Znikneły pieniądze

Data: 2009-09-21 22:18:33
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze
Witam,

Zrobiłem dzisiaj wcześnie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa zniknęła, z Polbanku wyszła a do Eurobanku nie doszła.

Gdzie najpierw składać reklamacje w Polbanku czy Euronaku.
Nie wiem co robić bo pierwszy raz mam taki przypadek że zaginęły pieniądze.

Damian

Data: 2009-09-21 22:22:36
Autor: jk
Znikneły pieniądze
Gdzie najpierw składać reklamacje w Polbanku czy Euronaku.

???
BAnk ma 3 dni robocze

jk

Data: 2009-09-21 13:34:11
Autor: BK
Znikneły pieniądze
On 21 Wrz, 22:22, "jk" <jk...@wpp.pp> wrote:
> Gdzie najpierw składać reklamacje w Polbanku czy Euronaku.

???
BAnk ma 3 dni robocze

jk

Dlaczego akurat 3? I z czego to Twoim zdaniem wynika? :)

Bo AFIR nie ma terminu wynikajacego z przepisow [dopiero ma byc:P].

Data: 2009-09-21 22:36:23
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze

Użytkownik "jk" <jk707@wpp.pp> napisał w wiadomości
Gdzie najpierw składać reklamacje w Polbanku czy Euronaku.

???
BAnk ma 3 dni robocze

Jaja sobie robisz zemnie czy co ? gdzie ty tu widzisz jakieś 3 dni

§ 8 Ogólne zasady dysponowania Rachunkami

4. Bank wykonuje dyspozycje płatnicze złożone przez Klienta bez zbędnej
zwłoki, jednak nie później niż w następnym Dniu roboczym przypadającym po
dniu wskazanym w dyspozycji.

5. Dyspozycje złożone przez Klienta, których wykonanie przypada na dzień
inny niż Dzień roboczy, są wykonywane w najbliższym Dniu roboczym
następującym po tym dniu.

§ 10 Wypłaty

3. Klient może zlecać dyspozycje realizacji przelewu:
a) przez Serwis Telefoniczny Polbank24,
b) przez Bankowość Internetową Polbank24,
c) osobiście w placówce Banku.

4. Bank realizuje polecenie przelewu, o ile:
a) na obciążanym Rachunku znajduje się wystarczająca ilość środków na
dokonanie transakcji oraz na pokrycie należnej Bankowi z tego tytułu
prowizji lub opłaty oraz

b) Bankowi zostaną przedstawione informacje oraz dokumenty niezbędne do
wykonania przelewu.

Data: 2009-09-21 19:02:31
Autor: witek
Znikneły pieniądze
Damian_niusy wrote:
[...]

No to przecież wykonał. kasa wyszła. Zmieścił się w "następnym dniu roboczym"? Zmieścił.

Data: 2009-09-21 22:50:14
Autor: Krzysztof Halasa
Znikneły pieniądze
"Damian_niusy" <nisuonetpl@poczta.onet.pl> writes:

[...]

To tez "srednio" korzystnie, mozna zlecic przelew na dzien X
(odpowiednio wczesniej), a i tak bank moze go nie wykonac w terminie.
Jesli bank nie zobowiazuje sie do wykonywania przelewow w terminie
zleconym przez klienta (zakladajac oczywiscie odpowiednio wczesniejsze
zlozenie zlecenia, np. nawet poprzedniego dnia) to jest to jakas usluga
ponizej standardu, niepelnowartosciowa czy cos w tym stylu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-21 23:16:40
Autor: Animka
Znikneły pieniądze
Damian_niusy pisze:
Witam,

Zrobiłem dzisiaj wcześnie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa zniknęła, z Polbanku wyszła a do Eurobanku nie doszła.

Pewnie nie zaksiegowali jeszcze i będziesz miał na koncie dopiero jutro.

Jak dokonałam przelewu z Polbanku do ING Banku w nocy i dzisiaj po 15-stej pieniądze były już na koncie.
Prawdopodobnie przelew wyszedł z Polbanku o godzinie 8 rano.

Gdzie najpierw składać reklamacje w Polbanku czy Euronaku.
Nie wiem co robić bo pierwszy raz mam taki przypadek że zaginęły pieniądze.

Nie zaginęły. Nie mają prawa zaginąć.

--
animka

Data: 2009-09-22 00:28:38
Autor: buraxta
Znikneły pieniądze
Damian_niusy wrote:
Gdzie najpierw składać reklamacje w Polbanku czy Euronaku.
Nie wiem co robić bo pierwszy raz mam taki przypadek że zaginęły pieniądze.

