Znikne³y pieni±dze

Data: 2009-09-22 16:34:40
Autor: Peet
Znikne³y pieni±dze
On 2009-09-21 22:18, Damian_niusy wrote:

Zrobi³em dzisiaj wcze¶nie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa
zniknê³a, z Polbanku wysz³a a do Eurobanku nie dosz³a.

Ile liter by³o w tytule przelewu?

Data: 2009-09-22 17:10:43
Autor: radekp@konto.pl
Znikne³y pieni±dze
Tue, 22 Sep 2009 16:34:40 +0200, w <h9akko$1oe$2@news.vectranet.pl>, Peet
<wiesminY@ahoo.com> napisa³(-a):

On 2009-09-21 22:18, Damian_niusy wrote:

> Zrobi³em dzisiaj wcze¶nie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa
> zniknê³a, z Polbanku wysz³a a do Eurobanku nie dosz³a.

Ile liter by³o w tytule przelewu?

I czy adresat by³ dobry (Eurobank sprawdza).

Data: 2009-09-22 17:44:37
Autor: Damian_niusy
Znikne³y pieni±dze

I czy adresat by³ dobry (Eurobank sprawdza).

Wszystko by³o jak nale¿y. Dzwoni³em rano do obu banków i ka¿dy siê zarzeka³ ¿e u nich wszystko OK. Polbank mia³ niby wczoraj wys³aæ, a Eurobank twierdzi³ ¿e nic nie dotar³o. Pewnie na ponad 24 godziny wciê³o je w KIR.

Na szczêcie dzisiaj ju¿ wszystko OK zguba siê znalaz³a.
Zrobi³em dzisiaj jeszcze kilka przelewów testowych do ró¿nych banków i nie by³a ¿adnej problemu.
Ciekawi mnie tylko który bank sobie przetrzyma³ moja kasê na 1 dzieñ, ach te odsetki :)

Damian

Data: 2009-09-23 16:40:20
Autor: SDD
Znikne³y pieni±dze

U¿ytkownik "Damian_niusy" <nisuonetpl@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9as0h$ra4$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ciekawi mnie tylko który bank sobie przetrzyma³ moja kasê na 1 dzieñ, ach te odsetki :)

Jakie odsetki?
Jaka masz date obciazenia na rachunku wyjsciowym a jaka uznania na docelowym?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-23 18:00:26
Autor: Damian_niusy
Znikne³y pieni±dze

Jakie odsetki?
Jaka masz date obciazenia na rachunku wyjsciowym a jaka uznania na docelowym?

Wysz³y z Polbanku:

Data ksiêgowania  21/09/2009
Data transakcji   21/09/2009

dosz³y do Erobanku:

data ksiêgowania  22-09-2009
data realizacji  22-09-2009

wiêc 1 dzieñ jestem w plecy.

Data: 2009-09-23 12:48:15
Autor: witek
Znikne³y pieni±dze
Damian_niusy wrote:

[...]

Nie jestes dzien w plecy.
Gdyby doszly wczesniej bylbys jeden dzien do przodu.

Data: 2009-09-23 20:05:00
Autor: Damian_niusy
Znikne³y pieni±dze

Nie jestes dzien w plecy.
Gdyby doszly wczesniej bylbys jeden dzien do przodu.

¯e niby co ?.  Jak przelewy dochodz± w ten sam dzieñ to wszyscy jeste¶my do przodu ?

Data: 2009-09-23 13:27:33
Autor: witek
Znikne³y pieni±dze
Damian_niusy wrote:

Nie jestes dzien w plecy.
Gdyby doszly wczesniej bylbys jeden dzien do przodu.

¯e niby co ?.  Jak przelewy dochodz± w ten sam dzieñ to wszyscy jeste¶my do przodu ?

