Data: 2011-04-28 17:29:29 | |
Autor: | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Wzdłuż krajowej dwójki na tym odcinku wybudowano ciągi pieszo rowerowe.
Niestety z kostki, i już jest na nich szkło z wybitych szyb z wiat przystankowych oraz szkło z butelek po piwie. Czemu projektanci są tak bezmyślni i trwonią grube miliony pieniedzy podatników na taką zbędną fuszerkę? Czy budowanie dróg dla rowerów z kostki jest jeszcze w tym kraju dozwolone??? -- |
|
Data: 2011-04-28 20:19:43 | |
Autor: BoDro | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
browerzystaa.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
Czy budowanie dróg dla rowerów z kostki jest jeszcze w tym kraju dozwolone??? Pewnie tak, skoro tak "poważny" inwestor, jak GDDKiA, bez żenady w warunkach inwestycji narzuca kostkę, akceptuje denną jakość projektu i bez oporów odbiera ścierwiastą jakość wykonania... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-28 20:44:28 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
On 2011-04-28 20:19, BoDro wrote:
Pewnie tak, skoro tak "poważny" inwestor, jak GDDKiA, bez żenady w Najczęściej jest inaczej: GDDKiA podpisuje umowę z samorządem, i to samorząd za swoją kasę robi ścieżkę w pasie drogowym GDDKiA, albo GDDKiA robi na podstwaie projektu zapłaconego/zamówionego przez gminę. I tych ekstra kosztów (kostka jest droższa od asfaltu) nie widać w żadnym budżecie, ani samorządu, ani GDDKiA bo obie organizacje dzielą się 50/50. Zazwyczaj wymagania dot. kostki wynikają z nacisku samorządowców, którzy takie rzeczy chcą robić firmą krzak szwagra. Ale czasem zdarza się też że kostka jest wymogiem... KONSERWATORA ZABYTKÓW. Tak. Wymagają "średniowiecznej" kostki konweniującej z zabytkowym czymś. Ostatnio tak się zdarzyło przy projekcie DK73 gdzieś koło Szczucina albo Dąbrowy Tarnowskiej (małopolska, na północ od Tarnowa). marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-28 21:46:50 | |
Autor: BoDro | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Marcin Hyła pisze:
Najczęściej jest inaczej: GDDKiA podpisuje umowę z samorządem, i to samorząd za swoją kasę robi ścieżkę w pasie drogowym GDDKiA, albo GDDKiA robi na podstwaie projektu zapłaconego/zamówionego przez gminę. Nie wiem, jak było w przypadku "śmieszek" spłodzonych w zeszłym roku u mnie, w każdym razie warunki przetargu leżały na stronie internetowej GDDKiA. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-28 22:10:58 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
On 2011-04-28 21:46, BoDro wrote:
Nie wiem, jak było w przypadku "śmieszek" spłodzonych w zeszłym roku u Oczywiście, różne warianty są możliwe. Jedną śmieszkę w Twojej okolicy audytowaliśmy (chyba korespondowaliśmy w tej sprawie), ale mogło być tak, że tylko "dla sztuki" bo już wydano ZRID i wtedy jest trudno coś odkręcić. Jak będzie chwila wolna, to zrobimy wewnętrzne śledztwo, ile kostkowych projektów udało się skutecznie uwalić/zamienić na asfalt a ile nie i dlaczego. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-29 12:25:09 | |
Autor: johnkelly | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
W dniu 2011-04-28 22:10, Marcin Hyła pisze:
