Znaleziony kabel w ścianie

Data: 2011-05-16 21:20:03
Autor: Lukasz
Znaleziony kabel w ścianie

Użytkownik "BQB" <adres@antyspamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:iqqe1f$dmk$1news.task.gda.pl...
Podczas wymiany instalacji znalazłem kabel w ścianie odchodzący od mojego gniazdka i znikający w podłodze, podejrzewam, że idzie do sąsiada. Później sprawdzę tracerem, gdzie dokładnie ten kabel idzie. Jak okaże się, że do sąsiada, to znaczy, że sąsiad raczej nieświadomie podbierał mi prąd. Chciałbym, aby mi zwrócił to co za niego zapłaciłem, tylko jak to policzyć? Mieszkam w tym mieszkaniu 11 lat i nie spodziewałem się, że znajdę coś takiego.

Może po prostu zagadkowy przewód idzie do kolejnego gniazdka gdzieś w Twoim mieszkaniu? A może kolejnego gnizdka już nie ma, pozostała tylko puszka zatynkowana gdzieś w ścianie?
A co do podłogi - budowlańcy poszli pewnie na skróty podłogą bo przewodu było za mało?
--
lukasz

Data: 2011-05-18 13:26:00
Autor: ***Einstein***
Znaleziony kabel w ¶cianie
Witam
Tak się wzytuję w Wasze wypowiedzi i powiem krótko. W blokach z wielkiej płyty zasada była taka: nie stosowano puszek(poł±czeniowych), a wszystkie poł±czenia realizowano w puszkach pod wł±cznikami i gniazdami. W pokojach za¶ i np. w kuchni stosowano tzw. pętlę, czyli krótko mówi±c przewód wyprowadzany z tablicy bezpieczniowej trafiał do 1 gniazda w pokoju od niego do następnego (zazwyczaj po podłodze) o potem z ostatniego do tablicy. Zazwyczaj przed położeniem parkietu elektryk odł±czał taki obwód (gniazda) od tablicy dla bezpieczeństwa, potem za¶ podł±czał.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-27 12:32:22
Autor: szerszen
Znaleziony kabel w ¶cianie

Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ir0acd$20o$1@inews.gazeta.pl...

W blokach z wielkiej płyty zasada była taka: nie stosowano puszek(poł±czeniowych), a wszystkie poł±czenia realizowano w puszkach pod wł±cznikami i gniazdami.

ależ nie prawda jest jakoby, we wszystkich znanych mi mieszkaniach w wielkiej płycie, s± puszki poł±czeniowe, aczkolwiek wła¶ciwszym terminem byłyby puszeczki ;) to bo takie małe natynkowe badziewie

Znaleziony kabel w ścianie