Zniesławienie na newsach

Data: 2010-12-21 03:05:07
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Zniesławienie na newsach
Kto¶ zniesławił pana Kowalskiego pisz±c na grupie newsowej, że p.
Kowalski jest chujem. Pan Kowalski chciałby pozwać nieznanego
osobnika, jednak nie wie kto to jest. Jak ma uzyskać jego dane?
Policja stwierdziła, że nie jest w stanie ustalić personaliów,
ponieważ na ich wniosek administrator takich danych nie poda.
Zasugerowali złożenie pozwu od razu do s±du, z wnioskiem o ustalenie
danych.
Czy to jest wła¶ciwa droga?

MP-B

Data: 2010-12-21 11:12:43
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Tue, 21 Dec 2010 03:05:07 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

Zasugerowali złożenie pozwu od razu do sądu, z wnioskiem o ustalenie
danych.
Czy to jest właściwa droga?

Teoretycznie tak, art. 488 kpk. W praktyce nie wiem kto miałby udostępnić dane owego sprawcy.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-22 01:24:03
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Zniesławienie na newsach
On 21 Gru, 12:12, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Teoretycznie tak, art. 488 kpk. W praktyce nie wiem kto miałby udostępnić
dane owego sprawcy.

Czyli Kowalski powinien złożyć pozew o ochronę dóbr osobistych, do
S±du Okręgowego - ale którego? W pozwie powinien również wnie¶ć o
ustalenie danych pozwanego?

MP-B

Data: 2010-12-22 09:38:37
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Wed, 22 Dec 2010 01:24:03 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

Teoretycznie tak, art. 488 kpk. W praktyce nie wiem kto miałby
udostępnić dane owego sprawcy.

Czyli Kowalski powinien złożyć pozew o ochronę dóbr osobistych, do Sądu
Okręgowego - ale którego? W pozwie powinien również wnieść o ustalenie
danych pozwanego?

Jak "zniesławienie" to nie pozew lecz akt oskarżenia, i nie do SO lecz SR, właściwego ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa.

A jeśli pozew to "ochrona dóbr osobistych" i wówczas faktycznie SO, ale dane powoda oczywiście należy podać w treści pozwu.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-12-22 03:20:18
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Zniesławienie na newsach
On 22 Gru, 10:38, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Jak "zniesławienie" to nie pozew lecz akt oskarżenia, i nie do SO lecz
SR, wła¶ciwego ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa.

Ale osoba prywatna może wnie¶ć akt oskarżenia chyba tylko po odmowie
przez Prokuraturę?
Miejscem popełnienia przestępstwa jest Internet; który s±d będzie
wła¶ciwy? Kowalski chyba może złożyć w dowolnym s±dzie, który
następnie uzna się niewła¶ciwym i przekaże dokumenty do s±du
wła¶ciwego?

A je¶li pozew to "ochrona dóbr osobistych" i wówczas faktycznie SO, ale
dane powoda oczywi¶cie należy podać w tre¶ci pozwu.

Czyli jeste¶my na pocz±tku. Jak uzyskać dane powoda? Wychodzi na to,
że jednak Internet w pewnym sensie jest anonimowy...

MP-B

Data: 2010-12-22 11:44:19
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Wed, 22 Dec 2010 03:20:18 -0800, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

Jak "zniesławienie" to nie pozew lecz akt oskarżenia, i nie do SO lecz
SR, właściwego ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa.

Ale osoba prywatna może wnieść akt oskarżenia chyba tylko po odmowie
przez ProkuraturÄ™?

Nie, akurat z przedziału art. 212-216 kk zdecydowanie bez jakiegokolwiek udziału prokuratury. To jest prywatny akt oskarżenia.

Miejscem popełnienia przestępstwa jest Internet; który sąd będzie
właściwy? Kowalski chyba może złożyć w dowolnym sądzie, który następnie
uzna się niewłaściwym i przekaże dokumenty do sądu właściwego?

W sÄ…dzie zamieszkania sprawcy.

A jeśli pozew to "ochrona dóbr osobistych" i wówczas faktycznie SO, ale
dane powoda oczywiście należy podać w treści pozwu.

