Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z diabłem.

Data: 2010-01-18 14:40:43
Autor: Artur Borubar
Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z diabłem.
Słynny chrześcijański kaznodzieja Pat Robertson uznał, że katastrofalne trzęsienie ziemi, jakie ostatnio nawiedziło Haiti, to skutki ,,paktu z diabłem" zawartego przez miejscową ludność pod koniec XVIII wieku. Wypowiedź skrytykowali już politycy i niektórzy chrześcijańscy duchowni w USA.
Sekretarz prasowy w Białym Domu, Robert Gibbs stwierdził, że to zadziwiające, iż w obliczu tak wielkiego ludzkiego cierpienia można mówić coś tak ,,zupełnie głupiego". Robertson, założyciel Amerykańskiego Centrum Prawa i Sprawiedliwości (ACLJ), w rozmowie telewizyjnej w programie CBS opowiadał, że kiedy Haitańczycy byli pod panowaniem Francuzów, postanowili osiągnąć niepodległość za wszelka cenę.

,,Coś zdarzyło się dawno temu w Haiti, i ludzie może nie chcą o tym mówić. Zebrali się razem i zawarli pakt z diabłem. Powiedzieli: 'Będziemy ci służyć, jeśli uwolnisz nas od Francuzów. To prawdziwa historia" - mówił wielebny zauważając, że diabeł dotrzymał słowa, ale od tego czasu kraj ten nawiedzały kolejne katastrofy.

Ta religijna interpretacja ludzkiego nieszczęścia nie jest jedyną w karierze Robertsona. Po zamachach z 11 września 2001 roku na World Trade Center kaznodzieja również mówił o tragedii jako karze za grzechy. Pastor Paul Raushenbush z internetowego portalu "The Huffington Post" nie przebierając w słowach ostro skrytykował wynurzenia Robertsona.

,,Ten pseudoteologczny bełkot przyprawia o mdłości. Nie mów w imieniu Haiti, nie mów w imieniu Boga. Haiti przeżywa z katastrofą, a ty ofiarowujesz w najlepszym wypadku głupotę, w najgorszym zaś rasizm" - powiedział duchowny, zwracając się wprost do Robertsona.

Portal internetowy sieci medialnej CBS powołując się na słowa protestanckiego pastora haitańskiego pochodzenia Jeana R. Gelina, pisze, że do zawarcia rzekomego paktu z diabłem miało dojść 14 sierpnia 1791 roku, kiedy przywódcy niewolników na karaibskiej wyspie rozpoczęli walkę o niepodległość, zakończoną sukcesem w 1804 roku.

http://wyborcza.pl/1,75248,7464881,Znany_kaznodzieja__Haiti_spotkala_kara_za_pakt_z_diablem.html

Przemek

W Polsce też jest taki przygłup, który straszył "czynnymi szatanami".

--
 Reakcja Owsiaka była natychmiastowa. - Rozliczamy się, ojcze. To ojciec się nie rozlicza i, mówiąc krótko, przewala kasę - grzmiał Owsiak podczas konferencji prasowej. W ten sposób odniósł się do zarzutów jakie padły w jednej z audycji stacji z Torunia. Jeden z prowadzących próbował udowodnić, że WOŚP nie działa charytatywnie.

Data: 2010-01-18 14:54:07
Autor: # heÂŽsk #
Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z dia błem.
On Mon, 18 Jan 2010 14:40:43 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Słynny chrze¶cijański kaznodzieja Pat Robertson uznał, że katastrofalne trzęsienie ziemi, jakie ostatnio nawiedziło Haiti, to skutki ,,paktu z diabłem" zawartego przez miejscow± ludno¶ć pod koniec XVIII wieku.

 gosciu pewnie nachlal sie soku ze sfermentowanego manioku ;o)

 [...]

W Polsce też jest taki przygłup, który straszył "czynnymi szatanami".

 ty ? ;o)))

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-18 14:58:06
Autor: Artur Borubar
Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z diabłem.
..
pisem@op.pl> wrote:

[...]

To bardziej do ciebie podobne wikary, niż do mnie. Ja nikogo nie strasze diabłami, ekskomunikami, piekłem, itp.

Przemek

Data: 2010-01-18 15:21:24
Autor: # heÂŽsk #
Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z dia błem.
On Mon, 18 Jan 2010 14:58:06 +0100, "Artur Borubar" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

> W Polsce też jest taki przygłup, który straszył "czynnymi szatanami".
 ty ? ;o)))

To bardziej do ciebie podobne wikary, niż do mnie.

 podtrzymuje swoje zdanie komuszy klecho ;o)))

Ja nikogo nie strasze diabłami, ekskomunikami, piekłem, itp.

 jak to nie? od dawna straszysz rydzykiem ;o))))

 oj "przemus" spodziewalem sie po tobie wiecej finezji,
 a okazuj sie ze masz problem z kojarzeniem ;o)))

 jak tam pamflecik na poganiaczy wielbladow, gotowy ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-01-19 06:02:59
Autor: Jakub A. Krzewicki
Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z diabłem.
poniedziałek, 18 stycznia 2010 15:21. carbon entity '# he?sk #'
<joke€bigbrednie@interia.pl> contaminated pl.soc.polityka with the
following letter:

 jak to nie? od dawna straszysz rydzykiem ;o))))
 Siedzibą Szaaataaanaaa w Toruniu ;-)
Diabła to się porządnego Polska niestety nie dorobiła na miarę
Mefistofelesa. Tylko takie miernoty w robocie piekielnej jak Rokita:
http://www27.patrz.pl/u/f/06/72/96/67296.jpg
czy Imć Boruta:
http://tinyurl.com/yespc5p

Sytuację mocy piekielnych w Polsce tymczasowo ratuje Nergal
http://www.youtube.com/watch?v=rQqNhGtRfsM
Behemoth - Lucifer z płyty "Evangelion"
(muzyka - Nergal; wiersz autorstwa Tadeusza Micińskiego)

Jam ciemny jest wśród wichrów płomień boży
lecący z jękiem w dal - jak głuchy dzwon północy
ja w mrokach gór zapalam czerwień zorzy
iskrą mych bólów, gwiazdą mej bezmocy

Ja komet król - a duch się we mnie wichrzy
jak pył pustyni w zwiewną piramidę
ja piorun burz - a od grobowca cichszy
mogił swych kryję trupiość i ohydę

Ja - otchłań tęcz - a płakałbym nad sobą
jak zimny wiatr na zwiędłych stawu trzcinach
jam blask wulkanów - a w błotnych nizinach
idę, jak pogrzeb, z nudą i żałobą

na harfach morze gra - kłębi się rajów pożoga
i słońce - mój wróg słońce! wschodzi wielbiąc Boga

Data: 2010-01-18 15:28:58
Autor: Andrzej Adam Filip
Pat Robertson: Haiti spotkała kara za pakt z diabłem.
"Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> pisze:
[...]

A są szatany emerytowane? :-)

http://dziennik.pl/polityka/article99716/Zobacz_najwieksze_obciachy_2007.html
  Premier o "czynnych szatanach"
  Rządowi PiS przeszkadzała nie tylko opozycja, ale i siły nieczyste.

Im kto biedniejszy, tym więcej diabłów za nim się ugania.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Znany kaznodzieja: Haiti spotkała kara za pakt z diabłem.