Oczywiscie.
Zaden bank nie gwarantuje, ze przelew dojdzie w ten sam dzien, a wiekszosc nie gwarantuje nawet, ze wyjdzie w ten sam dzien albo najblizsza sesja eliksiru
To ze tak sie dzieje to dobrze, ale nie masz tego zagwarantowenego w regulaminie.
Wiec jak dojdzie na dzien nastepny to ciagle jest zgodnie z regulaminem.
Jak dojdzie w tym samym dniu to jestes o jeden dzien do przodu.

Data: 2009-09-23 20:40:46
Autor: Damian_niusy
Znikne³y pieni±dze

[...]

To teraz jak zrobiê przelew i dojdzie w ten sam dzieñ to bêdê siê cieszy³ jak cholera :)
Zawsze to trochê rado¶ci wiêcej w ¿yciu :D

Data: 2009-09-23 13:45:09
Autor: witek
Znikne³y pieni±dze
Damian_niusy wrote:

[...]

Nie tyle cieszyc sie ze doszedl tego samego dnia, co nie narzekac, ze tego samego dnia nie doszedl.

Jak to sie mowi w dupie sie klientom poprzewracalo od tego dobrobytu.

Juz tu pare postow widzialem pod tytulem: "Wlasnie wyslalem przelew, zalogowalem sie na drugim koncie a kasy jeszcze nie ma!. Zlodzieje!!!"

Data: 2009-09-23 22:53:32
Autor: Chris
Znikne³y pieni±dze
Dnia Wed, 23 Sep 2009 13:27:33 -0500, witek napisa³(a):

Zaden bank nie gwarantuje, ze przelew dojdzie w ten sam dzien, a wiekszosc nie gwarantuje nawet, ze wyjdzie w ten sam dzien albo najblizsza sesja eliksiru

Czyli powinni¶my si cieszyæ, ¿e bank by³ tak dobry i ¿e pieni±dze w
ogóle dosz³y. Czy tak?

To ze tak sie dzieje to dobrze, ale nie masz tego zagwarantowenego w regulaminie.

"4. Bank wykonuje dyspozycje p³atnicze z³o¿one przez Klienta bez zbêdnej
zw³oki, jednak nie pó¼niej ni¿ w nastêpnym Dniu roboczym przypadaj±cym
po dniu wskazanym w dyspozycji."

Zwracam uwagê na okre¶lenie "bez zbêdnej zw³oki".
A tutaj mieli¶my do czynienia z ca³kowicie niewyt³umaczaln± zbêdn±
zw³ok±, trwaj±c± ponad 24 godziny.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-23 16:18:13
Autor: witek
Znikne³y pieni±dze
Chris wrote:
[...]

Sam sobie odpowiedz na to pytanie.

[...]

jak widaæ bank uzna³, ¿e zw³oka by³a niezbêdna.
Punktu regulaminu nie z³ama³.

Data: 2009-09-23 23:36:51
Autor: Chris
Znikne³y pieni±dze
Dnia Wed, 23 Sep 2009 16:18:13 -0500, witek napisa³(a):

[...]

Regulamin nic nie mówi o tym, ¿e bank mo¿e sobie dowolnie okre¶laæ
termin realizacji przelewu, czyli wielko¶æ tej zw³oki, o której mowa.

Punktu regulaminu nie z³ama³.

Pozwolê sobie mieæ inne zdanie na ten temat.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-23 17:20:54
Autor: witek
Znikne³y pieni±dze
Chris wrote:
Punktu regulaminu nie z³ama³.

Pozwolê sobie mieæ inne zdanie na ten temat.

W³a¶nie to mia³em przed chwil± na my¶li pisz±c, ¿e w dupach siê co niektórym poprzewraca³o.

Data: 2009-09-24 06:19:10
Autor: xbartx
Znikne³y pieni±dze
Dnia Wed, 23 Sep 2009 23:36:51 +0200, Chris napisał(a):

jak widać bank uznał, że zwłoka była niezbędna.

