Zosta³y naruszone zasady demokracji" o doktorze H.C dla Michnik

Data: 2009-11-17 22:39:03
Autor: Karol
Zosta³y naruszone zasady demokracji" o doktorze H.C dla Michnik

Adam Michnik zosta³ wyró¿niony doktoratem honoris causa przez Uniwersytet
Pedagogiczny w Krakowie
Z prof. Ryszardem Kantorem - wspó³inicjatorem listu protestacyjnego przeciwko
przyznaniu doktoratu honoris causa Adamowi Michnikowi przez Uniwersytet
Pedagogiczny w Krakowie - rozmawia³ Piotr ¯y³ka.

Prof.Ryszard Kantor m.innymi powiedzial:

*Moje przekonanie o tym, jak wygl±da g³osowanie demokratyczne, zosta³o bardzo
mocno naruszone, ale byæ mo¿e to jest „inna” demokracja, inna ni¿ ja s±dzi³em,
¿e powinna byæ, mo¿e to jest w³a¶nie ta demokracja, o któr± tak zawziêcie i
niestrudzenie walczy³ Pan redaktor Michnik. Mo¿e na tym w³a¶nie polega ten
rodzaj demokracji, ¿e niezale¿nie od wyników g³osowania, tak czy inaczej,
pewne decyzje zapadaj±.*

*Ja mogê powiedzieæ w swoim imieniu, ¿e ten protest wspó³inicjowa³em z trzech
powodów. Pierwsza kwestia jest taka, ¿e ja nie oceniam pozytywnie dzia³alno¶ci
redaktora Michnika, jego politycznej czy te¿ spo³ecznej dzia³alno¶ci. Uwa¿am,
¿e Adam Michnik raczej destrukcyjnie dzia³a na scenê polityczn± w Polsce.
Podzielam pogl±d Zbigniewa Herberta, ¿e Michnik to jest intelektualny oszust –
Herbert ma du¿e szczê¶cie, ¿e nie ¿yje, bo byæ mo¿e by³by dzi¶ po s±dach
ci±gany za te s³owa. To jest moja opinia, która w tej sprawie w³a¶ciwie jest
nieistotna. Istotne jest co¶ innego – nie widzê ¿adnych powodów
merytorycznych, ¿eby przyznawaæ Adamowi Michnikowi doktorat honoris causa.
Jakie zas³ugi naukowe, czy te¿ paranaukowe ma redaktor Michnik? Ja takich nie
znajdujê. Oczywi¶cie mo¿na spróbowaæ argumentowaæ, ¿e ludziom polityki, czy
innym osobom, które niekoniecznie maj± co¶ wspólnego z nauk± przyznawano takie
doktoraty. Mo¿na, ale mi siê to nie podoba i uwa¿am, ¿e nie nale¿y takich
doktoratów przyznawaæ. Owszem, za dzia³ania naukowe, licz±ce siê – nawet je¶li
maj± one charakter dyskusyjny. To jest ta pierwsza kwestia – osoba i jej
dokonania. Z jakiegokolwiek punktu widzenia na to nie spojrzeæ, to nie ma
powodu, aby taki doktorat Michnikowi przyznaæ. Druga kwestia to tryb nadania
doktoratu, ca³y jego przebieg by³ wysoce w±tpliwy – delikatnie mówi±c. Tak jak
ju¿ mówi³em, odrzucenie, brak poparcia przez jeden instytut, poparcie przez
nastêpny, w±tpliwej jako¶ci g³osowanie na radzie wydzia³u – nie wiem, jak to
wygl±da³o na senacie uczelni – ale w moim przekonaniu to wygl±da³o tak, ¿e
wniosek do senatu nawet nie powinien dotrzeæ. A je¿eli ju¿ kto¶ d±¿y³ do tego,
¿eby wbrew opinii znacz±cej czê¶ci g³osuj±cych przeprowadziæ tê inicjatywê, to
trzeba by³o od razu na senacie to zrobiæ i nie robiæ tej fikcji, fikcji
demokracji, chyba, ¿e, tak jak ju¿ wspomnia³em, ma byæ to ta demokracja, o
któr± niestrudzenie walczy³a osoba, o której tutaj mówimy. Rektor, mo¿na
powiedzieæ, idzie w zaparte, twierdzi, ¿e wszystko by³o zgodnie z przepisami.
Nie jestem tego taki pewien. Ja w dalszym ci±gu uwa¿am, ¿e zasady demokracji
zosta³y naruszone. Dodatkowo dowiaduje siê ze s³ów Pani rzecznik uniwersytetu,
¿e wiêkszo¶æ pracowników jest za. Nie wiem, na jakiej podstawie Ona to
twierdzi, czy jakie¶ badania przeprowadzono, w ka¿dym razie mnie nikt nie
pyta³. Uwa¿a, ¿e to po prostu jest kolejny przyk³ad, jak wyobra¿aj± sobie
demokracjê ludzie, którzy rz±dz± uniwersytetem, albo go reprezentuj±. Bo na
jakiej podstawie mo¿na powiedzieæ, ¿e wiêkszo¶æ pracowników uniwersytetu jest
za? Tylko wtedy, je¿eli przeprowadzi³o siê jakie¶ badania, plebiscyt
najlepiej, a o niczym takim na naszym uniwersytecie nie s³ysza³em. W zwi±zku z
czym stanowisko wyra¿one przez Pani± rzecznik wydaje mi siê do¶æ osobliwe.*

