Data: 2018-09-02 03:16:31 | |
Autor: Bolko | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
wiedzieli¶cie ?
auto ci stane³o na przeje¼dzie kolejowym szukasz naklejki dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki poci±g stanie https://youtu.be/NuYYRGyCK6I |
|
Data: 2018-09-02 16:02:23 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
Dnia Sun, 2 Sep 2018 03:16:31 -0700 (PDT), Bolko napisa³(a):
auto ci stane³o na przeje¼dzie kolejowym Ciekawe ile czasu minie do pierwszego nadu¿ycia dla kawa³u :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-09-02 20:52:54 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
On 9/2/2018 12:16 PM, Bolko wrote:
dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki Szybszy by³by radio-stop w ka¿dym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ... |
|
Data: 2018-09-02 21:00:26 | |
Autor: Robert Wañkowski | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-02 o 20:52, Sebastian Bia³y pisze:
On 9/2/2018 12:16 PM, Bolko wrote: Lepszy by³by czujnik, ¿e auto stoi na przeje¼dzie. Robert |
|
Data: 2018-09-02 21:47:54 | |
Autor: kk | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-02 o 21:00, Robert Wañkowski pisze:
W dniu 2018-09-02 o 20:52, Sebastian Bia³y pisze: Lepiej daæ pierwszeñstwo autom |
|
Data: 2018-09-02 21:48:22 | |
Autor: Sebastian Bia³y | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
On 9/2/2018 9:00 PM, Robert Wañkowski wrote:
Lepszy by³by czujnik, ¿e auto stoi na przeje¼dzie.dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejkiSzybszy by³by radio-stop w ka¿dym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ... Niestety to wymaga³o by *my¶lenia* na poziomie kompetencji przedszkolaka ze strony tak wielu instytucji ¿e to wielowymiarowo niemo¿liwe. |
|
Data: 2018-09-03 11:28:37 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-02 o 21:48, Sebastian Bia³y pisze:
On 9/2/2018 9:00 PM, Robert Wañkowski wrote: Kradli by na potêgê, zw³aszcza na lokalnych przejazdach. I tak ju¿ sporo przejazdów ma kamery, ale s± wysoko umieszczone. Zapewne w ramach automatyzacji bêdzie ich przybywaæ. Ps. Na sporej czê¶ci linii kolejowych, gdzie jest samoczynna blokada liniowa (mo¿na poznaæ po tym, ¿e co kilometr s± semafory, których s³upek jest pomalowany na bia³o), wystarczy zewrzeæ drutem dwie szyny, a na semaforze wy¶wietli siê czerwone ¶wiat³o. Na liniach dwutorowych trzeba zewrzeæ szyny na obu torach. Kilkadziesi±t lat temu zmor± kolejarzy by³y krowy z ci±gn±cymi siê ³añcuchami po torach, ale przynajmniej krowy nie ginê³y :-) |
|
Data: 2018-09-03 17:05:29 | |
Autor: Shrek | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 03.09.2018 o 11:28, T. pisze:
Ps. Na sporej czê¶ci linii kolejowych, gdzie jest samoczynna blokada liniowa (mo¿na poznaæ po tym, ¿e co kilometr s± semafory, których s³upek jest pomalowany na bia³o), wystarczy zewrzeæ drutem dwie szyny, a na semaforze wy¶wietli siê czerwone ¶wiat³o. Na liniach dwutorowych trzeba zewrzeæ szyny na obu torach. Kilkadziesi±t lat temu zmor± kolejarzy by³y krowy z ci±gn±cymi siê ³añcuchami po torach, ale przynajmniej krowy nie ginê³y :-) Teraz robi siê raczej liczniki osi. Ma zjechaæ tyle co wjecha³o. Shrek |
|
Data: 2018-09-03 18:26:26 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-03 o 17:05, Shrek pisze:
W dniu 03.09.2018 o 11:28, T. pisze: Nie. Przy SBL zawsze jest czujnik elektryczny w postaci zwarcia szyny (mo¿esz sobie sprawdziæ - ró¿nica napiêæ miêdzy szynami teoretycznie to 6 V, w praktyce - ok. 4,5; co ciekawe, nawet tzw. wychlapki, czyli po prostu du¿a ka³u¿a na torach, mo¿e wp³yn±æ na b³êdne wskazania na semaforach). Liczniki stosuje siê wy³±cznie przed i za przejazdami. T. |
|
Data: 2018-09-03 22:19:03 | |
Autor: Shrek | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 03.09.2018 o 18:26, T. pisze:
Teraz robi siê raczej liczniki osi. Ma zjechaæ tyle co wjecha³o. Tak;) Shrek |
|
Data: 2018-09-02 23:12:38 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
-- Lepszy by³by czujnik, ¿e auto stoi na przeje¼dzie.
kamera ip z czujnikiem ruchu. apka i prowadzacy pociag dostaje na fona obraz z kolejnych przejazdow. proste i skuteczne. w pkp za jakies 20 lat :-) |
|
Data: 2018-09-03 11:34:07 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-03 o 08:12, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Lepszy by³by czujnik, ¿e auto stoi na przeje¼dzie.Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwowaæ szlak, a nie "fona z apkami". Przejazdów jest kilka tysiêcy, a najniebezpieczniejsze s± te na torach, po których rzadko je¿d¿± poci±gi. Czêsto s± to linie bez ¿adnej infrastruktury (poza torem), wiêc problemem by³oby nawet pod³±czenie do pr±du jakichkolwiek urz±dzeñ. Ci±gniêcie kilometrów kabli tylko po to, ¿eby zapobiegaæ zdarzeniom ma³o prawdopodobnym nie ma sensu. Wystarczy uwaga na przejazdach (tak¿e strze¿onych - ludzie siê potrafi± myliæ, zagapiæ - tak zgin±³ Kulig) i przestrzeganie zakazu wje¿d¿ania, jak miga czerwone ¶wiat³o. Niestety czê¶æ przejazdów jest zaniedbana (krzaki), a ju¿ wkurzaj±ce jest, jak widoczno¶æ zas³ania domek dró¿nika. T. |
|
Data: 2018-09-03 03:51:30 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
-- Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwowaæ szlak, a nie "fona z apkami".
moze byc powiadomienie dzwiekowe ze trzeba popatrzec :-) -- Przejazdów jest kilka tysiêcy, a najniebezpieczniejsze s± te na torach, po których rzadko je¿d¿± poci±gi. Czêsto s± to linie bez ¿adnej infrastruktury (poza torem), wiêc problemem by³oby nawet pod³±czenie do pr±du jakichkolwiek urz±dzeñ. Ci±gniêcie kilometrów kabli tylko po to, ¿eby zapobiegaæ zdarzeniom ma³o prawdopodobnym nie ma sensu. ziew :-) https://www.rms.com.pl/services-view/nowe-modele-lamp-hybrydowych/ https://solar-solution.pl/ problem jest technicznie do ogarniecia trzeba tylko chciec ... |
|
Data: 2018-09-03 15:35:18 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-03 o 12:51, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwowaæ Zaproponuj zasilanie lampami solarnymi ¶wiat³a (nie lampy, ale sygnalizatory) na skrzy¿owaniach. ¦miech bêdzie s³ychaæ na Antarktydzie... :-) T. Ps. Aplikacji krytycznych nikt nigdy nie zasili czym¶ takim. Jak siê zepsuje albo nie na³aduje to jeszcze wiêcej Januszy bêdzie gin±æ na przejazdach. |
|
Data: 2018-09-03 06:58:33 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
-- Zaproponuj zasilanie lampami solarnymi ¶wiat³a (nie lampy, ale sygnalizatory) na skrzy¿owaniach. ¦miech bêdzie s³ychaæ na Antarktydzie... :-)
przypominam ze piszemy o zasilaniu kamery ip -- Aplikacji krytycznych nikt nigdy nie zasili czym¶ takim. Jak siê zepsuje albo nie na³aduje to jeszcze wiêcej Januszy bêdzie gin±æ na przejazdach. jak sie zepsuje lub nie naladuje to bedzie w apce miala odpowiedni status co nakaze maszyniscie zachowanie szczegolnej ostroznosci (ale wczesniej rusza dupska chlopaki z techniki zeby zobaczyc co nie halo). ciaglosc zasilania zapewni dodatkowy akku. Zreszta to juz dziala. Latarnia serii LSP 1001 wyposa¿ona dodatkowo w porty ³adowania USB dla urz±dzeñ mobilnych, stanê³a tu¿ przy wej¶ciu na teren Muzeum. Od teraz latarnia bêdzie s³u¿y³a wszystkim zwiedzaj±cym jako instalacja propaguj±ca ideê OZE oraz realnie o¶wietla³a teren dla uczestników wszelkich imprez na terenie Muzeum. |
|
Data: 2018-09-03 16:25:39 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-03 o 15:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Zaproponuj zasilanie lampami solarnymi ¶wiat³a (nie lampy, ale sygnalizatory) na skrzy¿owaniach. ¦miech bêdzie s³ychaæ na Chyba sobie jaja robisz - taki poci±g mia³by hamowaæ co kilometr, bo ch³opaki ze wsi ¶ci±gnêli kamerkê? I jak realizowany by³y transfer? Przez GSM? :-) Zapewniam Ciê, ¿e naprawdê nie g³upi ludzie pracuj± nad bezpieczeñstwem na kolei. Nie zabezpieczysz siê przed wszystkim, a zw³aszcza przed ludzk± g³upot±, z czego wynika wiêkszo¶æ wypadków. T. |
|
Data: 2018-09-03 09:09:18 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
Nie poci±g tylko obs³uga techniczna dba o kamerê i dzwoni na policjê czy SOK jak wie¶mak kamerê ¶ci±ga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. W³a¶ciwie wszystkie komponenty s± a ¿e nie potrafi± tego zgraæ raczej dobrze o nich nie ¶wiadczy.
https://www.alarm-technik.eu/ueberwachungstechnik/gsm-kameras/jablotron-eye-02 |
|
Data: 2018-09-03 18:32:21 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-03 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Nie poci±g tylko obs³uga techniczna dba o kamerê i dzwoni na policjê czy SOK jak wie¶mak kamerê ¶ci±ga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. W³a¶ciwie wszystkie komponenty s± a ¿e nie potrafi± tego zgraæ raczej dobrze o nich nie ¶wiadczy. Pobór mocy jest zbyt du¿y na jakiekolwiek zasilanie z baterii s³onecznych. No i kto niby mia³by obserwowaæ obraz z takich kamer? Stosuje siê kamery na przejazdach o du¿ych natê¿eniach ruchu kolejowego i drogowego, a obraz wy¶wietlany jest u najbli¿szego dy¿urnego ruchu, lub nastawniczego. Nikt na przejazdach kategorii D-F takich urz±dzeñ nie instaluje. Podobnie jak nie na wszystkich skrzy¿owaniach drogowych nie instaluje siê kamer, bo i po co? Ps. Teoretycznie maszynista nie powinien spogl±daæ ani na zegarek ani na rozk³ad jazdy, tak s± ustawione przepisy. :-) |
|
Data: 2018-09-03 20:16:55 | |
Autor: kk | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-03 o 18:32, T. pisze:
Ps. Teoretycznie maszynista nie powinien spogl±daæ ani na zegarek ani na rozk³ad jazdy, tak s± ustawione przepisy. :-) A na panel? |
|
Data: 2018-09-04 11:29:17 | |
Autor: J.F. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
U¿ytkownik "T." napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5b8d621e$0$683$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-03 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze: Nie poci±g tylko obs³uga techniczna dba o kamerê i dzwoni na policjê czy SOK jak wie¶mak kamerê ¶ci±ga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. W³a¶ciwie wszystkie komponenty s± a ¿e nie potrafi± tego zgraæ raczej dobrze o nich nie ¶wiadczy. Pobór mocy jest zbyt du¿y na jakiekolwiek zasilanie z baterii s³onecznych. No i kto niby mia³by obserwowaæ obraz z takich kamer? Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora. Skoro robia "latarnie hybrydowe" to i kamery pewnie sie da zasilic. Ale kolej raczej nie ma problemu z doprowadzeniem zasilania - ta ich automatyka i tak wymaga zasilania co kawalek. Stosuje siê kamery na przejazdach o du¿ych natê¿eniach ruchu kolejowego i drogowego, a obraz wy¶wietlany jest u najbli¿szego dy¿urnego ruchu, lub nastawniczego. Nikt na przejazdach kategorii D-F takich urz±dzeñ nie instaluje. Podobnie jak nie na wszystkich skrzy¿owaniach drogowych nie instaluje siê kamer, bo i po co? Drogowych jest duzo, a kolejowych ... doskonale potem widac kto zawinil i dlaczego nie my. J. |
|
Data: 2018-09-04 03:44:05 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
-- Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora. Skoro robia "latarnie hybrydowe" to i kamery pewnie sie da zasilic.
Xiaomi MiJia 1080P Home chodzi prawie 2 dni na powerbanku 20-tce zobaczymy ile wytrzyma jak podepne solara 15W Blitzwolfa (przez powerbank oczywiscie) -- Ale kolej raczej nie ma problemu z doprowadzeniem zasilania - ta ich automatyka i tak wymaga zasilania co kawalek. na upartego moze byc hybryda od chinczyka: https://pl.aliexpress.com/item/2014-Hot-Selling-Wind-Generator-Wind-Turbine-600W-max-Combine-with-12V-24V-Option-wind-controller/1375379690.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.73d11ea6ywHsIE&isOrigTitle=true |
|
Data: 2018-09-04 16:01:14 | |
Autor: T. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-04 o 11:29, J.F. pisze:
U¿ytkownik "T." napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5b8d621e$0$683$65785112@news.neostrada.pl... Jak ju¿ wspomnia³em - tam gdzie nie ma SBL nie ma ¿adnej automatyki. Je¶li jest jaki¶ kabel w ogóle, to najwy¿ej telekomunikacyjny. Nikt nie powierzy zasilania urz±dzeñ krytycznych dla bezpieczeñstwa tak niepewnym ¼ród³om zasilania. T. |
|
Data: 2018-09-05 20:51:23 | |
Autor: kk | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-04 o 16:01, T. pisze:
Przecie¿ to nie jest system krytyczny. Radary chc± instalowaæ na lokomotywach. Mniej adekwatne, ale w³a¶ciwie nie tak bardzo mniej. |
|
Data: 2018-09-04 16:56:10 | |
Autor: Robert Wañkowski | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2018-09-04 o 16:39, Marcin Debowski pisze:
On 2018-09-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Pasywne na podczerwieñ. :-) Robert |
|
Data: 2018-09-03 03:28:17 | |
Autor: Marcin Debowski | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
On 2018-09-02, Robert Wañkowski <robwan@wp.pl> wrote:
Lepszy by³by czujnik, ¿e auto stoi na przeje¼dzie. Tylko mam wra¿enie, ¿e wiêkszo¶æ tragicznie zakonczonych spotkan rozgrywa siê w ciagu kilkudziesiêciu sekund góra, wiêc dowolny sposób sygnalizacji w wiêkszo¶ci takich sytuacji zawiedzie. To co siê np. ostatnio wydarzy³o - 10s pi x drzwi. Innymi s³owy, dla sytuacji, gdy poci±gu nie ma w poblizu dzwonienie jest optymalne. Dla innych sytuacji nic nie pomo¿e i trzeba wyrabiaæ odruchy: nie próbuj ratowaæ samochodu anie oszczêdzaæ na szlabanach. -- Marcin |
|
Data: 2018-09-07 21:10:03 | |
Autor: J.F. | |
¯ó³te naklejki na przejazdach kolejowych | |
Dnia Sun, 2 Sep 2018 03:16:31 -0700 (PDT), Bolko napisa³(a):
wiedzieli¶cie ? A dzis kurskowizja powiedziala, ze te naklejki sa po to, zeby zglaszac nieodpowiedzialne zachowania ... kierowcow :-) J. |