Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.

[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.

Data: 2011-11-08 14:04:32
Autor: Coaster
[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.
On 11/8/11 12:30 PM, Ryszard Mikke wrote:
Przy skladaniu zimowego roweru rozne rzeczy wylaza. Teraz wylazla piasta.

Dynamopiasta nazywa sie DH-3R30-H i wspolpracuje z hamulcem rolkowym BR-IM41-F,
wszystko od naszego ulubionego producenta oczywiscie. Zalozylem kolo,
zakrecilem... 4-5 obrotow i stop. No, to trzeba pewnie rozebrac, przeczyscic
nasmarowac, prawda... Tyle ze sam sie boje, bo na razie jestem na etapie "mam
rozkuwacz i nie zawaham sie go uzyc!". Czyli serwis.

I tu dopiero jest zonk. Pan Serwisant stwierdzil, ze tu nawet nie ma co
rozbierac, bo on z doswiadczenia wie, ze taka piasta to sie do serwisowania
nie nadaje, on to rozbierze, narobi sie, a ona dalej bedzie tak kiepsko sie
krecic. Doradzil, zeby zajezdzic piaste i kupic nowa.

Moze to ktos potwierdzic, badz zaprzeczyc (i najlepiej powiedziec, gdzie w DC
mi to zrobia, skoro nie u Arka na Nowowiejskiej)?

Ja moge z takim oporem jezdzic, ale sie boje, ze teraz to jest tylko usyfione,
a po nastepnej zimie bedzie martwe. Albo wczesniej. A piasta wraz z hamulcem
nie tylko kosztowala mnie 90 EUR, ale jeszcze musialem ja z Niemiec sciagac,
bo Shimano Polska nie bylo w stanie dostarczyc przez cala zime. I
przejezdzilem na tym jedna zime, wydaje mi sie, ze to nie jest wiele...

W kropce jestem, doradzcie mi cos...


Nie znam konkretnej piasty ale zanim zacznie sie cos rozbierac i myslec o najgorszym najpierw powinno sie wykluczyc bardziej prozaiczne przyczyny 'wolnych obrotow'. Jezeli przedtem bylo OK a po zamontowaniu kola juz nie to IMHO problem moze lezec gdzie indziej, jestes pewien, ze prawidlowo zamontowales kolo?
Producent informuje ze: "When tightening the cap nuts, tighten the nuts alternately on both sides and do not concentrate all of the effort for
tightening and loosening the cap nut on one side of the wheel only, otherwise _the_hub_axle_may_turn,_ which could _excessively_tighten_ or loosen _the_lock_nuts_."

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Brown's Law Of Tire Sizing:
If two tires are marked with sizes that are mathematically
equal, but one is expressed as a decimal and the other as
a fraction, these two tires will not be interchangeable."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-11-08 14:18:31
Autor: Ryszard Mikke
[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 11/8/11 12:30 PM, Ryszard Mikke wrote:
> Przy skladaniu zimowego roweru rozne rzeczy wylaza. Teraz wylazla piasta.
>
> Dynamopiasta nazywa sie DH-3R30-H i wspolpracuje z hamulcem rolkowym BR-IM41-
F,
> wszystko od naszego ulubionego producenta oczywiscie. Zalozylem kolo,
> zakrecilem... 4-5 obrotow i stop. No, to trzeba pewnie rozebrac, przeczyscic
> nasmarowac, prawda... Tyle ze sam sie boje, bo na razie jestem na etapie "mam
> rozkuwacz i nie zawaham sie go uzyc!". Czyli serwis.
>
> I tu dopiero jest zonk. Pan Serwisant stwierdzil, ze tu nawet nie ma co
> rozbierac, bo on z doswiadczenia wie, ze taka piasta to sie do serwisowania
> nie nadaje, on to rozbierze, narobi sie, a ona dalej bedzie tak kiepsko sie
> krecic. Doradzil, zeby zajezdzic piaste i kupic nowa.
>
> Moze to ktos potwierdzic, badz zaprzeczyc (i najlepiej powiedziec, gdzie w DC
> mi to zrobia, skoro nie u Arka na Nowowiejskiej)?
>
> Ja moge z takim oporem jezdzic, ale sie boje, ze teraz to jest tylko usyfione
,
> a po nastepnej zimie bedzie martwe. Albo wczesniej. A piasta wraz z hamulcem
> nie tylko kosztowala mnie 90 EUR, ale jeszcze musialem ja z Niemiec sciagac,
> bo Shimano Polska nie bylo w stanie dostarczyc przez cala zime. I
> przejezdzilem na tym jedna zime, wydaje mi sie, ze to nie jest wiele...
>
> W kropce jestem, doradzcie mi cos...
>

Nie znam konkretnej piasty ale zanim zacznie sie cos rozbierac i myslec o najgorszym najpierw powinno sie wykluczyc bardziej prozaiczne przyczyny 'wolnych obrotow'. Jezeli przedtem bylo OK a po zamontowaniu kola juz nie to IMHO problem moze lezec gdzie indziej, jestes pewien, ze prawidlowo zamontowales kolo?
Producent informuje ze: "When tightening the cap nuts, tighten the nuts alternately on both sides and do not concentrate all of the effort for
tightening and loosening the cap nut on one side of the wheel only, otherwise _the_hub_axle_may_turn,_ which could _excessively_tighten_ or loosen _the_lock_nuts_."

To w zasadzie wiem i po pierwszej probie dosc starannie przykrecilem, starajac
sie rowno. Probowalem tez poluzowac troche, ale to nic nie zmienilo i, OIDP,
nie mialo wiekszego sensu ;).

--
rmikke

--


Data: 2011-11-08 15:46:56
Autor: Coaster
[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.
On 11/8/11 3:18 PM, Ryszard Mikke wrote:
Coaster<manypeny@mac.com>  napisał(a):

On 11/8/11 12:30 PM, Ryszard Mikke wrote:
Przy skladaniu zimowego roweru rozne rzeczy wylaza. Teraz wylazla piasta.
[...]
W kropce jestem, doradzcie mi cos...


Nie znam konkretnej piasty ale zanim zacznie sie cos rozbierac i myslec
o najgorszym najpierw powinno sie wykluczyc bardziej prozaiczne
przyczyny 'wolnych obrotow'. Jezeli przedtem bylo OK a po zamontowaniu
kola juz nie to IMHO problem moze lezec gdzie indziej, jestes pewien, ze
prawidlowo zamontowales kolo?
Producent informuje ze: "When tightening the cap nuts, tighten the nuts
alternately on both sides and do not concentrate all of the effort for
tightening and loosening the cap nut on one side of the wheel only,
otherwise _the_hub_axle_may_turn,_ which could _excessively_tighten_ or
loosen _the_lock_nuts_."

To w zasadzie wiem i po pierwszej probie dosc starannie przykrecilem, starajac
sie rowno. Probowalem tez poluzowac troche, ale to nic nie zmienilo i, OIDP,
nie mialo wiekszego sensu ;).


Bardzo starannie mozna tez i bardzo zle cos przykrecic ;-). Jak juz pisalem, nie mialem piasty w reku ale jezeli producent przestrzega przed mozliwoscia obrocenia osi i zmniejszenia luzow, to trzeba by najpierw na 100% wykluczyc, ze tak sie nie stalo a potem sie martwic dalej. ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Brown's Law Of Tire Sizing:
If two tires are marked with sizes that are mathematically
equal, but one is expressed as a decimal and the other as
a fraction, these two tires will not be interchangeable."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona