Zostań bankierem czyli Kokos w praktyce

Data: 2010-10-13 10:16:44
Autor: Jan Strybyszewski
Zostań bankierem czyli Kokos w praktyce

Gdy 2 lata temu w poprzedniej wersji bloga pisałem o te¶cie Kokosa wiele osób było zainteresowanych. Tamta inwestycja okazała się niewiarygodn± klap±. 60% spłacone w terminie, 20% spłacone z opóĽnieniami powyżej 60dni i czasami z windykacja polubown±. 20% nigdy nie spłacone, do dzi¶ tkwi± w s±dach. Czy po 2 latach co¶ się zmieniło? Czy dzisiaj jest inaczej? O tym w serii wpisów. Czyli ponownie testujemy Kokosa !!!

Całkowita suma udzielonych pożyczek aktywnych to 4050zł ...

.... notatki prowadz±ce na bież±co..

http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/13/kokos-pozyczki-spolecznosciowe-czy-da-sie-zarobic/

Data: 2010-10-13 09:10:28
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-13, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:

[...]

A jak wygl±da to od strony prawnej? Rozliczasz taki dochód raz w roku jako
"inne"? Ile pożyczek podpadnie USom pod działalno¶ć gospodarcz±? ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-13 14:20:04
Autor: Jan Strybyszewski
Wojciech Bancer pisze:
On 2010-10-13, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:

[...]

Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl siedziec za zlamanie prawa

Data: 2010-10-13 13:11:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-13, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:

[...]

Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl siedziec za zlamanie prawa

Na jakiej podstawie od razu siedzieć?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-13 17:55:25
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-10-13 14:20, Jan Strybyszewski pisze:

Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
siedziec za zlamanie prawa

Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi działalność
gospodarczÄ…. Czemu zarzÄ…d nie siedzi?

Data: 2010-10-13 18:26:56
Autor: bastek72
Zosta� bankierem czyli Kokos w praktyce
W dniu 2010-10-13 14:20, Jan Strybyszewski pisze:

> Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
> siedziec za zlamanie prawa

Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi dziaĹ&#65533;alnoĹ&#65533;Ä&#65533;
gospodarczÄ&#65533;. Czemu zarzÄ&#65533;d nie siedzi?

niech zgadne: spółka ma co¶ wspólnego z Wielk± Brytani±, która ma
jakie¶ dziwne prawa, najdziwniejsze w Unii. A to co jest legalne w
jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

Data: 2010-10-13 16:35:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-13, bastek72@onet.pl <bastek72@onet.pl> wrote:

[...]

niech zgadne: spółka ma co¶ wspólnego z Wielk± Brytani±, która ma
jakie¶ dziwne prawa, najdziwniejsze w Unii. A to co jest legalne w
jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

No ale jakie to polskie przepisy zabraniaj± prowadzenia działalno¶ci
pożyczkowej, przy założeniu że s± to ¶rodki z własnego kapitału?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-13 18:37:59
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-10-13 18:26, bastek72@onet.pl pisze:
W dniu 2010-10-13 14:20, Jan Strybyszewski pisze:

Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
siedziec za zlamanie prawa

Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi dziaÄą&#65533;alnoÄą&#65533;Ă„&#65533;
gospodarczÄ&#65533;. Czemu zarzÄ&#65533;d nie siedzi?

niech zgadne: spółka ma coś wspólnego z Wielką Brytanią (...)

Ja siÄ™ pytam o polskÄ… firmÄ™ o takiej nazwie:
<http://www.krs-online.com.pl/provident-polska-spolka-akcyjna-krs-8314.html>
Która jest zarejestrowana w Polsce i z chęci zysku udziela pożyczek :-)

Data: 2010-10-13 19:02:25
Autor: bastek72
Zostaı� bankierem czyli Kokos w praktyce
> niech zgadne: spolka ma cos wspolnego z Wielka Brytania (...)

Ja siÄ&#65533; pytam o polska firme o takiej nazwie:
<http://www.krs-online.com.pl/provident-polska-spolka-akcyjna-krs-8314.

wniosek: nie zgadłem. To co¶ (Provident) nie jest Spółk± Brytyjsk± Oddział w PL ale ma siedzibę w PL no i rejestracja 2001 czyli przed-unijna. a legalne zapewne dlatego że pożycza swoje a nie moje.

