Znowu poważna awaria w mBanku

Data: 2009-07-02 14:19:29
Autor: Zbynek Ltd.
Znowu poważna awaria w mBanku
Witam

Nie można dokonywać przelewów ani innych operacji wymagających wpisania hasła wysyłanego SMS-em. SMS-y nie dochodzą na komórkę. Conajmniej na kilku kontach w mBanku.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-02 06:01:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Znowu poważna awaria w mBanku
On Jul 2, 2:19 pm, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:

wpisania hasła wysyłanego SMS-em. SMS-y nie dochodzą na komórkę..
Conajmniej na kilku kontach w mBanku.

Ciekawe czy to przekona wszystkich tych, którzy piszą "dlaczego nie
przejdziesz na hasła SMSowe, takie fajne i nowoczesne" :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-07-02 15:13:34
Autor: Zbynek Ltd.
Falstart ;-)
Witam

wrote:

[...]

No i okazała się kicha. U mnie raczej. Lub w Plusie. Miałem te konta na 1 numer komórki.

Wysyłałem dziś SMS-a, przyszło potwierdzenie, czyli jeszcze działało. Te SMS-y z banku już nie doszły. Także dzwoniący do mnie otrzymywał komunikat, że abonent wyłączony. A na komórce miałem piękne logo operatora :-)
Wyłączyłem, włączyłem i przyszły SMS-y z mBanku. Czyli już OK.

Fajne i nowoczesne, ale zbyt skomplikowane, by w którymś ogniwie łańcucha nie nastąpiła kiedyś awaria.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-02 13:30:49
Autor: xbartx
Falstart ;-)
Dnia Thu, 02 Jul 2009 15:13:34 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

No i okazała się kicha. U mnie raczej. Lub w Plusie. Miałem te konta na
1 numer komĂłrki.

No widzisz posta na grupie łatwo napisać, ale żeby najpierw dokładnie sprawdzić to już deko gorzej.

Data: 2009-07-02 16:00:13
Autor: Zbynek Ltd.
Falstart ;-)
xbartx napisał(a) :
[...]

Jaaaasne. Sprawdzić czy może Plus nie utracił licencji na częstotliwości, sprawdzić czy w mojej okolicy nie działa zagłuszarka, sprawdzić...

Przyznaj się, ile razy miałeś zalogowany telefon, a nie odbierał połączeń? Bo mi zdarzyło się to pierwszy raz w życiu. Nie, nie mam telefonu od tegorocznej komunii.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-02 14:09:36
Autor: Jacek Osiecki
Falstart ;-)
Dnia Thu, 02 Jul 2009 16:00:13 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
xbartx napisał(a) :
[...]

Nie - po prostu sprawdzić czy masz zasięg, spróbować zadzwonić, wysłać SMSa.

Przyznaj się, ile razy miałeś zalogowany telefon, a nie odbierał połączeń? Bo mi zdarzyło się to pierwszy raz w życiu. Nie, nie mam telefonu od tegorocznej komunii.

Zdarzało się, bywało że różne telefony kłamały o dostępności sieci, zdarzały
się awarie SMSC...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-02 16:16:02
Autor: Zbynek Ltd.
Falstart ;-)
Jacek Osiecki napisał(a) :
[...]

Jak to fajnie wszystko wiedzieć, jak się dostaje rozwiązanie na tacy :-P

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-02 15:08:08
Autor: Jacek Osiecki
Falstart ;-)
Dnia Thu, 02 Jul 2009 16:16:02 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
Jacek Osiecki napisał(a) :
[...]

Od wczoraj masz telefon? :) Już kilka razy tak właśnie sprawdzałem czy
problem jest w banku, u mnie czy u operatora...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-02 17:15:18
Autor: Kamil Jońca
Falstart ;-)

Jacek Osiecki napisał(a) :
[...]

