Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Żółte naklejki na przejazdach kolejowych

Żółte naklejki na przejazdach kolejowych

Data: 2018-09-02 20:52:54
Autor: Sebastian Biały
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
On 9/2/2018 12:16 PM, Bolko wrote:
dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
pociąg stanie

Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...

Data: 2018-09-02 21:00:26
Autor: Robert Wańkowski
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-02 o 20:52, Sebastian Biały pisze:
On 9/2/2018 12:16 PM, Bolko wrote:
dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
pociąg stanie

Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...

Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

Robert

Data: 2018-09-02 21:47:54
Autor: kk
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-02 o 21:00, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-09-02 o 20:52, Sebastian Biały pisze:
On 9/2/2018 12:16 PM, Bolko wrote:
dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
pociąg stanie

Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...

Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

Lepiej dać pierwszeństwo autom

Data: 2018-09-02 21:48:22
Autor: Sebastian Biały
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
On 9/2/2018 9:00 PM, Robert Wańkowski wrote:
dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
pociąg stanie
Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...
Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

Niestety to wymagało by *myślenia* na poziomie kompetencji przedszkolaka ze strony tak wielu instytucji że to wielowymiarowo niemożliwe.

Data: 2018-09-03 11:28:37
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-02 o 21:48, Sebastian Biały pisze:
On 9/2/2018 9:00 PM, Robert Wańkowski wrote:
dzwonisz pod 112 podajesz numer z naklejki
pociąg stanie
Szybszy byłby radio-stop w każdym aucie, obok dzwigni spryskiwacza ...
Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

Niestety to wymagało by *myślenia* na poziomie kompetencji przedszkolaka ze strony tak wielu instytucji że to wielowymiarowo niemożliwe.

Kradli by na potęgę, zwłaszcza na lokalnych przejazdach. I tak już sporo przejazdów ma kamery, ale są wysoko umieszczone. Zapewne w ramach automatyzacji będzie ich przybywać.
Ps. Na sporej części linii kolejowych, gdzie jest samoczynna blokada liniowa (można poznać po tym, że co kilometr są semafory, których słupek jest pomalowany na biało), wystarczy zewrzeć drutem dwie szyny, a na semaforze wyświetli się czerwone światło. Na liniach dwutorowych trzeba zewrzeć szyny na obu torach. Kilkadziesiąt lat temu zmorą kolejarzy były krowy z ciągnącymi się łańcuchami po torach, ale przynajmniej krowy nie ginęły :-)

Data: 2018-09-03 17:05:29
Autor: Shrek
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 03.09.2018 o 11:28, T. pisze:

Ps. Na sporej części linii kolejowych, gdzie jest samoczynna blokada liniowa (można poznać po tym, że co kilometr są semafory, których słupek jest pomalowany na biało), wystarczy zewrzeć drutem dwie szyny, a na semaforze wyświetli się czerwone światło. Na liniach dwutorowych trzeba zewrzeć szyny na obu torach. Kilkadziesiąt lat temu zmorą kolejarzy były krowy z ciągnącymi się łańcuchami po torach, ale przynajmniej krowy nie ginęły :-)

Teraz robi się raczej liczniki osi. Ma zjechać tyle co wjechało.

Shrek

Data: 2018-09-03 18:26:26
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-03 o 17:05, Shrek pisze:
W dniu 03.09.2018 o 11:28, T. pisze:

Ps. Na sporej części linii kolejowych, gdzie jest samoczynna blokada liniowa (można poznać po tym, że co kilometr są semafory, których słupek jest pomalowany na biało), wystarczy zewrzeć drutem dwie szyny, a na semaforze wyświetli się czerwone światło. Na liniach dwutorowych trzeba zewrzeć szyny na obu torach. Kilkadziesiąt lat temu zmorą kolejarzy były krowy z ciągnącymi się łańcuchami po torach, ale przynajmniej krowy nie ginęły :-)

Teraz robi się raczej liczniki osi. Ma zjechać tyle co wjechało.

Shrek

Nie. Przy SBL zawsze jest czujnik elektryczny w postaci zwarcia szyny (możesz sobie sprawdzić - różnica napięć między szynami teoretycznie to 6 V, w praktyce - ok. 4,5; co ciekawe, nawet tzw. wychlapki, czyli po prostu duża kałuża na torach, może wpłynąć na błędne wskazania na semaforach). Liczniki stosuje się wyłącznie przed i za przejazdami.
T.

Data: 2018-09-03 22:19:03
Autor: Shrek
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 03.09.2018 o 18:26, T. pisze:

Teraz robi się raczej liczniki osi. Ma zjechać tyle co wjechało.