Data: 2010-10-14 21:23:09
Autor: Robert Tomasik
Zosta� bankierem czyli Kokos w praktyce
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:6a48.000000ac.4cb5ddd0newsgate.onet.pl...
> [...]

jakie¶ dziwne prawa, najdziwniejsze w Unii. A to co jest legalne w
jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

Proszę nie powielać bzdur. Jakby tak było, to u nas miekkie narkotyki byłyby legalne :-)

PROVIDENT i jemu podobne firmy legalnie działaj±, bowiem udzielaj± pozyczek z własnych ¶rodków. Przepisy prawa bankowego zabraniaj± podmiotowi nie będ±cemu bankiem udzielania kredytów z przyjmowanych od osób depozytów - w pewnym uproszczeniu pisz±c.

Data: 2010-10-15 12:20:08
Autor: bastek72
> [...]
> jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

Jakby tak było, to u nas miekkie narkotyki byłyby legalne :-)

oczywi¶cie uznaję to co już mi w oparciu o wpis do KRS wytłumaczono
że Provdent to podmiot krajowy, rezydent. Czyli moja dedukcja była błędna

wyja¶niam jednak że miałem na my¶li nie całkowite powielanie jednego prawa
krajowego w innym kraju, ale zasadę że podmiot _finansowy_ legalny w jednym
z krajów unijnych może bezproblemowo tworzyc sobie oddziały w innych krajach

taki np. Elavon Financial Services Limited (Spółka z o.o.) Oddział w Polsce z
siedzib± w Poznaniu (61-696), pod adresem: Aleja Solidarno¶ci 46, KRS:287836;

jest spółk± z o.o. a ¶wiadczy usługi bankowe mimo że polskie prawo wymagałoby rejestracji S.A., maj±c jednak spółkę z o.o. w kraju unijnym wystarczyło zarejestrować oddział sp. z o.o. w Polsce

podobnie działa np. Ikano Bank --

Data: 2010-10-15 17:10:18
Autor: Robert Tomasik
Zosta� bankierem czyli Kokos w praktyce
Użytkownik <bastek72@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:6a48.000001b2.4cb82ad8newsgate.onet.pl...
> [...]

wymagałoby rejestracji S.A., maj±c jednak spółkę z o.o. w kraju
unijnym wystarczyło zarejestrować oddział sp. z o.o. w Polsce

Ale to nie jest bank.

podobnie działa np. Ikano Bank

Nie wypowiadam się, ale istnieje ejszcze możliwo¶ć, że sp. z oo. obsługuje zagraniczny podmiot.

Data: 2010-10-14 10:11:38
Autor: Jan Strybyszewski
Bogdan B. pisze:
[...]

Chodzi o osobe fizyczna prowadzaca dzialanosc pod tytulem "pozyczki" nie zglaszonym zakresem dzialanosci

Data: 2010-10-14 10:03:57
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-14, Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> wrote:

[...]

Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi działalno¶ć
gospodarcz±. Czemu zarz±d nie siedzi?
Chodzi o osobe fizyczna prowadzaca dzialanosc pod tytulem "pozyczki" nie zglaszonym zakresem dzialanosci

Za to się nie idzie siedzieć.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-14 02:22:37
Autor: Pr0NET
On Oct 13, 2:20 pm, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Wojciech Bancer pisze:

> [...]

Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl

No wła¶nie siedzieć albo kara:http://www.rp.pl/artykul/
457342_Pozyczki_w_sieci_to_dzialalnosc_gospodarcza.html dlatego nie
pożyczam w SL zbyt duże ryzyko ze strony powalonego rz±du, jak im
zabraknie pieniędzy to się upomn±.

Data: 2010-10-14 10:06:41
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-14, Pr0NET <bolkow@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Ten sam pogl±d mam na sprawę. Chyba trzeba w takim razie poprosić
o interpretację idywidualn±.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-14 20:49:26
Autor: Bogdan B.
W dniu 2010-10-14 11:22, Pr0NET pisze:

Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
siedziec za zlamanie prawa

No właśnie siedzieć albo kara:http://www.rp.pl/artykul/
457342_Pozyczki_w_sieci_to_dzialalnosc_gospodarcza.html dlatego nie
poĹĽyczam w SL zbyt duĹĽe ryzyko ze strony powalonego rzÄ…du, jak im
zabraknie pieniędzy to się upomną.