On 2011-04-28 21:46, BoDro wrote: Jak to dla sztuki? Jeśli są jakieś wewnętrzne zarządzenia obligujące do wykonania czegoś w określonej technologii to skutkiem takiego audytu winna być przynajmniej odpowiedzialność służbowa sprawcy. W mojej okolicy na DK2 są wynalazki DDRIP szerokości 1,5m. Też przydałby się audyt. marcin ha Pozdrawiam Maciej Różalski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikuję również na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-05-01 17:56:30 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
On 2011-04-29 12:25, johnkelly wrote:
Jak to dla sztuki? Jeśli są jakieś wewnętrzne zarządzenia obligujące do No właśnie na początku wszystko było na wariackich papierach i parę audytów zrobiliśmy dla czegoś, co już zostało odebrane po wybudowaniu :-) W mojej okolicy na DK2 są wynalazki DDRIP szerokości 1,5m. Też przydałby Generalnie założenie jest takie, że audyt jest na jak najwcześniejszym etapie projektu/programowania inwestycji. I dotyczy tego, co jeszcze nie istnieje. Audyt powinien być wstępnie zrobiony przed DŚU, a potem - przed ZRIDem, żeby nie było problemów z ew. przekraczaniem granic decyzji (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach i potem zezwolenie na realizację inwestycji drogowej ma na mapie określone granice, często "na styk"). Audytów _istniejącej_ infrastruktury nie robimy - choć w paru ewidentnych przypadkach interweniowaliśmy, zwłaszcza Olek jeździł po Mazowszu (głównie), dokumentował i porównywał potem z tym, co nam oddziały dumnie przedstawiały, prosząc o doprowadzenie stanu istniejącego i projektu do zgodności z obowiązującymi przepisami ;-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-29 08:36:24 | |
Autor: cytawa | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Marcin Hyła pisze:
Zazwyczaj wymagania dot. kostki wynikają z nacisku samorządowców, którzy Szczerze mowiac nie lubie tego toku rozumowania. To niech szwagier kupi maszyne do kladzenia asfaltu na chodnikach i jako monopolista w regionie bedzie mial wylacznosc na kladzenie asfaltu. Szybko mu sie zwroci. Mysle, ze problem jest w stereotypach myslenia. Kostka jest latwiejsza w ukladaniu i nie wymaga takiego sprzetu. Co drugi glupi kostke jest w stanie kostke ulozyc. Nie wazne, ze krzywo. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-04-29 01:42:40 | |
Autor: Adam Szymula | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
On 29 Kwi, 08:36, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Marcin Hyła pisze: Zazwyczaj otwartym argumentem na rzecz kostki jest jej rozbieralność. Inwestor (GDDKiA, samorząd) twierdzi, że w gruncie jest uzbrojenie techniczne (jakieś sieci) i w razie czego łatwo taką nawierzchnię rozebrać i przywrócić do stanu poprzedniego. Niestety, to by się potwierdzało w Gdańsku, gdzie naprawy ścieżek asfaltowych wykonywane są z kostki, no i potem mamy takie plakaty :-) http://ole.home.pl/str/rowerowe-piatki.jpg Kostki kiedyś zawsze chcieli urzędnicy w Gdyni - czy się coś zmieniło? Inna sprawa, że szalenie istotne jest, czy jest to kostka fazowana, czy nie. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej moim zdaniem niewiele odbiega od tej asfaltowej, a już zdecydowanie wolę taką kostkę niż np. nawierzchnię asfaltową z przerwaną ciągłością na zjazdach i w dalszej konsekwencji uskokami na krawężnikach na tych zjazdach, czego np. w Gdańsku wcale nie mało. Tak wygląda projekt nowej ścieżki (własnie zaordynowanej do wykonania, wisi na stronie inwestora: DRMG) wzdłuż ul. Jaśkowej Doliny. I czym to się będzie różnić od stanu obecnego? Teraz nawierzchniowo jest tam podobnie ze znakiem C13/16. |
