Znieważenie osoby zmarłej [KK216.2, Lech Kaczyński]

Data: 2015-08-16 08:04:59
Autor: A. Filip
Znieważenie osoby zmarłej [KK216.2, Lech Kaczyński]
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
Na kanwie artykułu >
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,18560343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&utm_campaign=10663636

zastanawiam się, czy możliwe jest znieważenie osoby zmarłej.

> [...]
| naruszyły dobra osobiste członków Komitetu Obrony przed Sektami i Przemocą w
| postaci _kultu_ po zmarłym śp. prezydencie RP Lechu Kaczyńskim przez poniżenie i
| zakwestionowanie uczciwości oraz dobrego imienia zmarłego.
| Art. 216. § 2. Kodeksu karnego mówi: 'Kto znieważa inną osobę za pomocą
| środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
| albo pozbawienia wolności do roku'.
| przewodniczący Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami i Przemocą
| Ryszard Nowak <ironia> Ja czekam na doniesie do prokuratury ze publiczne pisanie o KULCIE po
zmarłym stanowi obrazę uczuć religijnych </ironia>

A poważnie: IMHO *zacytowane* wpisy/komentarze nie kwalifikują się pod KK216.2
bez drakońskich interpretacji depczących wolność słowa bez względu czy KK216.2
miałby chronić także osoby zmarłe czy nie [no chyba że byłyby tworzone
"wspólnie i w porozumieniu"].  Interpretacja że KK216.2 *przenigdy* nie może
chronić osoby zmarłej miałaby zbyt poważne konsekwencje, w końcu kiedyś ktoś o
kimś zmarłym napisze coś co będzie zasługiwać na cały rok więzienia -
„Podłość ludzka nie zna granic”.

--
A. Filip
Kiedy świat jest chory i umiera, ludzie powstaną jak Wojownicy Tęczy.

Znieważenie osoby zmarłej [KK216.2, Lech Kaczyński]