Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje

Data: 2010-06-20 13:25:07
Autor: jarandy
Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje
Witam. Dostałem niedawno wezwanie od prokuratora jako ¶wiadek (na razie) i powiedziano mi, że z mojego adresu IP komputera wyszedł komentarz na forum lokalnej gazety, który nie spodobał się Burmistrzowi. Podobno miało to miejsce wcze¶niej kilka razy.
Wychodzi na to że ja to napisałem. Co mnie czeka?
Czy Burmistrz może wycofać oskarżenie internauty o zniewagę i polubownie załatwić sprawę przeprosinami np. w prasie ? Bez procesu itp ?
Czy jak to już jest u prokuratora to "maszyna ruszyła" i nic się nie da zrobić ?
Co teraz robić poza prób± skontaktowania się z Burmistrzem i proszeniem go o przebaczenie ?
W jakim czasie czego się spodziewać ?

Data: 2010-06-20 13:33:23
Autor: Maciek
ZniewaĹĽenie, pomĂłwienie Burmistrza - jakie konsekwencje
jarandy napisał(a) w <hvktqk$dn9$1@news.onet.pl> :

Witam. Dostałem niedawno wezwanie od prokuratora jako świadek (na razie)
i powiedziano mi, że z mojego adresu IP komputera wyszedł komentarz na
forum lokalnej gazety, który nie spodobał się Burmistrzowi. Podobno
miało to miejsce wcześniej kilka razy.
Po pijaku pisałeś, że nie pamiętasz?

Wychodzi na to że ja to napisałem. Co mnie czeka?
Kara.

[...]
Jeśli to będzie art. 212 KK, to chyba może zgodzić się na przeprosiny na
kaĹĽdym etapie.

Co teraz robić poza próbą skontaktowania się z Burmistrzem i proszeniem
go o przebaczenie ?
Możesz iść w zaparte.

W jakim czasie czego się spodziewać ?
Kary.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-06-20 13:49:12
Autor: jarandy

Maciek pisze:
Jeśli to będzie art. 212 KK, to chyba może zgodzić się na przeprosiny na
kaĹĽdym etapie.

A może to być inny artykuł ?
I co wtedy jak inny artykuł. Bo to jest chyba znieważenie funkcjonariusza publicznego tak? Czy wtedy też może się zgodzić na przeprosiny na każdym etapie ?
Oczywiście ja próbuję się z nim skontaktować i go przeprosić, nie chcę procesu, bo to mi utrudni funkcjonowanie zawodowe.
Chcę mu zaproponować formę przeprosin, ale nie wiem czy się zgodzi.
Czy kontaktować sie z nim przez prawnika, czy na razie adwokata nie wynajmować ? W sumie ja nie chcę procesu ale chcę go przeprosić.
W jakim czasie może ruszyć proces, tzn ile mam czasu od pierwszej wizyty w prokuraturze jako jeszcze świadek.

Data: 2010-06-20 15:40:09
Autor: wspolna-flaszka.pl
Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje
a ja bym poiwiedzial ze do komputera mialy dostep 3 osoby w tym czasie i kazda powinna powiedziec ze nie pamieta by cos takiego pisala, jest trollem i duzo rzeczy w necie wypisuje ..

samo ip nie wystarczy

Data: 2010-06-20 18:52:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-06-20 15:40, Użytkownik wspolna-flaszka.pl napisał:
a ja bym poiwiedzial ze do komputera mialy dostep 3 osoby w tym czasie i kazda powinna powiedziec ze nie pamieta by cos takiego pisala, jest trollem i duzo rzeczy w necie wypisuje ..

I następny będzie płakał za kilka lat na prezesa jakiego¶ innego
Rotary Klubu.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-20 20:16:34
Autor: jarandy
Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje
Ale nie o to chodzi żeby się wyłgać czy kombinować - ja chcę przeprosić, honorowo, wiem że zrobiłem Ľle, tylko chciałbym wiedzieć jak formalnie to zrobić żeby to było przed procesem, o ile taki będzie.
Padło kilka słów za dużo i nie zdawałem sobie sprawy że one mog± zaboleć.
Dotychczas mam nieskaziteln± opinię i po prostu z powodu frustracji co¶ takiego kiedy¶ mogło pa¶ć z mojej strony. Popełniłem bł±d, czasami sie zdarza, chcę go naprawić.

Data: 2010-06-20 20:34:18
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-06-20 20:16, jarandy pisze:
[...]

Facet... Z tego, co¶ nastukał powyżej wynika, że masz klasę. Wyluzuj. Twój przeciwnik raczej takiej klasy nie ma.
Nie poradzę Ci w sferze formalnej ani prawnej, bo takiego do¶wiadczenia nie mam. Skoro (*) burmistrz dotarł do Ciebie po IP, to znaczy, że specsłużby s± "za nim", albo raczej on jest na ich usługach. Twoje szanse wygl±daj± cienko. Ale nie trać nadziei. Poszukaj może pomocy u politycznych przeciwników burmistrza? Może wspomog±...

wspólna-flaszka.pl pisze:
a ja bym poiwiedzial ze do komputera mialy dostep 3 osoby w tym czasie
i kazda powinna powiedziec ze nie pamieta by cos takiego pisala, jest
trollem i duzo rzeczy w necie wypisuje ..

Nie przyznawaj się do niczego. Nie masz obowi±zku prowadzić ewidencji osób, które korzystały z konta go¶cia w Twoim komputerze. Na wszelki wypadek przeinstaluj Widnę z formatowaniem dysku. Najlepiej zainstaluj Linuksa jakiego¶... Na jaki¶ czas wystarczy, wytrzymasz.

"Panie, wtedy była taka impreza, że ja do dzi¶ nie wiem czyje to dziecko".

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-06-20 20:47:27
Autor: jarandy

Młotkowy pisze:

[...]
To prokurator dotarł. Ja wiem że s±  szanse wygl±daj± cienko, ale jak napisałem że chcę przeprosić, na łamach prasy i również osobi¶cie, bo szanuję go jako polityka, choć idzie nie t± drog± któr± mógłby pój¶ć - wtedy większa czę¶ć społeczno¶ci lokalnej by go szanowała. Ale może ma złych doradców, nie wiem.
Ale co do sprawy:
Chciałbym wiedzieć, ile czasu upływa od chwili pierwszego przesłuchania do kolejnych etapów postępowania, co to za etapy i jak wygl±daj±.

Data: 2010-06-24 10:00:56
Autor: niusy.pl
Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje

Użytkownik "jarandy" <jarandy@onet.pl>

[...]

A to przepro¶ na tym forum i poinformuj burmistrza. Je¶li wniesie oskarżenie zaproponuj np samoukaranie przez publikowanie przeprosin w stopce w tym serwisie.

Data: 2010-06-21 09:57:12
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 2010-06-20 13:25, jarandy pisze:
powiedziano mi, że z mojego adresu IP komputera wyszedł komentarz

Wyci±gnij z komputera cichaczem co cenniejsze podzespoły i niech sobie
go wsadzaj± do paki. Bo dowodów, że to Ty, jakby nie maj±, prawda?

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-06-24 09:58:11
Autor: niusy.pl
[...]

Zasadnicze pytanie brzmi czy to Ty tudzież czy chcesz się przyznać. Je¶li 2xnie to przepro¶ za swój komputer a nie za siebie.

Znieważenie, pomówienie Burmistrza - jakie konsekwencje