Znowu o Paypassach

Data: 2013-02-18 03:00:33
Autor: luc
Znowu o Paypassach
Samcik o bezdotykowym czyszczeniu kont:

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,13417209.html

pzdrwm
luc

Data: 2013-02-18 03:12:34
Autor: Krzysiek
Znowu o Paypassach
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 12:00:33 UTC+1 użytkownik luc napisał:
Samcik o bezdotykowym czyszczeniu kont:

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,13417209.html

pzdrwm

luc

brzmi groznie. nawet jesli tej drugiej kobiecie zwrocili wiekszosc minus 650zl to jest to wystarczajacy powod by rezygnowac z kart. jak ktos ma kilka kart moze latwo stracic cala pensje...albo i wiecej jesli bank w ogole nie uzna reklamacji.

Data: 2013-02-18 04:36:26
Autor: Olgierd
Znowu o Paypassach
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 12:12:34 UTC+1 użytkownik Krzysiek napisał:

[...]

A ta "pani Marta" z tekstu to moja koleżanka z pracy ;-) --
Olgierd
http://legeartis.org.pl

Data: 2013-02-18 03:34:08
Autor: Krzysiek
Znowu o Paypassach
[...]

mam wrazenie ze Alior Sync zmienil regulamin. Jak bralem karte byla gdzies mowa o mniejszej odpowiedzialnosci w razie utraty karty - chyba 100zl. teraz jest standardowe 150 eur bez zwolnienia w przypadku transakcji zblizeniowych. za kazda karte - mozna wiec stracic niezla kase....dla zlodziei kart za to istny raj. nigdy nie mieli tak prosto.

Data: 2013-02-18 12:24:00
Autor: lleeoo
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-18 12:00, luc pisze:
Samcik o bezdotykowym czyszczeniu kont:

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,13417209.html

pzdrwm
luc

Ktoś zna bank w którym jest możliwość zablokowanie płatności zbliżeniowych do karty? Przewałkowałem już kilka i nie dają takiej możliwości.

Data: 2013-02-18 03:32:19
Autor: Krzysiek
Znowu o Paypassach
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 12:24:00 UTC+1 użytkownik lleeoo napisał:

Ktoś zna bank w którym jest możliwość zablokowanie płatności zbliżeniowych do karty? Przewałkowałem już kilka i nie dają takiej możliwości.

podobno inteligo

Data: 2013-02-18 03:36:05
Autor: Piotr Hołda
Znowu o Paypassach
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 12:24:00 UTC+1 użytkownik lleeoo napisał:

Ktoś zna bank w którym jest możliwość zablokowanie płatności zbliżeniowych do karty? Przewałkowałem już kilka i nie dają takiej możliwości.

Citi

Data: 2013-02-18 21:52:33
Autor: Waldek
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-18 12:36, Piotr Hołda pisze:
[...]

A wlasnie z ciekawosci - nie jest czasami tak ze co któraś z kolei platność
musi być jednak potwierdzona PIN-em  (Citi) bo mialem juz tak
ze platnosc byla < 50zl a jednak czytnik "poprosil"  o pasek lub chip
- karta jest sprawna baypasowo :)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-18 23:47:48
Autor: kokosianka
Znowu o Paypassach
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 21:52:33 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

> [...]

musi być jednak potwierdzona PIN-em  (Citi) bo mialem juz tak

ze platnosc byla < 50zl a jednak czytnik "poprosil"  o pasek lub chip

A jak Bank bedzie wiedzial, ze juz ktos zrobil 4 passem, skoro nie zaklada blokad i robi je offline?

Data: 2013-02-18 23:49:18
Autor: kokosianka
Znowu o Paypassach
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 08:47:48 UTC+1 użytkownik kokos...@gmail.com napisał:

A jak Bank bedzie wiedzial, ze juz ktos zrobil 4 passem, skoro nie zaklada blokad i robi je offline?

Placilem jedna w ramach konkursu - zrobile 20 platnosci pay pass - ani razu (!) nie bylo autoryzacji PIN

Mialem tez 2 karty pay pass, dla ktorych NIGDY nie zostalem zapytany o PIN (tj. przy 1szym uzyciu tez nie) i to byly karty w bankah, gdzie zakladalem karty na konkursy, nie sytuacja, ze jest wznowienie karty.

Data: 2013-02-19 09:02:37
Autor: TrzyLinie
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 08:49, kokosianka@gmail.com napisał(a):
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 08:47:48 UTC+1 użytkownik kokos...@gmail.com napisał:
A jak Bank bedzie wiedzial, ze juz ktos zrobil 4 passem, skoro nie zaklada blokad i robi je offline?

Licznik transakcji powinien być w procesorze karty...

Placilem jedna w ramach konkursu - zrobile 20 platnosci pay pass - ani razu (!) nie bylo autoryzacji PIN

Dlatego to może być niebezpieczne :-/

--
TrzyLinie

Data: 2013-02-19 00:42:39
Autor: Krzysiek
Znowu o Paypassach
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 09:02:37 UTC+1 użytkownik TrzyLinie napisał:

Dlatego to może być niebezpieczne :-/

Jest niebezpieczne.
Ale bank przerzuca ryzyka na klienta wiec jest spokojny...

Data: 2013-02-19 09:58:25
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "TrzyLinie" <trzylinie@o2.pl> napisał w wiadomości news:kfvbh7$5dr$1dont-email.me...
[...]

Oczywiście, że tak to powinno być, ale nie jest to banalne do zrobienia, gdy nie można być pewnym dnia ani godziny (raczej milisekundy ani mikrosekundy) momentu zaniku zasilania.
P.G.

Data: 2013-02-19 10:13:00
Autor: TrzyLinie
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 09:58, Piotr Gałka napisał(a):
[...]

Nawet jeśliby tak było, w co wątpię, bo jednak wykonaniu transakcji to nie przeszkadza,
to można zapisać na karcie nie licznik, ale flagę zaczęcia i flagę zakończenia? A przy
kolejnej transakcji niezgodność wymusza online. Three-way handshake?

A może czas operacji i wymagana energia są znacznie większe przy zapisie niż przy odczycie?
Czy znasz jakiś link z opisem tych spraw dla kart z procesorem?

--
TrzyLinie

Data: 2013-02-19 10:54:20
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "TrzyLinie" <trzylinie@o2.pl> napisał w wiadomości news:kfvfl6$nvg$1dont-email.me...

[...]

Też uważam, że jakby się chciało to nawet zakładając niepewne działanie można zrobić coś co po n (z pewną tolerancją) transakcjach wymusi weryfikację.
Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV, który na czas reklam przestaje reagować na pilota to już mnie żadne wymierzone w użytkownika działanie urządzeń chyba nie zdziwi.

A może czas operacji i wymagana energia są znacznie większe przy zapisie niż przy odczycie?

Dokładnie. Odczyt (Flash, EEPROM) to rząd 100ns i 0 prądu a zapis to rząd kilku ms i paru mA (to dotyczy zapisywania strony bo tak to jest realizowane w typowych mikrokontrolerach, a tu można by pisać jeden bit - byłoby mniej prądu, ale chyba nie szybciej).

Czy znasz jakiś link z opisem tych spraw dla kart z procesorem?

Nie znam. Nie wnikałem nigdy w to, co siedzi w karcie.
P.G.

Data: 2013-02-19 10:57:55
Autor: Adam Wysocki
Znowu o Paypassach
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV, który na czas reklam przestaje reagować na pilota to już mnie żadne wymierzone w użytkownika działanie urządzeń chyba nie zdziwi.

Ciekawe kto kupi taki TV...

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-02-19 12:00:04
Autor: TrzyLinie
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 11:57, Adam Wysocki napisał(a):
[...]

Ten kto nie przeczyta regulaminu :-D

--
TrzyLinie

Data: 2013-02-19 12:05:16
Autor: Maruda
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 12:00, TrzyLinie pisze:
W dniu 2013-02-19 11:57, Adam Wysocki napisał(a):
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV,
ktĂłry
[...]

.... albo ten, który skusi się na niższą cenę, jak Kindle z reklamami.

Nie traćmy wiary w dobrych ludzi. Open Source to potęga. Sprawdźcie skąd się wzięło mp3.
Jak już rozgryzą ten chip Phillipsa, to pojawią się w sprzedaży moduły do wetknięcia, które będą wstrzymywały nagrywanie filmu na czas emisji reklam, albo będą same cyklicznie przełączać kanały :) Albo przynajmniej wyciszać. Sprawia mi ogromną frajdę wyciszenie telewizora podczas reklam i patrzenie z politowaniem jak Kondrat robi do mnie głupie miny i coś-tam p...li ;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-02-19 06:02:51
Autor: Krzysiek
Znowu o Paypassach
W dniu wtorek, 19 lutego 2013 12:05:16 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:

... albo ten, który skusi się na niższą cenę, jak Kindle z reklamami.
ale ta wersja zupelnie nie przeszkadza, ot zamiast wygaszacza ekranu z drzewami albo klockami jest obrazek przedstawiajacy nowa ksiazke.

Data: 2013-02-19 15:25:51
Autor: lolekanabolek
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 15:02, Krzysiek pisze:
[...]

dokładnie, też mam kindla z reklamami i w niczym to w tym przypadku nie przeszkadza. No chyba, że ktoś zamiast czytać na nim książki wpatruje się w wygaszacz ekranu i nam nim medytuje ;-))

Marcin

Data: 2013-02-19 12:00:58
Autor: Liwiusz
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 11:57, Adam Wysocki pisze:
[...]

Ja bym chciał poczytać na ten temat, ktoś rzuci linkiem?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-19 12:32:35
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kfvm1c$6iv$1news.task.gda.pl...
[...]

Nie pamiętam gdzie to było, nie mogę łatwo namierzyć. Ten TV to podobno oferta dla dostawców cyfrówki - tańszy abonament ale z blokadą pilota na czas reklam.
P.G.

Data: 2013-02-19 12:42:29
Autor: Liwiusz
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 12:32, Piotr Gałka pisze:

Nie pamiętam gdzie to było, nie mogę łatwo namierzyć. Ten TV to podobno
oferta dla dostawców cyfrówki - tańszy abonament ale z blokadą pilota na
czas reklam.

No, w to już łatwiej uwierzyć :)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-19 13:56:26
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kfvof6$f0s$1news.task.gda.pl...
[...]

To nadal jest to samo - patent dotyczył TV z blokadą pilota na czas reklam.
A obecna koncepcja przeznaczenia może się zmienić. Może reklamodawcy będą sponsorować te TV i taki sam ale z tą blokadą będzie w sklepie po prostu tańszy (na etapie początkowym, a potem w związku z małym zainteresowaniem tymi droższymi zostaną w sklepach tylko te).
P.G.

Data: 2013-02-20 09:11:49
Autor: Andrzej Lawa
Znowu o Paypassach
W dniu 19.02.2013 12:32, Piotr Gałka pisze:

Nie pamiętam gdzie to było, nie mogę łatwo namierzyć. Ten TV to podobno
oferta dla dostawców cyfrówki - tańszy abonament ale z blokadą pilota na
czas reklam.

No to trochę jak z tymi samochodami rozdawanymi na Placu Czerwonym -
kilka "detali" pominąłeś ;)

Data: 2013-02-20 09:36:02
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:51248545news.home.net.pl...
[...]

Napisałem tylko to co istotne ;-).
P.G.

Data: 2013-02-20 09:10:31
Autor: Andrzej Lawa
Znowu o Paypassach
W dniu 19.02.2013 10:54, Piotr Gałka pisze:

Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV,
który na czas reklam przestaje reagować na pilota to już mnie żadne
wymierzone w użytkownika działanie urządzeń chyba nie zdziwi.

Serio? Oficjalnie?

Swoją szosą - jak to dobrze, że nie mam TV :)

Data: 2013-02-19 10:56:27
Autor: a...mx
Znowu o Paypassach
kokosianka@gmail.com wrote:

[...]

Co w takim przypadku z prepaidami z paypass?

Można nabić debet bankowi (jeśli bank nie zna nazwiska właściciela, na allegro można takie karty kupić z tego co widzę).

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2013-02-19 11:06:24
Autor: lolekanabolek
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 10:56, a...mx@gazeta.pl pisze:

Co w takim przypadku z prepaidami z paypass?

Można nabić debet bankowi (jeśli bank nie zna nazwiska właściciela, na
allegro można takie karty kupić z tego co widzę).

za <http://samcik.blox.pl/2013/02/Zblizeniowa-zalamka-wszystko-o-co-boicie-sie.html>

1. Czy proces autoryzowania bez-PIN-owych transakcji, realizowanych kartami zbliżeniowymi, może być "ustawiony" wyłącznie w trybie online (czyli każda transakcja zbliżeniowa wymaga sprawdzanie salda na koncie), czy możliwe jest też ustawienie offline? Czy jest to wybór banku, czy ograniczenie narzucone przez organizacje płatnicze?

Banki:
Poza kartami prepaid, gadżetami zbliżeniowymi (naklejka, brelok, zegarek) oraz kartami służącymi do płatności z wykorzystaniem telefonów, wszystkie nasze karty umożliwiają płatności offline dla transakcji zbliżeniowych. Takie ustawienie po części wynika z decyzji banku, ale również z wymagań organizacji płatniczych (mBank). W przypadku kart wykorzystujących technologię PayPass istnieje możliwość wykonania transakcji offline, bez konieczności kontaktu z bankiem. Aktywowanie tej funkcjonalności wynika z decyzji biznesowej banku, funkcjonalności karty oraz jej użyteczności dla klienta (Alior Bank).

Marcin

Data: 2013-02-18 15:36:08
Autor: dwr
Znowu o Paypassach
On 18/02/2013 11:24, lleeoo wrote:
[...]

Kazdy bank!
Pilnik do paznokci i uszkodzenie anteny. Trzeba szuac w necie instukcji.
Najlepiej to znajomy dentysta  z RTG.

Data: 2013-02-18 16:53:03
Autor: Andrzej Kłos
Znowu o Paypassach
dwr pisze:
Pilnik do paznokci i uszkodzenie anteny. Trzeba szuac w necie instukcji.
Najlepiej to znajomy dentysta  z RTG.

Wystarczy ciemna łazienka, dobra(mocna) latarka, flamaster, wiertarka z wiertłem 1mm, 3 minuty, zrobione.

andy_nek

Data: 2013-02-18 17:27:43
Autor: W
Znowu o Paypassach
dwr wystukał, co następuje:

[...]

Mimo wszystko byłoby miło, gdyby banki nie wymagały kombinacji alpejskich a po prostu w systemie transakcyjnym umieściły stosowną opcję... ale nie - banki mają kuffa parcie :|

Data: 2013-02-18 21:27:20
Autor: Nika
Znowu o Paypassach
A mi już w drugiej karcie przestał działać sam z siebie (poprzednio Visa BZ WBK. teraz Visa Raiffeisen). Może ja jakieś promieniowanie emituję, albo co...

- -
Nika

Data: 2013-02-20 13:19:33
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu o Paypassach
On Mon, 18 Feb 2013 17:27:43 +0000 (UTC), W <wu@wu.pl> wrote:

Mimo wszystko byłoby miło, gdyby banki nie wymagały kombinacji alpejskich a po prostu w systemie transakcyjnym umieściły stosowną opcję... ale nie - banki mają kuffa parcie :|

ale ja jako klient nie mam zamiaru zgodzić się na paypassa. I na razie
żadnego nie mam.

Data: 2013-02-20 19:08:06
Autor: Marcin N
Znowu o Paypassach
[...]

Otóż to. Wystarczy nie aktywować tego pasa i już. Nie wiem, czemu wszyscy tutaj jęczą.

Ktoś Was zmuszał, żeby testować na sobie sposoby kradzieży? Wystarczyło chwilę pomyśleć, żeby zrozumieć, jakim zagrożeniem są płatności bezpinowe.

--
MN

Data: 2013-02-20 18:28:18
Autor: W
Znowu o Paypassach
Marcin N wystukał, co następuje:

[...]

Hm, wytłumacz mi jak miałem go nieaktywować? Nowa KK citi, pierwsza transakcja normalnie, czytanie czipa + PIN, druga bezstykowa bez potwierdzania...

Data: 2013-02-20 19:30:33
Autor: Liwiusz
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-20 19:28, W pisze:
[...]

Właśnie wczoraj zadzwoniłem na infolinię Citi i wyłączyłem opcję zbliżeniową w moim MasterCardzie. Teoretycznie się zatem da - jak w praktyce, jeszcze nie testowałem.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-20 23:11:02
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu o Paypassach
On Wed, 20 Feb 2013 18:28:18 +0000 (UTC), W <wu@wu.pl> wrote:

[...]

ja nie mam zamiaru godzić się na otrzymanie takiej karty.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-02-21 04:31:10
Autor: W
Znowu o Paypassach
Jarek Andrzejewski wystukał, co następuje:

[...]

Chwilunia - informacja była o tym, że ktoś poleca nieaktywowanie paypasa a nie w ogóle rezygnację z karty. Bo Twoje rozumowanie "nie będę jeździł na drogiej benzynie" sprowadza się do "idę zezłomować auto i przesiadam się na rower"...

Data: 2013-02-21 08:57:31
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu o Paypassach
On Thu, 21 Feb 2013 04:31:10 +0000 (UTC), W <wu@wu.pl> wrote:

[...]

ależ ja nie jeżdżę na drogiej benzynie. Mam diesla :-)
A na serio: ten dylemat bedę miał, gdy wszyscy zaoferują karty
wyłącznie z PP/PW. Na razie mogę mieć KK z trzech organizacji płatniczych bez "antenek" i
i ze 2 visy electron (do konta, dolarową) - też bez.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-02-21 08:53:39
Autor: W
Znowu o Paypassach
[...]

Ja też, w automacie ;-)

A na serio: ten dylemat bedę miał, gdy wszyscy zaoferują karty
wyłącznie z PP/PW. Na razie mogę mieć KK z trzech organizacji płatniczych bez "antenek" i
i ze 2 visy electron (do konta, dolarową) - też bez.

Jak dla mnie problem istnieje o tyle o ile wyłączność PP/PW jest przytłaczaczającą większośćią i żeby mieć kartę bez tego trzeba raczej dobrze poszukać.
Biorąc pod uwagę, że jest techniczną możliwość wyłączenia PP/PW a do tego sterowania limitami ilościowymi i kwotowymi to forsowanie technologi zbliżeniowych, z koniecznością wykupu ubezpieczenia żeby mieć kompletną ochronę jest przynajmniej denerwująca.

Właściwie - czy UOKiK się tym nie powinien może zainteresować? ;D

Data: 2013-02-21 10:08:08
Autor: Kamil Jońca
Znowu o Paypassach
W <wu@wu.pl> writes:

[...]
[...]

MZ banki zainteresują się tym dopiero wtedy, gdy przerżną parę procesów.
KJ

I would much rather have men ask why I have no statue, than why I have one.
-- Marcus Procius Cato

Data: 2013-02-21 11:16:22
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomości news:XnsA16E64A04CE6wuathomeat.home...

Właściwie - czy UOKiK się tym nie powinien może zainteresować? ;D

Wszyscy oferują tylko PP/PW - ewidentna zmowa.
P.G.

Data: 2013-02-21 12:41:36
Autor: Marcin N
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-21 11:16, Piotr Gałka pisze:

Użytkownik "W" <wu@wu.pl> napisał w wiadomości

Właściwie - czy UOKiK się tym nie powinien może zainteresować? ;D

Wszyscy oferują tylko PP/PW - ewidentna zmowa.

Mbank oferuje to nieaktywne. Trzeba sobie dopiero włączyć - lub nie, jeśli taka wola.

Inne banki robią inaczej?

--
MN

Data: 2013-02-21 14:53:26
Autor: W
Znowu o Paypassach
[...]

Czy mBank o tym otwarcie gdzieś informuje? No i dopiero od niedawna pozwala na dezaktywację...

Inne banki robią inaczej?

Zdaje się, że tak. Ostatni mój przypadek - KK Visa od Citi - pierwsza transakcja zbliżeniowa nie wymagała autoryzacji. W przypadku kart ING (mastercard debit i KK visa) też nigdy nie autoryzowałem transakcji zbliżenoiwych. Więcej na razie nie testowałem.

Data: 2013-02-21 17:58:42
Autor: MK
Znowu o Paypassach
On Thu, 21 Feb 2013 08:57:31 +0100, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com>  wrote:

[...]

Hehehe... jakby tak poszukac w archiwum to taki sam lament byl przy  wprowadzaniu chipow. Pisano tu, ze niebezpieczne i nigdy normalny czlowiek  nie wezmie takiej karty. Panikujecie. Ja tam lubie nieautoryzowane  platnosci, bo sa znacznie szybsze, a jak bede mial potrzebe to moge nawet  o drobna kwote przekroczyc przyznany limit.

BTW UoEIP chyba nawet nie, ze cos takiego jak platnosci zblizeniowe  istnieje, co oznacza, ze tego typu transakcje sa przeprowadzane na ryzyko  wystawcy karty.

MK

Data: 2013-02-21 12:52:37
Autor: Olgierd
Znowu o Paypassach
W dniu czwartek, 21 lutego 2013 17:58:42 UTC+1 użytkownik MK napisał:z

BTW UoEIP chyba nawet nie, ze cos takiego jak platnosci zblizeniowe   istnieje, co oznacza, ze tego typu transakcje sa przeprowadzane na ryzyko  wystawcy karty.

Teraz już nie EIP, lecz ustawa o usługach płatniczych, a tam kwestia sposobów autoryzacji jest opisana inaczej: nie ma zamkniętego katalogu,
strony mogą to sobie dowolnie ustalić w umowie.

--
Olgierd
porady prawne w internecie http://LegeArtis.org.pl

Data: 2013-02-22 09:26:09
Autor: Maruda
Znowu o Paypassach - Millenium
Rozmowa z dezinfolinią Millennium:
- Jak mogę wyłączyć funkcjonalność zbliżeniową karty Visa DK?
- Nie ma takiej możliwości. Może pan w placówce banku złożyć wniosek o wydanie karty bez tej funkcjonalności.
- Czy poniosę w związku z tym jakieś koszty? (tknęło mnie, by zapytać)
- 20zł.

(Podejrzewam, że karta mi się niechcący uszkodzi tak, ze nie będzie działała zbliżeniowo)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-02-22 12:56:20
Autor: [sas]
W dniu 22.02.2013 o 09:26 Maruda <maruda@null.com> pisze:

[...]

Pytałem o to samo w Mille, ale w oddziale. Bardzo miła, bardzo ładna pani  powiedziała mi, że nie mają możliwości wyłączenia tego i też zaproponowała  kartę bezzbliżeniową. Gdy wspomniałem o akcji w mBanku, to odpowiedziała,  że być może i u nich wprowadzą możliwość wyłączenia płatności  zbliżeniowych, ale póki co jest, to co jest.
Dodatkowo pani zapytała, czy spotkałem się z jakimiś problemami z paypass  - krótko wyjaśniłem o co chodzi.
A potem "A prywatnie, może mi pan powiedzieć, jak to wyłączyć?" :)

Ja pewnie poczekam jeszcze kilka dni, jeśli zadziało się w mBanku, to może  i w Mille się wydarzy to samo, a jeśli nie, to też niechcący mi się  uszkodzi karta :)

[sas]

Data: 2013-02-25 14:19:24
Autor: yoss

Użytkownik "[sas]" <null@example.com> napisał w wiadomości news:op.wswor6ov57bdh5ter...
[...]

u mnie tak dziwnie się złożyło, że wszystkie karty paypass/paywave jakoś dziwnie blisko lezały koło wiertarki ;) zdecydowanie taniej i szybciej, niż w banku

yoss

Data: 2013-02-26 09:00:11
Autor: Zbynek Ltd.
yoss napisał(a) :
u mnie tak dziwnie się złożyło, że wszystkie karty paypass/paywave jakoś dziwnie blisko lezały koło wiertarki ;)

i im się pokręciło ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2013-02-21 18:35:24
Autor: W
Znowu o Paypassach
MK wystukał, co następuje:

<ptja.pl@gmail.com>  wrote:

[...]

Jak można przyrównać, że transakcje autoryzowane PIN są tak samo bezpieczne jak praktycznie zupełnie nieautoryzowane zbliżeniówki?! o_.

Data: 2013-02-21 20:40:44
Autor: Maruda
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-21 19:35, W pisze:

Hehehe... jakby tak poszukac w archiwum to taki sam lament byl przy
wprowadzaniu chipow. Pisano tu, ze niebezpieczne i nigdy normalny
czlowiek  nie wezmie takiej karty.

Przy okazji chipów banki pozmieniały regulaminy i próbowały wprowadzić zasadę, że wszelkie transakcje potwierdzone pinem uważa się za wykonane przez właściciela karty. Dopiero wzniecony przez nas (i pewno Samcika) szum trochę ich ostudził.

Jak można przyrównać, że transakcje autoryzowane PIN są tak samo bezpieczne
jak praktycznie zupełnie nieautoryzowane zbliżeniówki?! o_.

Otóż to. Na szczęście potniemy/podziurawimy co-trza i będą nam mogli nadmuchać. A sprzedawcy będziemy mówić "wyłączyłem funkcję zbliżeniową".

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-02-21 18:41:07
Autor: Kamil Jońca
Znowu o Paypassach
MK <MACKA@interia.pl> writes:

[...]

Hehehe... jakby tak poszukac w archiwum to taki sam lament byl przy
wprowadzaniu chipow. Pisano tu, ze niebezpieczne i nigdy normalny

Nie chipów tylko powszechnego pinowania.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
Obstacles are what you see when you take your eyes off your goal.

Data: 2013-02-21 19:05:49
Autor: Krzysztof Halasa
Znowu o Paypassach
MK <MACKA@interia.pl> writes:

BTW UoEIP chyba nawet nie, ze cos takiego jak platnosci zblizeniowe
istnieje, co oznacza, ze tego typu transakcje sa przeprowadzane na
ryzyko wystawcy karty.

Zebyś się przypadkiem nie zdziwił.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-02-20 19:28:55
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:kg33e0$fka$1news.task.gda.pl...

Otóż to. Wystarczy nie aktywować tego pasa i już. Nie wiem, czemu wszyscy tutaj jęczą.

Rozumiem masz jakiś sposób aktywacji karty bez aktywacji pay-pasa.
Podziel się proszę instrukcją.
P.G.

Data: 2013-02-20 19:31:17
Autor: Liwiusz
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-20 19:28, Piotr Gałka pisze:

[...]

Jak się nie da, to - zmienić bank :P

--
Liwiusz

Data: 2013-02-20 22:48:36
Autor: Marcin N
Znowu o Paypassach
[...]

Służę uprzejmie: używaj kart M-Banku. Tu pierwsze użycie passa wymaga podania pinu. Dopóki tego nie zrobisz - pass jest nieaktywny i złodziej nic nie wskóra.

--
MN

Data: 2013-02-21 04:30:07
Autor: W
Znowu o Paypassach
[...]

Aaa... mBanku... czyli nie wzsystkich... faaajnie... już pędzę zmienić bank...

Data: 2013-02-21 07:41:53
Autor: lolekanabolek
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-21 05:30, W pisze:
[...]

w mBanku można wyłączyć paypassa, trzeba zadzwonić na mLinię, operacja trwa 30 min i jest nieodwracalna
właśnie wprowadzili taką opcje

więc na razie z tego co mi wiadomo to tylko Citi i mBank umożliwiają wyłączenie paypassa

Marcin

Data: 2013-02-21 08:58:17
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu o Paypassach
On Thu, 21 Feb 2013 07:41:53 +0100, lolekanabolek
<lolekanabolek_NOSPAM@gmail.com> wrote:

w mBanku można wyłączyć paypassa, trzeba zadzwonić na mLinię, operacja trwa 30 min i jest nieodwracalna
właśnie wprowadzili taką opcje

no proszę, czyli jednak dostrzegają problem. Bardzo dobrze.

Data: 2013-02-21 10:51:46
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:kg3gbd$p4h$1news.task.gda.pl...

Służę uprzejmie: używaj kart M-Banku. Tu pierwsze użycie passa wymaga podania pinu. Dopóki tego nie zrobisz - pass jest nieaktywny i złodziej nic nie wskóra.

Dzięki. Nie wiedziałem. Jeszcze nie mam karty z pass-em, ale ważność zwykłej już dobiega końca.
Rozumiem, że muszę zawsze patrzyć sprzedawcy na ręce. Jak zbliżył i poprosi o wpisanie PINu to oddać zakupy ;-). I tak przez lata - stres przy każdym zakupie.
Na razie rozważam otwarcie Izy-konta - tam są jeszcze karty bez pass-a.
P.G.

Data: 2013-02-19 11:19:08
Autor: Rafal M
Znowu o Paypassach
On 18 Lut, 12:00, luc <bana...@gmx.net> wrote:
Samcik o bezdotykowym czyszczeniu kont:

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,13417209.html

Wczoraj w zwiazku z ogolnym zamieszaniem dot zblizeniowek wyslalem
maila do Citi z pytaniem jak to u nich jest z Paypassem i PayWave:
"Uprzejmie informujemy, że w przypadku standardowych transakcji
kartowych, do momentu zastrzeżenia karty właściciel odpowiada za
transakcje do równowartości 150 euro. W przypadku transakcji
zbliżeniowych właściciel nie ponosi tego ryzyka jeśli nie doszło do
zaniedbań, a ewentualne koszty wykonanych operacji bierze na siebie
bank - wydawca karty.

W przypadku kradzieży karty wyposażonej w technologię PayPass, Bank
stosuje ujednolicone zasady odpowiedzialności za transakcje dokonane
skradzioną kartą dla wszystkich posiadaczy kart debetowych na zasadach
określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach
płatniczych."

Czyli teoretycznie bank odpowiada za operacje zblizeniowe. Pytanie
jaka jest praktyka

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2013-02-20 00:55:45
Autor: Krystek
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-19 20:19, Rafal M pisze:
[...]

W internetowym artykule tego fragmentu nie ma, ale w gazecie drukowanej jest: użytkowniczvce karty, której kartę skradziono, bank, przy pisaniu przez nią reklamacji, kazał podać dokładne adresy punktów, w których nastąpiło użycie skradzionej karty i pisać reklamacje dla każdej transakcji oddzielnie. Użytkowniczka mówiła, że w systemie transakcyjnym jej banku, dostępnym przez WWW nie ma adresów lokalizacji sklepów.

Rzecznik mBanku w tekście odparł natomiast, że reklamację za nieautoryzowane użycie karty jej prawowity użytkownik powinien składać w sklepie, który zaakceptował transakcję, bo to pracownik tegoż sklepu nie dochował staranności i nie zweryfikował, czy aby przypadkiem płacąca nią osoba jest tą, do której karta faktycznie należy.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-02-20 01:16:40
Autor: Krzysiek
Znowu o Paypassach
W dniu środa, 20 lutego 2013 00:55:45 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

[...]

ROTFL miesiaca. to po co ta technologia;)

Data: 2013-02-20 10:52:18
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisał w wiadomości news:c5faacf8-d326-4a1c-8b8f-54e3a7accc0agooglegroups.com...
W dniu środa, 20 lutego 2013 00:55:45 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

to po co ta technologia;)

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o......
P.G.

Data: 2013-02-20 07:59:55
Autor: Liwiusz
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-20 00:55, Krystek pisze:
[...]

Skoro sprzedawca powinien sprawdzać tożsamość, to w ogóle po co ładować pieniądze w rozwój tego PissPussy, skoro jest on wolniejszy i mniej wygodny niż autoryzacja PINem?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-20 13:26:39
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu o Paypassach
On Wed, 20 Feb 2013 00:55:45 +0100, Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
wrote:

[...]

a co niby miał zrobić? Porównać zdjęcie, które w terminalu mu się
wyświetliło z paszczą klienta?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-02-20 17:06:04
Autor: Krzysztof Halasa
Znowu o Paypassach
Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> writes:

[...]

Niedorzeczne:
- sklepu i użytkownika nie wiąże żadna umowa, która mogłaby być podstawą
  reklamacji, a sklep nie jest stroną w ew. sporze uĹźytkownika
  z bankiem,
- sklep nie ma obowiązku weryfikować czegokolwiek związanego z kartą
  procesorową, ani nie ma takiego zwyczaju,
- ustawa takĹźe "widzi" to nieco inaczej.

Swoją drogą, ciekawe jak by sobie rzecznik wyobrażał takie reklamacje,
gdyby sklep znajdował się np. na drugim końcu Polski, a jeśli to nie
wystarczy, to na drugim końcu świata.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-02-20 10:33:34
Autor: Rafal M
Znowu o Paypassach
On 19 Lut, 20:19, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:
> [...]

Wczoraj w zwiazku z ogolnym zamieszaniem dot zblizeniowek wyslalem
maila do Citi z pytaniem jak to u nich jest z Paypassem i PayWave:

To identycznego maila wyslalem jeszcze do innych bankow gdzie mam
zblizeniowki:

2. Alior Sync (debetowka do konta) - klient odpowiada za zakupy do 150
euro.

Czyli karta w dniu dzisiejszym zostala wyrzucona z portfela, zostaje w
domu

3. ING (debetowka do konta) - klient odpowiada za zakupy do 150 euro,
z tym, ze niby sa jakies algorytmy limitujace wpisane w procesor na
karcie  (kwota/ilosc operacji zblizeniowych), limity te zeruja sie po
uzyciu karty chip+pin.

Czyli karta chyba tez zostanie wyrzucona z portfela.

Zostanie mi Polbank bez zblizeniowki i KK City (bo zapewniaja
ochrone).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2013-02-20 23:14:59
Autor: osa
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-20 19:33, Rafal M pisze:
Czyli karta w dniu dzisiejszym zostala wyrzucona z portfela, zostaje w
domu

Ale po co ten areszt domowy ;) 2-3mm nacięcia żyletką załatwiło syncową kartę ;) Trzeba mieć sokoli wzrok żeby to dojrzeć, a paypass skutecznie wykastrowany ;)

Podobnie zrobiłem z Maestro w Mille ale jeszcze nie testowałem w boju, ale jutro sprawdzę czy karta jeszcze nadaje w eterze ;)

Data: 2013-02-20 23:23:55
Autor: [sas]
Znowu o Paypassach
W dniu 20.02.2013 o 23:14 osa <woytek18@poczta.fm> pisze:

Podobnie zrobiłem z Maestro w Mille ale jeszcze nie testowałem w boju,  ale jutro sprawdzę czy karta jeszcze nadaje w eterze ;)

test bojowy, czyli próba wykonania transakcji? czy też jest jakiś inny  sposób na sprawdzenie poprawności wykonania kastracji paypassa?

[sas]

Data: 2013-02-20 23:29:31
Autor: osa
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-20 23:23, [sas] pisze:
[...]

Próba wykonania transakcji u Płaza ;) Po przyłożeniu karty do czytnika po kilku sekundach od aktywacji czytnika pojawia się informacja że w jego pobliżu brak brak chętnych do współpracy czy cuś ;) Może jutro zapamiętam co tam dokładnie się wyświetla...

Data: 2013-02-21 04:31:07
Autor: W
Znowu o Paypassach
[sas] wystukał, co następuje:

[...]

Telefon z NFC? :)

Data: 2013-02-21 10:35:54
Autor: quiris
Znowu o Paypassach
W dniu środa, 20 lutego 2013 23:23:55 UTC+1 użytkownik [sas] napisał:

test bojowy, czyli próba wykonania transakcji? czy też jest jakiś inny  sposób na sprawdzenie poprawności wykonania kastracji paypassa?

Urządzenie z NFC, niekoniecznie telefon, może być tablet. Proces nacinania karty, miejsce nacięcia i weryfikację opisałem na swoim blogu: http://blog.blaut.biz.

To miejsce, które tam pokazałem jest uniwersalne. 8 kart różnych banków i różnych organizacji płatniczych zamilkło po przeprowadzeniu operacji :)

--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2013-02-21 20:15:02
Autor: [sas]
Znowu o Paypassach
W dniu 21.02.2013 o 19:35 quiris <listy@blaut.biz> pisze:

To miejsce, które tam pokazałem jest uniwersalne. 8 kart różnych banków  i różnych organizacji płatniczych zamilkło po przeprowadzeniu operacji :)

Wydawało mi się, że antenkę należy przeciąć jak najbliżej chipa, tak żeby  "ściągała" jak najmniej sygnału. Ale zdaje się, że to było błędne  założenie.
Bazując jednak na tym, co przedstawiłeś na blogu, to przecinamy ją we  wskazanym przez Ciebie miejscu, lecz zapewne wystarczy ją przeciąć w  dowolnym punkcie, byle tylko przerwać obwód elektryczny. Czy dobrze  kombinuję?

[sas]

Data: 2013-02-21 20:22:35
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "[sas]" <null@example.com> napisał w wiadomości news:op.wsvefdvz57bdh5ter...
[...]

Dobrze kombinujesz.
Sprzężenie czytnika z kartą (i zasilenie karty) jest przez pole magnetyczne a nie elektryczne.
Dlatego antenka aby działała musi być cewką.
Przecięta w dowolnym miejscu już nie będzie działać.
P.G.

Data: 2013-02-21 21:45:40
Autor: [sas]
Znowu o Paypassach
W dniu 21.02.2013 o 20:22 Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl>  pisze:

Dlatego antenka aby działała musi być cewką.
Przecięta w dowolnym miejscu już nie będzie działać.

bardzo dobrze, będzie łatwiej wyłączyć niechcianą funkcjonalność.
[sas]

Data: 2013-02-21 11:11:42
Autor: Piotr Gałka
Znowu o Paypassach

Użytkownik "[sas]" <null@example.com> napisał w wiadomości news:op.wstsh5a257bdh5ter...
W dniu 20.02.2013 o 23:14 osa <woytek18@poczta.fm> pisze:

test bojowy, czyli próba wykonania transakcji? czy też jest jakiś inny sposób na sprawdzenie poprawności wykonania kastracji paypassa?

Nie mam niestety (na szczęście) jeszcze zbliżeniowej, ale wydaje mi się, że każdy czytnik mifare powinien pozwolić sprawdzić czy karta działa.
A bez czytnika - w karcie powinien być chyba obwód rezonansowy nastrojony na 13,56MHz. To się powinno dać wykryć, a po kastracji nie.
Właśnie sprawdziłem dwie mifare i jedna wyraźnie rezonansuje a druga nie. Wniosek - antena karty może, ale nie musi być obwodem rezonansowym.
P.G.

Data: 2013-02-21 09:50:08
Autor: Rafal M
Znowu o Paypassach
On 20 Lut, 23:14, osa <woyte...@poczta.fm> wrote:

Ale po co ten areszt domowy ;) 2-3mm nacięcia żyletką załatwiło syncową
kartę ;) Trzeba mieć sokoli wzrok żeby to dojrzeć, a paypass skutecznie
wykastrowany ;)

W ktorym miejscu trzeba ciac?
Zalezalo by mi najbardziej na kastracji debetowego mastercarda z ING
(tylko chip po tej operacji ma normalnie dzialac).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2013-02-21 18:54:59
Autor: osa
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-21 18:50, Rafal M pisze:
W ktorym miejscu trzeba ciac?

Tam gdzie antenka ;)

Potrzebujesz:
1. ciemne pomieszczenie
2. mocne źródło światła - najlepiej zimne żeby nie stopić karty ;)
3. sokoli wzrok żeby dostrzec obwód antenki
4. żyletkę

Alternatywnie może być znajomy z rentgenem i chirurg ze skalpelem ;)

Zalezalo by mi najbardziej na kastracji debetowego mastercarda z ING
(tylko chip po tej operacji ma normalnie dzialac).

Tniesz antenkę, nie chipa, karta działa normalnie tylko nie ma zasięgu ;)

Data: 2013-02-25 14:23:07
Autor: yoss
Znowu o Paypassach

Użytkownik "osa" <woytek18@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kg5mun$fkp$3dont-email.me...
[...]

Ja bym bardziej polecał milimetrowe wiertełko, zostaje dziurka w karcie którą mozna wykorzysać, żeby zrobić breloczek z karty ;) na wakacjach np. w basenie idealne rozwiązanie ;)

yossarian

Data: 2013-02-25 15:03:49
Autor: Liwiusz
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-25 14:23, yoss pisze:

Ja bym bardziej polecał milimetrowe wiertełko, zostaje dziurka w karcie
którą mozna wykorzysać, żeby zrobić breloczek z karty ;) na wakacjach
np. w basenie idealne rozwiązanie ;)

Wodoodporna?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-25 21:38:42
Autor: osa
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-25 15:03, Liwiusz pisze:
[...]

Karta nie ma źródła zasilania więc zalanie jej nie zaszkodzi, byle przed użyciem stykowym była sucha ;)

Data: 2013-02-21 18:49:28
Autor: osa
Znowu o Paypassach
W dniu 2013-02-20 23:14, osa pisze:
Podobnie zrobiłem z Maestro w Mille ale jeszcze nie testowałem w boju,
ale jutro sprawdzę czy karta jeszcze nadaje w eterze ;)

Karta Maestro z Mille testowana dziś na dwóch terminalach z wynikiem pozytywnym: milczy jak grób ;)

Poniżej skany karty Maestro Millenium i MasterCard Alior Sync z zaznaczonym cięciem (skan robiony od strony cięcia).

http://img690.imageshack.us/img690/1480/syncmille.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/690/syncmille.jpg

Data: 2013-02-20 13:25:31
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu o Paypassach
On Tue, 19 Feb 2013 11:19:08 -0800 (PST), Rafal M
<rafal.markiewicz@gmail.com> wrote:

/.../W przypadku transakcji zbliżeniowych właściciel nie ponosi tego ryzyka jeśli nie doszło do
zaniedbań, W przypadku kradzieży karty wyposażonej w technologię PayPass, Bank
[...]

ja wyczytałem coś innego: jeśli masz kartę (nie ukradli Ci), to
płacisz (no bo niby jak ktoś miałby użyć PP, jeśli nie zaniedbasz
zabezpieczenia karty przed nieuprawnionym użyciem? :-) ), a jak Ci
ukradną, to może Cię to kosztować 650 eurosów.

Dlatego ja dziękuję za taką "wygodę".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski