[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.

Data: 2011-11-08 14:29:27
Autor: cytawa
[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.
Ryszard Mikke pisze:

Dynamopiasta nazywa sie DH-3R30-H i wspolpracuje z hamulcem rolkowym BR-IM41-F,
wszystko od naszego ulubionego producenta oczywiscie. Zalozylem kolo,
zakrecilem... 4-5 obrotow i stop. No, to trzeba pewnie rozebrac, przeczyscic
nasmarowac, prawda...

Nie ty pierwszy i zapewnie nie ostatni chcesz zrobic ten blad. Najprawdopodobniej piasta jest dobrze skrecona a hamowanie wynika z magnetycznego sposobu wytwarzania pradu. Tam w srodku jest sa wielobiegunowe magnesy. W czasie jazdy daje to pewne opory ale one sa na tyle male, ze nie przeszkadza w jezdzie.

Proba rozkrecenia tej piasty moze sie skonczyc urwaniem drucikow. Potem bardzo trudno je polutowac.

Trzeba rozkrecac bardzo ostroznie i wedlug schematu.

Jan Cytawa

Data: 2011-11-08 14:20:50
Autor: Ryszard Mikke
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke pisze:

> [...]

Nie ty pierwszy i zapewnie nie ostatni chcesz zrobic ten blad. Najprawdopodobniej piasta jest dobrze skrecona a hamowanie wynika z magnetycznego sposobu wytwarzania pradu. Tam w srodku jest sa wielobiegunowe magnesy. W czasie jazdy daje to pewne opory ale one sa na tyle male, ze nie przeszkadza w jezdzie.

Nie jestem pewien, czy same magnesy to powoduja. Wydaje mi sie, ze wczesniej
moglem tym kolem zakrecic na tyle dlugo, ze tylna lampka sie zapalala, tepare
obrotow raczej nie wystarczy. Czyli widzi mi sie, ze opory sa jednak wyraznie
wieksze, niz rok temu.

--
rmikke

Data: 2011-11-08 17:26:32
Autor: Coaster

Ryszard Mikke pisze:

[...]

Jezeli _naprawde_ jest zbyt duzy opor w piascie (zakladajac, ze os sie obrocila i konus dokrecil sie troszke razem z kontra, to jak widac na rysunku na pdf-ie z DH-3R30 (BTW - blad u Shimano - sciaga sie jako ..html - trzeba recznie zamienic na .pdf po zapisaniu na dysku) <http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/DH/EV-DH-3R30-NT-2724Apdf_v1_m56577569830677492> mozna by sprobowac luzujac kontre 8 ustawic prawidlowy luz za pomoca konusa 7 i zakontrowac kontra 8.

PS. Hmm, podales, ze Twoja piasta to *DH-3R30* a u Shimano z hamulcem rolkowym jest tez *DH-3R40*. Jezeli *DH-3R40* to jak wyzej tylko kontra to 10 a konus to 9. <http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/DH/EV-DH-3R40-2287_v1_m56577569830608793.pdf>

PS.PS. A hamulec nie 'ciagnie'?

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-11-08 17:42:46
Autor: Ryszard Mikke
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
[...]

Spisalem bezposrednio z piasty, wiec na pewno 30. :D

PS.PS. A hamulec nie 'ciagnie'?

Jak go jeszcze do linki nie podlaczylem, to chyba nie?

--
rmikke

--

[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.