Znowu pytanie o lodówkę

Data: 2011-05-24 11:07:29
Autor: Agent
Znowu pytanie o lodówkę

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:irfr7j$net$1news.onet.pl...
Powracam do tematów letnich czyli klimatyzacja i lodówki :) Z lodówek turystycznych dostępne są te tanie na ogniwo Peltiera i drogie sprężarkowe. Mnie interesuje tania sprężarkowa :). Czy taka lodówka jak ta http://allegro.pl/lodowka-turystyczna-mpm-inox-kl-a-tani-kurie-i1620374616.html będzie działała bezawaryjnie w samochodzie? Bo słyszałem że lodówki nie lubią wstrząsów i nawet po przeprowadzce zaleca się odczekanie przed uruchomieniem. Ceny lodówek sprężarkowych typowo turystycznych wbijają w fotel - są droższe niż niektóre szafy dwudrzwiowe czyli lodowki domowe.

A no i jeszcze jedno. Czy taka lodówka nie wyzionie ducha zamknięta w bagażniku w sedanie. Bo tak sobie myślę że nawet jak bedę miał włączoną klimę na 21 stopni to w bagażniku i tak będzie sporo więcej i słaba wentylacja. Można by też przed przednie siedzenie ale ten pomysł mniej mi sie podoba. Czekam na opinie.

Data: 2011-05-24 11:18:30
Autor: P_ablo
Znowu pytanie o lodówkę
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:irfsgk$se1$1news.onet.pl...

[...]

Lodowka sprezarkowa w samochodzie wyzionie ducha predzej czy pozniej. Ponadto zuzycie pradu jest takie, ze na postoju szybo wyladuje aku.

Z tych 2 powodow w kamperach i przyczepach stosuje sie chlodziarki absorpcyjne. Taka lodowka moze byc zasilana 230v, 12v lub LPG.

--
Picasso

Data: 2011-05-24 13:36:06
Autor: J.F.
Znowu pytanie o lodówkę

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w
Lodowka sprezarkowa w samochodzie wyzionie ducha predzej czy pozniej.

Dlaczego mialaby ducha wyzionac ?

Ponadto zuzycie pradu jest takie, ze na postoju szybo wyladuje aku.

Owszem, ale innych elektrycznych tez to dotyczy.

Z tych 2 powodow w kamperach i przyczepach stosuje sie chlodziarki absorpcyjne. Taka lodowka moze byc zasilana 230v, 12v lub LPG.

No i teraz pytanie - planujemy postoj w dziczy czy zawsze w poblizu gniazdka 220V, bo wtedy znow inne kryteria wyboru.

Tak czy inaczej - taka na Peltierach slabo chlodzi, a uniwersalna to bedzie absorbcyjna.

J.

Data: 2011-05-24 12:37:58
Autor: Waldek Godel
Znowu pytanie o lodówkę
Dnia Tue, 24 May 2011 13:36:06 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

dosyć starannie ominąłeś "lub LPG" w wykazie możliwości zasilania lodówki
absorbcyjnej...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-05-24 19:57:46
Autor: J.F.
Znowu pytanie o lodówkę
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
[...]

Ale czemu mialem pisac ? Jesli planujemy postoj w dziczy z lodowka, to ona musi byc LPG/naftowa.
No chyba ze bedziemy jeszcze wozili generator.

..... albo panele sloneczne :-)

J.

Data: 2011-05-24 14:19:45
Autor: Pabl_o
Znowu pytanie o lodówkę

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:irg56t$42j$1news.onet.pl...

Dlaczego mialaby ducha wyzionac ?

Ponoc kompresory i polaczenia lutospawane zle znosza wibracje.

Owszem, ale innych elektrycznych tez to dotyczy.

A strata na przetwornicy ?

No i teraz pytanie - planujemy postoj w dziczy czy zawsze w poblizu gniazdka 220V, bo wtedy znow inne kryteria wyboru.

Jesli ma popracowac w czasie przejazdu z jednego campingu na drugi, to wystarczy owe 12 V bez potrzeby stosowania przetwornicy z duzymi stratami. A w "dziczy" idealnie zda egzamin 11 kg butla LPG.

Tak czy inaczej - taka na Peltierach slabo chlodzi, a uniwersalna to bedzie absorbcyjna.

Absorbcyjna czy absorpcyjna ?

--
Picasso

Data: 2011-05-24 20:00:54
Autor: J.F.
Znowu pytanie o lodówkę
Użytkownik "Pabl_o" <nielubie@spamu.pl> napisał w
Dlaczego mialaby ducha wyzionac ?

Ponoc kompresory i polaczenia lutospawane zle znosza wibracje.

lutospawanie byc moze, kompresory .. watpie. W koncu same troche wibruja, a i klima w samochodzie sie nie rozpada.

Owszem, ale innych elektrycznych tez to dotyczy.
A strata na przetwornicy ?

Jaka by nie byla, to akumulator wydoi.

Absorbcyjna czy absorpcyjna ?

Nie mam pojecia.

J.

Data: 2011-05-24 14:19:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Znowu pytanie o lodówkę
Hello J.F.,

Tuesday, May 24, 2011, 1:36:06 PM, you wrote:

[...]

[...]

Czytaj uważniej - LPG!

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-05-24 14:09:39
Autor: Agent
Znowu pytanie o lodówkę

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomości news:4ddb77e7$0$2454$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czemu?

Ponadto zuzycie pradu jest takie, ze na postoju szybo wyladuje aku.

85 W bierze. Na postoju nie bedę używał, tylko w czasie jazy a potem do gniazdka lub włożę zawartość do normalnej lodówki

Z tych 2 powodow w kamperach i przyczepach stosuje sie chlodziarki absorpcyjne. Taka lodowka moze byc zasilana 230v, 12v lub LPG.

Planowałem zasilanie z przetwornicy. 85 W powinno dac rade nawet na zapalniczce. Na mojej pisze max 120 W.

Data: 2011-05-25 00:19:26
Autor: Arbiter
Znowu pytanie o lodówkę

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:irg765$d9h$1news.onet.pl...

Planowałem zasilanie z przetwornicy. 85 W powinno dac rade nawet na zapalniczce. Na mojej pisze max 120 W.

zapomnij.
Jak napisane masz 120W to pewnie z 50W poda.

Silnik sprezarki daje duży opór na start wiec raczej powinienes szukac przetwornicy na 500W

Znowu pytanie o lodówkę