Co nie zmienia faktu, że hasła smsowego nie da sie dostać bez
kombinowania ("pożycz mi telefon" lubpodobnego)
KJ

--
GNU is Not Unix

Data: 2009-07-02 22:02:32
Autor: Zbynek Ltd.
Falstart ;-)
Jacek Osiecki napisał(a) :
Od wczoraj masz telefon? :) Już kilka razy tak właśnie sprawdzałem czy
problem jest w banku, u mnie czy u operatora...

Przecież pisałem, że pierwszy raz w życiu mi się to trafiło. Nie tylko nie otrzymanie hasła, ale i samoistne, tajne wylogowanie telefonu, mimo ikonki połączenia z operatorem. Sygnał b.silny, nie było zaniku. Jak miałem wpaść na to od razu?

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-02 20:09:02
Autor: Jacek Osiecki
Falstart ;-)
Dnia Thu, 02 Jul 2009 22:02:32 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
Jacek Osiecki napisał(a) :
[...]

Widać mało intensywnie korzystasz z telefonu - takie zaniki, zwisy itp.
zdarzają się wszędzie... natomiast łatwo można je przegapić :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-02 22:23:17
Autor: MarcinF
Falstart ;-)
Jacek Osiecki wrote:

Od wczoraj masz telefon? :) Już kilka razy tak właśnie sprawdzałem czy
problem jest w banku, u mnie czy u operatora...

jakby nie kombinowac to lista hasel albo token sa prostsze w obsludze...

Data: 2009-07-02 22:15:30
Autor: Jacek Osiecki
Falstart ;-)
Dnia Thu, 02 Jul 2009 22:23:17 +0200, MarcinF napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
Od wczoraj masz telefon? :) Już kilka razy tak właśnie sprawdzałem czy
problem jest w banku, u mnie czy u operatora...
jakby nie kombinowac to lista hasel albo token sa prostsze w obsludze...

Obu tych rzeczy mogę zapomnieć - a telefonu nie ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-03 00:43:02
Autor: MarcinF
Falstart ;-)
Jacek Osiecki wrote:

Obu tych rzeczy mogę zapomnieć - a telefonu nie ;)

wiec token software w komorce bylby idealny :)

Data: 2009-07-03 13:09:41
Autor: Jacek Osiecki
Falstart ;-)
Dnia Fri, 03 Jul 2009 00:43:02 +0200, MarcinF napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
Obu tych rzeczy mogę zapomnieć - a telefonu nie ;)
wiec token software w komorce bylby idealny :)

No niby tak, choć bywa dosyć upierdliwy (przynajmniej ten z eurobanku :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-03 19:53:30
Autor: MarcinF
Falstart ;-)
Jacek Osiecki wrote:

No niby tak, choć bywa dosyć upierdliwy (przynajmniej ten z eurobanku :)

hmm... to moze jednak token brelok przywiazany do telefonu :)

Data: 2009-07-03 18:50:37
Autor: Mithos
Falstart ;-)
MarcinF pisze:
jakby nie kombinowac to lista hasel albo token sa prostsze w obsludze...

Jasne... Jak miałem hasła papierowe to wielokrotnie nie mogłem dokonać przelewu, bo akurat listy nie zabrałem z domu (np. podczas próby dokonania przelewu z pracy, wyjazdu służbowego itp.). Telefon mam przy sobie zawsze i wszędzie.

--
Mithos

Data: 2009-07-03 19:50:45
Autor: MarcinF
Falstart ;-)
Mithos wrote:

[...]

lista z kartki ma te zalete ze mozna sobie ja w calosci lub tylko niewielkiej
czesci przeniesc do telefonu, a jednoczesnie byc niezaleznym od zasiegu gsm i awarii operatora

Data: 2009-07-03 19:59:10
Autor: zgred
Falstart ;-)
Mithos pisze:
MarcinF pisze:
[...]

To sobie q. tym telefonem tę listę haseł sfotografuj.