http://tinyurl.com/yl475eo

Data: 2009-11-18 09:07:23
Autor: zbig
Zosta³y naruszone zasady demokracji" o doktorze H.C dla Michnik

Szanujê Michnika za jego drogê ¿yciow±. Nie podzielam jednak¿e wiêkszo¶ci
jego pogl±dów spo³ecznych i politycznych. ¯enuje mnie jednak s³uchanie
okrzyków "hañba" wznoszonych na uroczysto¶ci wrêczenia doktoratu. Nie bardzo
dobrze ¶wiadczy to o kulturze osobistej tych "naukowców". Ciekaw jestem te¿
jak zachowywali siê na takich uroczysto¶ciach w czasach, gdy Michnika
wsadzano do wiêzienia. Czy te¿ tak ochoczo krzyczeli "hañba" przy ojkazji
wrêczania doktoratów ró¿nym partyjnym bonzom i zwyk³ym zdrajcom?
Mo¿e kto¶ wie ?

Data: 2009-11-18 10:02:50
Autor: boukun
Zosta³y naruszone zasady demokracji" o doktorze H .C dla Michnik

U¿ytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:he0a05$ssk$1news.task.gda.pl...

Szczególnie, ¿e to jest ¿ydowska impreza..., jak mówi³a ta pani, ¿e "to jest ... nasza uroczysto¶æ"... http://www.onet.tv/hanba-uroczystosc-czerwonych,5701044,1,klip.html

boukun

Data: 2009-11-18 12:26:44
Autor: Karol
Zosta³y naruszone zasady demokracji
zbig <zbigniew_@gazeta.pl> napisa³(a):

[...]

posluchaj Zbyszku, zauwazylem ze jestes jedna z niewielu na tej grupie osob,
ktora jest dosc wywazona, niemniej jesli chodzi o Michnika proponowalbym Ci
dokladniej zapoznac sie z calym jego zyciorysem i wyciagnac wlasciwe wnioski
z jego fatalnej dzialalnosci dla Polski. Michnik nie jest Polakiem i nigdy nie czul sie Polakiem. Jest to internacjonalista dla ktorego Trocki byl i jest
wzorem. Ten czlowiek jest w gruncie rzeczy komunista o mentalnosci zydowskiego geszewciarza. Ja kiedy dowiedzialem sie w jaki sposob podlaczyl
sie on do KOR i nastepnie do Solidarnosci oraz jak podstepnie po prostu
wykradl GW opozycji, to po prostu bylem zszokowany.

Potem zaczalem glebiej drazyc temat i obserwowac indoktrynacje Polakow ktora
prowadzi ta jego zydowska, tak ZYDOWSKA gazeta w Polsce, zrozumialem kim
naprawde jest dla postkomunistycznej Polski Michnik. Ten facet powinien byc OSADZONY, a nie nagradzany.

Ale to dluzsza dyskusja i nie na ta grupe.

