Znowu akcja zastrzegania kart

Data: 2010-01-29 08:42:06
Autor: dancop
Znowu akcja zastrzegania kart
Dzisiaj odebrałem dwa telefony z Multibanku. Obie kredytówki podobno
zostały zeskanowane i  próbowano ich użyć w UK. Na szczęście
bezskutecznie.
Pojawiają się natomiast mi dość istotne pytania:
- jak to możliwe, że obie karty zostały zeskanowane? KK nie używam do
bankomatów (bo i po co) a i na urządzenia do skimmingu w bankomacie
raczej się nie nabiorę.
- jednej z kart praktycznie od roku nie używałem nigdzie indziej niż w
Internecie, sklepy zawsze typu Amazon lub płatności Paypalem, nic
krzakowatego.
- druga karta wyłącznie do płatności w realu, praktycznie bez styku z
Internetem.

Ostatni raz użyłem kart za granicą w 2008 roku, ciężko spodziewać się,
że skimmerzy tyle czasu czekali.
Mi to wygląda na wyciek z jakiegoś centrum autoryzacyjnego, a nie od
merchanta czy też od skimmerów.

Akcja jest większa, bo nie tylko Multi blokuje.
DW

Data: 2010-01-29 18:09:35
Autor: Valdi
Znowu akcja zastrzegania kart
"dancop"

Mi to wygląda na wyciek z jakiegoś centrum autoryzacyjnego, a nie od
merchanta czy też od skimmerów.

dobrze kombinujesz.

Akcja jest większa, bo nie tylko Multi blokuje.

A kto jeszcze?

Data: 2010-01-29 09:19:12
Autor: dancop
On 29 Sty, 18:09, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
> Akcja jest wi ksza, bo nie tylko Multi blokuje.

A kto jeszcze?

Nie wiem, ale Multi poinformował, że nie tylko oni, chyba, że
ściemniali.
Może ktoś jeszcze potwierdzi, że i do niego zadzwonili z miłą
wiadomością :)
Mi podobno chcieli zrobić transakcję na 700 funtów, w okolicy 15
stycznia.
Pewnie im się odbiła, bo kartę mam zmaksowaną...

DW

Data: 2010-02-01 08:11:21
Autor: dancop
Znowu akcja zastrzegania kart
> Mi podobno chcieli zrobi transakcj na 700 funt w, w okolicy 15
> stycznia.
> Pewnie im si odbi a, bo kart mam zmaksowan ...

Co to znaczy?

Na karcie nie ma wolnych środków. Tak, wiem, głupota i nie tak się z
kart korzysta.
Ale nie mam :) A dokładnie mam 200 zł do wykorzystania. Czyli jak
próbowali zrobić transakcję na 700 funtów to nie dostali
autoryzacji...
To całe "zmaksowanie" to z angielskiego oczywiście - "card is maxed
out" - czyli na karcie nie ma środków.

DW

Data: 2010-01-30 22:38:52
Autor: Seba
Znowu akcja zastrzegania kart
dancop <dan.wie@gmail.com> napisał(a):
Dzisiaj odebra=B3em dwa telefony z Multibanku. Obie kredyt=F3wki podobno
zosta=B3y zeskanowane i  pr=F3bowano ich u=BFy=E6 w UK. Na szcz=EA=B6cie
bezskutecznie.
Pojawiaj=B1 si=EA natomiast mi do=B6=E6 istotne pytania:
- jak to mo=BFliwe, =BFe obie karty zosta=B3y zeskanowane? KK nie u=BFywam
=
do
bankomat=F3w (bo i po co) a i na urz=B1dzenia do skimmingu w bankomacie
raczej si=EA nie nabior=EA.
- jednej z kart praktycznie od roku nie u=BFywa=B3em nigdzie indziej ni=BF
=
Internecie, sklepy zawsze typu Amazon lub p=B3atno=B6ci Paypalem, nic
krzakowatego.
- druga karta wy=B3=B1cznie do p=B3atno=B6ci w realu, praktycznie bez
styku=
Internetem.

Ostatni raz u=BFy=B3em kart za granic=B1 w 2008 roku, ci=EA=BFko spodziewa=
=E6 si=EA,
=BFe skimmerzy tyle czasu czekali.
Mi to wygl=B1da na wyciek z jakiego=B6 centrum autoryzacyjnego, a nie od
merchanta czy te=BF od skimmer=F3w.

Akcja jest wi=EAksza, bo nie tylko Multi blokuje.
DW

a nie płaciłes przypadkiem w pewnym hotelu za zachodnią granicą ?

Data: 2010-02-01 00:49:58
Autor: dancop
Znowu akcja zastrzegania kart

a nie płaciłes przypadkiem w pewnym hotelu za zachodnią granicą ?

Ni. Obiema kartami posługiwałem się w UK i Irlandii, ale w 2008 roku.
Trochę długo.

DW

Znowu akcja zastrzegania kart