Regulamin nic nie mówi o tym, że bank może sobie dowolnie określać
termin realizacji przelewu, czyli wielkość tej zwłoki, o której mowa.

Punktu regulaminu nie złamał.

Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat.

Jak wyszło po czasie (patrz w innym wątku) bank chciał dodatkowo zweryfikować ten przelew, czyli nie złamał swojego regulaminu. Zatem skąd u Ciebie takie pochopne ferowanie wyroków?

Data: 2009-09-25 00:32:20
Autor: Chris
Znikne³y pieni±dze
Dnia Thu, 24 Sep 2009 06:19:10 +0000 (UTC), xbartx napisa³(a):

Jak wysz³o po czasie (patrz w innym w±tku) bank chcia³ dodatkowo zweryfikowaæ ten przelew, czyli nie z³ama³ swojego regulaminu. Zatem sk±d u Ciebie takie pochopne ferowanie wyroków?

Wierzysz w bajeczkê o dodatkowej weryfikacji przelewu?
Wiêc dlaczego na pocz±tku twierdzili, ¿e przelew wyszed³ normalnie?
My¶lisz, ¿e przyznaliby siê, ¿e maj± problemy finansowe i kasy im na
wykonanie przelewu zabrak³o?
Oczywi¶cie, ¿e nie i dlatego wciskaj± klientowi bajeczkê, której on nie
ma mo¿liwo¶ci zweryfikowaæ.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-25 07:11:50
Autor: xbartx
Znikne³y pieni±dze
Dnia Fri, 25 Sep 2009 00:32:20 +0200, Chris napisał(a):

Wierzysz w bajeczkę o dodatkowej weryfikacji przelewu? Więc dlaczego na
początku twierdzili, że przelew wyszedł normalnie? Myślisz, że
przyznaliby się, że mają problemy finansowe i kasy im na wykonanie
przelewu zabrakło?
Oczywiście, że nie i dlatego wciskają klientowi bajeczkę, której on nie
ma możliwości zweryfikować.

Różne rzeczy opowiadają na partyline i nawet w oddziałach a później się okazuje, że nijak to się ma do TOiP etc. To, że ktoś powiedział że przelew wyszedł nie oznacza, że wiedziała do końca co mówi. Mają jakieś swoje procedury i je wykonują np przy kk Citi przy pierwszej większej transakcji też dzwonią a później już raczej nie tutaj mogło być podobnie. A jeżeli to była wtopa banku, to ładnie ją wytłumaczyli i postąpili zgodnie ze swoim regulaminem i w zasadzie nic im nie można zrobić.

Data: 2009-09-26 00:43:30
Autor: Chris
Znikne³y pieni±dze
Dnia Fri, 25 Sep 2009 07:11:50 +0000 (UTC), xbartx napisa³(a):

Maj± jakie¶ swoje procedury i je wykonuj± np przy kk Citi przy pierwszej wiêkszej transakcji te¿ dzwoni± a pó¼niej ju¿ raczej nie tutaj mog³o byæ podobnie.

Ale to nie by³a operacja kart±, tylko zwyk³y przelew, w dodatku pomiêdzy
kontami tego samego w³a¶ciciela!
Czy s³ysza³e¶ kiedykolwiek, ¿eby bank weryfikowa³ autentyczno¶æ
zleconego przelewu?
Ja mam konta w ró¿nych bankach od jakich¶ 30 lat, ze zdalnego dostêpu do
konta korzystam ok. 10 lat, przelewów przez ten czas wykona³em tysi±ce,
w tym tak¿e na kwoty bez porównania wiêksze ni¿ dyskutowana i nie tylko
nigdy sam czego¶ takiego nie do¶wiadczy³em, ale nawet nie s³ysza³em, aby
komu¶ siê to przydarzy³o.
W³a¶nie dlatego z tak± nieufno¶ci± podchodzê do t³umaczenia banku.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-09-26 07:51:30
Autor: Kamil Joñca
Znikne³y pieni±dze
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]

Owszem. Inteligo do mnie dzwoni³o (i chyba maj± nawet odpowiednie
zastrze¿enie w regulaminie). KJ

--
Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
                -- R. Drabek

Data: 2009-09-26 08:53:02
Autor: Robert Kois
Znikne³y pieni±dze
Dnia Sat, 26 Sep 2009 00:43:30 +0200, Chris napisa³(a):

Czy s³ysza³e¶ kiedykolwiek, ¿eby bank weryfikowa³ autentyczno¶æ
zleconego przelewu?

