Zostawić zimowe?

Data: 2011-03-13 23:25:33
Autor: M
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-13 23:23, Ofka pisze:
Wczoraj, przy okazji jakiejś tam samochodowej gadki ze znajomymi kierowcami
(parking pod biurem) o cenach, oponach itd., "pochwaliłam" się, że muszę
nowe letnie, potem zimowe, na co panowie orzekli, Ĺźe skoro tak, to powinnam
tych zimowych teraz nie ściągać, tylko jeździć do następnego sezonu
zimowego i wtedy zafundować sobie te zimówki, co odwlecze nieco moje
koszty.

taaak... znajomy sobie na zimowkach do chorwacji na wakacje pojechal - przy ostrym hamowaniu dwie mu strzelily

Data: 2011-03-13 23:41:25
Autor: Ofka
Zostawić zimowe?
Dnia Sun, 13 Mar 2011 23:25:33 +0100, M napisał(a):

taaak... znajomy sobie na zimowkach do chorwacji na wakacje pojechal - przy ostrym hamowaniu dwie mu strzelily

Dzięki! To daje "pewne" wyobrażenie o ewentualnych następstwach.

Z drugiej strony, może pora się zastanowić nad tym, czy tamci panowie są mi
na pewno życzliwi? Ale to już raczej nie pytanie na tę grupę.
:)

- ofka -

Data: 2011-03-13 22:43:42
Autor: to
Zostawić zimowe?
begin Ofka
taaak... znajomy sobie na zimowkach do chorwacji na wakacje pojechal -
przy ostrym hamowaniu dwie mu strzelily

Dzięki! To daje "pewne" wyobrażenie o ewentualnych następstwach.

To może przykład ekstremalny, ale ogólnie mówiąc stara zimówka będzie przede wszystkim bardzo śliska na deszczu. Jeśli tego auta nie zamierzasz szybko sprzedać, to oszczędność będzie bardzo pozorna, bo przecież za rok i tak będziesz musiała kupić letnie.

Data: 2011-03-14 00:47:14
Autor: J.F.
Zostawić zimowe?
On Sun, 13 Mar 2011 23:41:25 +0100,  Ofka wrote:
[...]

spokojnie spokojnie. Moze kolega M opisze co to znaczy "strzelily".

Nie spodziewam sie jakis ekscesow, ale moze chorwackie slonce robi
swoje ..

J.

Data: 2011-03-14 14:04:35
Autor: Marek Giżyński
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-13 23:41, Ofka pisze:
[...]

W kwestii ich zyczliwosci sie nie wypowiadam, ale takie dojezdzanie opon po sezonie to gownozjady praktykuja. Wjedziesz komus w dupe, bo na zimowej gumie poplyniesz na rozgrzanym asfalcie i juz te pozorne oszczednosci odejda w niepamiec.

m.

Data: 2011-03-14 14:28:09
Autor: M1SLQ
Zostawić zimowe?
takie dojezdzanie opon po sezonie to gownozjady praktykuja.

Albo uczciwie pracujący, aczkolwiek grosze zarabiający kierowcy.

Wjedziesz komus w dupe, bo na zimowej gumie poplyniesz na rozgrzanym asfalcie i juz te pozorne oszczednosci odejda w niepamiec.

A z tym się zgadzam.

Pozdrawiam

Data: 2011-03-14 14:30:53
Autor: J.F.
Zostawić zimowe?
On Mon, 14 Mar 2011 14:28:09 +0100,  M1SLQ wrote:
[...]

Pod warunkiem ze nastapi, a wcale nie jestem przekonany ze sie ta
opona tak rozplynie :-)

J.

Data: 2011-03-14 18:24:11
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-14 14:30, J.F. pisze:
[...]

Sezon ogórkowy się zaczyna, to i opony magicznie się rozpływają :)
O ile zgodzę się, że przy wyższych temperaturach może się trochę
pogorszyć trakcja (ale trochę, a nie dramatycznie) i trochę szybciej
będą się zużywać (pozostaje zdefiniowanie tego trochę), o tyle
opowieści o nagłym znikaniu, pękaniu i tak dalej można włożyć między
bajki. Jak ktoś chce jeździć na krawędzi, to załatwi dowolną oponę.
Ciekaw jestem jak by ludzie jeździli w dłuższych trasach (w tym
po autostradach) gdyby różnice była tak dramatyczne. Normalnie
bagażnika nie starczy ta te różne opony. Dołożę do tego, że jakoś
ludzie też jeżdżą na wielosezonowych i jakoś dramatu nie ma...

Data: 2011-03-14 17:53:44
Autor: RadekNet
Zostawić zimowe?
W dniu 13.03.2011 23:41, Ofka pisze:
[...]