|
Data: 2011-04-29 11:06:56 | |
Autor: BoDro | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Adam Szymula pisze:
Tak wygląda projekt nowej ścieżki (własnie zaordynowanej do wykonania, Tu się kłania jakość projektu i wykonania. Jakim trzeba być kretynem, by załamać drogę pod kątem prostym, słupki zabezpieczające przed wjazdem aut rozstawić w odległości kilkudziesięciu cm od siebie, albo pozostawić wysoki na pięć - czy więcej - centymetrów krawężnik? I takie gnioty odbiera inwestor... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-04-29 02:04:34 | |
Autor: Adam Szymula | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Zazwyczaj otwartym argumentem na rzecz kostki jest jej rozbieralność. Inwestor (GDDKiA, samorząd) twierdzi, że w gruncie jest uzbrojenie techniczne (jakieś sieci) i w razie czego łatwo taką nawierzchnię rozebrać i przywrócić do stanu poprzedniego. Niestety, to by się potwierdzało w Gdańsku, gdzie naprawy ścieżek asfaltowych wykonywane są z kostki, no i potem mamy takie plakaty :-) http://ole.home.pl/str/rowerowe-piatki.jpg Kostki kiedyś zawsze chcieli urzędnicy w Gdyni - czy się coś zmieniło? Inna sprawa, że szalenie istotne jest, czy jest to kostka fazowana, czy nie. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej moim zdaniem niewiele odbiega od tej asfaltowej, a już zdecydowanie wolę taką kostkę niż np. nawierzchnię asfaltową z przerwaną ciągłością na zjazdach i w dalszej konsekwencji uskokami na krawężnikach na tych zjazdach, czego np. w Gdańsku wcale nie mało. Tak wygląda projekt nowej ścieżki (własnie zaordynowanej do wykonania, wisi na stronie inwestora: DRMG) wzdłuż ul. Jaśkowej Doliny. I czym to się będzie różnić od stanu obecnego? Teraz nawierzchniowo jest tam podobnie ze znakiem C13/16. |
|
Data: 2011-05-01 08:11:57 | |
Autor: Krzysztof Olszak | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
W dniu 2011-04-29 08:36, cytawa pisze:
Mysle, ze problem jest w stereotypach myslenia. Kostka jest latwiejsza w Jeśli kostka ma być dobrze ułożona wymaga betonowej podbudowy i odpowiedniego sprzętu, aby ją prawidłowo ułożyć i docisnąć do siebie. \ Krzysztof |
|
Data: 2011-04-30 10:55:24 | |
Autor: MichaĹG | |
Znowu kostka. ZakrÄt - MiĹsk maz. | |
W dniu 2011-04-28 20:44, Marcin HyĹa pisze:
On 2011-04-28 20:19, BoDro wrote:(kostka jest droĹźsza od asfaltu) ??????? skÄ d te dane? Pozdr MichaĹ |
|
Data: 2011-05-01 11:18:13 | |
Autor: tms | |
Znowu kostka. ZakrÄt - MiĹsk maz. | |
On 2011-04-30 10:55, MichaĹG wrote:
W dniu 2011-04-28 20:44, Marcin HyĹa pisze:Na przykĹad stÄ d? <http://rowery.teatrnn.pl/node/351/Kostka_i_asfalt_-_por%C3%B3wnanie_koszt%C3%B3w%3A_kostka_dwukrotnie_dro%C5%BCsza> ZresztÄ dziwne by byĹo gdyby ktoĹ wyliczyĹ inaczej... |
|
Data: 2011-05-15 23:53:20 | |
Autor: MichałG | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
W dniu 2011-05-01 11:18, tms pisze:
On 2011-04-30 10:55, MichałG wrote:te dane to jakąs kpina. Nic dziwnego, że te ścieżki (zarówno asfaltowe jak kostkowe) rozlatują sie po pierwszej, góra drugiej zimie.... te 3 cm masy.. czyli praktycznie od 5 do 1 cm ....;) a juz 2 cm nie wytrzymuje zimy... a przy okazji - wpadnie ktoś do mnie zrobić mi chodnik za 31,92 zł/m2 ? -- Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2011-05-15 23:54:56 | |
Autor: MichałG | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