Shrek

Nie. Przy SBL zawsze jest czujnik elektryczny w postaci zwarcia szyny

Tak;)

Shrek

Data: 2018-09-02 23:12:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
-- Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

kamera ip z czujnikiem ruchu.  apka i prowadzacy pociag dostaje na fona obraz z kolejnych przejazdow. proste i skuteczne. w pkp za jakies 20 lat :-)

Data: 2018-09-03 11:34:07
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-03 o 08:12, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

kamera ip z czujnikiem ruchu.  apka i prowadzacy pociag dostaje na fona obraz z kolejnych przejazdow. proste i skuteczne. w pkp za jakies 20 lat :-)

Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwować szlak, a nie "fona z apkami". Przejazdów jest kilka tysięcy, a najniebezpieczniejsze są te na torach, po których rzadko jeżdżą pociągi. Często są to linie bez żadnej infrastruktury (poza torem), więc problemem byłoby nawet podłączenie do prądu jakichkolwiek urządzeń. Ciągnięcie kilometrów kabli tylko po to, żeby zapobiegać zdarzeniom mało prawdopodobnym nie ma sensu. Wystarczy uwaga na przejazdach (także strzeżonych - ludzie się potrafią mylić, zagapić - tak zginął Kulig) i przestrzeganie zakazu wjeżdżania, jak miga czerwone światło.
Niestety część przejazdów jest zaniedbana (krzaki), a już wkurzające jest, jak widoczność zasłania domek dróżnika.
T.

Data: 2018-09-03 03:51:30
Autor: przemek.jedrzejczak
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
-- Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwować szlak, a nie "fona z apkami".

moze byc powiadomienie dzwiekowe ze trzeba popatrzec :-)

-- Przejazdów jest kilka tysięcy, a najniebezpieczniejsze są te na torach, po których rzadko jeżdżą pociągi. Często są to linie bez żadnej infrastruktury (poza torem), więc problemem byłoby nawet podłączenie do prądu jakichkolwiek urządzeń. Ciągnięcie kilometrów kabli tylko po to, żeby zapobiegać zdarzeniom mało prawdopodobnym nie ma sensu.

ziew :-)

https://www.rms.com.pl/services-view/nowe-modele-lamp-hybrydowych/
https://solar-solution.pl/

problem jest technicznie do ogarniecia trzeba tylko chciec ...

Data: 2018-09-03 15:35:18
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-03 o 12:51, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Niestety zgodnie z przepisami ruchu na kolei maszynista musi obserwować
szlak, a nie "fona z apkami".

moze byc powiadomienie dzwiekowe ze trzeba popatrzec :-)

-- Przejazdów jest kilka tysięcy, a najniebezpieczniejsze są te na torach, po których rzadko jeżdżą pociągi. Często są to linie bez żadnej infrastruktury (poza torem), więc problemem byłoby nawet podłączenie do prądu jakichkolwiek urządzeń. Ciągnięcie kilometrów kabli tylko po to, żeby zapobiegać zdarzeniom mało prawdopodobnym nie ma sensu.

ziew :-)

https://www.rms.com.pl/services-view/nowe-modele-lamp-hybrydowych/
https://solar-solution.pl/

problem jest technicznie do ogarniecia trzeba tylko chciec ...


Zaproponuj zasilanie lampami solarnymi światła (nie lampy, ale sygnalizatory) na skrzyżowaniach. Śmiech będzie słychać na Antarktydzie... :-)

T.

Ps. Aplikacji krytycznych nikt nigdy nie zasili czymś takim. Jak się zepsuje albo nie naładuje to jeszcze więcej Januszy będzie ginąć na przejazdach.

Data: 2018-09-03 06:58:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
-- Zaproponuj zasilanie lampami solarnymi światła (nie lampy, ale sygnalizatory) na skrzyżowaniach. Śmiech będzie słychać na Antarktydzie... :-)

przypominam ze piszemy o zasilaniu kamery ip

-- Aplikacji krytycznych nikt nigdy nie zasili czymś takim. Jak się zepsuje albo nie naładuje to jeszcze więcej Januszy będzie ginąć na przejazdach.

jak sie zepsuje lub nie naladuje to bedzie w apce miala odpowiedni status co nakaze maszyniscie zachowanie szczegolnej ostroznosci (ale wczesniej rusza dupska chlopaki z techniki zeby zobaczyc co nie halo). ciaglosc zasilania zapewni dodatkowy akku. Zreszta to juz dziala.

Latarnia serii LSP 1001 wyposażona dodatkowo w porty ładowania USB dla urządzeń mobilnych, stanęła tuż przy wejściu na teren Muzeum. Od teraz latarnia będzie służyła wszystkim zwiedzającym jako instalacja propagująca ideę OZE oraz realnie oświetlała teren dla uczestników wszelkich imprez na terenie Muzeum.

Data: 2018-09-03 16:25:39
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-03 o 15:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Zaproponuj zasilanie lampami solarnymi światła (nie lampy, ale sygnalizatory) na skrzyżowaniach. Śmiech będzie słychać na
Antarktydzie... :-)

przypominam ze piszemy o zasilaniu kamery ip

-- Aplikacji krytycznych nikt nigdy nie zasili czymś takim. Jak się
zepsuje albo nie naładuje to jeszcze więcej Januszy będzie ginąć na
przejazdach.

jak sie zepsuje lub nie naladuje to bedzie w apce miala odpowiedni status co nakaze maszyniscie zachowanie szczegolnej ostroznosci (ale wczesniej rusza dupska chlopaki z techniki zeby zobaczyc co nie halo). ciaglosc zasilania zapewni dodatkowy akku. Zreszta to juz dziala.

Latarnia serii LSP 1001 wyposażona dodatkowo w porty ładowania USB dla urządzeń mobilnych, stanęła tuż przy wejściu na teren Muzeum. Od teraz latarnia będzie służyła wszystkim zwiedzającym jako instalacja propagująca ideę OZE oraz realnie oświetlała teren dla uczestników wszelkich imprez na terenie Muzeum.



Chyba sobie jaja robisz - taki pociąg miałby hamować co kilometr, bo chłopaki ze wsi ściągnęli kamerkę? I jak realizowany były transfer? Przez GSM? :-)
Zapewniam Cię, że naprawdę nie głupi ludzie pracują nad bezpieczeństwem na kolei. Nie zabezpieczysz się przed wszystkim, a zwłaszcza przed ludzką głupotą, z czego wynika większość wypadków.
T.

Data: 2018-09-03 09:09:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
Nie pociąg tylko obsługa techniczna dba o kamerę i dzwoni na policję czy SOK jak wieśmak kamerę ściąga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. Właściwie wszystkie komponenty są a że nie potrafią tego zgrać raczej dobrze o nich nie świadczy.

https://www.alarm-technik.eu/ueberwachungstechnik/gsm-kameras/jablotron-eye-02

Data: 2018-09-03 18:32:21
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-03 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Nie pociąg tylko obsługa techniczna dba o kamerę i dzwoni na policję czy SOK jak wieśmak kamerę ściąga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. Właściwie wszystkie komponenty są a że nie potrafią tego zgrać raczej dobrze o nich nie świadczy.

https://www.alarm-technik.eu/ueberwachungstechnik/gsm-kameras/jablotron-eye-02


Pobór mocy jest zbyt duży na jakiekolwiek zasilanie z baterii słonecznych. No i kto niby miałby obserwować obraz z takich kamer? Stosuje się kamery na przejazdach o dużych natężeniach ruchu kolejowego i drogowego, a obraz wyświetlany jest u najbliższego dyżurnego ruchu, lub nastawniczego. Nikt na przejazdach kategorii D-F takich urządzeń nie instaluje. Podobnie jak nie na wszystkich skrzyżowaniach drogowych nie instaluje się kamer, bo i po co?
Ps. Teoretycznie maszynista nie powinien spoglądać ani na zegarek ani na rozkład jazdy, tak są ustawione przepisy. :-)

Data: 2018-09-03 20:16:55
Autor: kk
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-03 o 18:32, T. pisze:

Ps. Teoretycznie maszynista nie powinien spoglądać ani na zegarek ani na rozkład jazdy, tak są ustawione przepisy. :-)

A na panel?

Data: 2018-09-04 11:29:17
Autor: J.F.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8d621e$0$683$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-03 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Nie pociąg tylko obsługa techniczna dba o kamerę i dzwoni na policję czy SOK jak wieśmak kamerę ściąga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. Właściwie wszystkie komponenty są a że nie potrafią tego zgrać raczej dobrze o nich nie świadczy.

https://www.alarm-technik.eu/ueberwachungstechnik/gsm-kameras/jablotron-eye-02

Pobór mocy jest zbyt duży na jakiekolwiek zasilanie z baterii słonecznych. No i kto niby miałby obserwować obraz z takich kamer?

Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora.

Skoro robia "latarnie hybrydowe" to i kamery pewnie sie da zasilic.

Ale kolej raczej nie ma problemu z doprowadzeniem zasilania - ta ich automatyka i tak wymaga zasilania co kawalek.

Stosuje się kamery na przejazdach o dużych natężeniach ruchu kolejowego i drogowego, a obraz wyświetlany jest u najbliższego dyżurnego ruchu, lub nastawniczego. Nikt na przejazdach kategorii D-F takich urządzeń nie instaluje. Podobnie jak nie na wszystkich skrzyżowaniach drogowych nie instaluje się kamer, bo i po co?

Drogowych jest duzo, a kolejowych ... doskonale potem widac kto zawinil i dlaczego nie my.

J.

Data: 2018-09-04 03:44:05
Autor: przemek.jedrzejczak
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
-- Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora. Skoro robia "latarnie hybrydowe" to i kamery pewnie sie da zasilic.

Xiaomi MiJia 1080P Home chodzi prawie 2 dni na powerbanku 20-tce zobaczymy ile wytrzyma jak podepne solara 15W Blitzwolfa (przez powerbank oczywiscie)

-- Ale kolej raczej nie ma problemu z doprowadzeniem zasilania - ta ich automatyka i tak wymaga zasilania co kawalek.

na upartego moze byc hybryda od chinczyka:

https://pl.aliexpress.com/item/2014-Hot-Selling-Wind-Generator-Wind-Turbine-600W-max-Combine-with-12V-24V-Option-wind-controller/1375379690.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.73d11ea6ywHsIE&isOrigTitle=true

Data: 2018-09-04 16:01:14
Autor: T.
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-04 o 11:29, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b8d621e$0$683$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-03 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Nie pociąg tylko obsługa techniczna dba o kamerę i dzwoni na policję czy SOK jak wieśmak kamerę ściąga. I tak transfer przez GSM w takich kamerach idzie. Właściwie wszystkie komponenty są a że nie potrafią tego zgrać raczej dobrze o nich nie świadczy.

https://www.alarm-technik.eu/ueberwachungstechnik/gsm-kameras/jablotron-eye-02

Pobór mocy jest zbyt duży na jakiekolwiek zasilanie z baterii słonecznych. No i kto niby miałby obserwować obraz z takich kamer?

Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora.

Skoro robia "latarnie hybrydowe" to i kamery pewnie sie da zasilic.

Ale kolej raczej nie ma problemu z doprowadzeniem zasilania - ta ich automatyka i tak wymaga zasilania co kawalek.



Jak już wspomniałem - tam gdzie nie ma SBL nie ma żadnej automatyki. Jeśli jest jakiś kabel w ogóle, to najwyżej telekomunikacyjny.
Nikt nie powierzy zasilania urządzeń krytycznych dla bezpieczeństwa tak niepewnym źródłom zasilania.
T.

Data: 2018-09-05 20:51:23
Autor: kk
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-04 o 16:01, T. pisze:



Pobór mocy jest zbyt duży na jakiekolwiek zasilanie z baterii słonecznych. No i kto niby miałby obserwować obraz z takich kamer?

Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora.

Skoro robia "latarnie hybrydowe" to i kamery pewnie sie da zasilic.

Ale kolej raczej nie ma problemu z doprowadzeniem zasilania - ta ich automatyka i tak wymaga zasilania co kawalek.

Jak już wspomniałem - tam gdzie nie ma SBL nie ma żadnej automatyki. Jeśli jest jakiś kabel w ogóle, to najwyżej telekomunikacyjny.
Nikt nie powierzy zasilania urządzeń krytycznych dla bezpieczeństwa tak niepewnym źródłom zasilania.

Przecież to nie jest system krytyczny.

Radary chcą instalować na lokomotywach. Mniej adekwatne, ale właściwie nie tak bardzo mniej.

Data: 2018-09-04 16:56:10
Autor: Robert Wańkowski
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
W dniu 2018-09-04 o 16:39, Marcin Debowski pisze:
On 2018-09-04, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b8d621e$0$683$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-09-03 o 18:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Nie pociąg tylko obsługa techniczna dba o kamerę i dzwoni na
policję czy SOK jak wieśmak kamerę ściąga. I tak transfer przez GSM
w takich kamerach idzie. Właściwie wszystkie komponenty są a że nie
potrafią tego zgrać raczej dobrze o nich nie świadczy.

https://www.alarm-technik.eu/ueberwachungstechnik/gsm-kameras/jablotron-eye-02

Pobór mocy jest zbyt duży na jakiekolwiek zasilanie z baterii
słonecznych. No i kto niby miałby obserwować obraz z takich kamer?

Kwestia ilosci pradu - kamery znow tak duzo nie biora.

Nocą też?

Pasywne na podczerwień. :-)

Robert

Data: 2018-09-03 03:28:17
Autor: Marcin Debowski
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych
On 2018-09-02, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
Lepszy byłby czujnik, że auto stoi na przejeździe.

Tylko mam wrażenie, że większość tragicznie zakonczonych spotkan rozgrywa się w ciagu kilkudziesięciu sekund góra, więc dowolny sposób sygnalizacji w większości takich sytuacji zawiedzie. To co się np. ostatnio wydarzyło - 10s pi x drzwi. Innymi słowy, dla sytuacji, gdy pociągu nie ma w poblizu dzwonienie jest optymalne. Dla innych sytuacji nic nie pomoże i trzeba wyrabiać odruchy: nie próbuj ratować samochodu anie oszczędzać na szlabanach.

--
Marcin

Żółte naklejki na przejazdach kolejowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona