Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶a r贸wek

Data: 2013-03-21 08:01:26
Autor: Marcin N
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶a r贸wek
Dwa dni temu przez wiele godzin obwodnica Tr贸jmiasta sta艂a. Po prostu sta艂a. Dlaczego? Bo - jak zwykle - ci臋偶ar贸wki maj膮 w dupie zim臋 i je偶d偶膮 w 艣niegu na letnich oponach.

Czy do diab艂a policja nie mo偶e z nimi zrobi膰 porz膮dku? Kary za to powinny by膰 wy偶sze ni偶 za prze艂adowany samoch贸d - to偶 taki pacan jeden z drugim blokuje ca艂e miasto na d艂ugie godziny.

Dlaczego na to si臋 pozwala? Kto z urz臋dnik贸w odpowiada za taki stan rzeczy?

--
MN

Data: 2013-03-21 08:20:48
Autor: lukz
W dniu 2013-03-21 08:01, Marcin N pisze:
Dwa dni temu przez wiele godzin obwodnica Tr贸jmiasta sta艂a. Po prostu
sta艂a. Dlaczego? Bo - jak zwykle - ci臋偶ar贸wki maj膮 w dupie zim臋 i je偶d偶膮
w 艣niegu na letnich oponach.

Zimowe opony do ciezarowek powiadasz? Hehehe ;)

Data: 2013-03-21 08:28:58
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
Zimowe opony do ciezarowek powiadasz? Hehehe ;)

Najlepiej z kolcami :)

sz.

Data: 2013-03-21 08:31:17
Autor: t-1
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "lukz" <lukz@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:514ab4d9$0$1229$65785112news.neostrada.pl...

Raczej puste powinny je藕dzi膰.

Data: 2013-03-21 09:32:12
Autor: PH
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "t-1" <t-1@spam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kied07$11o$1pippin.nask.net.pl...

[...]

pusto to masz w g艂owie.
pustej ci臋偶ar贸wce trudniej jecha膰 po 艣liskim.

Data: 2013-03-21 08:53:29
Autor: BaX
[...]

Ale co艣 takiego nie wyst臋puje w przyrodzie czy lebry z firm "oszcz臋dzaj膮"?

Data: 2013-03-21 09:26:01
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
Ale co艣 takiego nie wyst臋puje w przyrodzie czy lebry z firm "oszcz臋dzaj膮"?

Sa,  mozesz sobie sciagnac na zamowienie. Myslisz tylko, ze zamontowanie takich opon na os napedowa przy maksymalnynm obciazeniu takiego tira cos by pomoglo ?

sz.

Data: 2013-03-21 09:30:47
Autor: BaX
[...]

Nie wiem, nie jestem kierowca takiego zestawu. Pewnie mniej ni偶 艂a艅cuchy.

Data: 2013-03-21 10:04:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Hello lukz,

Thursday, March 21, 2013, 8:20:48 AM, you wrote:

Dwa dni temu przez wiele godzin obwodnica Tr骿miasta sta砤. Po prostu
sta砤. Dlaczego? Bo - jak zwykle - ci昕ar體ki maj w dupie zim i je縟勘
w 秐iegu na letnich oponach.
Zimowe opony do ciezarowek powiadasz? Hehehe ;)

Z czego si 秏iejesz? Z siebie si 秏iejesz? Oczywi禼ie, 縠 istniej
takie. Oczywiste jest r體nie, 縠 u縴waj ich raczej bardziej na
p蟪noc od nas. Nie ma si z czego 秏ia.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-21 09:03:10
Autor: Jacek
[...]

Jeszcze jeden debil, kt贸ry uwa偶a kary za panaceum na wszystko.
I do tego nie dla drogowc贸w, czy urz臋dnik贸w tylko dla u偶ytkownik贸w dr贸g.
Oczyma wyobra藕ni widz臋, jak ci臋偶ar贸wka, kt贸ra utkn臋艂a z powodu 艣lizgawicy magicznie rusza w drog臋 natychmiast, gdy jej kierowca zap艂aci mandat.
Jacek

Data: 2013-03-21 11:25:06
Autor: Jan Koval
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:514abebe$0$1249$65785112news.neostrada.pl...
Jeszcze jeden debil, kt贸ry uwa偶a kary za panaceum na wszystko.

Daj jakie艣 lepsze rozwi膮zanie. Jak na razie problem tyczy jakiej艣 w膮skiej grupy u偶ytkownik贸w dr贸g czyli raczej nie byl to problem og贸lny.

Data: 2013-03-21 11:27:03
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
Daj jakie艣 lepsze rozwi膮zanie. Jak na razie problem tyczy jakiej艣 w膮skiej grupy u偶ytkownik贸w dr贸g czyli raczej nie byl to problem og贸lny.

Proponuje mandaty dla drogowcow, ktorzy nie przygotowali jezdni dla tirow :P

sz.

Data: 2013-03-21 11:34:21
Autor: Jan Koval
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "szufela" <brak@emaila.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kienb1$nd7$1node1.news.atman.pl...
Daj jakie艣 lepsze rozwi膮zanie. Jak na razie problem tyczy jakiej艣 w膮skiej
grupy u偶ytkownik贸w dr贸g czyli raczej nie byl to problem og贸lny.

