Zostawianie auta w myjni

Data: 2009-08-18 11:28:00
Autor: Michał
Zostawianie auta w myjni
Witajcie,

Zostawilem firmowe Mondeo w gdyńskim centrum serwisowym W.M. Autko mialo przejść dokladne mycie+ "ozonowanie"( przy tym zabiegu auto stoi przez duższy czas z podpiętym sprzętem do usuwania zapachów). Jakie bylo moje zdziwienie jak przy okazji postanowilem dolać plynu do spryskiwaczy- silnik gorący- mam uwierzyć, że stal nieruszany??
 Przy znacznie późniejszej wizycie ( już pilnując auta) zaobserwowalem "testowanie" Alfy 156 po naprawie el. zawieszenia- wspólczuje wlaścicielowi:( Widzać, że pan "mechanik" nie mógl się rozstac z wloszką.
  Podsumowując: radzę jednak poczekać w poczekalni:)
Oddając prywatne autko do mechanika też zawsze stalem i czekalem, więc doskonale rozumiem wcześniejszy temat- teraz mam juz zaufaną osobę.
Po ostatniej drobnej ingerencji blacharskiej+ pelne zabezpieczenie antykorozyjne pojazdu w polecanym serwisie(musialem zostawić chyba na 4 dni- więc trudno patrzyć na ręce), gratisowo przez kolejny tydzień odnajdywalem: obicie lakieru, nie do końca poprawnie poskladane elementy itp.
 Auto z racji mieszkania w bloku zostawiam na parkingu strzeżonym. Nie bawi mnie obijanie drzwi, bo parking ciasny, olane przez psy alufelgi i nie wiem co jeszcze;).

Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości news:h6djdb$27sn$1news2.ipartners.pl...
Witam,

Bliźniaczy wątek do 'zostawianie auta u mechanika'. A co robicie grupowicze z myjniami ręcznymi? Są myjnie koło centrów handlowych czy biurowców. Klient auto odstawia z kluczykami, odbiera po zakupach bądź wychodząc z pracy. A w międzyczasie obsługa wjeżdża do boksu, wyjeżdża, kręci bączki, etc.
Sądząc po fizjonomiach pracowników myjni i warsztatów większe zaufanie miałbym jednak do mechanika niż gościa od obsługi karchera.

Data: 2009-08-18 11:43:27
Autor: gonzales
Zostawianie auta w myjni
Użytkownik "Michał" <michalkondratowicz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6ds75$9e7$1news.onet.pl...
Witajcie,

ciach

odpisuj pod cytatem zbrodniarzu
:)

Data: 2009-08-18 22:55:14
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zostawianie auta w myjni
Michał pisze:
[...]

Akurat przy ozonowaniu ztcw, należy uruchomić nawiew przy jednoczesnym obiegu zamkniętym. Jeśli tak faktycznie ma być - to jak mieli to zrobić bez uruchomionego silnika?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-19 09:54:35
Autor: kamil
Zostawianie auta w myjni

"Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> wrote in message news:h6f4g6$psc$2news.dialog.net.pl...
Michał pisze:
[...]

Znasz samochod, w ktorym do wlaczenia nawiewu konieczny jest pracujacy silnik?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-19 10:59:20
Autor: Brzezi
Zostawianie auta w myjni

Michał pisze:
[...]

A jezeli ozonowany byl tez uklad klimatyzacji?

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-08-19 11:01:10
Autor: Brzezi
Zostawianie auta w myjni

Michał pisze:
[...]

Do tego "Autko mialo przejść dokladne mycie", czyli po myciu bedzie mokre,
w srodku, czyli trzeba je wysuszyc, najczesciej w takich myjniach ustawiaja
ogrzewanie na dosyc cieplo, uchylaja np tylnie szyby albo klape bagaznika i
zostawiaja samochod wloczony aby sie suszyl...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-08-19 10:13:28
Autor: kamil
Zostawianie auta w myjni

"Brzezi" <brzezi@gmail.com> wrote in message news:slrn.pl.h8nfqm.87s.brzezibrzezi.chello.pl...
[...]

Daje czasem samochod do umycia chlopakom przy centrum handlowym gdzie
mieszkam - dzierzawia kawalek wielopietrowego parkingu. Co prawda poodkurzac
lubie sam pod domem, wiec myja mi auto tylko z zewnatrz kiedy czekam obok,
ale widzialem jak prali tapicerke w jednym samochodzie - naustawiali jakichs
wentylatoro-dmuchaw przy otwartych drzwiach. W sumie nie dziwie sie, bo to
skuteczniejsze i szybsze niz dmuchajace jak chory na astme nawiewy w
samochodzie, a dla nich im szybciej, tym wiecej klientow dadza rade
obsluzyc, wiec pewnie po prostu nie chce im sie bawic w suszenie pol dnia.

Takie myjnie przy sklepach maja jeszcze te zalete, ze obsluga nie wie czy
wyjdziesz po 40 czy 15 minutach i nie przylapiesz ich na "jezdzie testowej". A w razie watpliwosci sa tam kamery.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-19 11:09:45
Autor: Cyprian Prochot
Zostawianie auta w myjni

Użytkownik "kamil" <kamil@spamwon.com> napisał w wiadomości news:h6gekc$ckl$1inews.gazeta.pl...

Znasz samochod, w ktorym do wlaczenia nawiewu konieczny jest pracujacy silnik?

np Citroen Xantia, Citroen Xsara

podejrzewam ze jeszcze troche sie znajdzie

Cyprian Prochot

Data: 2009-08-19 10:12:13
Autor: kamil
Zostawianie auta w myjni

"Cyprian Prochot" <cyppis@NOSPAMe-koncept.pl> wrote in message news:h6gffm$pf1$1news.onet.pl...

[...]

Zartujesz, nie wystarczy przekrecic kluczyka w pozycje zaplon, czy jak to sie nazywa? W moich francuzach takich wynalazkow na przekor calemu swiatu na szczescie nie bylo :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-19 12:21:22
Autor: żółta pięta
Zostawianie auta w myjni
Zartujesz, nie wystarczy przekrecic kluczyka w pozycje zaplon, czy jak to sie nazywa? W moich francuzach takich wynalazkow na przekor calemu swiatu na szczescie nie bylo :)

w oplu frontera nawiew dziala dopiero po uruchomieniu silnika. nie wiem co za debil to wymyslil.

Data: 2009-08-19 12:56:33
Autor: .Peeter
Zostawianie auta w myjni
"kamil" wrote:
Zartujesz, nie wystarczy przekrecic kluczyka w pozycje zaplon, czy jak to sie nazywa?

U mnie wystarczy do uruchomienia nawiewu, ale klimatyzacja nie będzie
działać bez uruchomionego silnika...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2009-08-19 13:29:27
Autor: kamil
Zostawianie auta w myjni

".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> wrote in message news:h6gls3$nk9$1inews.gazeta.pl...
"kamil" wrote:
Zartujesz, nie wystarczy przekrecic kluczyka w pozycje zaplon, czy jak to sie nazywa?

U mnie wystarczy do uruchomienia nawiewu, ale klimatyzacja nie będzie
działać bez uruchomionego silnika...

Klimatyzacja to oczywiste, ale mowa byla o samym nawiewie. Skoro nie we wszystkich samochodach dziala, cofam pytanie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-08-19 15:12:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zostawianie auta w myjni
Michał pisze:
[...]

A chciałbyś przy odbiorze auta mieć konieczność zawołania chłopków-roztropków do pchnięcia? To trochę trwa i aku można rozładować.

Data: 2009-08-19 15:58:17
Autor: Mikolaj Rydzewski
Zostawianie auta w myjni
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
A chciałbyś przy odbiorze auta mieć konieczność zawołania chłopków-roztropków do pchnięcia? To trochę trwa i aku można rozładować.

Serwis klimatyzacji all-happy w Krakowie - na czas ozonowania podlaczaja prostownik do akumulatora.

Data: 2009-08-19 16:44:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zostawianie auta w myjni
Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

Widać, wyuczeni w używaniu mózgów. Niestety, nie o wszystkich usługodawcach można tak powiedzieć.

Data: 2009-08-20 22:14:53
Autor: Przemysław Bernat
Zostawianie auta w myjni
Dnia Wed, 19 Aug 2009 09:54:35 +0100, kamil napisał(a):

Znasz samochod, w ktorym do wlaczenia nawiewu konieczny jest pracujacy silnik?

Citroen Xantia: sterownik klimatyzacji uruchamia wentylator nawiewu kilka
sekund po uruchomieniu silnika.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-08-22 20:32:52
Autor: Jacek_P
Zostawianie auta w myjni
kamil napisal:
Znasz samochod, w ktorym do wlaczenia nawiewu konieczny jest pracujacy silnik?

Xsara Picasso? ;)
--
Pozdrawiam,

Jacek