Czyli jesteśmy na początku. Jak uzyskać dane powoda? Wychodzi na to, że
jednak Internet w pewnym sensie jest anonimowy...

Nie jest. Masz IP, występujesz do dostawcy, na podstawie art. 29 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych o udostępnienie jego danych (póki przepis jest, bo lada dzień go nie będzie). A później już z górki.

Data: 2010-12-22 12:52:10
Autor: Tomasz Chmielewski
Zniesławienie na newsach
On 22.12.2010 12:44, Olgierd wrote:

[...]

Oj, jeszcze jakiegos cudzoziemca pozwa, i pod gorke bedzie miedzynarodowy skandal jak z kartoflami ;)

http://www.ip-adress.com.nyud.net
http://www.ip-adress.com/

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-12-23 07:36:49
Autor: Krzysztof 45
Zniesławienie na newsach
Olgierd napisał(a):
jednak Internet w pewnym sensie jest anonimowy...
Nie jest. Masz IP,
> [...]
A później już z górki.
A jeĹĽeli to jakaĹ› kawiarenka internetowa?
Czy właściciel kawiarenki ponosi odpowiedzialność za klientów?
--
Krzysiek

Data: 2010-12-23 08:49:53
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Thu, 23 Dec 2010 07:36:49 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

jednak Internet w pewnym sensie jest anonimowy...

Nie jest. Masz IP,
 > [...]
A później już z górki.

A jeżeli to jakaś kawiarenka internetowa? Czy właściciel kawiarenki
ponosi odpowiedzialność za klientów?

Nie, oczywiście, że nie. Po prostu wtedy się okazuje, że dalej się nie da.

Data: 2010-12-21 12:13:03
Autor: spp
Zniesławienie na newsach
W dniu 2010-12-21 12:05, Maurycy Piec-Bocheński pisze:
[...]

Poszukaj w±tków Adam Płaszyca kontra monn - ale to na grupie pl.pregiesz i innych ... :(

--
spp

Data: 2010-12-21 12:14:11
Autor: Liwiusz
Zniesławienie na newsach
[...]

Podejrzewam, że nie. Tę informację (o braku możliwo¶ci ustalenia danych) otrzymałe¶ ustnie, czy pisemnie?

Kiedy¶ zostało popełnione wykroczenie na moj± szkodę, sprawca dostał mandat, ale policja nie chciała mi podać jego danych, zasłaniaj±c się ochron± danych osobowych. A dane potrzebowałem do pozwu cywilnego.

Też mi mówili, abym w pozwie wskazał policję  jako posiadacza danych osobowych pozwanego (sprawa była o tyle prostsza, że dane już były ustalone).

Ponieważ uważałem to za bzdurę, wystosowałem pro¶bę o podanie danych - na pi¶mie wraz z podstaw± prawn± (obowi±zek podania danych pozwanego w pozwie)

Pierwsza reakcja policjanta (telefoniczna) była, iż odpowiedĽ przyjdzie odmowna.

Ale było inaczej.

Napisałem też do GIODO maila i po kilku tygodniach, jak już się uporałem z tym samodzielnie, dostałem poczt± do¶ć obszern± odpowiedĽ, potwierdzaj±c± moje zdanie i podaj±c± podstawy prawne.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-21 12:36:16
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Tue, 21 Dec 2010 12:14:11 +0100, Liwiusz napisał(a):

Ponieważ uważałem to za bzdurę, wystosowałem prośbę o podanie danych -
na piśmie wraz z podstawą prawną (obowiązek podania danych pozwanego w
pozwie)

To juĹĽ ostatnie dni kiedy tak moĹĽna :)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-21 13:38:46
Autor: Liwiusz
Zniesławienie na newsach
W dniu 2010-12-21 13:36, Olgierd pisze:
[...]

A jak będzie?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-21 12:41:11
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Tue, 21 Dec 2010 13:38:46 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Nie wiadomo :)
Wiadomo, że art. 29 ust. 2 UoODO idzie do skasowania, ustawa jest już opublikowana i cieszy się właśnie należnym jej vacatio legis.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-22 01:13:22
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Zniesławienie na newsach
On 21 Gru, 12:14, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Tę informację (o braku możliwo¶ci ustalenia danych)
otrzymałe¶ ustnie, czy pisemnie?