Data: 2009-11-18 12:38:06
Autor: Karol
i jeszcze jedno.

osobiscie uwazam, ze w Polsce moznaby sie zastanowic nad skrzyknieciem
spoleczenstwa ktore zostalo najpierw pokrzywdzone przez 50 lat komunizmu, a nastepnie bezwzglednie okradzione na skutek porozumien komuchow z elita
zydowska po okraglym stole, wynajac dobrych miedzynarodowych adwokatow i wytoczyc temu towarzystwu proces na caly swiat.

Innego wyjscia nie ma, jesli Polska sie nie pozbedzie tego balastu i
spoleczenstwo nie przetnie tego wrzoda na swoim ciel, to nadal bedzie wegetowac
i staczac sie na margines swiata.

Data: 2009-11-18 14:57:11
Autor: cirrus
Zosta³y naruszone zasady demokracji
U¿ytkownik "Karol " <jef_f@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:he0p64$c6h$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to zapoznaj nas z tymi ciemnymi stronami ¿yciorysu, pewnie chodzi o wstawiony do celi telewizor.

--
stevep

Data: 2009-11-18 16:30:49
Autor: HaMMeR
cirrus wrote:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -

Ten telewizor wstawiony dla rozrywki 'katowanemu opozycjoniscie' wiecej 'mowi', niz jestes sobie w stanie wyobrazic tym czyms,
co nosisz bez potrzeby na swoich cherlawych ramionach!
Memu ojcu wbijano tylko igly pod paznokcie, kazano mu siedziec 48 godzin bez
mozliwosci wstawania na malym stolku i takie tam rozne inne 'zabawy' dla rozrywki...
i popatrz nie dostal hc i nawet sie z tym nigdy nie obnosil ani niczego nie domagal!
Pisze to dlatego, abys znal miare cierpienia i klase czlowieka,
w kontekscie pozniejszej eklsploatacji i zdyskontowania owego cierpienia-
tutaj: I opozycjonisty IIIRP!
Zal doope sciska...

Data: 2009-11-18 15:51:48
Autor: Karol
Zosta³y naruszone zasady demokracji

noz qu**wa, coz to za opozycjonista ktory siedzial tyle lat w wiezieniu i
komuchy go nie zalatwily, tak jak to zrobily z innymi polskimi opozycjonistami,
Jakim sku***nem trzeba byc, aby takie brednie wtlaczac na sile ludziom, ktorym
komuchy zniszczyly prawie cale zycie.

Zniszczyly bydlaki ludzkie zycie, a potem jeszcze okradly, bo sobie *okragly
stol* wymyslily aby narod jeszcze bardziej upodlic i zdeprawowac.

Na takim KLAMSTWIE i OSZUSTWIE, ci lajadcy chca teraz sobie zbudowac swoj
szczesliwy swiat geszeftu na cudzej krzywdzie i tragedii.

NIGDY !!! Tego im wybaczyc nie mozna !

Data: 2009-11-18 15:57:23
Autor: zbig
[...]

Nie dojdziemy w tej sprawie pewnie do porozumienia. Fa³szyw± legendê tworz± mu w g³ównej mierze przeciwnicy polityczni, co ka¿e mieæ dystans do rzetelno¶ci i obiektywno¶ci s±dów.
Nie popieram jego lewackich pogl±dów politycznych ale wiem, ¿e dla mnie, dla reprezentanta pokolenia, które zaczyna³o mieæ jakie¶ kontakty z literatur± drugoobiegow± i z opozycj± na prze³omie lat siedemdziesi±tych i osiemdziesi±tych Michnik by³ bohaterem.
A ¿e wielbi³ Trockiego? Macierewicz podobno takim samym uczuciem darzy³ Che Guevarê. I co z tego?

Data: 2009-11-18 15:15:55
Autor: Karol
[...]

to nie jest falszywa legenda. Jesli tego nie chcesz sam dociec i lekcewazysz ewidentne fakty ktore sa oczywiste dla kazdego Polaka, to sorry, ale
rzeczywiscie nikt nikogo na sile nie przekona, skoro on woli miec klapki na
oczach i sam uczestniczy w tej narodowej hucpie bo czuje sie ta prawda zagrozony.

[...]

Podaj jakies dowody na temat Macierewicza.Na temat Michnika wiadomo juz duzo i dowodow jest cala masa. Obecna polska rzeczywistosc oraz przyszlosc Polski
to m.innymi realizacja mrzonek Michnika. Ponadto, czy Macierewicz gada w
redakcji swojej gazety po zydowsku i wtlacza do polskich glow antynarodowe,
klamliwe brednie, ktore wiecej maja wspolnego z kultura zydowska, a nizeli
polska, tym samym prowadzac do wynarodowienia Polakow?

A zreszta, co ja bede tu ci wyklady robil. Kazdy Polak ktory chce zrozumiec co sie w Polsce wydarzylo po okraglym stole, to to widzi. Slepcem moze byc
tylko ktos, co sam w tym postkomuszym buredlu uczestniczy, bo nie czuje sie
Polakiem.

Jeszcze raz twierdze, ze najsensowniejszym rozwiazaniem nie jest dyskusja z
takimi osobami jak np. ty, tylko to co napisalem powyzej czyli proces dla sprzedajnego lajdactwa.

Data: 2009-11-18 16:31:15
Autor: zbig
Zosta³y naruszone zasady demokracji

U¿ytkownik " Karol" <jef_f@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:he133b$j7o$1inews.gazeta.pl...
zbig <zbigniew_@gazeta.pl> napisa³(a):
Podaj jakies dowody na temat Macierewicza.Na temat Michnika wiadomo juz duzo
i dowodow jest cala masa.
Pitu, pitu. Takie same dowody jak i na Macierewicza

>Obecna polska rzeczywistosc oraz przyszlosc Polski
to m.innymi realizacja mrzonek Michnika.
 Ja jestem wrêcz zachwycony obecn± polsk± rzeczywisto¶ci± wiêc je¶li by³aby to zas³uga Michnika to jest godzien pomnika.

Data: 2009-11-18 15:42:12
Autor: Karol
> [...]

> i dowodow jest cala masa.

Pitu, pitu. Takie same dowody jak i na Macierewicza

jakie dowody masz na Macierewicza, prosze bardzo przedstaw je tutaj.

 >Obecna polska rzeczywistosc oraz przyszlosc Polski
> to m.innymi realizacja mrzonek Michnika.

 Ja jestem wrêcz zachwycony obecn± polsk± rzeczywisto¶ci± wiêc je¶li by³aby to zas³uga Michnika to jest godzien pomnika.

czym ty jestes zachwycony? Tym ze jeses nikim jako obywatel Polski? Tym ze kazdy Niemiec i nawet Rosjanin, ma szacunek innych nacji na swiecie, a Polak
jest uwazany za czlowieka gorszej kategorii?

Ty sobie w ogole wyobrazasz, aby grupa Polakow tak rozpierdalala Izrael i
narzucala Zydom swoje destrukcyjne pomysly?
Wiesz co by Zydzi z taki ludzmi zrobili? Nie ludz sie, ze ta hucpa i bezczelne KLAMSTWO zakonczy sie sukcesem takich
jak Michnik? Ten bydlak , ma juz zbyt wiele wrogow wsrod Polakow.

Data: 2009-11-18 17:44:53
Autor: Lorn
Zosta³y naruszone zasady demokracji
Karol pisze:

[cut - crap]

Tym ze kazdy Niemiec i nawet Rosjanin, ma szacunek innych nacji na swiecie, a Polak
jest uwazany za czlowieka gorszej kategorii?

Po czym tak wnioskujesz? W Kanadzie tak ¼le Polaków traktuj±? ;-> Polak za granic± sam siê pokazuje z jak najgorszej strony, wiêc z ³aski swojej patrz na w³asne otoczenie i poprawiaj wizerunek swój i innych rodaków na obczy¼nie. Chyba, ¿e Ty ju¿ nie Polak tylko psiocz±ca prostytutka co to jej ju¿ nikt za darmo nie chce wzi±æ i marudzi jak to w Polsce ¼le i wszyscy maj± j± w dupie... S³usznie, po cholerê nam zaraza... Sio.

Data: 2009-11-18 09:39:50
Autor: Marek
Zosta³y naruszone zasady demokracji
On 18 Lis, 17:44, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
Karol pisze:

[cut - crap]

> Tym ze kazdy Niemiec i nawet Rosjanin, ma szacunek innych nacji na swiecie, a Polak
> jest uwazany za czlowieka gorszej kategorii?

Po czym tak wnioskujesz? W Kanadzie tak ¼le Polaków traktuj±?

Nie tak zle ! Tylko pradem - pare tys. Volt

Data: 2009-11-18 18:42:25
Autor: Lorn
Marek pisze:
On 18 Lis, 17:44, Lorn <ateag...@poczta.fm> wrote:
Karol pisze:

[cut - crap]

[...]

A my¶leli, ¿e to Rosjanin...

Data: 2009-11-18 18:58:13
Autor: u2
Marek pisze:

[...]

Ma³o, od 20 tysiêcy do pó³ miliona V DC

http://pl.wikipedia.org/wiki/Paralizator

Data: 2009-11-18 13:01:09
Autor: cytryna
[...]

Przecie¿ Michnik nigdy nie siadzia³ bowiem w obawie przed s³usznbym, wieloletnim wyrokiem zwia³ do Szwecji i nie udaje siê go nak³oniæ do
powrotu na ³ono Ojczyzny. Ju¿ samo wej¶cie kuchennymi schodami na UP
KEN ¶wiadczy, niczym plebiscyt, jak uwielbiany jest ten "chory ideolog"
A ty kapuchy siê dziwi±, ¿e Prezydent akt powo³ania wrêcza³ Donkowi w komórce czy w przedpokoju - ten sam gatunek cz³owieka, takie same wej¶cia.

Data: 2009-11-18 13:49:49
Autor: HaMMeR
Zosta³y naruszone zasady demokracji" o doktorze H.C dla Michnik
zbig wrote:
ciach

  Czy te¿ tak ochoczo krzyczeli "hañba" przy ojkazji
wrêczania doktoratów ró¿nym partyjnym bonzom i zwyk³ym zdrajcom?
Mo¿e kto¶ wie ?

Przyznam, ze ja tez sobie takiego faktu nie przypominam,
ale teraz to obaj mielismy te okazje..;) Nieprawdaz?

Data: 2009-11-18 14:04:27
Autor: cytryna
Robaczywa ¶liwa i laudator macherek
zbig wrote:
ciach

  Czy te¿ tak ochoczo krzyczeli "hañba" przy ojkazji
> wrêczania doktoratów ró¿nym partyjnym bonzom i zwyk³ym zdrajcom?
> Mo¿e kto¶ wie ?

Strona g³ówna &raquo; Blogi &raquo; Rewizor - blog
Kawa³ roku : Janusz Majcherek jest profesorem- tylko uczelnianym na szczê¶cie!
Rewizor, 22 sierpieñ, 2008 - 21:46
Janusz Majcherek nale¿y do publicystów, którzy wol± poprawno¶æ polityczn± od my¶lenia. Jego artyku³y s± tak p³askie jak ciek³okrystaliczny ekran monitora w &#8222;Gazecie Wyborczej&#8221;. Ca³y repertuar intelektualny Majcherka sk³ada siê z piêciu, mo¿e dziesiêciu wy¶wiechtanych pojêæ, z których uk³ada w kó³ko swoje quasi-my¶li, mniej wiêcej tak samo, jak przedszkolaki bawi± siê klockami: &#8222;Nacjonalizm jest plag± ludzko¶ci. Liberalizm chroni nas przed opresyjnym pañstwem. Spo³eczeñstwo obywatelskie gwarantuje wolno¶æ i dobrobyt. My¶lenie liberalne chroni przed nacjonalizmem i chorobami zaka¼nymi. Homoseksualizm jest fundamentem wolno¶ci jednostki&#8221; itd., itd. &#8211; bez koñca. Majcherek potrafi uk³adaæ z tych kilku pojêæ d³ugie i potwornie nudne tasiemce. ¯e nie ma w tym sensu? No có¿ &#8211; taka jest cena poprawno¶ci politycznej. Mo¿na byæ albo m±drym, albo poprawnym. Tertium non datur.
itd., itd.

Autora artyku³u przera¿a Karta Polaka &#8211; mo¿e byæ ona wstêpem do nacjonalistycznej ekspansji, która zapewne skoñczy siê wysiedleniami i wywózkami, a w³a¶nie tym Polacy najbardziej zhañbili siê po drugiej wojnie ¶wiatowej. ¯eby kto¶ nie s±dzi³, ¿e zmy¶lam, zacytujê wiernie Majcherka:

&#8222;Po wojnie potêpiano wysiedlenia i wywózki Polaków, ale nie jako zasadê postêpowania z obc± ludno¶ci±, bo zastosowano j± wobec Niemców i Ukraiñców. Ostry sprzeciw wobec dzia³alno¶ci Eryki Steinbach i jej planów upamiêtniania tych wysiedleñ oraz dawnej obecno¶ci niemieckiej na terenach nale¿±cych obecnie do Polski nie przeszkadza wielu politykom we wspieraniu kultu Kresów Wschodnich, rewindykacji Zabu¿an, resentymentów Wo³yniaków, a nawet pomys³ów budowy Muzeum Polskich Kresów.&#8221;

Muzeum Polskich Kresów - to¿ to czyste szaleñstwo, a nawet zbrodnia, co¶ du¿o gorszego od rozs±dnych projektów pani Steinbach. Ona chcia³aby tylko upamiêtniaæ, a nam ¶ni± siê podboje i Bereza Kartuska. No i jeszcze ta straszna Karta Polaka!

Ale skoro ju¿ tak bardzo martwi siê nadawaniem specjalnych uprawnieñ obywatelom innych krajów, zachêcam go, ¿eby przy okazji dowiedzia³ siê, czy przypadkiem nie wrêcza siê obcych paszportów Polakom. Gdyby tak by³o, pan Majcherek powinien uderzyæ na alarm &#8211; przecie¿ by³by to typowy przyk³ad na¶ladowania metod Hitlera i Putina. Wyobra¼my sobie na przyk³ad Polaka z niemieckim paszportem &#8211; jest to oczywi¶cie przyk³ad zupe³nie nierealny, wyssany z palca! &#8211;s³u¿±cego w Bundeswerze albo graj±cego w niemieckiej reprezentacji sportowej. Albo wyobra¼my sobie Polaka bêd±cego wnukiem jakiego¶ gefreitera Wehrmachtu, który mo¿e z tego tytu³u zostaæ obywatelem Niemiec.

Nasz ulubiony autor jest poprawny a¿ do bólu i tylko to t³umaczy dopisek pod artyku³em w GW: Janusz A. Majcherek jest profesorem w Instytucie Filozofii i Socjologii krakowskiej Akademii Pedagogicznej, dodajmy tylko na stanowisku profesora co ju¿ wskazuje jak robaczywe jest drzewo ¶liwy rodz±ce takie owoce.

Polska jest naprawdê osobliwym krajem, skoro cz³owiek o intelekcie Majcherka ma prawo uczyæ m³odzie¿ i mo¿e chlubiæ siê profesorskim tytu³em - odczytywaæ laudacje szefowi z GWna przy okazji zmajcherkowania doktoratu H.C. Hundert solche Professoren, Vaterland du bist verloren! Nie s±dzê, by Majcherek zna³ jaki¶ obcy jêzyk (to wymaga jednak nauki), bêdzie wiêc musia³ poprosiæ którego¶ ze swoich studentów o przek³ad tego nied³ugiego wierszyka.

I tyle w Internecie o aktorach tej smutnej komedii zwanej nadaniem doktoratu h.c.

Data: 2009-11-18 13:23:56
Autor: Karol
Robaczywa ¶liwa i laudator macherek
cytryna <cytryna4@poczta.onet.eu> napisa³(a):
Kawa³ roku : Janusz Majcherek jest profesorem- tylko uczelnianym na szczê¶cie!

Nie bojmy sie PRAWDY i powiedzmys obie wprost ze Majcherek, to kolejna
poparawna politycznie sprzedajna, antypolska qu**wa.

A oto co o tym obslizlym typku, kolejnym wychowanku Michnika, pisze
dziennikarz Rzepy:

                 Dominik Zdort: Kto siê boi narodu?

Czego siê boi Janusz A. Majcherek? Z jego tekstu, zamieszczonego w pi±tek w
&#8222;Gazecie Wyborczej&#8221; pod znacz±cym tytu³em &#8222;Czas patriotów&#8221; mo¿na wysnuæ
wniosek, ¿e ten nieustraszony publicysta, który zna siê na wszystkim i ¿adnego
przes±du siê nie boi, jest panicznie przera¿ony, gdy s³yszy s³owo &#8222;naród&#8221;.

Wbrew pozorom nie dlatego, ¿e Majcherkowi kojarzy siê ono z epok±
dwudziestolecia miêdzywojennego, z endecj±, czy z Obozem Zjednoczenia
Narodowego. Nie, publicysta &#8222;Gazety&#8221; ma zupe³nie inne, do¶æ zaskakuj±ce
skojarzenie. Otó¿ s³owo &#8222;naród&#8221; przypomina mu czasy komunizmu.

Oczywi¶cie ka¿dy ma prawo do skojarzeñ takich, jakie mu przychodz± do g³owy,
choæ pewnie s± ludzie, którym w latach 1945-1989 bardziej doskwiera³o wieczne
epatowanie przez komunistów przymiotnikami &#8222;socjalistyczny&#8221; i
&#8222;internacjonalistyczny&#8221; czy wiecznym sojuszem ze Zwi±zkiem Radzieckim.
Wszystkie te s³owa w owej epoce, któr± Majcherek wspomina jako czasy
szalej±cego nacjonalizmu, oczywi¶cie oznacza³y zupe³nie co¶ innego ni¿
pierwotnie. Sojusz z ZSRR oznacza³ skolonizowanie Polski przez potê¿nego
s±siada, s³owem &#8222;internacjonalizm&#8221; okre¶lano sowiecki imperializm, a za
&#8222;socjalizmem&#8221; sta³a &#8222;gospodarka niedoboru&#8221; i powszechna bieda. W podobny
sposób zak³amali komuni¶ci s³owa &#8222;naród&#8221; i &#8222;patriotyzm&#8221;, u¿ywane zreszt± tylko
wtedy, kiedy akurat chcieli siê przed Polakami uwiarygodniæ.

Czy Janusz A. Majcherek chcia³ swoim tekstem powiedzieæ, ¿e prezydent Lech
Kaczyñski u¿ywa s³ów &#8222;naród&#8221; i &#8222;patriotyzm&#8221; w takim samym znaczeniu i z
podobn± intencj±, jak u¿ywa³ ich W³adys³aw Gomu³ka? Je¶li tak, to gratulujê
b³yskotliwo¶ci. Ale chcia³bym publicy¶cie &#8222;Gazety&#8221; wytkn±æ minimalizm. Wszak
komuni¶ci u¿ywali czêsto tak¿e wielu innych s³ów &#8211; w³a¶ciwie zaw³aszczyli ca³y
jêzyk polski. Mówili nieustannie o pokoju na ¶wiecie i demokracji (czêsto -
ludowej, choæ w latach 80. by³a to - ich zdaniem - ju¿ coraz bardziej
rozwijaj±ca siê demokracja bezprzymiotnikowa). Jedn± z partii sojuszniczych
PZPR nazywano nawet Stronnictwem Demokratycznym.

Szkoda wiêc, ¿e Majcherek, piêtnuj±c prezydenta za u¿ycie s³owa &#8222;patriotyzm&#8221;,
nie wspomnia³ o "haniebnej" nazwie Unii Demokratycznej. I ¿e przy okazji nie
napiêtnowa³ Leszka Balcerowicza, który jako wicepremier i minister finansów
zwyk³ by³ mówiæ w sejmowych wyst±pienia o &#8222;narodowym bud¿ecie&#8221; Polski.*

http://www.rp.pl/artykul/173901.html

Data: 2009-11-18 15:01:29
Autor: cirrus
Robaczywa ¶liwa i laudator macherek
U¿ytkownik " Karol" <jef_f@NOSPAM.gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:he0shc$o28$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jasne Zdort picacy, a  Majcherek be.

--
stevep

Zosta³y naruszone zasady demokracji" o doktorze H.C dla Michnik