Proponuje mandaty dla drogowcow, ktorzy nie przygotowali jezdni dla tirow :P

Od mandatu to droga si臋 nie zrobi przejezdna :P

Data: 2013-03-21 11:52:29
Autor: szufela
[...]

Hmmm, sluszna uwaga :) Podobnie jak mandaty dla kierowcow nie spowoduja, ze nagle tiry odjada :P

sz.

Data: 2013-03-21 12:59:53
Autor: J.F
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
U偶ytkownik "Jan Koval"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

To samo dotyczy mandatow dla tirowcow
..... ale od jednego nie, jakby drogowcy dostawali codziennie jeden, to by sie pewnie zrobila.

J.

Data: 2013-03-21 12:23:40
Autor: Jacek
W dniu 2013-03-21 11:25, Jan Koval pisze:

Daj jakie艣 lepsze rozwi膮zanie. Jak na razie problem tyczy jakiej艣 w膮skiej

grupy u偶ytkownik贸w dr贸g czyli raczej nie byl to problem og贸lny.

IMHO ca艂e z艂o le偶y po stronie tzw. prawa a konkretnie ustawy o zam贸wieniach publicznych, gdzie liczy si臋 tylko najni偶sza cena.
Jak si臋 wybiera najta艅sz膮 firm臋 do utrzymania drogi i ma si臋 to, za co si臋 zap艂aci艂o. Jeste艣my do艣膰 biednym krajem, wi臋c jak si臋 dorzuci na drogi, to braknie na co inne i tak dooko艂a.
Jedyne lepsze i skuteczne rozwi膮zanie, jakie mi przychodzi do g艂owy to wyjazd gdzie艣 na po艂udnie.
Jacek

Data: 2013-03-24 23:12:05
Autor: Tomasz Pyra
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋 偶ar贸wek
Dnia Thu, 21 Mar 2013 12:23:40 +0100, Jacek napisa(a):

W dniu 2013-03-21 11:25, Jan Koval pisze:

Daj jakie lepsze rozwi眤anie. Jak na razie problem tyczy jakiej w眘kiej

grupy u縴tkownik體 dr骻 czyli raczej nie byl to problem og髄ny.

IMHO ca砮 z硂 le縴 po stronie tzw. prawa a konkretnie ustawy o zam體ieniach publicznych, gdzie liczy si tylko najni縮za cena.

Akurat tego dnia w tr骿mie禼ie spad砤 naprawd du縜 ilo舵 秐iegu - raczej
nie do opanowania tak 縠by utrzyma przejezdno舵 dr骻.

Data: 2013-03-21 09:20:41
Autor: Hinek
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
U偶ytkownik "Marcin N"  napisa艂

Dwa dni temu przez wiele godzin obwodnica Tr贸jmiasta sta艂a. Po prostu sta艂a. Dlaczego? Bo - jak zwykle - ci臋偶ar贸wki maj膮 w dupie zim臋 i je偶d偶膮 w 艣niegu na letnich oponach.

Bzdety wypisujesz.
Pusty zestaw pod g贸r臋 nie podjedzie niezale偶nie od rodzaju opon na
nap臋dzanej osi. Mog膮 pom贸c tylko 艂a艅cuchy.
Obci膮偶ony ma dobr膮 przyczepno艣膰 na normalnych oponach.
Opon zimowych nie stosuje si臋 bo nic nie daj膮.
Zestaw ma np. pi臋膰 osi, a nap臋dzana jest jedna.
To nie osob贸wka...
Trzeba wiedzie膰 kiedy jecha膰 przez miasto, a nie pcha膰 si臋 w
kiepsk膮 pogod臋 na obwodnic臋. Wyobra藕ni troch臋 czasem warto
mie膰.

--
Hinek

Data: 2013-03-21 10:22:05
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-21 09:20, Hinek pisze:
[...]

OK, nie upieram si臋 z zim贸wkami. Mog膮 by膰 艂a艅cuchy. Ale NIE WOLNO IM BEZKARNIE blokowa膰 ca艂ego Tr贸jmiasta. I tyle.

Kierowca doskonale wie, 偶e nie podjedzie pod stromizny tr贸jmiejskiej obwodnicy, ale i tak si臋 na ni膮 pcha zupe艂nie nieprzygotowany. Nale偶y takich kara膰, 偶eby zacz臋li my艣le膰.

--
MN

Data: 2013-03-21 10:43:51
Autor: Hinek
[...]

A gdzie niby maj膮 zak艂ada膰 te 艂a艅cuchy?  Wiesz ile to trwa?
Gdyby zacz臋li to robi膰 na obwodnicy korek by艂by do samej autostrady.
Wystarczy jeden zepsuty samoch贸d osobowy na poboczu i
ju偶 jest korek na 5 km...
Zaraz za Osow膮 powinien w takim razie powsta膰 pot臋偶ny parking
gdzie te 艂a艅cuchy by zak艂adano - my艣lisz 偶e powstanie?
Wiosna jest od dzisiaj, a poza tym mamy globalne ocieplenie.
Problem sam si臋 rozwi膮偶e :)

--
Hinek

Data: 2013-03-21 13:30:32
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-21 10:43, Hinek pisze:
[...]

Wiesz, mo偶emy si臋 spiera膰 o spos贸b rozwi膮zania problemu. Jednak nie mo偶emy udawa膰, 偶e problem nie istnieje. Co roku kto艣 bez m贸zgu zatyka obwodnic臋 i miasto cierpi. Do tej pory nigdy nikt takiemu pacanowi nic nie zrobi艂. Ot - "taki urok".

Ja nie m贸wi臋, 偶e trzeba zmusza膰 do 艂a艅cuch贸w. M贸wi臋 tylko tak: zablokowa艂e艣 obwodnic臋 - p艂a膰 ogromny mandat. Niech kierowca sam zdecyduje, czy chce pr贸bowa膰 przejecha膰 nieprzygotowanym samochodem, czy woli gdzie艣 poczeka膰, albo przejecha膰 inn膮 drog膮.

--
MN

Data: 2013-03-21 10:42:02
Autor: WS
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
On 21 Mar, 13:30, Marcin N <marcin5.usun.wyka...@onet.pl> wrote:

Ja nie m體i, 縠 trzeba zmusza do 砤馽uch體. M體i tylko tak:
zablokowa砮 obwodnic - p砤 ogromny mandat. Niech kierowca sam
zdecyduje, czy chce pr骲owa przejecha nieprzygotowanym samochodem, czy
woli gdzie poczeka, albo przejecha inn drog.

Tylko skad przed wjazdem na jakis odcinek ma wiedziec, ze jest kiepsko
odsniezony, czy tez jakies gorki sa ;)

Ktos napisal. ze powinni wtedy przez miasto jechac - ja np. nie znam
zupelnie tamtych okolic i w razie podejrzen o kiepskie warunki
wybralbym wlasnie obwodnice - majac nadzieje, ze jest najlepiej
utrzymana ;)

A jak juz na CB sie dowiedza, ze zablokowane to raczej nie jada,
wybiet=raja inna droge lub robia obowiazkowa przerwe na jakims parkngu
- ale ktos musi byc pierwszy ;)

WS

PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija  go i staje obok,
bo tez nie moze...

Data: 2013-03-21 20:25:00
Autor: J.F.
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia Thu, 21 Mar 2013 10:42:02 -0700 (PDT), WS napisa(a):
[...]

Z tym ze oni w wiekszoscci pewnie wiedza - nie pierwszy raz tam jezdza, a i
CB maja i moga zapytac.

Tylko ... tym ciezszym przez miasto nie wolno ?

A jak juz na CB sie dowiedza, ze zablokowane to raczej nie jada,
wybiet=raja inna droge lub robia obowiazkowa przerwe na jakims parkngu
- ale ktos musi byc pierwszy ;)

Przerwa ich chyba nie urzadza - tzn oplaca im sie kilka czy kilkanascie
godzin, a przez tyle lod nie stopnieje :-(

PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija  go i staje obok,
bo tez nie moze...

A to ewidentna sytuacja ? Jedziesz, jakas d* na letnich oponach pas
blokuje, to co robisz ? Stajesz i czekasz az przejedzie ? A sp* do Niemiec, tam bedziesz mile
widziany :-)

J.

Data: 2013-03-21 20:36:50
Autor: WildS
On 2013-03-21, WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> wrote:
PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija  go i staje obok,
bo tez nie moze...

I co, wszystkie maj膮 stan膮膰 bo jeden nie podjecha艂? Bez przesady.
Czasami si臋 uda dogadac na radio i po prostu puszczaja sie z gorki
(jesli jest) pojedynczo i z rozpedu pod gorke sie wciagaja. Czasami w
takich akcjach pomaja miejscowe sluzby itp.

Og贸lnie poki jedzie to jest szansa, ze podjedzie. Gorzej jak stanie pod
gorke z powodu jakiegos korka np. Wtedy i pe艂nym nieraz ci臋偶ko ruszy膰.

--
WildS

Data: 2013-03-21 14:32:21
Autor: WS
On 2013-03-21, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:

> PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
> moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija 爂o i staje obok,
> bo tez nie moze...

I co, wszystkie maj stan辨 bo jeden nie podjecha? Bez przesady.
Czasami si uda dogadac na radio i po prostu puszczaja sie z gorki
(jesli jest) pojedynczo i z rozpedu pod gorke sie wciagaja. Czasami w
takich akcjach pomaja miejscowe sluzby itp.

Og髄nie poki jedzie to jest szansa, ze podjedzie. Gorzej jak stanie pod
gorke z powodu jakiegos korka np. Wtedy i pe硁ym nieraz ci昕ko ruszy.

Nie twierdze, ze maja stanac, tylko wyciagac wnioski... ;)

Jesli jeden stoi, to 3x sprawdzic, czy obok przejada... jesli nie, to
faktycznie czekac ... (na odwilz? :) )

WS

Data: 2013-03-22 00:03:21
Autor: John Ko砤lsky
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek

U縴tkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl>

PS. Za to karalbym w dosc ewidentnych sytuacjach typu jakis TIR nie
moze podjechac pod gorke, to drugi wyprzedza/omija  go i staje obok,
bo tez nie moze...
--
To pecha ma a generalnie zachowa si dobrze

Data: 2013-03-21 18:16:40
Autor: WildS
On 2013-03-21, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

Tak, woli poczeka膰, do wiosny najlepiej. "Woli" pojecha膰 now膮 obwodnic膮
klasy S bo ma nadzieje, 偶e jest od艣nie偶ona. Lokalne drogi mog膮 by膰 i
zazwyczaj s膮 艣nie偶n膮 pu艂apk膮.

