Znów Szyd³o na widelcu...

Data: 2018-10-16 21:18:11
Autor: Akarm
Znów Szyd³o na widelcu...
W dniu 2018-10-16 o 20:23, Marek S pisze:

Moje pytanie brzmi: jaki przepis nak³ada na kierowcê skrêcaj±cego w lewo upewnienie siê czy komu¶ drogi nie zajedzie?

Elementarz:  Art.22 punkt 4.
-
Art. 22.

1. Kieruj±cy pojazdem mo¿e zmieniæ kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostro¿no¶ci.

2. Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany zbli¿yæ siê:
1.do prawej krawêdzi jezdni - je¿eli zamierza skrêciæ w prawo;
2.do ¶rodka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawêdzi - je¿eli zamierza skrêciæ w lewo.

[...]

4. Kieruj±cy pojazdem, zmieniaj±c zajmowany pas ruchu, jest obowi±zany ust±piæ pierwszeñstwa pojazdowi jad±cemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechaæ, oraz pojazdowi wje¿d¿aj±cemu na ten pas z prawej strony.

5. Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany zawczasu i wyra¼nie sygnalizowaæ zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestaæ sygnalizowania niezw³ocznie po wykonaniu manewru.

Tak przy okazji jest to przytyk dla osób uwa¿aj±cych, ¿e przepisy ruchu drogowego s± jednoznaczne.

S± jednoznaczne.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-16 22:13:18
Autor: Michal Jankowski
Znów Szyd³o na widelcu...
W dniu 2018-10-16 o 21:18, Akarm pisze:
[...]

Skrêt w lewo to nie jest "zmiana pasa ruchu". Za to:

Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany przed wyprzedzaniem upewniæ siê w szczególno¶ci, czy:

3) kieruj±cy, jad±cy przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizowa³ zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.

   MJ

Data: 2018-10-16 22:38:01
Autor: radekp@konto.pl
Znów Szyd³o na widelcu...
Tue, 16 Oct 2018 22:13:18 +0200, w <5bc6466f$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisa³(-a):

[...]

Przy czym ju¿ by³y orzeczenia, ¿e to nie skrêcaj±cy jest winny,
lecz ten wyprzedzaj±cy.

Data: 2018-10-16 22:57:43
Autor: Shrek
Znów Szyd³o na widelcu...
W dniu 16.10.2018 o 22:38, radekp@konto.pl pisze:

Przy czym ju¿ by³y orzeczenia, ¿e to nie skrêcaj±cy jest winny,
lecz ten wyprzedzaj±cy.

Co wiêcej nie byle jakie orzeczenia a s±du najwy¿szego. A tak -SN jest passe.

Shrek

Data: 2018-10-17 00:21:43
Autor: Marek S
Znów Szydło na widelcu...
W dniu 2018-10-16 o 22:57, Shrek pisze:

A tak -SN jest passe.

:-D

Teraz orzeczenia bêd± zale¿ne od tego jakiego wyznania partyjnego by³ skrêcaj±cy :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-16 23:43:49
Autor: JDX
Znów Szyd³o na widelcu...
On 2018-10-16 22:38, radekp@konto.pl wrote:
[...]

No je¶li siê nie upewni³, to czemu siê tu dziwiæ?

Data: 2018-10-16 23:06:03
Autor: Akarm
Znów Szyd³o na widelcu...
W dniu 2018-10-16 o 22:13, Michal Jankowski pisze:

Skrêt w lewo to nie jest "zmiana pasa ruchu". Za to:

Aha. Skrêcasz w lewo poruszaj±c siê ca³y czas tym samym pasem ruchu. Ale to jest mo¿liwe tylko na krêtej drodze.

Data: 2018-10-17 00:18:49
Autor: Marek S
Znów Szydło na widelcu...
W dniu 2018-10-16 o 23:06, Akarm pisze:

Aha. Skrêcasz w lewo poruszaj±c siê ca³y czas tym samym pasem ruchu. Ale to jest mo¿liwe tylko na krêtej drodze.

Rozwiñ my¶l.
Skrêt w lewo na skrzy¿owaniu nie jest zmian± pasa ruchu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 08:29:02
Autor: Akarm
Znów Szyd³o na widelcu...
W dniu 2018-10-17 o 00:18, Marek S pisze:
[...]

Tak, kojarzê takie zdanie niektórych, ¿e kiedy skrêcaj± na skrzy¿owaniu zgodnie z pierwszeñstwem ³amanym, to nie sygnalizuj± zamiaru skrêtu bo nie zmieniaj± pasa ruchu.
Ale nie spotka³em siê dot±d z opini±, ¿e ka¿da zmiana kierunku na skrzy¿owaniu odbywa siê bez zmiany pasa ruchu. To jest ca³kowita nowo¶æ! :D
I wiem, ¿e bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

EOT

Data: 2018-10-17 00:13:36
Autor: WS
Znów Szydło na widelcu...
On Wednesday, October 17, 2018 at 8:29:40 AM UTC+2, Akarm wrote:

Ale nie spotka³em siê dot±d z opini±, ¿e ka¿da zmiana kierunku na skrzy¿owaniu odbywa siê bez zmiany pasa ruchu. To jest ca³kowita nowo¶æ! :D
I wiem, ¿e bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

Zalezy co ustawodawca mial ma mysli mowiac/piszac o "zmianie pasa ruchu"

w PoRD jest
Oddzia³ 4 Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu

wg Twojej interpretacji mogli napisac tylko "Zmiana pas ruchu", po co ten "kierunek"?

no i rozrozniaja toto (1,5 mowi o zm.kierunku lub pasa, 4 tylko o zmianie pasa):
Art.22. 1. Kieruj±cy pojazdem mo¿e zmieniæ kierunek jazdy lub zajmowany 4.Kieruj±cy pojazdem, zmieniaj±c zajmowany pas ruchu, jest obowi±zany ust±piæ pierwszeñstwa pojazdowi jad±cem u po pasie ruchu, na który zamierza wjechaæ, oraz pojazdowi wje¿d¿aj±cemu na ten pas z prawej strony.
pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostro¿no¶ci

Data: 2018-10-17 09:31:54
Autor: radekp@konto.pl
Znów Szyd³o na widelcu...
Wed, 17 Oct 2018 08:29:02 +0200, w <5bc6d6ae$0$486$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisa³(-a):

> [...]
> Tak, kojarzê takie zdanie niektórych, ¿e kiedy skrêcaj± na skrzy¿owaniu zgodnie z pierwszeñstwem ³amanym, to nie sygnalizuj± zamiaru skrêtu bo nie zmieniaj± pasa ruchu.

Ale zmieniaj± kierunek, wiêc migacz siê nale¿y.

Ale nie spotka³em siê dot±d z opini±, ¿e ka¿da zmiana kierunku na skrzy¿owaniu odbywa siê bez zmiany pasa ruchu. To jest ca³kowita nowo¶æ! :D

Bo przepis o zmianie pasa nie dotyczy skrêtu.
Byæ mo¿e dla niektórych trzeba to wyra¼nie zapisaæ w PoRD -- widocznie tego
ustawodawca nie przewidzia³.

I wiem, ¿e bez sensu jest jakakolwiek dyskusja z takimi przekonaniami.

Nie poddawaj siê.

"Zmiana pasa ruchu

Zmiana pasa ruchu to zmiana po³o¿enia pojazdu wobec krawêdzi lub osi jezdni,
ale przy pozostaniu na tej samej jezdni. Podczas zmiany zajmowanego pasa ruchu
nale¿y zachowaæ szczególn± ostro¿no¶æ."

Data: 2018-10-17 14:52:55
Autor: Marek S
Znów Szydło na widelcu...
W dniu 2018-10-17 o 08:29, Akarm pisze:

Tak, kojarzê takie zdanie niektórych, ¿e kiedy skrêcaj± na skrzy¿owaniu zgodnie z pierwszeñstwem ³amanym, to nie sygnalizuj± zamiaru skrêtu bo nie zmieniaj± pasa ruchu.

O tym te¿ by³a niedawno mowa. To zupe³nie inny temat.

EOT

Popieram

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 09:23:59
Autor: radekp@konto.pl
Znów Szyd³o na widelcu...
Tue, 16 Oct 2018 23:06:03 +0200, w <5bc652be$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <akarmWYWAL@wp.pl> napisa³(-a):

Aha. Skrêcasz w lewo poruszaj±c siê ca³y czas tym samym pasem ruchu. Ale to jest mo¿liwe tylko na krêtej drodze.

Akurat jest to nawet mo¿liwe.
Niemniej myslisz pojêcia -- skrêt nie jest zmian± pasa ruchu, a drogi.

Data: 2018-10-17 00:48:43
Autor: J.F.
Znów Szyd³o na widelcu...
Dnia Tue, 16 Oct 2018 22:13:18 +0200, Michal Jankowski napisa³(a):
[...]

Ale tu mowa o zajmowanym pasie ruchu, i to juz roznie mozna
interpretowac.

[...]

Ale tu kierujacy rzekomo kierowal pojazdem uprzywilejowanym, no i
jechal po innym pasie ruchu ..

J.

Data: 2018-10-17 07:08:59
Autor: Shrek
Znów Szyd³o na widelcu...
W dniu 17.10.2018 o 00:48, J.F. pisze:

Ale tu kierujacy rzekomo kierowal pojazdem uprzywilejowanym

Co jest bez zwi±zku z win±. Bomby pozwalaj± ci na ignorowanie pewnych przepisów, natomiast je¶li chodzi o ustalenie winy jak co¶ pójdzie nie tak to s± bez znaczenia.

Data: 2018-10-16 22:37:02
Autor: radekp@konto.pl
Znów Szyd³o na widelcu...
Tue, 16 Oct 2018 21:18:11 +0200, w <5bc63975$0$500$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> Tak przy okazji jest to przytyk dla osób uwa¿aj±cych, ¿e przepisy ruchu > drogowego s± jednoznaczne.

¯aden z przepisów, które poda³e¶, nie odnosi siê do zaistnia³ej sytuacji.

Data: 2018-10-17 00:17:18
Autor: Marek S
Znów Szydło na widelcu...
W dniu 2018-10-16 o 21:18, Akarm pisze:

1. Kieruj±cy pojazdem mo¿e zmieniæ kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostro¿no¶ci.

Trochê nie na temat - ale widzê, ¿e co¶ tam sprostowa³e¶, choæ te¿ niezrozumiale. Skomentujê to w Twoim sprostowaniu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-17 08:08:51
Autor: Jacek Maciejewski
Znów Szyd³o na widelcu...
Dnia Tue, 16 Oct 2018 21:18:11 +0200, Akarm napisa³(a):

[...]

Akurat. Kiedy¶ zap³aci³em mandat bo moje "zawczasu" ró¿ni³o siê od
"zawczasu" pana policjanta.
--
Jacek
I hate haters.