硉y kogut na dachu a wpisy w dowodzie rejestracyjnym

Data: 2013-02-09 10:03:44
Autor: Tomasz Stiller
硉y kogut na dachu a wpisy w dowodzie rejestracyjnym
Witam wszystkich serdecznie.

Mam pytanko o stan prawny posiadania 偶贸艂tego koguta na dachu samochodu. Ot贸偶 mam zamiar kupi膰 busika do firmy, i egzemplarz kt贸ry sobie wypatrzy艂em akurat takie 偶贸艂te 艣wiat艂a b艂yskowe ma zainstalowane na dachu.

Pytanie brzmi, czy mog臋 z nimi legalnie je藕dzi膰 i czy nie b臋dzie z tego powodu problem贸w. Zaznaczam, je藕dzi膰 - nie u偶ywa膰. Jedna z niewielu wzmianek o 偶贸艂tych sygna艂ach b艂yskowych w PoRD m贸wi:

Art. 54. 1. Pojazd wykonuj膮cy na drodze prace porz膮dkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysy艂a膰 偶贸艂te sygna艂y b艂yskowe. (...)
3. Pojazd, kt贸ry ze wzgl臋du na konstrukcj臋, 艂adunek lub nietypowe zachowanie na drodze mo偶e zagra偶a膰 bezpiecze艅stwu w ruchu drogowym, powinien wysy艂a膰 偶贸艂te sygna艂y b艂yskowe.
4. Zabrania si臋, z zastrze偶eniem art. 31 ust. 1 pkt 5, u偶ywania 偶贸艂tych sygna艂贸w b艂yskowych do innych cel贸w ni偶 okre艣lone w ust. 1 i 3. O ile pod punkt pierwszy raczej nigdy nie b臋d臋 si臋 kwalifikowa艂, to pod punkt trzeci i owszem - mo偶e si臋 zdarzy膰. Co w praktyce dawa艂o by mi prawo do u偶ycia tego ustrojstwa na drodze?

Niekt贸rzy na sieci wspominaj膮 o konieczno艣ci posiadania dodatkowych wpis贸w w DR, ale nie mog臋 znale艣膰 偶adnych odniesie艅 w PoRD, kt贸re by to sankcjonowa艂o. Pytanie zatem o praktyk贸w, kt贸rzy maj膮 i u偶ywaj膮. Jak to z tym jest.

Tomek

Data: 2013-02-09 13:22:06
Autor: W贸dz
呕贸艂ty kogut na dachu a wpisy w dowodzie rejestracyjnym
Dnia Sat, 9 Feb 2013 10:03:44 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa艂(a):

[...]

Jeszcze mo偶esz u偶ywa膰 sygna艂贸w b艂yskowych jak b臋dziesz holowany.
Pytanie brzmi do czego chcesz owy samoch贸d u偶ywa膰? Jak do pilotowania lub
przewo偶enia nietypowego 艂adunku to mo偶esz "koguta" na dachu mie膰. Natomiast
jak chcesz g艂贸wnie u偶ywa膰 do innych cel贸w to tak b臋dziesz mia艂 zwi臋kszone
zu偶ycie paliwa.

W贸dz

硉y kogut na dachu a wpisy w dowodzie rejestracyjnym