Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje

Data: 2010-06-20 13:33:23
Autor: Maciek
Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje
jarandy napisał(a) w <hvktqk$dn9$1@news.onet.pl> :

Witam. Dostałem niedawno wezwanie od prokuratora jako świadek (na razie)
i powiedziano mi, że z mojego adresu IP komputera wyszedł komentarz na
forum lokalnej gazety, który nie spodobał się Burmistrzowi. Podobno
miało to miejsce wcześniej kilka razy.
Po pijaku pisałeś, że nie pamiętasz?

Wychodzi na to że ja to napisałem. Co mnie czeka?
Kara.

Czy Burmistrz może wycofać oskarżenie internauty o zniewagę i polubownie
załatwić sprawę przeprosinami np. w prasie ? Bez procesu itp ?
Czy jak to już jest u prokuratora to "maszyna ruszyła" i nic się nie da
zrobić ?
Jeśli to będzie art. 212 KK, to chyba może zgodzić się na przeprosiny na
każdym etapie.

Co teraz robić poza próbą skontaktowania się z Burmistrzem i proszeniem
go o przebaczenie ?
Możesz iść w zaparte.

W jakim czasie czego się spodziewać ?
Kary.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-06-20 13:49:12
Autor: jarandy

Maciek pisze:
Jeśli to będzie art. 212 KK, to chyba może zgodzić się na przeprosiny na
każdym etapie.

A może to być inny artykuł ?
I co wtedy jak inny artykuł. Bo to jest chyba znieważenie funkcjonariusza publicznego tak? Czy wtedy też może się zgodzić na przeprosiny na każdym etapie ?
Oczywiście ja próbuję się z nim skontaktować i go przeprosić, nie chcę procesu, bo to mi utrudni funkcjonowanie zawodowe.
Chcę mu zaproponować formę przeprosin, ale nie wiem czy się zgodzi.
Czy kontaktować sie z nim przez prawnika, czy na razie adwokata nie wynajmować ? W sumie ja nie chcę procesu ale chcę go przeprosić.
W jakim czasie może ruszyć proces, tzn ile mam czasu od pierwszej wizyty w prokuraturze jako jeszcze świadek.

Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje