Zobaczcie jak niektórzy chca sie szybko dorobic czyims kosztem.

Data: 2009-12-23 04:47:27
Autor: sofu
Zobaczcie jak niektórzy chca sie szybko dorobic czyims kosztem.
Dostałem ostanio maila z informacja o jakis klopotach z kontem PayPal.
 -- --
Hello customer,
Your account has been temporarily limited.

Unlimit and resolve the problem.

Thank You.
-- -- -

Że niby na konto nałozono ograniczenia dla tego, ze ktos sie chcial albo juz
włamał i próbował cos wyczyniac z forsa uzytkownika.
Zaciekawiony klikam w link na tym poscie i ukazuje sie strona www niby
PayPala
http://www.pellitos.cl/includes/modules/.eu/management/financial/logon.html
ale bez kłodki czyli nieautoryzowana i nieszyfrowana. Zreszta adres jest
inny niż PayPal-a.
Jeśli macie ochote to pobawcie sie wpisujac byle jaki adres mailowy
koniecznie z małpa i byle jakie hasło.
Jesli ktos ma konto na PayPal niech czasem nie bedzie głupi i nie wpisuje
swoich prawdziwych: loginu i hasła dostepu.
Kto chce, aby jego forsa za sprawa złodziei znikneła z banku niech da sie
"zweryfikowac" i wpisze prawdziwe dane swojej karty bankowej (np. Visa).
Ale osobiscie odradzam taka "dobroczynność".
A mówiac poważnie potraktujcie ten mój mail jako ostrzezenie i w sumie
bezpieczny sposob poznania metod oszustów. Moze sie to komus przyda w ten
sposób, ze nie da sie oszukac w przyszłości? Dotyczy to bowiem tez lipnych
stron banków internetowych.
Gdyby ktos podał swoj prawdziwy login i hasło, a mial cos na koncie Paypal
złodzieje uzyskaliby dostep do jego konta i mogliby natychmiast
przelac jego pieniadze na swoje złodziejskie konta. Drugi bład popelniłby
podajac numery swojej karty. Mogliby w ten sposob dobrac sie do forsy
bankowej.
Oczywiscie tam sa jakies limity transferu ale na tyle wysokie, aby sie to
opłacało złodziejom.
Prawdziwy adres PayPal dla Polski to:  http://www.paypal.pl/pl tez tam mozna
wejsc i sobie porównać obydwie strony. Zwróćcie uwage na kłódkę na tej
prawdziwej stronie i spróbujcie sie tam zalogowac lipnym loginem i hasłem.

sofu

Data: 2009-12-23 08:06:53
Autor: awe
Zobaczcie jak niektórzy chca sie szybko dorobic czyims kosztem.
Ok, ok, ze tak powiem dzieki wielkie - zawsze sie przyda, choc raczej co do wiadomosci paypal to u mnie by nie przeszlo, bo ostrozny jestem jak oleksy ostry czy jak to bylo.

paypal chron nie tylko uwaznym wpisywaniem danych, ale tez karta kredytowa ustanawiajac limity na platnosci online do "0", a tylko przed zaplata ustawiaj ile potrzebujesz.

Wtedy nic Ci nie grozi.

awe

Data: 2009-12-23 11:07:17
Autor: sofu

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

No, ale chcieli dokladne dane karty wiec cos kombinuja w tym temacie?
Ja kazdorazowo robie przelewy z konta bankowego na PayPal. Nie mam tam w
ogole "zameldowanej" karty.
Najpierw cos kupuje, potem przelewam mniej wiecej tyle pieniedzy ile
potrzeba. Na koncu jak juz sie pojawi forsa na PayPal płace po zamianie PLN
na dana walute. W sumie to tam zadnej wiekszej forsy prawie nigdy nie ma.
Jakies końcówki tylko sa stale.
A propos tego przekretu to dosc sprytnie to wymyslili.
Czlowiek jak usłyszy, ze cos jest nie tak z jego kontem, to chce to
sprawdzic i ja tez tak zamierzalem zrobic, ale oko powedrowało (2-je) juz z
przyzwyczajenia na belke adresowa przegladarki i dla tego od razu wykryłem
oszustwo. Ale ilu naciagneli, ktorzy tego nie zrobili i zapodali im login i
haslo?
Zglosilem cala sprawe PayPal wczoraj (maja formularze na swojej stronie,
wiec to sie czesto zdarza) i odpowiedzieli mi, że mi dziekuja itd. Ale jak
widac strona nadal dziala i byc moze kogos jeszcze przy jej udziale
oszukaja?
Chyba, ze to nie takie proste zablokowac taka strone i musi to troche
potrwać? Albo beda jakos sledzic kto z tego korzyta?
W kazdym razie mysle, ze warto o czyms takim ostrzegac publicznie.

sofu

Data: 2009-12-23 12:50:58
Autor: cyc

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgsop9$lcg$1node1.news.atman.pl...

[...]

Jest obowiazujaca wszystkie banki zasada . Zaden bank nigdy poczta nie pyta o Twoje dane , ani o ich zweryfikowanie , ani nie prosi o zadne informacje zwiazane z kontem . Tego typu sprawy zalatwiane sa , jesli zachodzi taka potrzeba ( co zdarza sie niezmiernie rzadko ) wylacznie osobiscie .
Pozatym trzeba kazdorazowo sprawdzac certyfikaty strony , czy aby nie jest podrobka , szczegolnie wtedy , kiedy wpisuje sie nr. klienta , nick a tymbardziej haslo dostepu .

cyc

Data: 2009-12-23 23:43:27
Autor: pluton
Zobaczcie jak niektórzy chca sie szybko dorobic czyims kosztem.
oszustwo. Ale ilu naciagneli, ktorzy tego nie zrobili i zapodali im login
haslo?

Chyba nikogo, bo ta sztuczka jest znana od zeszlego tysiaclecia.
(Pre)historycy datuja jej powstanie gdzies pomiedzy ladowaniem
czlowieka na ksiezycu a powstaniem komputera Apple II.

Nullification

Zobaczcie jak niektórzy chca sie szybko dorobic czyims kosztem.