[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.

Data: 2011-11-08 20:22:57
Autor: Wojtek Paszkowski
[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.

"Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:j9b3sd$66l$1inews.gazeta.pl...
Przy skladaniu zimowego roweru rozne rzeczy wylaza. Teraz wylazla piasta.

Dynamopiasta nazywa sie DH-3R30-H i wspolpracuje z hamulcem rolkowym BR-IM41-F,
wszystko od naszego ulubionego producenta oczywiscie. Zalozylem kolo,
zakrecilem... 4-5 obrotow i stop. No, to trzeba pewnie rozebrac, przeczyscic
nasmarowac, prawda...

a może odchudziłeś koło lżejszą oponą albo dętką, albo powietrze jesienne jest lżejsze?
W tej dynamopiaście jest olbrzymia różnica w "lekkości" obracania się między np. gołym kołem a kołem z nałożoną oponą - samo koło niemal błyskawicznie się zatrzyma.

Ewentualnie może masz jakieś obciążenie załączone i dlatego piasta się szybko przestaje kręcić?

A piasta wraz z hamulcem
nie tylko kosztowala mnie 90 EUR, ale jeszcze musialem ja z Niemiec sciagac,
bo Shimano Polska nie bylo w stanie dostarczyc przez cala zime. I
przejezdzilem na tym jedna zime, wydaje mi sie, ze to nie jest wiele...

aż tak Ci zależało na tym hamulcu rolkowym? Wersja tej samej piasty pod tarcze kosztuje 1/3 tej sumy i chyba bez problemu można ją dostać, nawet w Polsce (przynajmniej swoją kupiłem od ręki w Cykloturze jakieś 4 lata temu - gdy dynamopiasty dopiero zaczynały być w PL powszechne). A nawet lżejsze o dobre 300g piasty XT kosztują coś koło 60 eur.

pozdr

Data: 2011-11-08 22:48:10
Autor: Ryszard Mikke
Wojtek Paszkowski <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał(a):

> [...]

Ewentualnie może masz jakieś obciążenie załączone i dlatego piasta się szybko przestaje kręcić?

Opona caly czas ta sama, rower i tak tylko zima jezdzi. Obciazenia nie bylo, bo nic jeszcze nie podlaczylem...

> [...]

aż tak Ci zależało na tym hamulcu rolkowym? Wersja tej samej piasty pod tarcze kosztuje 1/3 tej sumy i chyba bez problemu można ją dostać, nawet w Polsce (przynajmniej swoją kupiłem od ręki w Cykloturze jakieś 4 lata temu - gdy dynamopiasty dopiero zaczynały być w PL powszechne). A nawet lżejsze o dobre 300g piasty XT kosztują coś koło 60 eur.

Po straceniu amortyzatora z powodu soli poskladalem rower zimowy z mysla o zakryciu wszystkich mechanizmow. To i hamulce wyszukalem kryte. Mialem do wyboru rolkowe i... Yyyy... Eeee... ewentualnie torpedo z tylu, ale nie lubie, wiec tez rolkowy. Zreszta, z tylem poszlo mi latwiej, bo znajomy serwis mial odpowiednia piaste w promocyjnej cenie (ktos zamowil kiedys i nie odebral, pewnie czekal tak samo dlugo, jak ja na te dynamopiaste i cierpliwosci mu nie stalo - dziekujemy Ci, Shimano Polska).

--
rmikke

--

[tech]Zonk z dynamopiasta. Chyba.