Samochody ci臋偶arowe w PL s膮 przygotowane do zimy z grubsza tak samo jak
w pozosta艂ych europejskich krajach. Zreszt膮 musz膮 by膰 bo jak si臋 robi
mi臋dzynarod贸wk臋 to g艂upio by by艂o jakby w niemczech zatrzymali za
niew艂a艣ciwe opony zim膮.
Wiele wi臋cej w tej kwestii nie usprawnisz w PL.
Na 艂a艅cuchy to takie 艣niegi nadmorskie to raczej jeszcze za ma艂e.

Z kolei drogi... U nas nie widzia艂em, 偶eby sypali _przed_ opadami.
Najpierw si臋 czeka a偶 napada kilkana艣cie cm a potem si臋 zgarnia i
posypuje bo inaczej 'si臋 nie op艂aca'. Na zachodzie ju偶 przy +2 sypi膮
sol膮 jak szaleni.

A problemy z podjazdami pod g贸rk臋 s膮 nie tylko w Polsce. U niemca jak
dosypie porz膮dnie to te偶 si臋 potrafi膮 pod g贸rk臋 zatrzyma膰.

A te g贸rki na obwodnicy 3miasta to 偶adne jakie艣 specjalnie strome.
Podejrzewam, ze gdyby nie sk膮pili kasy na utrzymanie to by problemu nie
by艂o.

--
WildS

Data: 2013-03-21 20:34:28
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-03-21 10:22, Marcin N pisze:
[...]
(...)

OK, nie upieram si臋 z zim贸wkami. Mog膮 by膰 艂a艅cuchy.

Nie wierz osobie, kt贸ra pokazuje sw膮 ignorancj臋 w temacie.
Jak najbardziej s膮 opony zimowe do ci臋偶ar贸wek i autobus贸w
(od jakie艣 czasu). R贸偶ne s膮 opony na o艣 nap臋dow膮 i r贸偶ne na
prowadz膮c膮 czy wleczon膮. No i daj膮 sporo - 艂a艅cuchy to inna
para kaloszy.
No, ale Tr贸jmiasto to 偶aden teren zagro偶ony - podzi臋kuj
w艂adzom za utrzymanie drogi, pogoda p艂ata figle.
Nie wi艅 kierowc贸w ci臋偶ar贸wek za t臋 sytuacj臋.

Data: 2013-03-22 07:49:25
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-21 20:34, Artur Ma艣l膮g pisze:

No, ale Tr贸jmiasto to 偶aden teren zagro偶ony - podzi臋kuj
w艂adzom za utrzymanie drogi, pogoda p艂ata figle.
Nie wi艅 kierowc贸w ci臋偶ar贸wek za t臋 sytuacj臋.

Kompletnie nie masz racji. Obwodnica Tr贸jmiasta jest drog膮 bardzo g贸rzyst膮 z nachyleniami dochodz膮cymi do 5 procent.

Nie m贸wimy o sytuacji oblodzenia, tylko o 艣nie偶ycy, kt贸rej 偶adna s艂u偶ba nie jest w stanie zapobiec. Po takiej 艣nie偶ycy w godzin臋-dwie obwodnica jest ju偶 czarna. Chyba, 偶e TIR j膮 zablokuje i wtedy nikt nic nie jest stanie zrobi膰 przez wiele godzin.

Takie sytuacje zdarzaj膮 si臋 kilka razy w roku po g臋stych opadach. Wystarczy艂oby, 偶eby TIR poczeka艂 te dwie godziny i problemu by nie by艂o.

Drogowcy absolutnie nie s膮 tu niczemu winni - robi膮, co tylko si臋 da.

--
MN

Data: 2013-03-22 08:30:06
Autor: szufela
[...]

Wystarczylo sypnac odpowiednio wczesniej i nie byloby problemu. Prognoza pogody i dane z radarow sa dostepne, trzeba tylko troche pomyslec, ew. nie oszczedzac liczac, ze moze w ostatnim momencie pogoda sie zmieni. Obwodnica trojmiasta to nie jest jakas 3rzedna droga w beskidzie, gdzie sluzby dojezdzaja raz na tydzien.
Zaniedbali, koniec kropka

sz.

Data: 2013-03-22 08:35:46
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-03-22 07:49, Marcin N pisze:
[...]

ROTFL - g贸rzysta trasa? To偶 to piknik, a nie g贸rzysta trasa.

[...]

Wszystko si臋 zdarzy膰 mo偶e.

Takie sytuacje zdarzaj膮 si臋 kilka razy w roku po g臋stych opadach.
Wystarczy艂oby, 偶eby TIR poczeka艂 te dwie godziny i problemu by nie by艂o.

No, najlepiej niech wszyscy si臋 zatrzymuj膮 i czekaj膮 a偶 艣nieg
przestanie pada膰. W szczeg贸lno艣ci przed ka偶dym wiaduktem.

Drogowcy absolutnie nie s膮 tu niczemu winni - robi膮, co tylko si臋 da.

Skoro nie s膮 niczemu winni (jak twierdzisz) to musisz si臋 pogodzi膰
z faktem, 偶e czasem z racji warunk贸w pogodowych mo偶e dochodzi膰 do
dziwnych sytuacji i trudno wini膰 kierowc贸w za pewne zdarzenia.

Data: 2013-03-22 10:19:54
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-22 08:35, Artur Ma艣l膮g pisze:

Skoro nie s膮 niczemu winni (jak twierdzisz) to musisz si臋 pogodzi膰
z faktem, 偶e czasem z racji warunk贸w pogodowych mo偶e dochodzi膰 do
dziwnych sytuacji i trudno wini膰 kierowc贸w za pewne zdarzenia.

Ot贸偶 w艂a艣nie bardzo 艂atwo wini膰 kierowc贸w. Pchaj膮 si臋 nieprzygotowanymi samochodami tam, gdzie nie powinni.

Ok. Tyle ode mnie. Sprawa kontrowersyjna i zawsze b臋d膮 spory, kto jest "bardziej winny".

--
MN

Data: 2013-03-22 09:36:10
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Fri, 22 Mar 2013 10:19:54 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisa艂:

[...]

a jak mieliby je przygotowa膰?

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-03-22 11:53:10
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-22 10:36, masti pisze:
[...]

Tak, 偶eby podjecha膰 pod g贸rk臋 po ubitym 艣niegu.

--
MN

Data: 2013-03-22 11:06:49
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Fri, 22 Mar 2013 11:53:10 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisa艂:

[...]

Ile jest 2+2? 2+2

Data: 2013-03-22 14:06:49
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-22 12:06, masti pisze:
[...]

Wolisz, 偶eby urz臋dnik decydowa艂, co masz zrobi膰, 偶eby osi膮gn膮膰 konkretny skutek?
Nie! R贸b co chcesz, byle zgodnie z prawem i 偶eby艣 nie zatamowa艂 ruchu.

--
MN

Data: 2013-03-22 13:57:39
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Fri, 22 Mar 2013 14:06:49 +0100 osobnik zwany Marcin N
napisa艂:

[...]

a gdzie ja pisa艂em co艣 o urz臋dnikach? Ciebie si臋 pytam. Chyba ze jeste艣 urz臋dnikiem?

Data: 2013-03-22 15:17:38
Autor: Bart艂omiej Kacprzak
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kih8ma$k07$1dont-email.me...

a jak mieliby je przygotowa膰?
Powinni zaj膮膰 odpowiedni膮 pozycj臋...

MSPANC

Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL

Data: 2013-03-27 01:40:58
Autor: WildS
On 2013-03-22, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

G贸rzysta trasa to np. Karlovy Vary-Oberwiesenthal - godzina wspinania
si臋 tirem 20-30km/h - a nie obwodnica tr贸jmiasta. I tam jako艣 zim膮 si臋
wspi膮艂em a tu s艂ysz臋, 偶e na niesamowicie g贸rzystej obwodnicy
nadmorskiego miasta s膮 problemy. Tam wiecznie problem, jak kto艣 kopark膮
2x tego samego wiaduktu nie zdejmie to 艣nieg na z艂o艣膰 spadnie.

3-5% to norma na autostradach w ca艂ej Europie. W g贸rzystych
rejonach nieraz bywa i 8%.

--
WildS

Data: 2013-03-28 12:38:08
Autor: Marcin N
W dniu 2013-03-27 01:40, WildS pisze:
On 2013-03-22, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

5% nie jest norm膮 na 偶adnej autostradzie. W Tr贸jmie艣cie na tej trasie maksymalne nachylenie to 6%.

Przyjed藕 tu kiedy艣, sam si臋 przekonasz.

--
MN

Data: 2013-03-28 21:20:57
Autor: WildS
On 2013-03-28, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
[...]

Bywa艂em tam i nic niezwyk艂ego nie widzia艂em. G贸rki do艣膰 kr贸tkie i
艣rednio strome. Przejed藕 si臋 do Francji - tam sie nie bawili w zbytnie
poziomowanie terenu - po prostu zrobili autostrady. Co chwile masz g贸ry
i do艂ki. Jesli uwazasz, ze obwodnica 3miasta to g贸ry to francja to
himalaje.

--
WildS

Data: 2013-03-29 10:55:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Hello WildS,

Thursday, March 28, 2013, 9:20:57 PM, you wrote:

[...]

3-5% to norma na autostradach w ca砮j Europie. W g髍zystych
rejonach nieraz bywa i 8%.
5% nie jest norm na 縜dnej autostradzie. W Tr骿mie禼ie na tej trasie maksymalne nachylenie to 6%.
Przyjed tu kiedy, sam si przekonasz.
Bywa砮m tam i nic niezwyk砮go nie widzia砮m. G髍ki do舵 kr髏kie i
秗ednio strome. Przejed si do Francji - tam sie nie bawili w zbytnie
poziomowanie terenu - po prostu zrobili autostrady. Co chwile masz g髍y
i do砶i. Jesli uwazasz, ze obwodnica 3miasta to g髍y to francja to
himalaje.

Nie licytuj si wielko禼i g髍, bo nie o to tu chodzi. Na wzg髍zach
morenowych pod Tr骿miastem nachylenia dr骻 s wystarczaj眂e, 縠by TIRy
unieruchomi. I o to tylko chodzi. Nie bij piany i nie trolluj bez
sensu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-29 11:14:40
Autor: J.F.
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia Fri, 29 Mar 2013 10:55:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello WildS,
[...]