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BF93E8883D
Minister finansów a w ślad za nim WSA w Gdańsku uważają, że jeżeli ktoś
jest zorganizowany i robi coś dla pieniędzy nie rzadziej niż raz,
to niezależnie czy ma jakikolwiek zysk prowadzi działalność
gospodarczÄ…. Fragmenty w ktĂłrych sÄ…d rozwodzi siÄ™ nad tym jakiej
to niesamowitej organizacji wymaga ta poĹĽyczka sÄ… najlepsze.
IMHO dotyczy to też tych którzy wystawiają na Allegro więcej niż
jedną aukcję, bo niby czemu nie? Jak twierdzi sąd: "przeciwieństwem
ciągłości nie jest sporadyczność działań, lecz ich jednorazowość".

Data: 2010-10-14 21:27:04
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bogdan B. pisze:

Jak twierdzi sąd: "przeciwieństwem
ciągłości nie jest sporadyczność działań, lecz ich jednorazowość".

No popatrz jakich to ciekawych rzeczy się człowiek może dowiedzieć... :-)

No bo jak dla mnie - a w końcu polski to mój język ojczysty - przeciwieństwem ciągłości jest właśnie sporadyczność (żeby nie powiedzieć żę dyskretność...). Z kolei przeciwieństwem jednorazowości jest wielorazowość, która tako taka wcale nie implikuje ciągłości...

(A tak w ogóle, to co jest przeciwieństwem orgazmu jednokrotnego?)

--
MiCHA

Data: 2010-10-14 21:57:06
Autor: MarekZ
Użytkownik "Bogdan B." <goodbody@rocketmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cb750b7$0$21001$65785112@news.neostrada.pl...

gospodarczÄ…. Fragmenty w ktĂłrych sÄ…d rozwodzi siÄ™ nad tym jakiej
to niesamowitej organizacji wymaga ta poĹĽyczka sÄ… najlepsze.

Tak to jest jak siÄ™ na prawie kupuje egzamin z logiki...

Data: 2010-10-15 13:21:33
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
Zostan bankierem czyli Kokos w praktyce
"Bogdan B." napisal:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BF93E8883D
Minister finansów a w slad za nim WSA w Gdansku uwazaja, ze jezeli ktos jest zorganizowany i robi cos dla pieniedzy nie rzadziej niz raz [...] prowadzi dzialalnosc gospodarcza.
[...] Jak twierdzi sad: "przeciwienstwem ciaglosci nie jest sporadycznosc dzialan, lecz ich jednorazowosc".

Ciekawe... "nie rzadziej niz raz" oznacza przeciez "minimum jednorazowo" (;

Data: 2010-10-13 10:45:00
Autor: Bankron.pl
[...]

A gdyby kto¶ chciał założyć tam konto to przypadkiem mam Kokosa na swojej stronce:
http://www.bankron.pl/kokos/index.html

Data: 2010-10-14 21:26:09
Autor: Robert Tomasik
Zostań bankierem czyli Kokos w praktyce
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i93o69$14a$1news.onet.pl...

[...]

Na zdrowy rozs±dek nie moze być lepiej. Przecież na KOKOS-ie w zasadzie nie masz żadnych możliwo¶ci weryfikacji zdolno¶ci kredytowej klienta. Jedynym sposobem jest brak negatywnych opinii poprzednich kredytodawców. Ale po pierwsze nie załatwia to w żaden sposób osób poczatkuj±cych, a po drugie osoby korzystajace z takiego ALLEGRO wiedz± dobrze, jak to jest z tymi komentarzami.

Data: 2010-10-22 08:25:07
Autor: Pete
W dniu 13.10.10 10:16, Jan Strybyszewski pisze:

Gdy 2 lata temu w poprzedniej wersji bloga pisałem....

To teraz co¶ ci się pochrzaniło.
usenet to nie blog.

Spadaj.

--