Znowu mnie citek zaskoczył...

Data: 2020-12-24 22:47:42
Autor: Michal Jankowski
Znowu mnie citek zaskoczył...
Tym razem przysłał kartę do konta - mało, że płaską, to w ogóle bez numeru ani nic (z przodu, jeśli to jeszcze jest przód).

Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

   MJ

Data: 2020-12-25 23:07:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Znowu mnie citek zaskoczył...

"Michal Jankowski" 5fe50c7f$0$517$65785112@news.neostrada.pl

Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

3 cyfry (zapewne jakoś ze sobą powiązane) to straszliwie/upiornie dużo...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-12-28 16:41:45
Autor: Robert_DF
Znowu mnie citek zaskoczył...
W dniu 24.12.2020 o 22:47, Michal Jankowski pisze:
[...]

wczesniejsze debetówki miałeś wypukłe?

jest 1000 kombinacji, a kart miliony...cvv mógł się trafić taki sam

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-12-28 21:23:17
Autor: Michal Jankowski
Znowu mnie citek zaskoczył...
W dniu 28.12.2020 o 16:41, Robert_DF pisze:
[...]

Wypukłe, a nawet jeśli kiedyś płaską w innym banku, to numer miała.

jest 1000 kombinacji, a kart miliony...cvv mógł się trafić taki sam

Raz na 1000 klientów - nie wierzę w takie szczęście.

   MJ

Data: 2020-12-30 04:32:47
Autor: Dawid Rutkowski
Znowu mnie citek zaskoczył...
czwartek, 24 grudnia 2020 o 22:47:46 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):
Tym razem przysłał kartę do konta - mało, że płaską, to w ogóle bez numeru ani nic (z przodu, jeśli to jeszcze jest przód).

Hmm, na awersie zupełnie nic?
W tych nowych wzorach płaskich kredytówek jest imię i nazwisko.
Na rewersie jest również imię i nazwisko - oraz numer, data ważności i CVC2 (bo to wszystko MC).
Pomysł głupi - pewnie myśleli, że jak dadzą na rewersie numer, to nikt go nie podejrzy kamerką. Ale w ten sposób wystarczy podejrzenie tylko jednej strony karty, żeby poznać wszystkie dane.
Bo co, niby zwykły człowiek będzie trzymał zawsze rewersem do brzucha, a przykładał tylko tak, by awers był do góry?

Żeby było zabawniej - kod cvv jest taki sam, jak dla karty kredytowej.

No to Ci się trafiło 1/1000. Idealne rozdania w brydżu mają mniejsze prawdopodobieństwo - ale gra się tyle, że się trafiają. I tak samo tak dużo jest użytkowników kart - a raz w życiu się komuś coś takiego trafi (to jak z tymi skutkami ubocznymi leków - te odczuwa 1 na 10 pacjentów - a inne 1 na 100000 - a i tak się zdarzają i są na ulotce).

A mi citek zrobił dalszy ciąg niespodzianek z powodu niezamawianej wymiany visy na MC przy okazji odnowienia - dzisiaj dzwoni mama i mówi, że jej visy citkowej (dodatkowej do mojej) nie akceptuje. Myślałem, że to wina kiosku - bo karta pierwszy raz używana, ale sprawdziłem moją w biedronku - też odrzucenie - choć ważne do końca lutego 2021.
Pani z citka radośnie mi powiedziała, że jak się wymienia kartę to stara po miesiącu jest zastrzegana - i oczywiście musiał ten miesiąc minąć akurat 3 dni temu, bo karta była potrzebna akurat od dzisiaj...
No i czy citek poinformował, że visę zastrzegą mi za miesiąc, choć jeszcze normalnie działałaby 2 miesiące - również w sytuacji, gdyby nie wymienili mi jej na MC nie tylko bez mojej zgody, ale nawet bez poinformowania - tylko wznowili normalnie jako visę? Pytanie retoryczne... A co by było, gdyby te nowe karty zginęły na poczcie? Już mi się nawet nie chce wklejać głupich odpowiedzi citka.

To, że się zmienił też numer karty, to jasne - ale zmienił się też numer rachunku do spłat - i potem można mieć kolejną "miłą niespodziankę".
No i jak zastrzegli mi visę to znikła historia - póki co w historii MC nic nie ma, może coś się pojawi po aktywacji, choć wątpię.

A najgorsze, że nawet nie mogę się na nich obrazić, bo mi szkoda tej karty ;>
I nawet bym sobie wymienił visą na MC - ale nie na siłę i bez informacji.
Także ostrzegam innych posiadaczy visy z citka, że robią takie głupie numery - jeśli kończy się Wam ważność, to zajrzyjcie lepiej do ST częściej niż po wyciąg, żeby zobaczyć, czy przypadkiem nie pojawiło się MC jako "nowa karta" obok visy - a jeśli tak, to nie liczcie na datę ważności widoczną na karcie.

Data: 2020-12-30 14:54:10
Autor: Michal Jankowski
Znowu mnie citek zaskoczył...
napisał(a):
[...]

No nie, nazwisko jest.

[...]

Za to, to chyba można by ich ścigać, gdyby się komuś chciało i poniósł prawdziwe straty.

[...]

Przy wznawianiu kart zawsze używam starej karty do końca i zawsze dotąd działało.

Podobno możesz zażądać wydania karty visa i dostaniesz, ale nową, z jeszcze innym numerem.

   MJ

Znowu mnie citek zaskoczył...