Jeśli zaginęły to chyba na policję? :)

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2009-09-22 12:15:33
Autor: jacko
Znikneły pieniądze
Nie wiem co robić bo pierwszy raz mam taki przypadek że zaginęły pieniądze.

Jeśli zaginęły to chyba na policję? :)

Policja nie pomoze. Tylko specjalna komisja sledcza.
Skontaktuj sie jak najszybciej z jakims poslem ze swojego okregu wyborczego, oni wiedza jak w sejmie stworzyc nowa komisje sledcza. Sprawa jest powazna, powiedzialbym nawet ze wagi panstwowej (bank ukradl obywatelowi przelew!!!) wiec na pewno cie od razu posluchaja. Efekt murowany.

Data: 2009-09-22 17:36:10
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze

Ale śmieszne.

Data: 2009-09-23 10:18:35
Autor: Tomaszek
Znikneły pieniądze
jacko pisze:
[...]

Do partii prawicowej najlepiej. Oni tam zaraz RM i tego pana z Torunia do roboty zaciągną. Jak się zrobi afera, to jeszcze dostaniesz odszkodowanie, jakiś prezent od banku. Nikt z RM nie chce zadzierać. I niech mi ktoś teraz powie, że ten pan co się ojcem każe nazywać nie robi nic pożytecznego dla społeczeństwa;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-09-22 16:34:40
Autor: Peet
Znikneły pieniądze
On 2009-09-21 22:18, Damian_niusy wrote:

Zrobiłem dzisiaj wcześnie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa
zniknęła, z Polbanku wyszła a do Eurobanku nie doszła.

Ile liter było w tytule przelewu?

Data: 2009-09-22 17:10:43
Autor: radekp@konto.pl
Znikneły pieniądze
Tue, 22 Sep 2009 16:34:40 +0200, w <h9akko$1oe$2@news.vectranet.pl>, Peet

On 2009-09-21 22:18, Damian_niusy wrote:

> Zrobiłem dzisiaj wcześnie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa
> zniknęła, z Polbanku wyszła a do Eurobanku nie doszła.

Ile liter było w tytule przelewu?

I czy adresat był dobry (Eurobank sprawdza).

Data: 2009-09-22 17:44:37
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze

I czy adresat był dobry (Eurobank sprawdza).

Wszystko było jak należy. Dzwoniłem rano do obu banków i każdy się zarzekał że u nich wszystko OK. Polbank miał niby wczoraj wysłać, a Eurobank twierdził że nic nie dotarło. Pewnie na ponad 24 godziny wcięło je w KIR.

Na szczęcie dzisiaj już wszystko OK zguba się znalazła.
Zrobiłem dzisiaj jeszcze kilka przelewów testowych do różnych banków i nie była żadnej problemu.
Ciekawi mnie tylko który bank sobie przetrzymał moja kasę na 1 dzień, ach te odsetki :)

Damian

Data: 2009-09-23 16:40:20
Autor: SDD
Znikneły pieniądze

Użytkownik "Damian_niusy" <nisuonetpl@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9as0h$ra4$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ciekawi mnie tylko który bank sobie przetrzymał moja kasę na 1 dzień, ach te odsetki :)

Jakie odsetki?
Jaka masz date obciazenia na rachunku wyjsciowym a jaka uznania na docelowym?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-23 18:00:26
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze

Jakie odsetki?
Jaka masz date obciazenia na rachunku wyjsciowym a jaka uznania na docelowym?

Wyszły z Polbanku:

Data księgowania  21/09/2009
Data transakcji   21/09/2009

doszły do Erobanku:

data księgowania  22-09-2009
data realizacji  22-09-2009

więc 1 dzień jestem w plecy.

Data: 2009-09-23 12:48:15
Autor: witek
Znikneły pieniądze
Damian_niusy wrote:

[...]

Nie jestes dzien w plecy.
Gdyby doszly wczesniej bylbys jeden dzien do przodu.

Data: 2009-09-23 20:05:00
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze

Nie jestes dzien w plecy.
Gdyby doszly wczesniej bylbys jeden dzien do przodu.

Że niby co ?.  Jak przelewy dochodzą w ten sam dzień to wszyscy jesteśmy do przodu ?

Data: 2009-09-23 13:27:33
Autor: witek
Znikneły pieniądze
Damian_niusy wrote:

Nie jestes dzien w plecy.
Gdyby doszly wczesniej bylbys jeden dzien do przodu.

