Zniesławienie na newsach

Data: 2010-12-21 12:14:11
Autor: Liwiusz
Zniesławienie na newsach
W dniu 2010-12-21 12:05, Maurycy Piec-Bocheński pisze:
Ktoś zniesławił pana Kowalskiego pisząc na grupie newsowej, że p.
Kowalski jest chujem. Pan Kowalski chciałby pozwać nieznanego
osobnika, jednak nie wie kto to jest. Jak ma uzyskać jego dane?
Policja stwierdziła, że nie jest w stanie ustalić personaliów,
ponieważ na ich wniosek administrator takich danych nie poda.
Zasugerowali złożenie pozwu od razu do sądu, z wnioskiem o ustalenie
danych.
Czy to jest właściwa droga?

Podejrzewam, że nie. Tę informację (o braku możliwości ustalenia danych) otrzymałeś ustnie, czy pisemnie?

Kiedyś zostało popełnione wykroczenie na moją szkodę, sprawca dostał mandat, ale policja nie chciała mi podać jego danych, zasłaniając się ochroną danych osobowych. A dane potrzebowałem do pozwu cywilnego.

Też mi mówili, abym w pozwie wskazał policję  jako posiadacza danych osobowych pozwanego (sprawa była o tyle prostsza, że dane już były ustalone).

Ponieważ uważałem to za bzdurę, wystosowałem prośbę o podanie danych - na piśmie wraz z podstawą prawną (obowiązek podania danych pozwanego w pozwie)

Pierwsza reakcja policjanta (telefoniczna) była, iż odpowiedź przyjdzie odmowna.

Ale było inaczej.

Napisałem też do GIODO maila i po kilku tygodniach, jak już się uporałem z tym samodzielnie, dostałem pocztą dość obszerną odpowiedź, potwierdzającą moje zdanie i podającą podstawy prawne.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-21 12:36:16
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Tue, 21 Dec 2010 12:14:11 +0100, Liwiusz napisał(a):

Ponieważ uważałem to za bzdurę, wystosowałem prośbę o podanie danych -
na piśmie wraz z podstawą prawną (obowiązek podania danych pozwanego w
pozwie)

To juĹź ostatnie dni kiedy tak moĹźna :)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-21 13:38:46
Autor: Liwiusz
Zniesławienie na newsach
W dniu 2010-12-21 13:36, Olgierd pisze:
[...]

A jak będzie?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-21 12:41:11
Autor: Olgierd
Zniesławienie na newsach
Dnia Tue, 21 Dec 2010 13:38:46 +0100, Liwiusz napisał(a):

[...]

Nie wiadomo :)
Wiadomo, że art. 29 ust. 2 UoODO idzie do skasowania, ustawa jest już opublikowana i cieszy się właśnie należnym jej vacatio legis.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-12-22 01:13:22
Autor: Maurycy Piec-Bocheński
Zniesławienie na newsach
On 21 Gru, 12:14, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Tę informację (o braku możliwości ustalenia danych)
otrzymałeś ustnie, czy pisemnie?

Ustnie.

Ale było inaczej.

Ale nic konkretnego nie piszesz.