A poważniej: ja tam szyfruję w OOO (to taki Excel dla ubogich) w sposób pozwalający na banalne rozszyfrowywanie w pamięci i wysyłam do siebie gdzie-popadnie, trzymam na swoich stronach www, w telefonie, wydrukowane na karteczce wielkości biletu tramwajowego razem z dow. osob. itd.

... w ten sam sposób "szyfruję" PINy do kart i wypisuję nie nieścieralnym mazakiem na kartach ;)

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-07-03 19:59:49
Autor: radekp@konto.pl
Falstart ;-)
Fri, 03 Jul 2009 18:50:37 +0200, w <h2lctg$jpg$2@news.onet.pl>, Mithos
<fake@adres.pl> napisał(-a):

MarcinF pisze:
> [...]

Jasne... Jak miałem hasła papierowe to wielokrotnie nie mogłem dokonać przelewu, bo akurat listy nie zabrałem z domu (np. podczas próby dokonania przelewu z pracy, wyjazdu służbowego itp.). Telefon mam przy sobie zawsze i wszędzie.

Fundnąć ci skaner i kabelek do telefonu? ;)

Data: 2009-07-03 21:36:20
Autor: Mithos
Falstart ;-)
radekp@konto.pl pisze:
Fundnąć ci skaner i kabelek do telefonu? ;)

Dla mnie to bezsensu :) Na szczęście to nie mój problem, że hasła papierowe znikają.

--
Mithos

Data: 2009-07-02 23:27:10
Autor: xbartx
Falstart ;-)
On Thu, 02 Jul 2009 16:00:13 +0200
"Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nie o to chodzi. SpĂłjrz na temat Swojego posta "Znowu powaĹźna awaria w
mBanku" - wiedząc już jak się sprawa zakończyła to brzmi conajmniej
śmiesznie, nieprawdaż? Popatrz w archiwum grupy - nie lepiej było krótko
zapytać: Dostajecie sms autoryzacyjne w mBanku? Podejrzewam, że szybko
byś doszedł o co chodzi jednocześnie nie narażając się na śmieszność a
jak mawiał wieszcz "Śmieszność hańbi bardziej niż hańba" tylko chyba w
aktualnych czasach to już zdewaluowane i niemodne, ważne aby tytuł był
"mega sensacyjny" ;) --
Xenocide

Data: 2009-07-03 06:45:57
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 2 Jul 2009 06:01:35 -0700 (PDT), Jarek Andrzejewski wrote:
 Ciekawe czy to przekona wszystkich tych, którzy piszą "dlaczego nie
 przejdziesz na hasła SMSowe, takie fajne i nowoczesne" :-)

Kolega od hasel na papierze?

W przypadku awarii SMSow jest mozliwosc zatwierdzenia operacji
telefonicznie, robilem to caly jeden raz dosc dawno temu, wiec juz nawet
nie pamietam, czy to sie robi IVRem, czy trzeba gadac z czlowiekiem,
aczkolwiek procedura awaryjna jest.

Ja na smsy przeszedlem gdy mialem do zrobienia pilny przelew, a swistek
z numerkami byl daleko gdzie indziej niz ja. Z perspektywy czasu uwazam
ze smsy sa jednak duzo wygodniejsze, mimo iz gdy zmienialem sposob
autoryzacji mialem wiele obaw.

pozdrawiam,
--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2009-07-03 09:01:18
Autor: Kamil Jońca
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> writes:

[...]

Jasne, tylko, że niektórzy maja teleserwis zablokowany
(bezpieczeństwo). Co im doradzisz?
KJ

--
God created a few perfect heads.  The rest he covered with hair.

Data: 2009-07-03 02:24:12
Autor: MałgosiaK
On 3 Lip, 09:01, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> writes:

> [...]

KJ

--
God created a few perfect heads.  The rest he covered with hair.

Blokowanie teleserwisu dla bezpieczeństwa?
Te dwie opcje mają chyba niewiele wspólnego

Co do informacji o problemie z hasłem smsowym to po sprawdzeniu moge
powiedzieć że nie było problemów po naszej stronie nie otrzymaliśmy
tez informacji zeby takowe były o PLusa

Małgosia K

Data: 2009-07-03 11:37:02
Autor: Szymon
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Mają bardzo dużo wspólnego. Ja też mam zablokowany teleserwis. Odblokowuję tylko wówczas, gdy muszę z niego skorzystać (baaaardzo rzadko) i zaraz potem znowu blokada.

Data: 2009-07-03 12:31:14
Autor: Zbynek Ltd.

MałgosiaK napisał(a) :
Co do informacji o problemie z hasłem smsowym to po sprawdzeniu moge
powiedzieć że nie było problemów po naszej stronie nie otrzymaliśmy
tez informacji zeby takowe były o PLusa

Już wyjaśniłem, że prawdopodobnie nie w mBanku leżał błąd.

Plus twierdzi, że u nich na 100% nie było? Czy jest ktoś kto w to wierzy? :-D
Telefon mógł się zawiesić, prawda. Należy też mieć świadomość, że polityka PR-owa firm jest jasno określona - wybielać działania firmy i nie przyznawać się do błędów. Jak wyjdzie na wierzch, że jednak była usterka, zawsze można zwalić na jakiegoś "niedoinformowanego" pracownika.

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-07-05 23:33:10
Autor: MarcinF
MałgosiaK wrote:

Blokowanie teleserwisu dla bezpieczeństwa?
Te dwie opcje mają chyba niewiele wspólnego

a szyfrowanie transmisji ma cos wspolnego z bezpieczenstwem ?

Data: 2009-07-03 10:42:40
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 03 Jul 2009 09:01:18 +0200, Kamil Jońca wrote:
> [...]
> telefonicznie, robilem to caly jeden raz dosc dawno temu, wiec juz nawet

 Jasne, tylko, że niektórzy maja teleserwis zablokowany

Zostac przy papierkach lub zmienic bank.

A propos: da sie bez telefonu aktywowac kolejna liste hasel, jesli
aktywna sie zgubilo? Bo taki przypadek mnie dotknal kiedys i trza bylo z
mlinka pogadac...

pozdrawiam,

Data: 2009-07-03 18:48:45
Autor: Mithos
Kamil Jońca pisze:
Jasne, tylko, że niektórzy maja teleserwis zablokowany
(bezpieczeństwo). Co im doradzisz?

A w czym niby aktywny teleserwis zmniejsza bezpieczeństwa ? Czy to już nie paranoja ?

--
Mithos

Data: 2009-07-05 23:38:05
Autor: MarcinF
Mithos wrote:

A w czym niby aktywny teleserwis zmniejsza bezpieczeństwa ? Czy to już nie paranoja ?

poszerza mozliwosci nieuprawnionego dostepu do rachunku, a kanaly z ktorych
sie nie korzysta powinno sie wylaczac

Data: 2009-07-02 14:22:31
Autor: pwz
Zbynek Ltd. pisze:
Witam

Nie można dokonywać przelewów ani innych operacji wymagających wpisania hasła wysyłanego SMS-em. SMS-y nie dochodzą na komórkę. Conajmniej na kilku kontach w mBanku.

Może przygotowują się do wprowadzenia opłat za SMS-y?
pwz

Data: 2009-07-02 19:51:56
Autor: Mithos
Zbynek Ltd. pisze:
Nie można dokonywać przelewów ani innych operacji wymagających wpisania hasła wysyłanego SMS-em. SMS-y nie dochodzą na komórkę. Conajmniej na kilku kontach w mBanku.

Dzisiaj użyłem 11 haseł sms w mBanku i wszystko działało jak należy.

--
Mithos

Znowu poważna awaria w mBanku