instalację robiła jakaś super ekipa rodem z PRLu i twoje gniazdka też są podłączone do innych sąsiadów :) (bo tak było prościej)

Data: 2011-05-16 10:42:36
Autor: Krzychu
Znaleziony kabel w ścianie
[...]

Istnieje możliwość, że to Ty ciągniesz prąd od sąsiada :)

Data: 2011-05-16 11:31:40
Autor: SALAMON
Znaleziony kabel w ścianie
W dniu 2011-05-16 10:42, Krzychu pisze:
[...]

Jeśli to stary blok, to najprawdopodobniej miałeś zrobione gniazda w pętli. Kabel zaczyna się w rozdzielni, idzie przez wszystkie gniazda i wraca ponownie do rozdzielni. W ten sposób każde gniazdo jest zasilane dwustronnie, z tej samej fazy. Plusem takiego rozwiązania jest obecność zasilania gniazda nawet w przypadku uszkodzenia kabla (patrz rozdział "wiercenie otworów pod kołki do zawieszenia obrazów").

SALAMON

Data: 2011-05-16 12:16:01
Autor: BQB
Znaleziony kabel w ścianie
W dniu 11-05-16 11:31, SALAMON pisze:
[...]
sprawdzÄ™
tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak okaże się, że do
sÄ…siada, to
[...]

wraca ponownie do rozdzielni. W ten sposĂłb kaĹĽde gniazdo jest zasilane
dwustronnie, z tej samej fazy. Plusem takiego rozwiązania jest obecność
zasilania gniazda nawet w przypadku uszkodzenia kabla (patrz rozdział
"wiercenie otworów pod kołki do zawieszenia obrazów").

W pętli nie było, kable wcześniej wymieniane w przedpokoju, ubikacji i łazience, teraz jeszcze w 2 pokojach i dopiero tu wyszedł taki kwiatek.
A prądu ja od sąsiada ciągnąć nie mogłem, gdyż po wyłączeniu bezpiecznika napięcia na tej linii nie było.

Data: 2011-05-16 12:33:45
Autor: Shaman
Znaleziony kabel w ¶cianie
Dnia 16-05-2011 o 07:56:26 BQB <adres@antyspamowy.com.invalid> napisał(a):

Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ¶cianie odchodz±cy od  mojego gniazdka i znikaj±cy w podłodze, podejrzewam, że idzie do  s±siada. PóĽniej sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak  okaże się, że do s±siada, to znaczy, że s±siad raczej nie¶wiadomie  podbierał mi pr±d. Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem,  tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie  spodziewałem się, że znajdę co¶ takiego.

1. Na razie nawet nie wiesz czy ten kabel rzeczywi¶cie kończy się u  s±siada, a już Ci sie dolary za¶wieciły w oczach.
2. Nawet zakładaj±c że kabel kończy się w gniazdu s±siada to nie ma  sposobu, żeby go uczciwie podliczyć za 11 lat! Możesz podpi±ć ten kabel  przez licznik energii (ostatnio były w Lidlu za jakie¶ 35zł :)) i przez  cały rok czekać na wyniki (cały rok bo do tego gniazdka s±siad może np.  tylko zim± podł±czać na parę godzin grzejnik olejowy). Dopiero po roku  będziesz wiedział cokolwiek - ale i tak się nie dowiesz jak uczciwie  policzyć koszty przez 11 lat.
3. Je¶li dotychczasowe rachunki za pr±d nie wydawały Ci się podejrzane to  prawdopodobnie nie masz za co s±siada ¶cigać.
4. Jak s±siad jest w porz±dku to idz do niego, pokaż mu odkrycie, razem  sprawdĽcie gdzie u s±siada kabelek się kończy. Sprawdżcie czy Twój licznik  kręci się po podł±czeniu czego¶ u s±siada. A potem powiedz s±siadowi, ze  winny Ci jest porz±dnego grilla z dobrym piwkiem. I będziesz miał od tej  chwili najlepszego s±siada z możliwych. A to czasem jest bezcenne.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-16 12:56:50
Autor: BQB
Znaleziony kabel w ¶cianie
W dniu 11-05-16 12:33, Shaman pisze:
[...]

Nie za¶wieciły, tylko jak kto¶ ci±gn±ł ode mnie pr±d, to wkurzyło mnie, że płaciłem za kogo¶.

[...]

Wła¶nie z powodów powyższych nie ma jak tego policzyć, a "zapłatę" odebrać chciałem w jaki¶ integracyjny sposób, choć my już się znamy dobrze - nie raz ja mu pomagałem, czy też on mi.

Data: 2011-05-16 13:58:28
Autor: Shaman
Znaleziony kabel w ¶cianie
Dnia 16-05-2011 o 12:56:50 BQB <adres@antyspamowy.com.invalid> napisał(a):

[...]

Je¶li robił to ¶wiadomie to trzeba ¶cigać aż po grób - dla zasady. Ale  je¶li nawet co¶ ci±gn±ł, ale nie¶wiadomie to najlepiej sprawdzić razem z  s±siadem jakie odbiorniki i jak często ewentualnie były podł±czone.  Uczciwemu człowiekowi zrobi się głupio na wie¶ć, że od kogo¶ ci±gn±ł pr±d  (nawet nie¶wiadomie) i na pewno razem co¶ ustalicie. Je¶li pójdziesz do  niego z gotowym ż±daniem to możesz usłyszeć słowo "NIE" wypowiedziane jako  reakcja na zaskoczenie. A jak już się słowo rzekło to potem łatwiej je  podtrzymywać niż zmienić.

[ciach]
[...]

Najpierw dowiedz się, czy kabel rzeczywi¶cie kończy się gniazdkiem u  s±siada. Bo być może to jaka¶ budowlana prowizorka do grzania herbaty  zamurowana z po¶piechu i niedbalstwa.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-16 13:59:43
Autor: Kris
Znaleziony kabel w ¶cianie

Użytkownik "BQB" <adres@antyspamowy.com.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:iqqvkp$eae$1news.task.gda.pl...
W dniu 11-05-16 12:33, Shaman pisze:
Nie za¶wieciły, tylko jak kto¶ ci±gn±ł ode mnie pr±d, to wkurzyło mnie,
że płaciłem za kogo¶.

Lub Ty od kogo¶. Kabel ma dwa końce;))

Krzysiek

Data: 2011-05-16 14:16:19
Autor: Piotr
Znaleziony kabel w ¶cianie
Dnia 16-05-2011 o 11:59:43 Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał(a):

[...]

Przecież autor napisał: "A pr±du ja od s±siada ci±gn±ć nie mogłem, gdyż po  wył±czeniu bezpiecznika napięcia na tej linii nie było."

--
Piotr

Data: 2011-05-16 15:43:04
Autor: Kris
Znaleziony kabel w ¶cianie

Użytkownik "Piotr" <zboj87@out.gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:op.vvku9hii0p6xzzworkgroup...
Dnia 16-05-2011 o 11:59:43 Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał(a):

Przecież autor napisał: "A pr±du ja od s±siada ci±gn±ć nie mogłem, gdyż po
:wył±czeniu bezpiecznika napięcia na tej linii nie było."

Fakt nie docyztaem, ale to i tak nie znaczy że s±siad z tego pr±du korzystał. zamiast robic lament i juz szacowac koszty do obci±żenia s±siada warto najpierw sprawdzić gdzie i po co prowadzi ten kabel.

Krzysiek

Data: 2011-05-17 16:09:08
Autor: mk
Znaleziony kabel w ¶cianie
Piotr pisze:
Przecież autor napisał: "A pr±du ja od s±siada ci±gn±ć nie mogłem, gdyż po wył±czeniu bezpiecznika napięcia na tej linii nie było."

Bo może to wła¶nie s±siad go odci±ł od swojego rachunku. Je¶li tego nie sprawdzi nie ma co wykokować.
Pzdr.

Data: 2011-05-16 18:05:17
Autor: gobo
Znaleziony kabel w ścianie
Hej,
Najprościej będzie przepuścić wyższe napięcie przez kabel i nasłuchiwać co dzieje się u sąsiada. Jak będzie słychać przekleństwa, albo okrzyki "pali się", to znaczy że sąsiad podpięty był do Twojej sieci:)
Piotr

Data: 2011-05-16 19:54:46
Autor: Piotr
Znaleziony kabel w ¶cianie
Dnia 16-05-2011 o 16:05:17 gobo <gobo007@poczta.onet.pl> napisał(a):

Hej,
Najpro¶ciej będzie przepu¶cić wyższe napięcie przez kabel i nasłuchiwać  co dzieje się u s±siada. Jak będzie słychać przekleństwa, albo okrzyki  "pali się", to znaczy że s±siad podpięty był do Twojej sieci:)
Piotr

No i to się nazywa rozwi±zanie :P

--
Piotr

Data: 2011-05-17 00:35:43
Autor: Aicha
Znaleziony kabel w ¶cianie
W dniu 2011-05-16 18:05, gobo pisze:

[...]

Ciekawe, czy ja też miałam takiego "dowcipnego" s±siada.
Wył±czony pr±d i gaz, pod blokiem pogotowie energetyczne, gazowe i ratunkowe, 4 jednostki straży i zablokowana ulica - bilans dzisiejszego przedpołudnia.
http://www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/403899,wroclaw-pozar-przy-benedyktynskiej,id,t.html

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

Data: 2011-05-16 21:20:03
Autor: Lukasz
Znaleziony kabel w ścianie

Użytkownik "BQB" <adres@antyspamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:iqqe1f$dmk$1news.task.gda.pl...
[...]

Może po prostu zagadkowy przewód idzie do kolejnego gniazdka gdzieś w Twoim mieszkaniu? A może kolejnego gnizdka już nie ma, pozostała tylko puszka zatynkowana gdzieś w ścianie?
A co do podłogi - budowlańcy poszli pewnie na skróty podłogą bo przewodu było za mało?
--
lukasz

Data: 2011-05-18 13:26:00
Autor: ***Einstein***
Znaleziony kabel w ¶cianie
Witam
Tak się wzytuję w Wasze wypowiedzi i powiem krótko. W blokach z wielkiej płyty zasada była taka: nie stosowano puszek(poł±czeniowych), a wszystkie poł±czenia realizowano w puszkach pod wł±cznikami i gniazdami. W pokojach za¶ i np. w kuchni stosowano tzw. pętlę, czyli krótko mówi±c przewód wyprowadzany z tablicy bezpieczniowej trafiał do 1 gniazda w pokoju od niego do następnego (zazwyczaj po podłodze) o potem z ostatniego do tablicy. Zazwyczaj przed położeniem parkietu elektryk odł±czał taki obwód (gniazda) od tablicy dla bezpieczeństwa, potem za¶ podł±czał.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-27 12:32:22
Autor: szerszen
Znaleziony kabel w ¶cianie

Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ir0acd$20o$1@inews.gazeta.pl...

W blokach z wielkiej płyty zasada była taka: nie stosowano puszek(poł±czeniowych), a wszystkie poł±czenia realizowano w puszkach pod wł±cznikami i gniazdami.

ależ nie prawda jest jakoby, we wszystkich znanych mi mieszkaniach w wielkiej płycie, s± puszki poł±czeniowe, aczkolwiek wła¶ciwszym terminem byłyby puszeczki ;) to bo takie małe natynkowe badziewie

Data: 2011-05-31 07:50:38
Autor: BQB
Znaleziony kabel w ścianie
W dniu 11-05-16 07:56, BQB pisze:
[...]

Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że kabel idzie do sąsiada, ale się szybko kończy. On 2 lata wcześniej zmieniał instalację, to poobcinał wszystkie kabelki aluminiowe.

Znaleziony kabel w ścianie