Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT

Data: 2020-10-26 16:51:02
Autor: Marek
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
Czy zmieniła się jakaś kwalifikacja rachunków, które mogą być na liście?
Rok temu rachunek firmowy uznano, zakwalifikowano i był na białej liście do 7.10.20 Nagle zniknął bez uprzedzenia. Co się zmieniło?
Czemu k*wa MF nie uprzedza podatnika, że usunęło rachunek?? Faktury wystawione z nr który był i znikł. Od kontrahentów się dowiaduje, że rachunku nie ma na białej liście. Nosz ja p*le.
Oczywiście wina jeszcze może być po stronie banku, że w procedurze aktualizacji wysłali typ niezgodny z ustawą a MF rachunek wywalił. Bank też nic nie uprzedził.

--
Marek

Data: 2020-10-31 11:20:23
Autor: Marek
On Mon, 26 Oct 2020 16:51:02 +0100, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Czy zmieniła się jakaś kwalifikacja rachunków, które mogą być na liście?

Wyjaśniło się. W drugiej połowie roku doprecyzowano przepisy, które mBank zinterpretował tak, że rachunki biznes max, które wcześniej do STIR wysłał, jako prawidlowe na białą listę postanowił w październiku po cichu usunąć z białej listy, uwaga: wysyłając do STIR  status "rachunek zamknięty" (rachunek nie był zamknięty). Oczywiście postanowił zmienić ten status (de facto usunac rachunek z białej listy) bez informowania klienta. Standard.

--
Marek

Data: 2020-10-31 11:27:54
Autor: Marek
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
Warto dodać plus dla administracji. mBank nie był w stanie wytłumaczyć coś się stało, tzn. do niczego się  nie chciał przyznać. Natomiast na pytanie dlaczego zniknął konkretny rachunek z białej listy MF odpowiedziało szybko wraz ze statusami i datami. Dopiero mając te statusy w ręku i po ponownej reklamacji mBank się przyznał do usunięcia.

--
Marek

Data: 2020-10-31 07:16:04
Autor: Dawid Rutkowski
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
A konkluzja?

Data: 2020-10-31 23:58:55
Autor: Marek
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
On Sat, 31 Oct 2020 07:16:04 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
A konkluzja?

Były wymienione. Szkoda, że bank nie poinformował o tym, że rachunek usunął. To kolejny przykład tego, że mBank nie informuje   klienta o istotnych operacjach związanych z rachunkiem. Wcześniej pisałem o zakładaniu blokady pełnomocnikom skutkujące również na właścicielu. Informowany jest pełnomocnik ale właściciel rachunki (który też go nie może użyć) już nie.

--
Marek

Data: 2020-11-01 01:51:04
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 31 października 2020 23:58:57 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Sat, 31 Oct 2020 07:16:04 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> A konkluzja?

Były wymienione. Szkoda, że bank nie poinformował o tym, że rachunek usunął. To kolejny przykład tego, że mBank nie informuje   klienta o

Pytałem raczej o trwanie miłości BDSM do mBąka.
W sumie w ramach tej miłości możesz uznać, że sam sobie narobiłeś tego problemu, podając kontrahentom biznesMax zamiast RORu - i "bo zupa była za słona".

Data: 2020-11-01 11:49:10
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

> [...]

Pytałem raczej o trwanie miłości BDSM do mBąka.

To już się robi nudne. Przyjmij do wiadomości, że niektórzy mogą mieć
inne potrzeby niż ty (np. dużo kontrahentów ma też rachunek w mBanku), i
ten rachunek jest im potrzebny. Na tle innych wcale nie musi tak źle
wyglądać. (Zwłaszcza jeśli za chwilę inteligo firmowe będzie płatne)

KJ

Data: 2020-11-01 03:57:05
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 1 listopada 2020 11:53:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

ten rachunek jest im potrzebny. Na tle innych wcale nie musi tak źle
wyglądać. (Zwłaszcza jeśli za chwilę inteligo firmowe będzie płatne)

A mBąk to niby darmowy?
ROR może być, i to dość łatwo, ale płacisz za przelewy, rownież WEWNĘTRZNE, czyli argument "kontrahenci mają mBak" sprowadza się do braku tych kilku godzin oczekiwania na przelew - co skutecznie jest (na minus) równoważone tym, że mBąk przelewy wychodzące w danym dniu przyjmuje wciąż do 13:25 (tak, do 13:25 na TRZECIĄ sesję, podczas gdy KIR przyjmuje na DRUGĄ sesję do 13:30!).

I nie chodzi tu o mBąk, tylko o narzekanie bez podjęcia działań, to jest nudne.
Bo co, wszędzie taka sama nędza?

Data: 2020-11-01 13:08:22
Autor: Kamil Jońca

Dawid Rutkowski writes:

> [...]

WEWNĘTRZNE, czyli argument "kontrahenci mają mBak" sprowadza się do
braku tych kilku godzin oczekiwania na przelew - co skutecznie jest

Dalej nie rozumiesz. Czasami jest tak, że tir stoi przed bramą magazynu
a towar wydajemy jak mamy kasę na koncie.
W tym mommencie te "parę godzin" to być albo nie być.
Ale co ja tam wiem.

[...]

Bo co, wszędzie taka sama nędza?

Ktoś tu kiedyś szukał darmowego konta do DG. Różowo nie było. Owszem
było sporo warunkowo darmowych.

KJ

Data: 2020-11-01 09:59:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 1 listopada 2020 13:09:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

a towar wydajemy jak mamy kasę na koncie.
W tym mommencie te "parę godzin" to być albo nie być.

A, teraz rozumiem, jesteś (co najmniej) WalMartem, sprawa jasna.
A ja głupi myślałem, że o 1-os. DG rozmawiamy, gdzie 5zł za express elixir/bluemedia czy 40zł za SORBNET (20zł jak przelew powyżej miliona) to znaczące pieniądze ;P

[...]

> Bo co, wszędzie taka sama nędza?

Ktoś tu kiedyś szukał darmowego konta do DG. Różowo nie było. Owszem
było sporo warunkowo darmowych.

Ale jakoś też nie przypominam sobie opisów głupich numerów ze strony innych banków (wyjąwszy klony, ale to są klony, banki tylko z nazwy ;) - i jeszcze bardziej wkurzających odpowiedzi "szto nie ja", nawet jak sprawa jest ewidentna.

Data: 2020-11-01 19:41:16
Autor: cef

Dawid Rutkowski writes:

[...]

Dalej chyba nie rozumiesz :-)

[...]

Na każdy bank znajdzie się jakaś jego durnota.

Data: 2020-11-02 04:36:44
Autor: witrak()
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
On Sunday, November 1, 2020 at 1:09:04 PM UTC+1, Kamil Jońca wrote:
Dawid Rutkowski <drut...@wp.pl> writes:
[...]
> Bo co, wszędzie taka sama nędza?
Ktoś tu kiedyś szukał darmowego konta do DG. Różowo nie było. Owszem było sporo warunkowo darmowych.

Szukałem i znalazłem: konto BIZnest w NestBank (pierwsze). Nawet karta darmowa (też pierwsza).
A Inteligo odrzuciłem właśnie przez brak darmowości...

witrak()
PS. Oczywiście może się okazać, że za miesiąc zmieni się TOiP.

Data: 2020-11-01 16:39:59
Autor: ąćęłńóśźż
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
BTW które banki (dla "ludności") przyjmują najpóźniej przelewy na III. sesję KIR?

-- -- -
(tak, do 13:25 na TRZECIĄ sesję, podczas gdy KIR przyjmuje na DRUGĄ sesję do 13:30!).

Data: 2020-11-01 10:04:17
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 1 listopada 2020 16:40:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
BTW które banki (dla "ludności") przyjmują najpóźniej przelewy na III. sesję KIR?

citi bodajże do 15:30 - testowane.
milek i santander chyba 14:45.
Kiedyś widziałem stronę z wierutnym kłamstwem, że skarbonka do 15:55.

Data: 2020-11-02 00:50:01
Autor: Marek
Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT
On Sun, 1 Nov 2020 03:57:05 -0800 (PST), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
A mBąk to niby darmowy?

A jak powiem, że tak to uwierzysz?

--
Marek

Data: 2020-11-02 01:35:52
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 2 listopada 2020 00:50:05 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
On Sun, 1 Nov 2020 03:57:05 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> A mBąk to niby darmowy?

A jak powiem, że tak to uwierzysz?

Czy na wiarę musi być?
Powiedz, jaki rodzaj konta, to nie trzeba będzie wierzyć.
Inna sprawa, czy można takie konto założyć - ja mam np. "ekonto mobiline", które jest darmowe wraz z debetówkami (mam do niego 3) i z częścią bankomatów - ale nikt, kto go nie ma, mieć go już nie może.

Data: 2020-11-02 12:31:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-11-02, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Czy na wiarę musi być?
Powiedz, jaki rodzaj konta, to nie trzeba będzie wierzyć.

Ja mam pakiet "Ja profesjonalista" Intensive np, ze śmiesznymi warunkami na zwolnienie konta z opłat.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2020-11-02 00:45:07
Autor: Marek
On Sun, 1 Nov 2020 01:51:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:
Pytałem raczej o trwanie miłości BDSM do mBąka.

Powiedzmy, że małżeństwo z tym  bankiem w moim przypadku nie jest z miłości a z rozsądku i wzajemnie powiązanych biznesów.

--
Marek

Data: 2020-11-02 12:29:13
Autor: Wojciech Bancer
On 2020-11-01, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Były wymienione. Szkoda, że bank nie poinformował o tym, że rachunek usunął. To kolejny przykład tego, że mBank nie informuje   klienta o

Pytałem raczej o trwanie miłości BDSM do mBąka.

A co byś innego, kompleksowego i lepszego polecał?

Bo mnie rachunek prywatny (intensive) + firmowy (profesjonalista) kosztuje zero złotych i od lat nie mam żadnych problemów (od 2002 roku), bezproblemowo działa Apple Pay, a na nowinki techniczne
nie trzeba czekać kilku lat i bank realnie inwestuje w system
informatyczny. Do powyższego jeszcze mam IKE/IKZE w formie rachunków maklerskich.

Co mają lepszego inne banki?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Znikające bez uprzedzenia rachunki z białej listy VAT