W dniu 2011-05-15 23:53, MichałG pisze:
W dniu 2011-05-01 11:18, tms pisze:co wcale nie znaczy, że wole kostke.... ;) |
|
Data: 2011-05-16 08:08:06 | |
Autor: tms | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
On 2011-05-15 23:53, MichałG wrote:
W dniu 2011-05-01 11:18, tms pisze: A to już kwestia tego że u nas się jakoś od czapy podpisuje umowy na takie roboty. Normalnie powinno być np. 3 lata gwarancji i jeśli są uszkodzenia wynikające ze złego wykonania to firma naprawia za free. Tylko wtedy przestanie się opłacać robienie byle jak. a przy okazji - wpadnie ktoś do mnie zrobić mi chodnik za 31,92 zł/m2 ?No niestety ale powyższe wyliczenia zakładają raczej większą inwestycję. Jak już było wspomniane trzeba mieć maszynę do układania asfaltu i jej transport mało się opłaca do jakiś małych robótek. |
|
Data: 2011-05-16 08:59:01 | |
Autor: MichaĹG | |
Znowu kostka. ZakrÄt - MiĹsk maz. | |
W dniu 2011-05-16 08:08, tms pisze:
On 2011-05-15 23:53, MichaĹG wrote: Na kaĹźdÄ inwestycje z zamĂłwieĹ publicznych (czyli kaĹźdÄ scieĹźkÄ) obowiÄ zuje 3 letnia rekojmia (nie moĹźe byÄ inna)- niezaleznie od tego co napisano i czy napisano o tym w umowie. W umowie doprecyzowuje siÄ zwykle *gwarancjÄ* na okres dĹuĹźszy niĹź 3 lata (np. 60 mies). Czyli sankcja jest. Wystarczy ruszyÄ d... zza biurka. Poza tym w trakcie robĂłt istnieje coĹ takiego jak badania grubosci, noĹnoĹci podbudowy i gruboĹci nawierzchni - teĹź wystarczy chcieÄ.... a 10 cm podbudowy to nadaje siÄ do..... pod trawniczek w ogrĂłdku ;)
mam 1200 m2 - bierzesz? Oferty zaczynajÄ siÄ od 40zĹ BEZ podbudowy... ;) (za 4 cm) -- Pozdrawiam MichaĹ |
|
Data: 2011-05-14 07:36:59 | |
Autor: Menel | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
<browerzystaa.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Wzdłuż krajowej dwójki na tym odcinku wybudowano ciągi pieszo rowerowe.dozwolone??? A można tak: http://www.menel13.yoyo.pl/nisko.jpg słupki są z gumy -- |
|
Data: 2011-05-14 10:52:36 | |
Autor: BoDro | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Menel pisze:
A można tak: http://www.menel13.yoyo.pl/nisko.jpg słupki są z gumy Protestuję!!! To wykończy nie tylko moją firemkę "Kostka z Betonu - produkcja", ale załatwi także biznesik mojego Szwagra "Kostka z Betonu - układanie"... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-05-14 14:46:17 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
On 2011-05-14 09:36, Menel wrote:
A można tak: Gdzie to jest? Dokładnie? Najlepiej z nr drogi? Z kiedy zdjęcie? Właśnie takie rozwiązanie chcemy na chama wprowadzić do czerwonej książeczki i było trochę "niedasię" marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-05-14 12:58:48 | |
Autor: Menel | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisał(a):
On 2011-05-14 09:36, Menel wrote:droga 77 z Niska do Stalowej Woli w kwietniu oznaczona jako ciąg pieszo rowerowy -- |
|
Data: 2011-05-15 19:34:38 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Menel <menel13.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisał(a): > On 2011-05-14 09:36, Menel wrote: Przebóg! Z paskudnego kawałka bez pobocza, TAKIE COŚ! To się nazywa awans cywilizacyjny o kilka szczebli :D rmikke -- |
|
Data: 2011-05-18 23:17:05 | |
Autor: staszaiwa | |
Znowu kostka. Zakręt - Mińsk maz. | |
Jedyne co mogą teraz zrobić to położyć asfalt na tą kostkę...
-- |