Ale pytanie czy unieruchamiaja bo takie strome, czy unieruchamiaja bo
kierowcy jezdza nieprzygotowanymi samochodami ? :-)

Akurat w popularnosc zimowek wsrod Francuzow jakos nie bardzo wierze.
Owszem, sa tam Alpy, ale przeciez wielu w nich nie jezdzi zima.

A zimowych opon do tirow sadzac po http://www.hurtopony.pl/
http://www.oponyciezarowe.com/
to faktycznie nie ma

J.

Data: 2013-03-29 11:40:38
Autor: Artur Ma秎眊
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
W dniu 2013-03-29 11:14, J.F. pisze:
(...)
A zimowych opon do tirow sadzac po
http://www.hurtopony.pl/
http://www.oponyciezarowe.com/
to faktycznie nie ma

To zupe硁ie jak w wikipedii - nie napisz to nie istnieje :>

http://www.ceneo.pl/Opony_ciezarowe_zimowe;0112-1.htm
Le po modelach i sprawdzaj...

Data: 2013-03-29 19:27:31
Autor: J.F.
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia Fri, 29 Mar 2013 17:18:46 +0100, szufela napisa(a):

Ale z czego ROTFL ?
Faktycznie, sa.

J.

Data: 2013-03-29 20:00:08
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Ale z czego ROTFL ?
Faktycznie, sa.

Gdzie ?:)

sz.

Data: 2013-03-29 20:17:02
Autor: Artur Ma秎眊
W dniu 2013-03-29 19:27, J.F. pisze:
[...]

Z niewiedzy w砤snej chyba...

Faktycznie, sa.

S w ofercie i s stosowane na drogach. W Polsce mo縠 to 秗ednio
wyst阷uje (cena), niemniej bez problemu znajd si przewo糿icy,
kt髍zy stosuj takie ogumienie...

Data: 2013-03-29 20:50:49
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Z niewiedzy w砤snej chyba...

Chyba twojej
Rzucasz wikipedia a podniecasz sie ceneo :)

S w ofercie

ROTFL, w ofercie to nawet Buran byl kiedys do sprzedania :)
Takie gumy sa na zamowienie. Zaden tir na nich nie jezdzi chyba, ze pod kolem podbiegunowym.

i s stosowane na drogach.

Na ktorych przez 365 dni lezy snieg

W Polsce mo縠 to 秗ednio

W naszej szerokosci to dla "purystow", nie tylko w Polsce.
Wiesz jak zalatwili to producenci opon w krajach gdzie jest obowiazek jazdy na zimowkach ?
Rusz troche mozgownica :)
Trudno, zeby gosc, ktory rusza z Turcji do Belska Duzego jechal na zimowych oponach.

niemniej bez problemu znajd si przewo糿icy,
kt髍zy stosuj takie ogumienie...

W Polsce, ktorzy  ?

sz.

Data: 2013-03-29 21:59:31
Autor: Artur Ma秎眊
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
W dniu 2013-03-29 20:50, szufela pisze:
Z niewiedzy w砤snej chyba...

Chyba twojej

Sk眃 - jak zwykle g* wiesz i b阣ziesz pierdo硑 opowiada.

ROTFL, w ofercie to nawet Buran byl kiedys do sprzedania :)
Takie gumy sa na zamowienie. Zaden tir na nich nie jezdzi chyba, ze pod
kolem podbiegunowym.

G* wiesz i to wida. Nie tylko w tej materii.

Data: 2013-03-30 11:35:31
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Sk眃 - jak zwykle g* wiesz i b阣ziesz pierdo硑 opowiada.

G* wiesz i to wida. Nie tylko w tej materii.

Hehehe
Spokojnie Maslag, tylko spokojnie :)
Podpowiem ci jak wymyslono, zeby nie montowac opon zimowych:
"  Firma Continental poinformowa砤, 縠 wszystkie produkowane przez ni opony przeznaczone na o nap阣ow oznaczone s symbolem M+S, w zwi眤ku z czym automatycznie spe硁iaj wymagania nowego niemieckiego prawa."

sz.

Data: 2013-03-30 12:20:32
Autor: J.F.
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia Sat, 30 Mar 2013 11:35:31 +0100, szufela napisa(a):
[...]

Tym niemniej robia serie "Scandinavia"
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/transport/themes/goods/overview_goods_en.html

P.S. Za zablokowanie ruchu bylo w Niemczech 20 erosow kary, ale w sytuacji
gdy ma sie na kolach opony M+S, to sie chyba nie nalezy :-)

J.

Data: 2013-03-30 12:30:43
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
> Tym niemniej robia serie "Scandinavia"

Bardzo s硊sznie ja nazwali.

sz.

Data: 2013-03-29 12:00:32
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Fri, 29 Mar 2013 11:14:40 +0100 osobnik zwany J.F. napisa艂:

Dnia Fri, 29 Mar 2013 10:55:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa艂(a):
Hello WildS,
[...]

Nie licytuj si臋 wielko艣ci膮 g贸r, bo nie o to tu chodzi. Na wzg贸rzach
morenowych pod Tr贸jmiastem nachylenia dr贸g s膮 wystarczaj膮ce, 偶eby TIRy
unieruchomi膰. I o to tylko chodzi. Nie bij piany i nie trolluj bez
sensu.

Ale pytanie czy unieruchamiaja bo takie strome, czy unieruchamiaja bo
kierowcy jezdza nieprzygotowanymi samochodami ? :-)

a jak mieliby przygotowa膰? Ale konkretnie w tych warunkach

Data: 2013-03-29 13:35:41
Autor: yabba
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
U偶ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kj3vp0$29s$8dont-email.me...

Odpowiednio.

:)))

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-03-29 13:38:52
Autor: J.F.
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia Fri, 29 Mar 2013 12:00:32 +0000 (UTC), masti napisa(a):
Dnia pi阫nego Fri, 29 Mar 2013 11:14:40 +0100 osobnik zwany J.F. napisa:
[...]

a jak mieliby przygotowa? Ale konkretnie w tych warunkach

W zimie na zimowych oponach jezdzic ?
Lancuchy wozic ?

J.

Data: 2013-03-29 13:53:11
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Fri, 29 Mar 2013 13:38:52 +0100 osobnik zwany J.F. napisa艂:

Dnia Fri, 29 Mar 2013 12:00:32 +0000 (UTC), masti napisa艂(a):
[...]

nie gdybaj tylko powiedz jak. 艁a艅cuchy na 3 mm 艣niegu? wiesz co by zosta艂o z asfaltu?

Data: 2013-03-29 15:40:13
Autor: yabba
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
U偶ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kj46c7$4sn$3dont-email.me...
[...]

Pierwsza ci臋偶ar贸wka zrobi艂aby taka miazg臋, 偶e nast臋pne nie musia艂yby juz u偶ywa膰 艂a艅cuch贸w nawet w przypadku marzn膮cej m偶awki. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-03-29 17:24:00
Autor: szufela
[...]

Alez wy pierd....glupoty. :)

sz

Data: 2013-03-29 21:30:41
Autor: WildS
On 2013-03-29, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ju偶 kto艣 wspomnia艂 o Turcji :).
艁adujesz w PL, jedziesz do Hiszpanii i co, po drodze na "letnie"
zmienia膰? W Europie og贸lnie stosuje si臋 ca艂oroczne opony do tir贸w przy
czym wi臋kszo艣膰 spe艂nia odpowiednie normy (oznaczenie C), kt贸re nawet w
gebelsowie zim膮 przechodz膮. O 艂a艅cuchach ju偶 by艂o. Imho szybciej by by艂o jakby przejecha艂a solarka
_przed_ ni偶 jakby ci kilkaset tir贸w zaczelo zakladac lancuchy po godzinie
ka偶dy ;) Zreszta gdzie to maja zrobic? I tak by musial stanac na srodku
drogi na godzine (bo tyle to zajmie osobie, kt贸ra to robi pierwszy raz
albo bardzo rzadko) i sobie pozak艂ada膰 a potem je jeszcze na g贸rce
zdj膮膰.

Zreszt膮 - 艂a艅cuchy na cie艅k膮 warstw臋 lodu? G艂贸wnym efektem by艂oby pewnie
rozpieprzenie naszego asfaltu najwy偶szej jako艣ci ;)

--
WildS

Data: 2013-03-30 10:48:03
Autor: Robert R臋dziak
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
On Fri, 29 Mar 2013 21:30:41 +0100 (CET), WildS
<falcon@nightfall.pl> wrote:

Zreszt - 砤馽uchy na cie駅 warstw lodu? G丑wnym efektem by硂by pewnie
rozpieprzenie naszego asfaltu najwy縮zej jako禼i ;)

 Mo縠 czas na wyposa縠nie ci昕ar體ek w piasecznice? ;)

 r.
robert r阣ziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-03-30 12:14:06
Autor: J.F.
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
Dnia Sat, 30 Mar 2013 10:48:03 +0000 (UTC), Robert R阣ziak napisa(a):
On Fri, 29 Mar 2013 21:30:41 +0100 (CET), WildS
Zreszt - 砤馽uchy na cie駅 warstw lodu? G丑wnym efektem by硂by pewnie
rozpieprzenie naszego asfaltu najwy縮zej jako禼i ;)

 Mo縠 czas na wyposa縠nie ci昕ar體ek w piasecznice? ;)

Ale chyba nie w Gdansku, gdzie sluzby odpowiedzialne za piaskowanie maja
pewnie z 5 km od bazy :-)

J.

Data: 2013-03-31 13:09:10
Autor: WildS
On 2013-03-30, Robert R臋dziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:
Zreszt膮 - 艂a艅cuchy na cie艅k膮 warstw臋 lodu? G艂贸wnym efektem by艂oby pewnie
rozpieprzenie naszego asfaltu najwy偶szej jako艣ci ;)
 Mo偶e czas na wyposa偶enie ci臋偶ar贸wek w piasecznice? ;)

;) Mo偶e jeszcze p艂ug, solniczka i harpun z wyci膮gark膮? ;)

--
WildS

Data: 2013-03-24 18:21:16
Autor: Hinek
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek
U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g" <futrzak@polbox.com> napisa艂

[...]

O! Jaka fajna manipulacja!

Jak wida膰 zdaniem Naczelnego M贸zgu PMS twierdzenie:
"Opon zimowych nie stosuje si臋" oznacza 偶e opon zimowych
nie ma. Teraz ju偶 spokojnie pisze:
"Nie wierz osobie, kt贸ra pokazuje sw膮 ignorancj臋 w temacie.
Jak najbardziej s膮 opony zimowe"

No prosz臋:
nie stosuje si臋 = nie ma
:]

--
Hinek

Data: 2013-03-21 11:26:47
Autor: Jan Koval
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "Hinek" <hinek@fuck.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kiefsr$fhs$1node1.news.atman.pl...
[...]

Co takiego magicznego maj膮 艂ancuchy, 偶e pomog膮 a opona zimowa nie pomo偶e?

Data: 2013-03-21 11:27:25
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Thu, 21 Mar 2013 11:26:47 +0100 osobnik zwany Jan Koval
napisa艂:

[...]

a jecha艂e艣 kiedy艣 na 艂a艅cuchach?

Data: 2013-03-22 11:20:19
Autor: Jan Koval
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

U偶ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kieqqt$3dm$7dont-email.me...
Co takiego magicznego maj膮 艂ancuchy, 偶e pomog膮 a opona zimowa nie
pomo偶e?

a jecha艂e艣 kiedy艣 na 艂a艅cuchach?
 No w艂a艣nie nie jecha艂em. Nie mia艂em takiej okazji ani powodu.

Data: 2013-03-22 10:24:29
Autor: masti
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia pi臋knego Fri, 22 Mar 2013 11:20:19 +0100 osobnik zwany Jan Koval
napisa艂:

[...]

艂a艅cuchy daj膮 du偶o lepsz膮 trakcj臋 ale nadaj膮 si臋 tylko do jazdy po lodzie albo odpowiednio grubym 艣niegu. O komforcie jazdy zapomnij. Tak naprawd臋 to zak艂ada si臋 je 偶eby przejecha膰 kawa艂ek a nie je藕dzi膰 na sta艂e. Jak 艣niegu jest ma艂o to rw膮 asfalt. To dzia艂a prawie jak ko艂o 艂opatkowe w starych parowcach :)

Data: 2013-03-23 11:39:06
Autor: BartekK
W dniu 2013-03-22 11:24, masti pisze:
[...]
I zapewnia takie same wra偶enia wibroakustyczne podczas jazdy po lodzie czy czym艣 twardym, jedynie na g艂臋bokim 艣niegu da si臋 wytrzyma膰. A jak si臋 trafi kawa艂ek czystego asfaltu - to zn贸w daj膮 tak膮 przyczepno艣膰 jak pr贸ba biegania w 艂y偶wach po kafelkach...

Data: 2013-03-21 11:33:14
Autor: szufela
Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶ar贸wek

Co takiego magicznego maj膮 艂ancuchy, 偶e pomog膮 a opona zimowa nie pomo偶e?

Maja wieksze tarcie :)

sz.

Data: 2013-03-24 23:15:52
Autor: Tomasz Pyra
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Dnia Thu, 21 Mar 2013 09:20:41 +0100, Hinek napisa(a):

Trzeba wiedzie kiedy jecha przez miasto, a nie pcha si w
kiepsk pogod na obwodnic. Wyobra糿i troch czasem warto
mie.

Przez miasto to chyba ju nie wolno.
Przez Sopot zakaz, do Chwaszczyna zakaz - inne drogi nie wiem.

A z tego co m體ili na CB to jak jest dzwon na obwodnicy, to policja
obstawia te "drgi ewakuacyjne" i wali mandaty kierowcom kt髍ym nie u秏iech
si sta np. 5h w korku czekaj眂 a prokurator raczy podjecha na miejsce
podpisa par papierk體 potrzebnych do posprz眛ania po wypadku.

Data: 2013-03-21 09:58:54
Autor: Budzik
Znowu zima zaskoczy砤... kierowc體 ci昕ar體ek
Osobnik posiadaj眂y mail marcin5.usun.wykasuj@onet.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Dwa dni temu przez wiele godzin obwodnica Tr骿miasta sta砤. Po prostu sta砤. Dlaczego? Bo - jak zwykle - ci昕ar體ki maj w dupie zim i
je縟勘 w 秐iegu na letnich oponach.

Czy do diab砤 policja nie mo縠 z nimi zrobi porz眃ku? Kary za to powinny by wy縮ze ni za prze砤dowany samoch骴 - to taki pacan jeden
z drugim blokuje ca砮 miasto na d硊gie godziny.

Dlaczego na to si pozwala? Kto z urz阣nik體 odpowiada za taki stan
rzeczy?
a do ci陑ar體ek sa zimowe opony?
Zawsze sadzi砮m, ze u nich kwestia po秎izg體 wyglada inaczej, bo ze wzgledu na wieksza mase maja inny nacisk na jednostke powierzchni styku opony z asfaltem.
Ale w sumie chyba ta wartosc bedzie i tak mniejsza niz w samochodamoch osobowych bo w koncu tych opon jest jednak duzo wiecej no i poweirzchnia pojedynczej duzo wieksza.
Wiec ratuja tylko 潮ncuchy.

ale zim體ki? --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Je縠li wydaje si, 縠 wszystko dzia砤 dobrze,
to znaczy, 縠 co przeoczy砮."  Ed Murphy

Znowu zima zaskoczy艂a... kierowc贸w ci臋偶a r贸wek