Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo

Data: 2011-04-11 00:26:09
Autor: Sebastian
Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo
Bankowi Nie spodobała się za długa nazwa to ją sobie przerobił

MOJANAZWA IMIĘ1 NAZWISKO1 IMIĘ2 NAZWISKO2 SPÓŁKA CYWILNA

proponowano mi telefonicznie skrócenie imion do pierwszych
liter przeciwko czemu zaprotestowałem z uwagi na ewentualne
problemy ze organami podatkowymi, w końcu po konsultacjach
nazwa spółki została doprowadzona do postaci:
MOJANAZWA S.C. IMIĘ1 NAZWISKO1 IMIĘ2 NAZWISKO2

Skąd taka potrzeba skoro MOJANAZWA=8, IMIĘ1=5, NAZWISKO1=9
IMIĘ2=9 NAZWISKO2=11 SPÓŁKA=6 CYWILNA=7 znaków?

spokojnie wszystko się mieści w 2 linijkach 35 znakowych
i jeszcze zostaje miejsce, co wiecej spacja między imieniem
a nazwiskiem drugiego wspólnika jest 35 tym znakiem, co
sprawia że nie powinno być problemu z łamaniem nazwy przy
wysyłaniu przelewów. Co więcej, mBank jakoś nie kaprysił.

czy dziwne harce Inteligo przy nazwie spółki to wynik jakiegoś mi nie znanego ograniczenia technicznego występującego w pkobp a nieznanego w BRE banku?
Twórcy systemu inteligo nie przewidzieli dłuższych nazw?
A może jest to wada "genetyczna" (poprzednim właścicielem
inteligo było miasto Berlin) wynikająca z niemieckiego prawa?
Albo "genialna" próba "dostosowania się" do wymogów ZUS,
który narzuca 2 linijki 27 znakowe?

Data: 2011-04-11 02:48:17
Autor: bastek72
Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo
mBank jakoś nie kaprysił.

Ciekawostka: mbank pozwala wprowadzić 120 znaków nazwy spółki
a inteligo "tylko" 90 znaków

to nie powinno stwarzać problemów, skoro banki dają możliwość
wpisania 70 znaków nazwy odbiorcy/nadawcy przelewu a nazwa mojej spółki JEST przecież krótsza

Data: 2011-04-11 13:45:29
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Sebastian" <bastek72WYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:178f.0000094c.4da22e81newsgate.onet.pl...
Bankowi Nie spodobała się za długa nazwa to ją sobie przerobił

MOJANAZWA IMIĘ1 NAZWISKO1 IMIĘ2 NAZWISKO2 SPÓŁKA CYWILNA

[...]
Sorry, że nie dokładnie na temat, ale na pewno pokrewny.
W systemie Polbanku nie mogłem zdefiniować przelewu do "ENERGA-OBRÓT S.A.".
Za każdym razem trzeba było wypełnić cały arkusz danych (jak coś innego się nie zgadzało, to już umieli zachować wpisane dane, ale tym razem nie), aby potem uzyskać informację, że pole (podawali nazwę innego pola niż był problem) jest złe. Przy normalnym tempie działania ich systemu taka jedna operacja zajmowała 3..5 minut.
Po 20..30 minutach się poddałem i zapytałem mailem co złego w tym co wpisuję.
Okazało się, że problemem nie były polskie litery (to podejrzewałem i kombinowałem) w tym polu co pisali tylko '-' tutaj.
P.G.

Data: 2011-04-11 21:57:17
Autor: bastek72
Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo
Okazało się, że problemem nie były polskie litery (to podejrzewałem i kombinowałem) w tym polu co pisali tylko '-' tutaj.

uznali że to niemożliwe żeby zakład energetyczny miał "minus" :)
zakład energetyczny zawsze jest "na plusie" :)

a mówiąc poważnie, informatycy bez wyobraźni zakładają że nazwa składa
się z liter cyfr i spacji. Jak kto mądry to i na kropkę pozwoli. :)
ale "minus" afe, nie wolno!

Data: 2011-04-12 00:08:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo

<bastek72@onet.pl> 178f.00000999.4da35d1d@newsgate.onet.pl

[...]

No co Ty -- oni dają zmienne, czy nawet naprzemienne. ;)

a mówiąc poważnie, informatycy bez wyobraźni zakładają że nazwa
składa się z liter cyfr i spacji. Jak kto mądry to i na kropkę
pozwoli. :) ale "minus" afe, nie wolno!

Jesteś pewien tego, że to informatycy a nie przełożeni informatyków? :)

Zniekształcanie nazwy spółki cywilnej przez bank Inteligo