Zostawić zimowe?

Data: 2011-03-15 19:56:56
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
Sun, 13 Mar 2011 23:23:22 +0100, w
<1l6a4tukl2kso.1mmbx5lp8wlc4.dlg@40tude.net>, Ofka <jacob-s@ooo2.pl>
napisał(-a):

To co? Ma to sens?

Jeżeli nie szalejesz, to spokojnie możesz je dojeździć.

Przy zawracaniu mogą piszczeć -- nie przejmuj się.

Ja bym podpompował je nieco mocniej (~o 0,2), żeby mieć jakąś przyzwoitą
trakcję na nich w upały :).

Data: 2011-03-16 18:33:41
Autor: Ofka
Zostawić zimowe?

napisał(-a):

To co? Ma to sens?

Jeżeli nie szalejesz, to spokojnie możesz je dojeździć.
 Nie szaleję :)

Przy zawracaniu mogą piszczeć -- nie przejmuj się.

Przeżyję

Ja bym podpompował je nieco mocniej (~o 0,2), żeby mieć jakąś przyzwoitą
trakcję na nich w upały :).

Wydaje się logiczne. Tak też zrobię :)
Dziękuję!

--
- ofka -

Data: 2011-03-16 18:50:02
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
Wed, 16 Mar 2011 18:33:41 +0100, w <1s4d0umdbmtwq.5pc6st0wetrb.dlg@40tude.net>,
Ofka <jacob-s@ooo2.pl> napisał(-a):

> Ja bym podpompował je nieco mocniej (~o 0,2), żeby mieć jakąś przyzwoitą
> [...]

I bez 150kph po autostradzie w upalny dzień, bo do końca lata nie dotrwają :).
Będzie też minimalnie większe zużycie paliwa - może google coś powie o jakichś
miarodajnych testach.
I po prostu rozważ, zależy po czym i jak dużo jeździsz, zakup wielosezonówek
np. Goodyeara...

Data: 2011-03-16 19:30:24
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-16 18:50, radekp@konto.pl pisze:
(...)
I bez 150kph po autostradzie w upalny dzień, bo do końca lata nie dotrwają :).

Dotrwają - jak są to normalne opony to dotrwają. Nawet przez parę
tysięcy kilometrów zrobionych z takimi prędkościami.

Będzie też minimalnie większe zużycie paliwa - może google coś powie o jakichś
miarodajnych testach.

Ciekawe - piszesz o minimalnie większym zużyciu paliwa i podpierasz się
w tej opinii testami w googlu, które ktoś ma sobie sam poszukać?

I po prostu rozważ, zależy po czym i jak dużo jeździsz, zakup wielosezonówek
np. Goodyeara...

Chociaż jeden racjonalny wniosek/porada ...

Data: 2011-03-16 20:12:01
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
Wed, 16 Mar 2011 19:30:24 +0100, w <ilr041$jh7$1@mx1.internetia.pl>, Artur
Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(-a):

> [...]

Dotrwają - jak są to normalne opony to dotrwają. Nawet przez parę
tysięcy kilometrów zrobionych z takimi prędkościami.

I tak codziennie jeździłeś w te upały? Ja nie próbował tak jechać na zuzytych
oponach (o mocnym hamowaniu przy 150kph już nie mówię).

> [...]

Ciekawe - piszesz o minimalnie większym zużyciu paliwa i podpierasz się
w tej opinii testami w googlu, które ktoś ma sobie sam poszukać?

W sumie wystarczy podręcznik do fizyki... no, może tej wyższej.

> I po prostu rozważ, zależy po czym i jak dużo jeździsz, zakup wielosezonówek
> np. Goodyeara...

Chociaż jeden racjonalny wniosek/porada ...

Tobie nawet jeden się nie zdarzył.

Data: 2011-03-16 20:33:52
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-16 20:12, radekp@konto.pl pisze:
(...)
I tak codziennie jeździłeś w te upały?

Czemu nie, ba, nawet niejeden sezon - czytaj: opony zimowe były
eksploatowane w funkcji ciągłej na przestrzeni np. 3 lat.

Ja nie próbował tak jechać na zuzytych
oponach (o mocnym hamowaniu przy 150kph już nie mówię).

Nie muszą być zużyte, a hamowanie może być i z tych 150km/h. Wytrzymają.

[...]

LOL - dobre :) W którym podręczniku fizyki (no może tej wyższej)
publikują testy z Googla? Chętnie poczytam - szczególnie o tych
miarodajnych, co to mówią o minimalnie większym zużyciu paliwa.
Chociaż tam może podadzą w stosunku do jakich wyników (i czego)
badań ma być to minimalnie wyższe zużycie paliwa...

Cierpisz widzę...

Data: 2011-03-17 18:34:49
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
Wed, 16 Mar 2011 20:33:52 +0100, w <ilr3r1$727$1@mx1.internetia.pl>, Artur

> [...]

Chociaż tam może podadzą w stosunku do jakich wyników (i czego)
badań ma być to minimalnie wyższe zużycie paliwa...

Różnice w zużyciu to już masz nawet między letnimi.
To już sobie możesz wyguglać bez problemu. Dla ułatwienia -- różnice to
dziesiąte części litra.

A jeżeli potrzebujesz miarodajnych dowodów, że opona zdecydowanie bardziej
lepka niż letnia będzie stawiała większe opory toczenia, to musisz to sobie
załawić we własnym zakresie. O ile ktoś będzie chciał ci tłumaczyć, że ziemia
je okrągła. Mnie twoje _przekonanie_, że jest inaczej, zupełnie loto :).

Ja nie. Ty tak, ale nie wiem na co.

Data: 2011-03-17 19:18:48
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-17 18:34, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No popatrz.

To już sobie możesz wyguglać bez problemu.

No, wujek gugiel i ciotka wikipedia.

Dla ułatwienia -- różnice to dziesiąte części litra.

Nie wiadomo w którą stronę i w porównaniu do czego.

[...]

Kiepsko, kiepsko. Piszesz o jakichś różnicach (nie wiadomo w stosunku
do czego), następnie coś bredzisz że jest to opisane w książkach do fizyki wyższej, następnie twierdzisz, że ja twierdzę coś zupełnie
przeciwnego i do tego jest to moje przekonanie. Problem masz i to
dość poważny, ponieważ powyżej sam napisałeś, że Twoje twierdzenie
o wyższym zużyciu jest tylko przekonaniem i nie masz na to dowodów
- obowiązek udowodnienia Twojej teorii zwalasz na mnie. Widzisz, ja
na samym początku pytałem na jakiej podstawie twierdzisz, że pytająca
koleżanka będzie miała wyższe zużycie paliwa. Jak widzę twierdzisz
tak tylko na podstawie swojego przekonania.

Cierpisz widzę...

Ja nie. Ty tak, ale nie wiem na co.

Na ba - wcale mnie Twoje wnioski nie dziwią.

Data: 2011-03-17 20:00:28
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
Thu, 17 Mar 2011 19:18:48 +0100, w <iltjqd$3nb$1@mx1.internetia.pl>, Artur

> Ja nie. Ty tak, ale nie wiem na co.

Na ba - wcale mnie Twoje wnioski nie dziwią.

Już wiem :). Jak wiesz, że nie masz racji, to pozostaje ci czepiactwo i
trollowanie. Nie martw się -- dorośniesz.

Data: 2011-03-17 20:46:00
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-17 20:00, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No cóż, ja jednak poczekam na odpowiedź na zadane pytania. Póki co
unikasz jej i próbujesz pokąsać. Powołujesz się na fizykę, a po
miarodajne testy odsyłasz do googla, który być może potwierdzi...

Data: 2011-03-18 14:50:45
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
Thu, 17 Mar 2011 20:46:00 +0100, w <iltott$v95$1@mx1.internetia.pl>, Artur
Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(-a):

No cóż, ja jednak poczekam na odpowiedź na zadane pytania. Póki co
unikasz jej i próbujesz pokąsać.

Ja absolutnie nie kąsam, po prostu ciebie olewam.
Jeżeli ktoś ma kłopoty z rozumieniem, że takie opony będą stawiać większe opory
toczenia, to nie ma sensu go w niczym uświadamiać.

Powołujesz się na fizykę, a po
miarodajne testy odsyłasz do googla, który być może potwierdzi...

Odsyłam, jeżeli ktoś koniecznie będzie chciał się dowiedzieć czy będzie to
0,1l, czy 0,4l -- ważne, by wiedział, że z zimówkami będzie podobnie jak z
niedopompowanymi kołami.

Data: 2011-03-17 20:01:44
Autor: radekp@konto.pl
Zostawić zimowe?
> [...]

No, wujek gugiel i ciotka wikipedia.

> Dla ułatwienia -- różnice to dziesiąte części litra.

Nie wiadomo w którą stronę i w porównaniu do czego.

Ja tam mogę ciebie dokształcić, ale nie wiem czy jesteś wypłacalny...
I czy w ogóle masz zdolność do czynności...

Data: 2011-03-17 21:33:21
Autor: Artur Maśląg
Zostawić zimowe?
W dniu 2011-03-17 20:01, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Naprawdę masz taki problem z poczuciem własnej wartości, że
potrzebujesz tak się dowartościowywać? Jeżeli już się powołujesz
na fizykę i jak twierdzisz jesteś w tym dobry (albo bardzo dobry,
albo i doskonały) to powinieneś wiedzieć, że wnioski (uzasadnione)
można wyciągać na podstawie pewnych powtarzalnych wyników
zmierzonych wartości w pewnych określonych, konkretnych warunkach.
W sumie zagadnienie nie ogranicza się tylko do fizyki, a metrologia
powinna być czymś oczywistym dla kogoś, kto się na fizykę powołuje.

Zostawić zimowe?