Tak. Pekao swego czasu tak robi³. --
Kojer

Data: 2009-09-26 12:59:47
Autor: radekp@konto.pl
Znikne³y pieni±dze
Sat, 26 Sep 2009 00:43:30 +0200, w <h9jhnt$jj7$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisa³(-a):

Czy s³ysza³e¶ kiedykolwiek, ¿eby bank weryfikowa³ autentyczno¶æ
zleconego przelewu?

Nie tylko s³ysza³em, ale i prze¿y³em.

Data: 2009-09-26 14:20:02
Autor: Krzysztof Halasa
Znikneły pieniądze
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

Ale to nie była operacja kartą, tylko zwykły przelew, w dodatku pomiędzy
kontami tego samego właściciela!

A skad bank mialby wiedziec do kogo naprawde nalezy konto w drugim
banku?

Czy słyszałeś kiedykolwiek, żeby bank weryfikował autentyczność
zleconego przelewu?
Ja mam konta w różnych bankach od jakichś 30 lat, ze zdalnego dostępu do
konta korzystam ok. 10 lat, przelewów przez ten czas wykonałem tysiące,
w tym także na kwoty bez porównania większe niż dyskutowana i nie tylko
nigdy sam czegoś takiego nie doświadczyłem, ale nawet nie słyszałem, aby
komuś się to przydarzyło.

To jednak nie oznacza, ze sie nikomu nie przydazylo. Przeciwnie, to nie
jest nic nienormalnego, banki powszechnie staraja sie wykrywac
podejrzane operacje i minimalizowac ryzyko.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-25 14:52:11
Autor: Krzysztof Halasa
Znikneły pieniądze
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

Wierzysz w bajeczkÄ™ o dodatkowej weryfikacji przelewu?
Więc dlaczego na początku twierdzili, że przelew wyszedł normalnie?
Myślisz, że przyznaliby się, że mają problemy finansowe i kasy im na
wykonanie przelewu zabrakło?

Stary, pomysl chodziaz chwile. Problem finansowy dla banku to jest jaka
kwota, np. kilka kzl? Czy moze kilkaset Mzl albo X Gzl?

Co innego gdyby to byla norma, wtedy X kzl * Y kklientow moze robiloby
roznice. Ale tak normalnie... to nie Citi.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-22 17:43:45
Autor: Tomasz Chmielewski
Znikne³y pieni±dze
On 2009-09-21 22:18, Damian_niusy wrote:

Zrobi³em dzisiaj wcze¶nie rano przelew z Polbanku do Eurobanku i kasa
zniknê³a, z Polbanku wysz³a a do Eurobanku nie dosz³a.

Ile liter by³o w tytule przelewu?

A przy ilu literach w tytule znikaja pieniadze?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-09-22 17:45:49
Autor: radekp@konto.pl
Znikne³y pieni±dze
Tue, 22 Sep 2009 17:43:45 +0200, w <h9arc6$6sf$1@online.de>, Tomasz Chmielewski
<mangoo@nospam.wpkg.org> napisa³(-a):

> Ile liter by³o w tytule przelewu?

A przy ilu literach w tytule znikaja pieniadze?

Nie znikaj±, ale wracaj± AFAIK nastêpnego dnia.
Przy mniej ni¿ 3 AFAIK.

Znikne³y pieni±dze