Znowu z Rosji

Data: 2012-09-25 12:01:38
Autor: Uncle Pete
Znowu z Rosji
Focus wjechał na urwaną trakcję trolejbusową:

http://youtu.be/XujXWXlTDf4

Data: 2012-09-25 12:11:18
Autor: Andy Niwinski
Znowu z Rosji

"Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> schrieb im Newsbeitrag news:50618102$1news.home.net.pl...
Focus wjechał na urwaną trakcję trolejbusową:

http://youtu.be/XujXWXlTDf4

Ruskie mają coraz lepsiejsze kamerki!

Data: 2012-09-25 12:21:47
Autor: Uncle Pete
Znowu z Rosji
On 2012-09-25 12:11, Andy Niwinski wrote:

"Uncle Pete" <pkozarzewski@isppan.waw.pl> schrieb im Newsbeitrag
Focus wjechał na urwaną trakcję trolejbusową:

http://youtu.be/XujXWXlTDf4

Ruskie mają coraz lepsiejsze kamerki!

Sądząc po temu, co można zobaczyć na Youtubie, kamerka musi być w Rosji standardowym wyposażeniem auta...

Piotr

Data: 2012-09-25 18:15:06
Autor: J.F
Znowu z Rosji
UĹźytkownik "Uncle Pete"  napisał w wiadomości
On 2012-09-25 12:11, Andy Niwinski wrote:
[...]

Ale trakcje tez maja niezla - nie spodziewalbym sie ze potrafi tak zatrzymac auto ..

J.

Data: 2012-09-26 00:00:54
Autor: michalek
Znowu z Rosji

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5061d88b$0$1302$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Uncle Pete"  napisał w wiadomości
On 2012-09-25 12:11, Andy Niwinski wrote:
[...]

U nas mają taka samą.
Drut trakcji trolejbusowej ma grubość mniej więcej palca.

Data: 2012-09-26 00:37:08
Autor: venioo@interia.pl
Znowu z Rosji
W dniu 2012-09-26 00:00, michalek pisze:

[...]

Ale tam to byla trakcja czolgowa grubosci reki ;)

pzdr

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-09-26 08:05:03
Autor: J.F.
Znowu z Rosji
Dnia Wed, 26 Sep 2012 00:00:54 +0200, michalek napisał(a):
[...]

Ale miedz nie jest mocna ... no dobra, 100mm2  dwie tony utrzyma ....

J.

Data: 2012-09-26 08:47:28
Autor: WW
Znowu z Rosji
W dniu 2012-09-26 08:05, J.F. pisze:

Ale miedz nie jest mocna ... no dobra, 100mm2  dwie tony utrzyma ....

J.

Przewody trakcyjne składając się z dwóch materiałów. Od dołu miedź, dla kontaktu, od góry stal, dla wytrzymałości.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik     :-P

Data: 2012-09-26 10:21:44
Autor: Mirek Ptak
Znowu z Rosji
Dnia 2012-09-26 08:47,  *WW* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Chyba na kolei - trolejbusowe są z miedzi (a przynajmniej były w latach 80/90). Miałem okazję oglądać taki z bliska w Lublinie. Po jakimś zwarciu tak się rozgrzały i wyciągnęły, że dotykały asfaltu :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-09-26 19:53:09
Autor: Slavekk
Znowu z Rosji
W dniu 2012-09-26 10:21, Mirek Ptak pisze:
> [...]

Bzdura
Przewody trakcyjne robi się z miedzi
Drut jezdny (to, po czym się ślizga pantograf pojazdu) typu Djp jest z czystej miedzi, a DjpS  ma minimalny dodatek srebra.

BTW niektórzy "trakcją" nazywają każdy przewód elektryczny wiszący w powietrzu czyli to co normalni ludzie nazywają linią przesyłową. W liniach o napięciu powyżej 1kV stosuje się przewody stalowo-aluminiowe AFl. Ale nawet tu stal nie jest "na górze" tylko w środku - rdzeń stalowy i oplot z drutów aluminiowych.

> Chyba na kolei - trolejbusowe są z miedzi (a przynajmniej były w latach
> 80/90). Miałem okazję oglądać taki z bliska w Lublinie. Po jakimś
> zwarciu tak się rozgrzały i wyciągnęły, że dotykały asfaltu

  I do dzisiaj takie są, również na kolei

-- Slawek

Data: 2012-09-25 19:34:47
Autor: Myjk
Znowu z Rosji
Tue, 25 Sep 2012 12:01:38 +0200, Uncle Pete
Focus wjechał na urwaną trakcję trolejbusową:
http://youtu.be/XujXWXlTDf4

Ale jak fajnie się muza zgrała z glebą!

--
Pozdor Myjk