Ja kiedys calkiem dobra zimowke zalatwilem trasa Katowice - Jelenia Gora. I to zwykla rodzinna jazda. Pamietam, ze upal byl jak diabli.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-14 18:07:09
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-14 17:53, RadekNet pisze:
[...]

Kolejne opowieści z mchu i paproci.

Data: 2011-03-14 18:05:20
Autor: RadekNet
Zostawić zimowe?
W dniu 14.03.2011 18:07, Artur Maśląg pisze:
[...]

Co Ci sie w niej nie podoba?

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-14 18:44:56
Autor: J.F.
Zostawić zimowe?
On Mon, 14 Mar 2011 18:05:20 +0100,  RadekNet wrote:
Ja kiedys calkiem dobra zimowke zalatwilem trasa Katowice - Jelenia
Gora. I to zwykla rodzinna jazda. Pamietam, ze upal byl jak diabli.
Kolejne opowieści z mchu i paproci.
Co Ci sie w niej nie podoba?

Nie ma linku do zdjec tej zalatwionej opony :-P

J.

Data: 2011-03-14 19:09:56
Autor: RadekNet
Zostawić zimowe?
W dniu 14.03.2011 18:44, J.F. pisze:
[...]

O zesz.. jak moglem! ;)

Fakt faktem, ze z kilku mm zrobil sie kord. Zwalam to na okropny upal, 5 osob w aucie i jednostajna autostradowa jazde. Opona byla na tyle.

Jesli ktos odczytal to jako odradzanie takiego jezdzenia ... ja bym jezdzil. W koncu i tak sa do wyrzucenia, a do lata daleko i moze dozyja do zimy. Oczywiscie zakladam, ze watkotworczyni nie jezdzi jak anegdotyczny Polak ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-14 19:38:29
Autor: J.F.
Zostawić zimowe?
On Mon, 14 Mar 2011 19:09:56 +0100,  RadekNet wrote:
[...]

A zimowka byla jedna, czy trzy pozostale zniosly trase bez sladow
zuzycia ? J.

Data: 2011-03-14 21:48:01
Autor: RadekNet
Zostawić zimowe?
W dniu 14.03.2011 19:38, J.F. pisze:
[...]

To bylo kawal czasu temu, ale z tego co pamietam to dwie na tyle to byly zimowki. Jedna zuzyla sie do kordu. Druga chyba byla ciut lepsza.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-14 23:57:36
Autor: MarcinJM
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-14 21:48, RadekNet pisze:
[...]

No patrz, a ja w "rajdowce" nie uzywam praktycznie innych opon jak zimowki przez caly sezon. A zjezdzem tych zimowek ze 4 komplety (nowych). Nic nie "szczela", nic nie wybucha, nic sie nie zuzywa do kordu.
Ciekawe, prawda?

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-14 23:57:29
Autor: RadekNet
Zostawić zimowe?
W dniu 14.03.2011 23:57, MarcinJM pisze:
[...]

Trudno dyskutowac z faktami - nikt mi jej papierem sciernym nie starl na parkingu a auto bylo dwusladowe (tzn innych opon nie darlo).
Sam mam na aucie "zapasowym" zimowki i to bedzie 3 lato kiedy auto bedzie na nich stalo. Tyle, ze ono wiecej stoi niz jezdzi.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-03-15 07:40:54
Autor: Samotnik
Zostawić zimowe?
Dnia 14.03.2011 RadekNet <radek@rejsy-czartery.com> napisał/a:
[...]

Może to zależy od opony, ale ja Barum Polaris zajeżdżałem na osi napędowej
upalnego lata 2008 przez dobre 10kkm i wcale nie chciala znikać, musiałem w
końcu wyrzucić bo zdaje się rozciąłem gdzieś o coś z boku.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-03-14 18:21:39
Autor: szufla
Zostawić zimowe?
Ja kiedys calkiem dobra zimowke zalatwilem trasa Katowice - Jelenia Gora. I to zwykla rodzinna jazda. Pamietam, ze upal byl jak diabli.

Wjechales na gwozdz ?:)

sz.

Data: 2011-03-17 10:58:11
Autor: Adampio
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-14 17:53, RadekNet pisze:
Ja kiedys calkiem dobra zimowke zalatwilem trasa Katowice - Jelenia
Gora. I to zwykla rodzinna jazda.

A ja na zimówkach (4 letnich!) robiłem w czerwcu trasę Warszawa-- >Gdynia-- >Sztokholm-- >Lofoty i nazad i jakiś nic specjalnego nie zauważyłem. Dodatkowo tej zimy autko to jeździ na tych samych gumach.

Zostawić zimowe?