Że niby co ?.  Jak przelewy dochodzą w ten sam dzień to wszyscy jesteśmy do przodu ?

Oczywiscie.
Zaden bank nie gwarantuje, ze przelew dojdzie w ten sam dzien, a wiekszosc nie gwarantuje nawet, ze wyjdzie w ten sam dzien albo najblizsza sesja eliksiru
To ze tak sie dzieje to dobrze, ale nie masz tego zagwarantowenego w regulaminie.
Wiec jak dojdzie na dzien nastepny to ciagle jest zgodnie z regulaminem.
Jak dojdzie w tym samym dniu to jestes o jeden dzien do przodu.

Data: 2009-09-23 20:40:46
Autor: Damian_niusy
Znikneły pieniądze

[...]

To teraz jak zrobię przelew i dojdzie w ten sam dzień to będę się cieszył jak cholera :)
Zawsze to trochę radości więcej w życiu :D

Data: 2009-09-23 13:45:09
Autor: witek
Znikneły pieniądze
Damian_niusy wrote:

[...]

Nie tyle cieszyc sie ze doszedl tego samego dnia, co nie narzekac, ze tego samego dnia nie doszedl.

Jak to sie mowi w dupie sie klientom poprzewracalo od tego dobrobytu.

Juz tu pare postow widzialem pod tytulem: "Wlasnie wyslalem przelew, zalogowalem sie na drugim koncie a kasy jeszcze nie ma!. Zlodzieje!!!"

Data: 2009-09-23 22:53:32
Autor: Chris
Znikneły pieniądze
Dnia Wed, 23 Sep 2009 13:27:33 -0500, witek napisał(a):

Zaden bank nie gwarantuje, ze przelew dojdzie w ten sam dzien, a wiekszosc nie gwarantuje nawet, ze wyjdzie w ten sam dzien albo najblizsza sesja eliksiru

Czyli powinniśmy si cieszyć, że bank był tak dobry i że pieniądze w
ogóle doszły. Czy tak?

[...]

Zwracam uwagę na określenie "bez zbędnej zwłoki".
A tutaj mieliśmy do czynienia z całkowicie niewytłumaczalną zbędną
zwłoką, trwającą ponad 24 godziny.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-23 16:18:13
Autor: witek
Znikneły pieniądze
Chris wrote:
[...]

Sam sobie odpowiedz na to pytanie.

[...]

jak widać bank uznał, że zwłoka była niezbędna.
Punktu regulaminu nie złamał.

Data: 2009-09-23 23:36:51
Autor: Chris
Znikneły pieniądze
Dnia Wed, 23 Sep 2009 16:18:13 -0500, witek napisał(a):

[...]

Regulamin nic nie mówi o tym, że bank może sobie dowolnie określać
termin realizacji przelewu, czyli wielkość tej zwłoki, o której mowa.

Punktu regulaminu nie złamał.

Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-23 17:20:54
Autor: witek
Znikneły pieniądze
Chris wrote:
Punktu regulaminu nie złamał.

Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat.

Właśnie to miałem przed chwilą na myśli pisząc, że w dupach się co niektórym poprzewracało.

Data: 2009-09-24 06:19:10
Autor: xbartx
Znikneły pieniądze
Dnia Wed, 23 Sep 2009 23:36:51 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Jak wyszło po czasie (patrz w innym wątku) bank chciał dodatkowo zweryfikować ten przelew, czyli nie złamał swojego regulaminu. Zatem skąd u Ciebie takie pochopne ferowanie wyroków?

Data: 2009-09-25 00:32:20
Autor: Chris
Znikneły pieniądze
Dnia Thu, 24 Sep 2009 06:19:10 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Jak wyszło po czasie (patrz w innym wątku) bank chciał dodatkowo zweryfikować ten przelew, czyli nie złamał swojego regulaminu. Zatem skąd u Ciebie takie pochopne ferowanie wyroków?

Wierzysz w bajeczkę o dodatkowej weryfikacji przelewu?
Więc dlaczego na początku twierdzili, że przelew wyszedł normalnie?
Myślisz, że przyznaliby się, że mają problemy finansowe i kasy im na
wykonanie przelewu zabrakło?
Oczywiście, że nie i dlatego wciskają klientowi bajeczkę, której on nie
ma możliwości zweryfikować.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-25 07:11:50
Autor: xbartx
Znikneły pieniądze
Dnia Fri, 25 Sep 2009 00:32:20 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Różne rzeczy opowiadają na partyline i nawet w oddziałach a później się okazuje, że nijak to się ma do TOiP etc. To, że ktoś powiedział że przelew wyszedł nie oznacza, że wiedziała do końca co mówi. Mają jakieś swoje procedury i je wykonują np przy kk Citi przy pierwszej większej transakcji też dzwonią a później już raczej nie tutaj mogło być podobnie. A jeżeli to była wtopa banku, to ładnie ją wytłumaczyli i postąpili zgodnie ze swoim regulaminem i w zasadzie nic im nie można zrobić.

Data: 2009-09-26 00:43:30
Autor: Chris
Znikneły pieniądze
Dnia Fri, 25 Sep 2009 07:11:50 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Mają jakieś swoje procedury i je wykonują np przy kk Citi przy pierwszej większej transakcji też dzwonią a później już raczej nie tutaj mogło być podobnie.

Ale to nie była operacja kartą, tylko zwykły przelew, w dodatku pomiędzy
kontami tego samego właściciela!
Czy słyszałeś kiedykolwiek, żeby bank weryfikował autentyczność
zleconego przelewu?
Ja mam konta w różnych bankach od jakichś 30 lat, ze zdalnego dostępu do
konta korzystam ok. 10 lat, przelewów przez ten czas wykonałem tysiące,
w tym także na kwoty bez porównania większe niż dyskutowana i nie tylko
nigdy sam czegoś takiego nie doświadczyłem, ale nawet nie słyszałem, aby
komuś się to przydarzyło.
Właśnie dlatego z taką nieufnością podchodzę do tłumaczenia banku.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-26 07:51:30
Autor: Kamil Jońca
Znikneły pieniądze
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]

Owszem. Inteligo do mnie dzwoniło (i chyba mają nawet odpowiednie
zastrzeżenie w regulaminie). KJ

--
Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
                -- R. Drabek

Data: 2009-09-26 08:53:02
Autor: Robert Kois
Znikneły pieniądze
Dnia Sat, 26 Sep 2009 00:43:30 +0200, Chris napisał(a):

Czy słyszałeś kiedykolwiek, żeby bank weryfikował autentyczność
zleconego przelewu?

Tak. Pekao swego czasu tak robił. --
Kojer

Data: 2009-09-26 12:59:47
Autor: radekp@konto.pl
Znikneły pieniądze
Sat, 26 Sep 2009 00:43:30 +0200, w <h9jhnt$jj7$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(-a):

Czy słyszałeś kiedykolwiek, żeby bank weryfikował autentyczność
zleconego przelewu?

Nie tylko słyszałem, ale i przeżyłem.

Data: 2009-09-26 14:20:02
Autor: Krzysztof Halasa
Znikneły pieniądze
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

Ale to nie była operacja kartą, tylko zwykły przelew, w dodatku pomiędzy
kontami tego samego właściciela!

A skad bank mialby wiedziec do kogo naprawde nalezy konto w drugim
banku?

[...]

To jednak nie oznacza, ze sie nikomu nie przydazylo. Przeciwnie, to nie
jest nic nienormalnego, banki powszechnie staraja sie wykrywac
podejrzane operacje i minimalizowac ryzyko.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-25 14:52:11
Autor: Krzysztof Halasa
Znikneły pieniądze
[...]

Stary, pomysl chodziaz chwile. Problem finansowy dla banku to jest jaka
kwota, np. kilka kzl? Czy moze kilkaset Mzl albo X Gzl?

Co innego gdyby to byla norma, wtedy X kzl * Y kklientow moze robiloby
roznice. Ale tak normalnie... to nie Citi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-22 17:43:45
Autor: Tomasz Chmielewski
Znikneły pieniądze
On 2009-09-21 22:18, Damian_niusy wrote:

Zrobiłem dzisiaj wcześnie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa
zniknęła, z Polbanku wyszła a do Eurobanku nie doszła.

Ile liter było w tytule przelewu?

A przy ilu literach w tytule znikaja pieniadze?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-09-22 17:45:49
Autor: radekp@konto.pl
Znikneły pieniądze
Tue, 22 Sep 2009 17:43:45 +0200, w <h9arc6$6sf$1@online.de>, Tomasz Chmielewski
<mangoo@nospam.wpkg.org> napisał(-a):

> Ile liter było w tytule przelewu?

A przy ilu literach w tytule znikaja pieniadze?

Nie znikają, ale wracają AFAIK następnego dnia.
Przy mniej niż 3 AFAIK.

Znikneły pieniądze