Ustnie.

Ale było inaczej.

Ale nic konkretnego nie piszesz.

MP-B

Data: 2010-12-21 12:51:27
Autor: konieczko
Zniesławienie na newsach
[...]

I dobrze mu napisal bo jest chujem !

Data: 2010-12-21 13:11:40
Autor: Andrzej Ława
Zniesławienie na newsach
W dniu 21.12.2010 12:05, Maurycy Piec-Bocheński pisze:
Kto¶ zniesławił pana Kowalskiego pisz±c na grupie newsowej, że p.
Kowalski jest chujem. Pan Kowalski chciałby pozwać nieznanego
osobnika, jednak nie wie kto to jest. Jak ma uzyskać jego dane?

Pan Kowalski powinien się leczyć.

Jak go pies zza płotu oszczeka (fakt, wkurzaj±ce, zwłaszcza z
zaskoczenia) to też będzie po s±dach latał?

(w sumie już prędzej - wła¶ciciel psa hałasuje tym psem ;) )

Data: 2010-12-21 17:22:37
Autor: Jotte
Zniesławienie na newsach
Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <maurycy.piec.bochenski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1d09fdd5-5be8-4d38-a9df-9e73f6460ef8t35g2000yqj.googlegroups.com...

[...]
-- -- -- -- -- -- --

Wydaje mi się, że pan Kowalski może sobie poskakać dla odprężenia. Gdyby osobnik przypisuj±cy mu tożsamo¶ć z męskim narz±dem płciowym popełnił jakie¶ przestępstwo, albo chociaż wykroczenie ¶cigane z urzędu lub wniosku prywatnego, a następnie został prawomocnie uznany winnym to jego dane p. Kowalski poznałby bez problemu, ale tak...

--
Jotte

Data: 2010-12-21 18:47:39
Autor: Krzysztof 45
Zniesławienie na newsach
Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):
Ktoś zniesławił pana Kowalskiego pisząc na grupie newsowej, że p. Kowalski jest chujem. Pan Kowalski chciałby pozwać nieznanego osobnika,

Chuj – polisyntetyczny język z rodziny języków
majańskich, używany przez Indian w Gwatemali i Meksyku.

W języku Duńskim słowo występuje w wyrażeniu → i huj og hast (w wielkim pośpiechu)

Huj oczywiście tez jest wyzwiskiem kierowanym do mężczyzn.
Ale to juz "zniesławiony" musi udowodnić.

IMHO marne szanse.
--
Krzysiek

Data: 2010-12-21 19:06:51
Autor: spp
Zniesławienie na newsach
W dniu 2010-12-21 18:47, Krzysztof 45 pisze:

[...]

.... ale tylko wtedy gdyby była to rozmowa dwóch duńskich lingwistów. :)

--
spp

Data: 2010-12-22 03:43:32
Autor: macso
Zniesławienie na newsach

UĹĽytkownik "Krzysztof 45"

W języku Duńskim słowo występuje w wyrażeniu → i huj og hast (w wielkim pośpiechu)

a czy  huj og hast moĹĽe być zĹ‚amany ??

macso

Data: 2010-12-22 13:21:21
Autor: Raist
Zniesławienie na newsach
Użytkownik "macso" <macso@gazietika.pl> napisał w wiadomości news:ierokl$6lg$1inews.gazeta.pl...
a czy  huj og hast moĹĽe być zĹ‚amany ??

tak, jak się w tym wielkim pośpiechu wyp...li

Raist

Data: 2010-12-22 18:11:22
Autor: Krzysztof 45
Zniesławienie na newsach
macso napisał(a):
a czy  huj og hast moĹĽe być zĹ‚amany ??
Tak
"huj og hast brudt"
--
Krzysiek

Data: 2010-12-22 11:14:02
Autor: witek
Zniesławienie na newsach
On 12/22/2010 11:11 AM, Krzysztof 45 wrote:
macso napisał(a):
a czy huj og hast może być złamany ??
Tak
"huj og hast brudt"